Ööö.. ostit Sony A7R ja vaihdoit sen muutaman kuukaudessa A9. Kyllä tuo vaikuttaa ihan samalta välinerunkkaukselta mitä sulla on ollut ennenkin. Luultavasti tulee jatkumaan niin. Sulla homma pyörii uusien lelujen hankkimisessa oli ne sitten kameroita tai objektiiveja. Koskaan et tule olemaan tyytyväinen. Toki sä nyt vouhotat aina kyseistä merkkiä tai kameraa mikä sulla on omistuksessa. Homma muistuttaa kakaran hiekkalaatikolla oloa. Mutta hei sulla on siihen oikeus ja jos se on sun juttusi valokuvauksessa niin mikäpä mä oon tuomitsemaan.nomad kirjoitti:Digiajan alussa kameraa piti vaihtaa aina seuraavaan malliin kun ne olivat niin surkeita. D700 toi peilikameroihin jonkinlaisen vakauden. Sitten tuli peilittömät ja niitäkin piti vaihtaa - yllätys yllätys - kun olivat niin surkeita. Sony toi peilittömiin vakauden.
Valokuvaamisen kannalta ratkaisevia vaihdoksia minulla ei ole ollut kuin kaksi: D700 ja nyt Sony. Täytyy tosin antaa erityismaininta Olympukselle sillä E-M1 mk2 oli hauska ja sen virittelyssä oli paljon harrastettavaa.
Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta
-
Re: Taistelu peilittömien ff järkkäreiden herruudesta
-
Sinun henkilöön menevät kommenttisi on sitä tasoa että laita mieluummin vaikka YV:nä tai ole kirjoittamatta.emerik kirjoitti:Ööö.. ostit Sony A7R ja vaihdoit sen muutaman kuukaudessa A9. Kyllä tuo vaikuttaa ihan samalta välinerunkkaukselta mitä sulla on ollut ennenkin. Luultavasti tulee jatkumaan niin. Sulla homma pyörii uusien lelujen hankkimisessa oli ne sitten kameroita tai objektiiveja. Koskaan et tule olemaan tyytyväinen. Toki sä nyt vouhotat aina kyseistä merkkiä tai kameraa mikä sulla on omistuksessa. Homma muistuttaa kakaran hiekkalaatikolla oloa. Mutta hei sulla on siihen oikeus ja jos se on sun juttusi valokuvauksessa niin mikäpä mä oon tuomitsemaan.nomad kirjoitti:Digiajan alussa kameraa piti vaihtaa aina seuraavaan malliin kun ne olivat niin surkeita. D700 toi peilikameroihin jonkinlaisen vakauden. Sitten tuli peilittömät ja niitäkin piti vaihtaa - yllätys yllätys - kun olivat niin surkeita. Sony toi peilittömiin vakauden.
Valokuvaamisen kannalta ratkaisevia vaihdoksia minulla ei ole ollut kuin kaksi: D700 ja nyt Sony. Täytyy tosin antaa erityismaininta Olympukselle sillä E-M1 mk2 oli hauska ja sen virittelyssä oli paljon harrastettavaa.
Luulisi että ylläpitokin niihin puuttuu, taas vaihteeksi.
Eivät kiinnosta ketään eikä liity aiheeseen yhtikäs mitenkään.
-
emerikin kiinnostus minua kohtaan on hellyttävää. Älkää toruko poikaa :-)
Minulla on A7r3 sekä A9. Jälkimmäinen tuli kun laitoin m43 kamat lihoiksi. Näin on hyvä, mutta voidaan toki keskustella kuvistakin.
Minulla on A7r3 sekä A9. Jälkimmäinen tuli kun laitoin m43 kamat lihoiksi. Näin on hyvä, mutta voidaan toki keskustella kuvistakin.
