Kyllä tuo toimii hyvin v1 hardwaren kanssa. Paljon olen asiakkaiden flättejä tuolla säätänyt. Moni on myös vaihtanut spyderit Eye-One:een kokeiltuaan.pevelius kirjoitti:Vasta Eye-One 3 osaa profiloida lcd/tft-näytöt kunnolla. en tiedä pelaako se tuon ExC:n postaaman linkin v1 hardwaren kanssa.
Meillä oli töissä softaversio 2 ja sillä littunäytöt menivät pieleen. kolmonen pelittää.
Eye-One on siis ihan ok laadultaan.
Kalibrointilaitteista
-
Artificial intelligence is no match to natural stupidity
-
Re: Kalibrointilaitteista
Spyder toimii hienosti, kun on oikea ohjelma. Minulla on ollut Spyder reilut 2 vuotta. Optical ohjelmalla toimii luotettavastikohan kirjoitti:Kahta kyseistä mallia en ole käyttänyt mutta Spyder 2:n edeltäjä minulla on ja se on ihan turha vehje.Tipe kirjoitti:MUTUjahan tällä palstalla kyllä riittää.
Tämä nyt oli vain tällainen MUTU käsitys. :) :)
-
Muillakin profiileilla on sama ongelma. Ainakin mulla XP hukkaa icc-profiilin määritykset enemmän tai vähemmän nukahdettuaan, profiili jää kuitenkin "käyttöön" käyttiksen mielestä. Veikkaan, että näytönohjain resetoituu herätessään ja uudelleen herättyään alustuksesta unohtuu pois icc-osion mukaisista tarpeita jotain.Rockford kirjoitti:Kertokaapas kokeneemmat kalibroijat mistä johtuu, että kun kalibroin näytön tuolla Pantone ColorVision:in ColorPlus-softalla niin kaikki on OK, mutta kun kone käy nukkumassa niin värit ovat takaisin alkupisteessä, vaikka ihan oikea monitorin väriprofiili näyttäisi olevan käytössä?
Kiusallinen bugi, koska esim. adobe gamma loaderin uudelleen ajokaan ei auta mulla yleensä, vaan pitää käpälöidä profiilista joku arvo edes-takas, jotta "muutettu" profiili menee kunnolla sisään.
Kalibroinnissa itseäni kiusaa eniten (läppärillä, ainut kone mulla) rajallinen väritoisto. Tietyt sävyt eivät yksinkertaisesti näy tällä näytöllä ollenkaan, mutta printeissä sitäkin ikävämmin kyllä :) Pitäisi kai investoida kunnon näyttöön, kalibrointikaan ei auta väritoistossa oleviin puutteisiin.
-
Re: Kalibrointilaitteista
Tämmöistä olen kuullut että CDR näytöille nykyään kaikki valmistettavat on kelvollisia, LCD noista kahdesta Spyder2 on huomattavan paljon parempi.Tipe kirjoitti:Nyt on haussa monitorin kalibrointilaite, että saa tuon läppärinkin näytön paremmin kohdilleen.
Tässä ois 2kpl hintaluokassaan samankaltaisia, mutta kumpi kannatta ottaa ?
LaCie Blue Eye 2 Verkkokaupasta 208 euroa
Colorvision Spyder 2 Fimekolta 230 euroa.
Niin, on toki kummallakin valmistajalla vielä parempi "Pro" malli.
Ja oikeesti hyvät kalibrointilaitteet sitten onkin jo tuhansia markkoja ja euroja.
-
-
- Site Admin
- Viesti:
PrePress Center käyttää asiakkaiden luona näyttöjen kalibrointiin Monaco Optix XR PRO -laitetta, joka on ihan kuluttajien kukkarolle sopivaa hintatasoa. Jälki ei kuulemma paljoa eroa ns. ammattilaitteiden jäljestä. Hinta on alle ja päälle 400 euron (riippuen ostopaikasta).
http://www.prepress-center.fi/icc/sivut/Optix.html
http://www.prepress-center.fi/icc/sivut/Optix.html
-
r
juu itse huomasin kanssa että vanhan spyderin pro version softat tekee selkeästi paremman profiilin kuin se perusversion softa
gretaqin vanhaan eyeoneen verrattuna ei minun silmällä ole kauhean suurta eroa tuon prosoftan profiilissa ja itse en ainakaan pystyisi säätämään näyttöäni lähellekään yhtähyväksi silmämääräisesti
näihin uusimpiin vehkeisiin en ole vielä ehtinyt tutustua ja toisaalta ei ole ollut kauheasti tarvettakaan
ja laitteethan ovat varmasti taas parempia jossain kuin vanhemmat versiot
gretaqin vanhaan eyeoneen verrattuna ei minun silmällä ole kauhean suurta eroa tuon prosoftan profiilissa ja itse en ainakaan pystyisi säätämään näyttöäni lähellekään yhtähyväksi silmämääräisesti
näihin uusimpiin vehkeisiin en ole vielä ehtinyt tutustua ja toisaalta ei ole ollut kauheasti tarvettakaan
ja laitteethan ovat varmasti taas parempia jossain kuin vanhemmat versiot