Canon kameroiden manuaalit netistä
-
Ko. aiheesta on keskusteltu aika tavalla aiemminkin.
http://www.digicamera.net/keskus/viewtopic.php?t=2107
ehkä hieman offtopic mutta minua kiinnostaisi miten jani 321 valitus on edennyt.
ehkä hieman offtopic mutta minua kiinnostaisi miten jani 321 valitus on edennyt.
-
On kyllä nyt itseasiassa sellainen juttu että pikaohjekin on saksankielinen. Pistin Verkkokaupalle postia ja pyytelin lähettämään ainakin nyt sen pikaohjeen ja englanninkielisen manuaalin jos mahdollista. En tilatessa edes huomannut tuota englannin- tai saksankielinen joten oletin sen englanninkielisen sieltä tulevan.
Ihan järkyttävän tuntuinen hinta tuo 70€ siitä vihkosesta mutta kai tähän nyt on ohjeet pakko jostain saada kun tuosta saksankielisestä voi kun kuvien perusteella arvailla mitä tapahtuu.
Ihan järkyttävän tuntuinen hinta tuo 70€ siitä vihkosesta mutta kai tähän nyt on ohjeet pakko jostain saada kun tuosta saksankielisestä voi kun kuvien perusteella arvailla mitä tapahtuu.
-
Aiheen ensimmäisessä viestissä on linkki osoitteeseen:Tacere kirjoitti:Ihan järkyttävän tuntuinen hinta tuo 70€ siitä vihkosesta mutta kai tähän nyt on ohjeet pakko jostain saada kun tuosta saksankielisestä voi kun kuvien perusteella arvailla mitä tapahtuu.
http://www.powershot.com/powershot2/cus ... anual.html
Sieltä saat ladattua englanninkieliset ohjeet .pdf muodossa.
-
Ihmettelen kun ihmiset valittavat, että miksi englantia osaavien pitäisi myös kustantaa suomenkielisten manuaalien hinta, samalla periaatteella jos en tarvitse kaulahihnaa, niin miksi minun pitäisi maksaa se osana pakettia? Jos aletaan tolla ajatuksella pelaamaan, niin kamera pitäisi laittaa miljoonaan osaan ja myydä osa kerrallaan sitä tarvitsevalle. Omasta mielestäni ei olisi iso vaiva Canonille laittaa suomenkielistä ohjetta nettii .pdf:nä ja tarjota sitä auliisti sitä haluaville.kedbu kirjoitti:Ko. aiheesta on keskusteltu aika tavalla aiemminkin.
Itse olen sitä mieltä, että kun ostetaan saksalainen / saksasta maahantuotu kamera, niin suomen canonilla ei ole mitään velvollisuutta toimittaa suomenkielistä ohjekirjaa ostajalle ilmaiseksi. Jos kokee tuota suomenkielistä ohjetta tarvitsevansa, niin sitten täytyy ostaa se erikseen tai sitten ostaa koko kamerapaketti suomesta. Nykyisellä tavalla Canon-konsernin tytäryhtiö Canon Oy (finland) saa rahaa joka tapauksessa tuosta suomenkielisestä manuaalista, näillä rahoilla luultavimmin katetaan ainakin ne kulut mitkä syntyvät kun alkuperäinen manuaali suomennetaan ja siitä otetaan suomenkielinen painos.[Nuclear] kirjoitti:Omasta mielestäni ei olisi iso vaiva Canonille laittaa suomenkielistä ohjetta nettii .pdf:nä ja tarjota sitä auliisti sitä haluaville.