-
No, kummalle noista kahdesta Sonysta sinä antaisit peilittömien FF herruuden, jos siis olisi pakko valita vain näiden kahden kameran väliltä? Ja mitkä seikat tähän valintaan ajaa? Vai käykö niin että että asiaa voi katsoa niin monelta kannalta, että valintaa ei edes voi tehdä, ja vastaus on että ”se riippuu tilanteesta”?nomad kirjoitti:Minulla on A7r3 sekä A9. Jälkimmäinen tuli kun laitoin m43 kamat lihoiksi. Näin on hyvä, mutta voidaan toki keskustella kuvistakin.
Olisi mukava myös kuulla että onko toinen kamera se suosikki ja joka useimmin tulee mukaan kun lähtee kuvaamaan.
-
Olettaisin, että tilanne on vähän sama tyylinen kuin dinojenkin kanssa; 5Dsr vs 1DX2 ja D5 vs D850?javal kirjoitti:No, kummalle noista kahdesta Sonysta sinä antaisit peilittömien FF herruuden, jos siis olisi pakko valita vain näiden kahden kameran väliltä? Ja mitkä seikat tähän valintaan ajaa? Vai käykö niin että että asiaa voi katsoa niin monelta kannalta, että valintaa ei edes voi tehdä, ja vastaus on että ”se riippuu tilanteesta”?nomad kirjoitti:Minulla on A7r3 sekä A9. Jälkimmäinen tuli kun laitoin m43 kamat lihoiksi. Näin on hyvä, mutta voidaan toki keskustella kuvistakin.
Olisi mukava myös kuulla että onko toinen kamera se suosikki ja joka useimmin tulee mukaan kun lähtee kuvaamaan.
-
Kuvaan paljon enemmän A9:llä koska se on niin sujuva käyttää. Kysymys ei ole pelkästään paljon puhutusta tarkennuksesta, vaan myös katkottomasta etsimestä ja sähköisestä sulkimesta. Lisäksi A9 menut ovat muutamassa tärkeässä kohdassa hiukkasen paremmat kuin muissa Sonyissa.javal kirjoitti:No, kummalle noista kahdesta Sonysta sinä antaisit peilittömien FF herruuden, jos siis olisi pakko valita vain näiden kahden kameran väliltä? Ja mitkä seikat tähän valintaan ajaa? Vai käykö niin että että asiaa voi katsoa niin monelta kannalta, että valintaa ei edes voi tehdä, ja vastaus on että ”se riippuu tilanteesta”?nomad kirjoitti:Minulla on A7r3 sekä A9. Jälkimmäinen tuli kun laitoin m43 kamat lihoiksi. Näin on hyvä, mutta voidaan toki keskustella kuvistakin.
Jostain syystä A9 antaa minulle myös hiukan paremmat värit kuin A7r3. En tiedä mistä tämä johtuu, ehkäpä pitäisi hommata Capture One. Joka tapauksessa kennotkin ovat perin erilaisia, mikä konkretisoituu siihen että A9 kanssa parasta on valottaa ETTR-tyyliin hiukan yli, kun A7r3:ssa voi valotusta nostella reilustikin, eikä tunnu missään.
A9 kuvanlaatu ei kuitenkaan ole nykykriteerein arvioituna ihmeellinen. Nikon historiani valossa sanoisin, että teknisesti A9 kuvanlaatu on D600/610/750 tasolla, mutta kuitenkin selvästi selvästi heikompi kuin A7r3:ssa. Matalilla herkkyyksillä varmaan jopa parhaat kroppikamerat ovat A9 tasolla. Tämän takia A7r3 on kyllä ihan mukava omistaa. Esimerkiksi maisemia olen sillä kuvannut ja tulen jatkossakin kuvaamaan.
Mutta jos valita pitäisi, niin varmaan A9 jäisi ja A7r3 lähtisi. Tuo kuvanlaatujuttu ei kuitenkaan yleensä loppukuvaan vaikuta. Ei ainakaan niin paljon, että dc.netin ulkopuolinen satunnainen katsoja kiinnittäisi asiaan huomiota.
PS. Muutamassa kamerasukupolvessa saadaan varmaan korkean resoluution kameroita joissa on A9 tyylinen nopea datan luku kennolta. Ja kaikki tuon mahdollistamat hyvyydet. Sitten kun tämä on todellisuutta, niin voidaan varmaan sanoa, että ff-peilitön on saavuttanut teknisen kypsyyden.
-
Aika äkkiä ennustat kypsyyden tulevan.nomad kirjoitti: Sitten kun tämä on todellisuutta, niin voidaan varmaan sanoa, että ff-peilitön on saavuttanut teknisen kypsyyden.
Jos miettii erilaisia teknisen kehityksen nousukaaria yhtään monimutkaisemmille laitteille, niin ei teknisen kehityksen tasaantuminen tapahdu alle 10 vuodessa. Ja tämänkin jälkeen otetaan käyttöön "uudet mallit", joille markkinointi kyllä keksii kaikenlaisia kvasi-rationaalisia syitä, jotka iso osa ostajakunnasta kokee "kypsymisenä".
Tuosta johtuen mitään yhden valmistajan tai merkin lopullista herruutta ei tulla koskaan saavuttamaan.
-
- Viesti:
Peilittömät on vasta vaiheessa nolla. Eli saavuttaneet dinojen ominaisuudet pl. luonnollinen etsinkuva. Seuraava vaihe on saada kännyköiden etumatkaa auttavasti kiinni laskennallisessa kuvantamisessa. Tässäkin Pentax on jo edellä pelkästään dinonsa kanssa.
Jotta kelpuuttaisin EVF:n pitäisi siinä olla kunnollinen HDR-moodi ja vähintään 8K resoluutio.
Eli alkutekijöissä peilittömät on vieläkin.
Jotta kelpuuttaisin EVF:n pitäisi siinä olla kunnollinen HDR-moodi ja vähintään 8K resoluutio.
-
En ymmärrä, että vaiheessa nolla?? Olet itsekin käyttänyt ekojen sukupolvien peilittömiä ja tiedät miten kauheita ne oli yhtään nopeatempisemmassa kuvaamisessa. Ja se akunkesto... Oltiinko silloin tasolla miinus kolme?Maffer kirjoitti:Peilittömät on vasta vaiheessa nolla. Eli saavuttaneet dinojen ominaisuudet pl. luonnollinen etsinkuva. Seuraava vaihe on saada kännyköiden etumatkaa auttavasti kiinni laskennallisessa kuvantamisessa. Tässäkin Pentax on jo edellä pelkästään dinonsa kanssa.
Sori vaan, koen että etsinkuvan katkottumuus ja juohevuus on paljon tärkeämpi asia kuin resoluutio. Resoluutiossa ollaan nyt jo ihan hyvällä tasolla, eikä ole epäilystäkään, etteikö resoluutio tule vastaisuudessa kasvamaan. Juttu on niin, että etsimen resoluutiota on helppo paukuttaa mainonnassa. Etsimen muut - käytännössä tärkeämmät - ominaisuudet ovat sellaisia, jotka pitää itse kokeilla.
-
Tämän tyyppistä artikulointia/luonnehdintaa eri laitteiden eroista, joissa käyttäjä omakohtaiseen kokemukseensa perustuen kertoo selkosanaisesti kahden laitteen eroista, ilman että "puolet" tekstistä sisältää asian ytimen hukkaavaa jonninjoutavaa jorinaa/koru/suttukaikkionpaskaapaitsikusi-lauseita/sanoja.nomad kirjoitti:Kuvaan paljon enemmän A9:llä koska se on niin sujuva käyttää. Kysymys ei ole pelkästään paljon puhutusta tarkennuksesta, vaan myös katkottomasta etsimestä ja sähköisestä sulkimesta. Lisäksi A9 menut ovat muutamassa tärkeässä kohdassa hiukkasen paremmat kuin muissa Sonyissa.