-
Miksi osalle kielelle sitten saa ilmaiseksi netistä (okei ymmärrän, että englanninkielen volyymi painii hieman eri sarjassa)? Voisin ostaa Canonin manuaalin erikseen, mutta miten JAS voi veloittaa kasasta kopioitua (suttuista ilmeisesti) paperia 50eMielestäni jos tuosta suomenkielisestä jotain veloitetaan, niin olisi edes kohtuullista tarjota se lähemmäs varsinaisia tuotantokustannuksia kuin kohtuuttomaan 50e hintaan. Taitaa JASilla olla huikeat toimihenkilöiden palkat jos ~150 sivun kopioimisella työntekijän tuntipalkkaus nousee noinkin korkeaks. Omasta mielestäni tuon hinnan tarkoitus ei ole mikään muu kuin yrittää vähentää ulkomailta ostettuja tuotteita, ei palvella asiakasta (suht hämärää toimintaa maailmanlaajuiselta yritykseltä).laite kirjoitti: Itse olen sitä mieltä, että kun ostetaan saksalainen / saksasta maahantuotu kamera, niin suomen canonilla ei ole mitään velvollisuutta toimittaa suomenkielistä ohjekirjaa ostajalle ilmaiseksi. Jos kokee tuota suomenkielistä ohjetta tarvitsevansa, niin sitten täytyy ostaa se erikseen tai sitten ostaa koko kamerapaketti suomesta. Nykyisellä tavalla Canon-konsernin tytäryhtiö Canon Oy (finland) saa rahaa joka tapauksessa tuosta suomenkielisestä manuaalista, näillä rahoilla luultavimmin katetaan ainakin ne kulut mitkä syntyvät kun alkuperäinen manuaali suomennetaan ja siitä otetaan suomenkielinen painos.
PS. Itse en tarvitse suomenkielistä manuskaa vaan enklanninkielinen toimii loistavasti.
Taidat itsekin ymmärtää asian perimmäisen tarkoituksen ;)[Nuclear] kirjoitti:Omasta mielestäni tuon hinnan tarkoitus ei ole mikään muu kuin yrittää vähentää ulkomailta ostettuja tuotteita, ei palvella asiakasta (suht hämärää toimintaa maailmanlaajuiselta yritykseltä).
Eiköhän tuon tarkoituksena ole juuri se, että suomesta ostetaan mahdollisimman paljon suomen canonin maahantuomia kameroita, jolloin suomen canon oy saa niistä kameroistakin rahaa. Tuolla suomenkielisen manuaalin korkealla hinnalla katetaan luultavasti myös tuota "harmaatuonnin" aiheuttamaa kassavajetta.
-
Itselleni tullut enemmänkin sellanen kuva, että taitaa olla aika pieni prosentti joka ostaa kameran Suomesta vain suomenkielisen manuskan takia (koska Saksasta saa about sen -20% ja manuaalin saa sillä 50e:lla) ja ainoa mitä Canon tuolla "kattaa" on vihaisia asiakkaita. Muutenkin ihmetyttää Canonin ja JASin kohtelu ulkomailta ostettua tavaraa vastaan, perin tylyä kuulemani (ja hyvin pienen oman kokemukseni mukaan), heitä kuitenkin sitoo tietyt sopimukset (esim. Euroopan laajuinen takuu pitäisi toimia täällä Suomessa siinä missä suomalainenkin).laite kirjoitti: Taidat itsekin ymmärtää asian perimmäisen tarkoituksen ;)
Eiköhän tuon tarkoituksena ole juuri se, että suomesta ostetaan mahdollisimman paljon suomen canonin maahantuomia kameroita, jolloin suomen canon oy saa niistä kameroistakin rahaa. Tuolla suomenkielisen manuaalin korkealla hinnalla katetaan luultavasti myös tuota "harmaatuonnin" aiheuttamaa kassavajetta.
-
- Viesti:
-
Näin ajattelin itsekin tehdä kun omalle kohdalle sattuu huonompaa palvelua. Tällä hetkellä omat kokemukset perustuu vain puhelimen kautta välitettyyn palveluun.mikko kirjoitti: Asiasta kannattaa valittaa canonille, ei suomen päähän ;-) Näin olen itse tehnyt kun huolto ei toiminut kuten sen olisi pitänyt. Tarpeeksi valituksia ja johan alkaa tapahtumaan.