Jostain syystä A9 antaa minulle myös hiukan paremmat värit kuin A7r3. En tiedä mistä tämä johtuu, ehkäpä pitäisi hommata Capture One. Joka tapauksessa kennotkin ovat perin erilaisia, mikä konkretisoituu siihen että A9 kanssa parasta on valottaa ETTR-tyyliin hiukan yli, kun A7r3:ssa voi valotusta nostella reilustikin, eikä tunnu missään.
A9 kuvanlaatu ei kuitenkaan ole nykykriteerein arvioituna ihmeellinen. Nikon historiani valossa sanoisin, että teknisesti A9 kuvanlaatu on D600/610/750 tasolla, mutta kuitenkin selvästi selvästi heikompi kuin A7r3:ssa. Matalilla herkkyyksillä varmaan jopa parhaat kroppikamerat ovat A9 tasolla. Tämän takia A7r3 on kyllä ihan mukava omistaa. Esimerkiksi maisemia olen sillä kuvannut ja tulen jatkossakin kuvaamaan.
Mutta jos valita pitäisi, niin varmaan A9 jäisi ja A7r3 lähtisi. Tuo kuvanlaatujuttu ei kuitenkaan yleensä loppukuvaan vaikuta. Ei ainakaan niin paljon, että dc.netin ulkopuolinen satunnainen katsoja kiinnittäisi asiaan huomiota.
Lisää tämän tyyppistä kokemukseen perustuvaa positiivis-sävytteistä luonnehdintaa, jota miellyttävä lukea.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Mielestäni tässä liikutaan asian ytimessä kun keskustellaan puhtaasti käytettävyydessä, koska tällä hetkellä nykyrunkojen resot ovat jo tovin pysyneet kehityksessä samoilla leveleillä, eli ei mitään uutta ja ihmeellistä ole tullut, mikä "mullistaisi kuvaamisen" peilittömissä ff-järkkäreissä.nomad kirjoitti:En ymmärrä, että vaiheessa nolla?? Olet itsekin käyttänyt ekojen sukupolvien peilittömiä ja tiedät miten kauheita ne oli yhtään nopeatempisemmassa kuvaamisessa. Ja se akunkesto... Oltiinko silloin tasolla miinus kolme?Maffer kirjoitti:Peilittömät on vasta vaiheessa nolla. Eli saavuttaneet dinojen ominaisuudet pl. luonnollinen etsinkuva. Seuraava vaihe on saada kännyköiden etumatkaa auttavasti kiinni laskennallisessa kuvantamisessa. Tässäkin Pentax on jo edellä pelkästään dinonsa kanssa.
Sori vaan, koen että etsinkuvan katkottumuus ja juohevuus on paljon tärkeämpi asia kuin resoluutio. Resoluutiossa ollaan nyt jo ihan hyvällä tasolla, eikä ole epäilystäkään, etteikö resoluutio tule vastaisuudessa kasvamaan. Juttu on niin, että etsimen resoluutiota on helppo paukuttaa mainonnassa. Etsimen muut - käytännössä tärkeämmät - ominaisuudet ovat sellaisia, jotka pitää itse kokeilla.
Täällä väännetään pääasiassa peistä niistä viimeisistä resoista ja sen kustannuksella unohdetaan puhdas käyttömukavuus, jolla loppupeleissä on se viimeinen merkitys, kuinka se runko/järjestelmä x valikoituu/pysyy kameralaukkuun/laukussa.
Hyvin vähän lukenut mm. käyttäjäkokemuksia Canon R:n liukukytkimestä käytännön toimissa, ym. vst...
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.
-
Tämän voisi tulkita niinkin, että esimerkiksi Nikon Z ja Panasonic S1 on parempia kameroita kuin Sony A7.nomad kirjoitti:Kuvaan paljon enemmän A9:llä koska se on niin sujuva käyttää. Kysymys ei ole pelkästään paljon puhutusta tarkennuksesta, vaan myös katkottomasta etsimestä ja sähköisestä sulkimesta. Lisäksi A9 menut ovat muutamassa tärkeässä kohdassa hiukkasen paremmat kuin muissa Sonyissa..
nomad kirjoitti:..Jostain syystä A9 antaa minulle myös hiukan paremmat värit kuin A7r3. En tiedä mistä tämä johtuu, ehkäpä pitäisi hommata Capture One..
Toisella foorumilla Sonysta Nikoniin siirtyvä mainitsi tuon värin myös. Piti Nikonin väriä parempana kun kysyttiin mielipidettä kummankin kameran vahvuuksista ja heikkouksista. En tiedä onko tie onneen Capture One. Se on hyvä ohjelma, mutta en itse nyt siinä näe värien käsittelyä nyt niin ihmeellisenä seikkana.
D6X0/D750 on olleet hyviä kompromisseja kennon suhteen.nomad kirjoitti:A9 kuvanlaatu ei kuitenkaan ole nykykriteerein arvioituna ihmeellinen. Nikon historiani valossa sanoisin, että teknisesti A9 kuvanlaatu on D600/610/750 tasolla, mutta kuitenkin selvästi selvästi heikompi kuin A7r3:ssa. Matalilla herkkyyksillä varmaan jopa parhaat kroppikamerat ovat A9 tasolla. Tämän takia A7r3 on kyllä ihan mukava omistaa. Esimerkiksi maisemia olen sillä kuvannut ja tulen jatkossakin kuvaamaan.
Tämä on totta.jaava kirjoitti:Aika äkkiä ennustat kypsyyden tulevan.nomad kirjoitti: Sitten kun tämä on todellisuutta, niin voidaan varmaan sanoa, että ff-peilitön on saavuttanut teknisen kypsyyden.
Jos miettii erilaisia teknisen kehityksen nousukaaria yhtään monimutkaisemmille laitteille, niin ei teknisen kehityksen tasaantuminen tapahdu alle 10 vuodessa. Ja tämänkin jälkeen otetaan käyttöön "uudet mallit", joille markkinointi kyllä keksii kaikenlaisia kvasi-rationaalisia syitä, jotka iso osa ostajakunnasta kokee "kypsymisenä".
Tuosta johtuen mitään yhden valmistajan tai merkin lopullista herruutta ei tulla koskaan saavuttamaan.
Ikävä kyllä näin tämä on. Koko homma muistuttaa varhaisia digikameroiden vaihetta ja tokihan valmistajat hierovat käsiään.Maffer kirjoitti:Peilittömät on vasta vaiheessa nolla. Eli saavuttaneet dinojen ominaisuudet pl. luonnollinen etsinkuva. Seuraava vaihe on saada kännyköiden etumatkaa auttavasti kiinni laskennallisessa kuvantamisessa. Tässäkin Pentax on jo edellä pelkästään dinonsa kanssa.
Onhan siitä ollut väärää tietoa kovasti esillä, joita on nimimerkki javal korjannut. Kun foorumi on täynnä näitä sonylaisia, niin aika vähäsen tänne viitsii kukaan kirjoittaa panasonic/canon/nikon aiheista juttua. Varsinkin trollit tulevat herkästi spammimaan mukamas hauskoja juttuja.habannaama kirjoitti:Hyvin vähän lukenut mm. käyttäjäkokemuksia Canon R:n liukukytkimestä käytännön toimissa, ym. vst...