-
Valitus on edelleen vireillä. Vastineet on puolin ja toisin kirjoiteltu ja nyt sitten odotellaan enää päätöstä. Kuluttaja-asiamieheltä tuli muuten lyhyt kannanotto (ei ota kunnolla kantaa, kun on vireillä lautakunnassa), että suomenkieliset manuaalit kuuluvat kuluttajakauppaan. Postaan kyllä tuloksen prosessista heti, kun se tulee.kedbu kirjoitti:Ko. aiheesta on keskusteltu aika tavalla aiemminkin.
-
Vaikka verkkokauppa ilmoittaakin esim. A60/A70:n kohdalla, että paketti sisältää englannin- tai saksankielisen manuaalin, niin tuo ei kai vapauta heitä toimittamasta suomenkielistä manuaalia, jos ostaja niin vaatii jälkikäteenkin. Omalta osaltani kävi tuuri ja sain verkkokaupasta A60:n mukana suomenkieliset ohjekirjat.Toivonen kirjoitti:Pistä Tacere vaan Verkkokauppa tilille!
Pakkohan niiden on suomenkieliset manuaalit antaa. Ei niitä siitä mitkään selitykset auta. Niiden on vaikka pakko ostaa ne jostain ja antaa sulle ilmaiseksi. Kyllä se on suomen laki.
-
Suomenkieliset manuaalit A70
Ostin Merocompista A70 ja siinä oli ihan ilman mitään pyytämisiä
suomenkieliset manuaalit mukana. Pisteet sinne!=)
Tämä oli ihan vaan tiedoksi muille jos haluaa sellaiset saada eikä esim. ostopaikka ole vielä selvillä.
suomenkieliset manuaalit mukana. Pisteet sinne!=)
Tämä oli ihan vaan tiedoksi muille jos haluaa sellaiset saada eikä esim. ostopaikka ole vielä selvillä.
-
Canon MV-630i suomimanuaali ,suuri kiitos avusta!!
Peruttu ilmoitus,kiitos
-
[. Manuaalit saa englanniksi netistä, opetelkaa ihmiset englantia. Suomenkielisissä manuaaleissa on muutenkin aika mielenkiintoisia suomennoksia ja asiavirheitä...[/quote]
Hieman vanhan toistoa
Joillainen merkeillä tuo on paremin järjetetty, Minoltassa on mauskat suomeksi myös Saksasta ostetulla, tosin vain pdf:na.
Lisäksi Miniolta sivuilta noita voi latailla myös suomeksi.
Jas-tekniikka rahastaa ikävän rapeasti suomi-manuaalista.
Hieman vanhan toistoa
Joillainen merkeillä tuo on paremin järjetetty, Minoltassa on mauskat suomeksi myös Saksasta ostetulla, tosin vain pdf:na.
Lisäksi Miniolta sivuilta noita voi latailla myös suomeksi.
Jas-tekniikka rahastaa ikävän rapeasti suomi-manuaalista.
-
-
Kun ostetaan kaupasta esim. kamera. Tulee siinä mukana manuaaleja monellakin eri kielellä, mutta ei vaan suomenkielellä...
Ja me ollaan sentään EU:ssa! Eli jos ostan kameran Saksasta se ei ole enään sama asia, kuin ulkomailta ostettu.
Näin ollen EU:n sisällä tulisi manuaalitkin olla varustettuja kaikilla EU:n kielillä, eikä millään Kiinan ja Korean murteilla.
Hyvä kameraharrastajat! Pitäkää ihmeessä puolenne, koska ei niitä kukaan muukaan pidä, jollette te itse!!!
Ja me ollaan sentään EU:ssa! Eli jos ostan kameran Saksasta se ei ole enään sama asia, kuin ulkomailta ostettu.
Näin ollen EU:n sisällä tulisi manuaalitkin olla varustettuja kaikilla EU:n kielillä, eikä millään Kiinan ja Korean murteilla.
Hyvä kameraharrastajat! Pitäkää ihmeessä puolenne, koska ei niitä kukaan muukaan pidä, jollette te itse!!!