-
Kyllä mä oon hienoista kehitystä ensimmäisestä peilittömästäni, Sony Nex-6:sta, tähän viimeisimpään Sonyn A7III:een. Mä oon sitä mieltä että tää III generaatio alkaa olee aika valmista kamaa. Ainakin mulle toimii/mä saan ne toimimaan.emerik kirjoitti:Ikävä kyllä näin tämä on. Koko homma muistuttaa varhaisia digikameroiden vaihetta ja tokihan valmistajat hierovat käsiään.Maffer kirjoitti:Peilittömät on vasta vaiheessa nolla. Eli saavuttaneet dinojen ominaisuudet pl. luonnollinen etsinkuva. Seuraava vaihe on saada kännyköiden etumatkaa auttavasti kiinni laskennallisessa kuvantamisessa. Tässäkin Pentax on jo edellä pelkästään dinonsa kanssa.
Showreel:
https://vimeo.com/814152881
-
- Viesti:
Kyllä mä olen sitä mieltä että ovat vaiheessa nolla. Vasta nyt dinon tasolla ja jos ne on lanseerattu uudistamaan digikuvausta, eivät ne ole juuri päässeet mihinkään että tekisivät jotain "paremmin". Jos joku on tehnyt, se on ollut Huawei, Google ja Apple.
Silloin kuin peilittömistä suu vaahdossa jauhettiin 6v sitten, kokeilin ne kaikki läpi. Ja olivat tasolla alpha, ei edes beta. Siinä mielessä Alpha v7 mkX pitää hyvin kutinsa nimenä. Isoin ja hyödyllisin juttu alkuvaiheessa oli kääntyvä näyttö, mutta sen käytettävyys jämähti malliin "sarana". Jälleen Pentax teki senkin paremmin tuuheaan möhköönsä.
EVF ei kaadu sulavaan päivitykseen vaan kulahtaneeseen dynamiikkaan. Hyvin surkeita esityksiä tähän mennessä.
Silloin kuin peilittömistä suu vaahdossa jauhettiin 6v sitten, kokeilin ne kaikki läpi. Ja olivat tasolla alpha, ei edes beta. Siinä mielessä Alpha v7 mkX pitää hyvin kutinsa nimenä. Isoin ja hyödyllisin juttu alkuvaiheessa oli kääntyvä näyttö, mutta sen käytettävyys jämähti malliin "sarana". Jälleen Pentax teki senkin paremmin tuuheaan möhköönsä.
EVF ei kaadu sulavaan päivitykseen vaan kulahtaneeseen dynamiikkaan. Hyvin surkeita esityksiä tähän mennessä.
-
Noh, ei se nyt ihan noinkaan ole. Ei täällä taida loppujen lopuksi olla sonilaisia mitenkään hallitsevasti vs. muut merkit. Sonyn prutkut vaan on ollut puheenaiheena, koska soni aloitti kinopeilitön rumban, johon tanssiin muut ovat tulleet mukaan.emerik kirjoitti:Onhan siitä ollut väärää tietoa kovasti esillä, joita on nimimerkki javal korjannut. Kun foorumi on täynnä näitä sonylaisia, niin aika vähäsen tänne viitsii kukaan kirjoittaa panasonic/canon/nikon aiheista juttua. Varsinkin trollit tulevat herkästi spammimaan mukamas hauskoja juttuja.habannaama kirjoitti:Hyvin vähän lukenut mm. käyttäjäkokemuksia Canon R:n liukukytkimestä käytännön toimissa, ym. vst...
Ja mieluusti lukisin juurikin muiden merkkien käyttökokemuksista ymsyms, koska snien ominaisuuksia ollaan käyty läpi vähän liiankin huolellisesti!
Mitä mafferin 'nolla' tasoon tulee, niin en ole samaa mieltä.
Ei se ole mikään nollataso, jossa peilittömät ovat saavuttaneet täysin DSLR peililäpsyjen tason! Kuten nyt on.
Alusta saakka peilittömissä oli tietyt edut, mitkä olivat paremmin kuin peililäpsyissä. Ja tietyt asiat huonommin.
Vaikka puntit ovat nyt melko tasan, ei se tarkoita nollatasoa.
Tästä vaan nyt kehitytään eteenpäin. Niinkuin koko teknologisessa kentässä tapahtruu muutenkin.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa! Vîta est tempus optimum homini
-
- Viesti:
Jaa siis jos korvaava tekniikka on pisteessä jossa se likimain tekee kaiken minkä vanha, ei se ole vielä tuonut mitään oikeaa hyötyä kenellekään.
Tähän mennessä peilittömiä on markkinoitu näin: https://www.youtube.com/watch?v=1ravZlWhL1g" onclick="window.open(this.href);return false;
"Me ollaan jo eellä".
--
Versus päivitän tän matkathinkpadin x240 -> x280. About kaikki parempaa ja sulavampaa.
Tähän mennessä peilittömiä on markkinoitu näin: https://www.youtube.com/watch?v=1ravZlWhL1g" onclick="window.open(this.href);return false;
"Me ollaan jo eellä".
--
Versus päivitän tän matkathinkpadin x240 -> x280. About kaikki parempaa ja sulavampaa.
-
On tuonut hyötyä paljonkin. Jos se ei yhdelle etua oo tuonut, ei se tarkoita etteikö se olisi tuonut etua jollekin toiselle. Armeija slangia käyttäen sanoisin: katse omasta navasta pois... päin!
Showreel:
-
On tosiaan moni asia parantunut vrt. peilikamerat. Parempi (ja oikeaan osuva) tarkennus, vakaaja kamerassa, mahdollisuus sovitella erilaisia objektiiveja, sähköinen etsin, hiljainen kuvaus jne. Moni arvostaa myös videon parempaa integroitumista kameraan. Itse tykkään myös kameran pienemmästä koosta.nsamppa kirjoitti:On tuonut hyötyä paljonkin. Jos se ei yhdelle etua oo tuonut, ei se tarkoita etteikö se olisi tuonut etua jollekin toiselle. Armeija slangia käyttäen sanoisin: katse omasta navasta pois... päin!
Peilittömyyden aiheuttamista negatiivisista asioista minua kiusaa eniten se, että on teoreettisesti huono asia kun joutuu koko ajan olemaan livevjuu päällä. Peilikamera myös käynnistyy hitaammin.
Sony FE on tietenkin kalliimpi järjestelmä kuin Nikon F jossa objektiiveina saattoi käyttää niitä jo kertaalleen ostettuja tuhnuja ca-linkoja. F-mountillekin saa toki hyviä objektiiveja, mutta ne onkin sitten ihan yhtä kalliita kuin GM:t. Ja kuka F-mounttiin enää suuremmin investoisi muuten kuin käytettyjä ostaen?
-
- Viesti:
Tarkennus on osunut jo 1Ds1 ajoista alkaen. Vaikea kelata sellaista valokuvaa mitä ei vain saa dinolla otettua. Ainuttakaan ei tule mieleen.
Nikon D6:een on btw. tulossa runkovakaaja.
Nikon D6:een on btw. tulossa runkovakaaja.
-
Ja sujuvasti sieltä esim focus shift unohdettiin kun se omaan agendaan sopii.
Tässä nyt vaikka yksi keissi jos ei mielikuvitus riitä itsellä:
https://www.sonyalpharumors.com/wasshin ... e-sony-a9/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja mukavaa että peililliset kehittyy. Pääsisikö sitten tasolle 0? Etsintähän se ei tosin vakauta, mutta parempi kuin ei mitään.
Tässä nyt vaikka yksi keissi jos ei mielikuvitus riitä itsellä:
https://www.sonyalpharumors.com/wasshin ... e-sony-a9/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ja mukavaa että peililliset kehittyy. Pääsisikö sitten tasolle 0? Etsintähän se ei tosin vakauta, mutta parempi kuin ei mitään.
Showreel: