Pixmanian toiminta
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: Kesä 27, 2004 15 : 11
Ei varmasti ole, siinä olet kyllä ihan oikeassa.
Aika paljon on vain tässä vuosien varrella tullut tavaraa ympäri maailmaa tilailtua, mutta näin suorasukaisesti toisten sinisilmäisyyttä hyväksi käytettävän en vielä ole nähnyt..
Tosin sekin täytyy sanoa että valokuvaus/elektroniikka ostoksia en juurikaan ole aikaisemmin ulkomailta tehnyt. Lienee siis myös siitä kiinni mitä on ostamassa kuinka palvelu pelaa..
Olipahan taas vain hyvä muistutus siitä että firman koko ym. seikat eivät välttämättä takaa palvelun laatua ja luotettavuutta.
Aika paljon on vain tässä vuosien varrella tullut tavaraa ympäri maailmaa tilailtua, mutta näin suorasukaisesti toisten sinisilmäisyyttä hyväksi käytettävän en vielä ole nähnyt..
Tosin sekin täytyy sanoa että valokuvaus/elektroniikka ostoksia en juurikaan ole aikaisemmin ulkomailta tehnyt. Lienee siis myös siitä kiinni mitä on ostamassa kuinka palvelu pelaa..
Olipahan taas vain hyvä muistutus siitä että firman koko ym. seikat eivät välttämättä takaa palvelun laatua ja luotettavuutta.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Helmi 22, 2005 19 : 55
Tilasin Canonin 9950 scannerin heiltä tiistaina. Toimitus DHL:llä 48h. torstaina kyselin heiltä puhelimitse, kun seurannassa lukee yhä että tilausta valmistellaan. Se todellakin oli lähettämättä. Perjantaina tuli ilmoitus että lähetetty.
Laitoin heille emailia, että palauttakaapas se hinnanero DHL:n ja normaali lähetyksen välillä, kun ette sitä sovitussa ajassa minulle saaneet. Vastaus tuli tänään ja oli täynnä kirjoitusvirheitä ja itse asia oli viestissä aivan sotkussa. Mitään tekemistä sillä ei lähettämäni viestin kanssa ollut.
Näin vastasivat:
Dear xxxx,
Please read our on-time delivery commitments here:
http://www.pixmania.co.uk/uk/uk/s_actio ... .html#eng5
as stated:
6. Delivery
Express Delivery
"Thischoice enables you to receive your parcel in 24 hours for all ordersplaced before 1 PM". Once the dispatch of your order is realized the delivery time is up to 2 days maximum through DHL™forour UK customers living within the UK territory. Shipment is doneviaDHL™ Worldwide Express, the global market leader of theinternationalair express industry. Packaging and Postage for expressdelivery viaDHL™ to the United Kingdom is £9.90 ( VAT Incl) forNext-day deliveryand for 2 day delivery. Please note that since DHL does not deliver on weekends or public holidays,yourorder placed on a Friday will be delivered to you on thefollowingTuesday providing that your product is in stock at ourwarehouse. (...)"
Best regards,
Team Pixmania
Eli ei mitään yritystä hoitaa asia. Katsotaan nyt mitä sieltä tulee postissa ensiviikolla. Mutta: VÄLTTÄKÄÄ PIXMANIAA
Hemmetti, olisi pitänyt taas vilkaista tätä osiota ensin niin olisin välttynyt tältä pelleilyltä. Asiaan vaikutti se, kun kenelläkään muulla si tuntunut olevan ao. laitetta varastossa.
Laitoin heille emailia, että palauttakaapas se hinnanero DHL:n ja normaali lähetyksen välillä, kun ette sitä sovitussa ajassa minulle saaneet. Vastaus tuli tänään ja oli täynnä kirjoitusvirheitä ja itse asia oli viestissä aivan sotkussa. Mitään tekemistä sillä ei lähettämäni viestin kanssa ollut.
Näin vastasivat:
Dear xxxx,
Please read our on-time delivery commitments here:
http://www.pixmania.co.uk/uk/uk/s_actio ... .html#eng5
as stated:
6. Delivery
Express Delivery
"Thischoice enables you to receive your parcel in 24 hours for all ordersplaced before 1 PM". Once the dispatch of your order is realized the delivery time is up to 2 days maximum through DHL™forour UK customers living within the UK territory. Shipment is doneviaDHL™ Worldwide Express, the global market leader of theinternationalair express industry. Packaging and Postage for expressdelivery viaDHL™ to the United Kingdom is £9.90 ( VAT Incl) forNext-day deliveryand for 2 day delivery. Please note that since DHL does not deliver on weekends or public holidays,yourorder placed on a Friday will be delivered to you on thefollowingTuesday providing that your product is in stock at ourwarehouse. (...)"
Best regards,
Team Pixmania
Eli ei mitään yritystä hoitaa asia. Katsotaan nyt mitä sieltä tulee postissa ensiviikolla. Mutta: VÄLTTÄKÄÄ PIXMANIAA
Hemmetti, olisi pitänyt taas vilkaista tätä osiota ensin niin olisin välttynyt tältä pelleilyltä. Asiaan vaikutti se, kun kenelläkään muulla si tuntunut olevan ao. laitetta varastossa.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Helmi 22, 2005 19 : 55
No niin, tänään tuli DHL:llä paketti Pixmaniasta. Hieno Canonin Pixma 3000 printteri..... mitä helv......PRINTTERI!!!!!!!!
No olisihan se pitänyt arvata...... tämän olisi laatiokn päällä olevan lapun mukaan pitänyt päätyä Youssefille Brysseliin.... missähän se minun scannerini seikkailee??????
Nyt on Thanks for your patience- tyttöä kuunneltu jo puoli tuntia, kun on yritetty päästä Pixmanian asiakaspalveluun, ans kattoo....
No olisihan se pitänyt arvata...... tämän olisi laatiokn päällä olevan lapun mukaan pitänyt päätyä Youssefille Brysseliin.... missähän se minun scannerini seikkailee??????
Nyt on Thanks for your patience- tyttöä kuunneltu jo puoli tuntia, kun on yritetty päästä Pixmanian asiakaspalveluun, ans kattoo....
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Helmi 22, 2005 19 : 55
No niin, Pixmanian asiakaspalvelu saatu kiinni.
Ovat fransmannit viritäneet kivan systeemin. Puhelun alussa kysytään, haluanko ostaa, vai olenko jo ostanut ja on jotain asiaa. Jos erehtyy painamaan numeroa kaksi, eli että on jo ostanut ja on asiaa, saapi muuten odotella ja kauan. Kolme puhelua valinnalla 2, pisin 53 minuuttia. Ei vastausta.
Sitten älysin homman nimen. Valitsin sen ykkösen, ja heti tärppäsi.
Pixmanialla on vinkeä käsitys After Sales palveluista..........
Nyt sitten DHL on tulossa hakemaan tätä tulostinta. Tyttö lupasi kysyä piälliköltään saako hän lähettää scannerin minulle ennen kuin tämä virheellinen tavara on heillä. Totesin sen olevan vähintä mitä he voivat tehdä. Saapi nähdä.
Meikäläinen on joka tapauksessa tehnyt heiltä ne klassiset kaksi tilausta. Ensimmäisen ja viimeisen.
Ovat fransmannit viritäneet kivan systeemin. Puhelun alussa kysytään, haluanko ostaa, vai olenko jo ostanut ja on jotain asiaa. Jos erehtyy painamaan numeroa kaksi, eli että on jo ostanut ja on asiaa, saapi muuten odotella ja kauan. Kolme puhelua valinnalla 2, pisin 53 minuuttia. Ei vastausta.
Sitten älysin homman nimen. Valitsin sen ykkösen, ja heti tärppäsi.
Pixmanialla on vinkeä käsitys After Sales palveluista..........
Nyt sitten DHL on tulossa hakemaan tätä tulostinta. Tyttö lupasi kysyä piälliköltään saako hän lähettää scannerin minulle ennen kuin tämä virheellinen tavara on heillä. Totesin sen olevan vähintä mitä he voivat tehdä. Saapi nähdä.
Meikäläinen on joka tapauksessa tehnyt heiltä ne klassiset kaksi tilausta. Ensimmäisen ja viimeisen.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Helmi 22, 2005 19 : 55
Kaksi ja puoli viikkoa 28h toimituksella tilauksesta. Yli viikko siitä kun DHL:n kaverit hakivat printterin. Scanneria odotellaan yhä.
Soitin juuri asiakaspalveluun. Virheellisesti minulle scannerin sijaan tullut printteri ei ole vieläkään kuulemma saapunut takaisin heille. Ja eivät kuulemma voi lähettää tilaustani ennenkuin printteri on tullut ja tarkastettu. Voi h******tti näitä. Viimeinen kerta kun postimyynnistä tilaan.
Soitin juuri asiakaspalveluun. Virheellisesti minulle scannerin sijaan tullut printteri ei ole vieläkään kuulemma saapunut takaisin heille. Ja eivät kuulemma voi lähettää tilaustani ennenkuin printteri on tullut ja tarkastettu. Voi h******tti näitä. Viimeinen kerta kun postimyynnistä tilaan.
-
- Viestit: 4
- Liittynyt: Heinä 28, 2005 21 : 08
Heinäkuun lopulla odottelin puoltoista viikkoa 48h toimitusta mutta tuli sentäs oikea tavara :-) Vipuun menin siinä että ostin samalla sivulla kameran kanssa mainostetun laukun, se kun sattuu olemaan ihan liian pieni. Mutta mistäs sen olisin aloittelijana tajunnut kun samalla sivulla mainostettiin ikäänkuin tarvikkeena juuri sille kameralle:-/
-
- Viestit: 74
- Liittynyt: Elo 14, 2005 0 : 02
- Paikkakunta: Turku
Jotenkin kuulostaa osittain kovin tutulta. Tein keväällä tilauksen Pixmaniaan, joskin tuote oli autosoitin, eikä kamera, mutta eipä selvitty tuostakaan ilman häslinkiä.
Koska en visaa omista, piti homma hoitaa tilisiirrolla. Tilisiirtomaksu menee Pixmanian sivuilla sivu kerrallaan, yhdessä kohtaa tulee linkki nettipankkiin, ja kun tilaus on maksettu, pitäisi Pixmanian sivujen taas siirtyä seuraavaan kohtaan tilausprosessia. Noh, kun olin maksanut, ja painoin Pixmanian sivuila nappia seuraava, heittikin se Pixmanian etusivulle!
Loggasin sisään, ei yhtäkään tilausta sisällä, ei mitään tilausvahvistusta mailissa eikä mitään tietoa mistään. Hassusti vaan usea satanen maksettuna heille. Tein tilauksen sunnuntaina, ja mietin että pakko se on maanantaihin odottaa, ennen kun tästä selviää mitään, jos vaikka se tilaus ilmestyisi sivuille siihen mennessä.
Maanantaina iltapäivällä ei mitään näkynyt, joten soitin Pixmanian asiakaspalveluun. Kesti noin 20min päästä läpi, jonka jälkeen englantia huonosti puhuva nainen 10min selittelyjen jälkeen viimeinkin tajusi mistä on kyse. Joka ei sitten auttanut minua yhtään. Hänen kommentti oli, että he eivät näe mitään tilausta joka olisi minun accoilla tullut. Tilanteen pelasti minun ottama screenshotti nettipankin antamasta maksutositteesta. Lähetin sen mailina heille, jonka jälkeen he uskoivat tilauksen tapahtuneen, ilmeisesti viitenumero oli kuitenkin tallentunut heille.
Tämä selvittely siis tapahtui maanantaina. Ensi viikon tiistaina oli paketti kotiovella, mutta tämän osalta asia kyllä toimi paremmin, eli tuossa välissä oli jotkut lomapäivät pe-ma, jolloinka Pixmania oli lomalla, ja rahojen siirrossa kului vähintään 3pv, eli he lähettivät paketin heti nähtyään screenshottini tapahtuneesta maksusta, eivätkä odottaneet rahojen saapumista.
Yhteenvetona, tuossa hommassa oli plussia sekä miinuksia, aluksi oli pientä paniikkia, kun rahat oli maksettu, eikä mitään tietoa mistään tilauksesta, mutta toisaalta tuotteen nopeampi toimitus olu plussaa.
Kyllä mietin tarkkaan ennen kuin tilaan tuolta uudestaan.
Koska en visaa omista, piti homma hoitaa tilisiirrolla. Tilisiirtomaksu menee Pixmanian sivuilla sivu kerrallaan, yhdessä kohtaa tulee linkki nettipankkiin, ja kun tilaus on maksettu, pitäisi Pixmanian sivujen taas siirtyä seuraavaan kohtaan tilausprosessia. Noh, kun olin maksanut, ja painoin Pixmanian sivuila nappia seuraava, heittikin se Pixmanian etusivulle!
Loggasin sisään, ei yhtäkään tilausta sisällä, ei mitään tilausvahvistusta mailissa eikä mitään tietoa mistään. Hassusti vaan usea satanen maksettuna heille. Tein tilauksen sunnuntaina, ja mietin että pakko se on maanantaihin odottaa, ennen kun tästä selviää mitään, jos vaikka se tilaus ilmestyisi sivuille siihen mennessä.
Maanantaina iltapäivällä ei mitään näkynyt, joten soitin Pixmanian asiakaspalveluun. Kesti noin 20min päästä läpi, jonka jälkeen englantia huonosti puhuva nainen 10min selittelyjen jälkeen viimeinkin tajusi mistä on kyse. Joka ei sitten auttanut minua yhtään. Hänen kommentti oli, että he eivät näe mitään tilausta joka olisi minun accoilla tullut. Tilanteen pelasti minun ottama screenshotti nettipankin antamasta maksutositteesta. Lähetin sen mailina heille, jonka jälkeen he uskoivat tilauksen tapahtuneen, ilmeisesti viitenumero oli kuitenkin tallentunut heille.
Tämä selvittely siis tapahtui maanantaina. Ensi viikon tiistaina oli paketti kotiovella, mutta tämän osalta asia kyllä toimi paremmin, eli tuossa välissä oli jotkut lomapäivät pe-ma, jolloinka Pixmania oli lomalla, ja rahojen siirrossa kului vähintään 3pv, eli he lähettivät paketin heti nähtyään screenshottini tapahtuneesta maksusta, eivätkä odottaneet rahojen saapumista.
Yhteenvetona, tuossa hommassa oli plussia sekä miinuksia, aluksi oli pientä paniikkia, kun rahat oli maksettu, eikä mitään tietoa mistään tilauksesta, mutta toisaalta tuotteen nopeampi toimitus olu plussaa.
Kyllä mietin tarkkaan ennen kuin tilaan tuolta uudestaan.
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: Huhti 11, 2003 14 : 30
Jaahas, jostain syystä onnistuin tämän threadin missaamaan, olisi ollut kiva löytää ennenkuin itse tilasin. Yritin kyllä etsiä, mutta tiedä sitten miksi en löytänyt.
Kamera tilauksessa, mutta harkitsen jo vakavasti perumista. Ihmettelen onko kukaan koskaan tosiaan saanut muita maileja kuin automaattivastauksia paikasta? Etusivulla oleva asiakaspalvelun osoitekin on vanhentunut - eikös tuosta voisi valittaa jonnekin kuluttajasuojaankin?
Voisin hyvin maksaa muutaman kympin enemmän, jos saisin kameran nyt - varsinkin kun vielä tuntuu olevan epävarmuutta takuuasioiden kanssa tuossa paikassa. Jos kaiken odottelun ja tuskailun jälkeen jokin meneekin pieleen, netistä löytyy kauhutarinoita paikan takuunkierrosta :P
Kamera tilauksessa, mutta harkitsen jo vakavasti perumista. Ihmettelen onko kukaan koskaan tosiaan saanut muita maileja kuin automaattivastauksia paikasta? Etusivulla oleva asiakaspalvelun osoitekin on vanhentunut - eikös tuosta voisi valittaa jonnekin kuluttajasuojaankin?
Voisin hyvin maksaa muutaman kympin enemmän, jos saisin kameran nyt - varsinkin kun vielä tuntuu olevan epävarmuutta takuuasioiden kanssa tuossa paikassa. Jos kaiken odottelun ja tuskailun jälkeen jokin meneekin pieleen, netistä löytyy kauhutarinoita paikan takuunkierrosta :P
-
- Viestit: 14
- Liittynyt: Kesä 27, 2004 15 : 11
Heh, ei tiedä pitäisikö taas vaihteeksi itkeä vai nauraa...?
Kolme viikkoa sitten peruin siis tuon lopun tilauksen kun sitä ei tullut eikä näkynyt vaikka kuinka lupailivat.
Nooooh, nytpä sitten ollaan yllättäen nuo kolmeen viikkoa odoteltu rahoja takaisin jotka heidän piti "välittömästi" omien sanojensa mukaan palauttaa.
Aika ööössöm toimintaa sanon minä..
Kai se on Luottokuntaan soitettava ja yritetävä josko he saisivat fyffet takaisin, vai mitä pirua sitä taas keksisi..?
Kolme viikkoa sitten peruin siis tuon lopun tilauksen kun sitä ei tullut eikä näkynyt vaikka kuinka lupailivat.
Nooooh, nytpä sitten ollaan yllättäen nuo kolmeen viikkoa odoteltu rahoja takaisin jotka heidän piti "välittömästi" omien sanojensa mukaan palauttaa.
Aika ööössöm toimintaa sanon minä..
Kai se on Luottokuntaan soitettava ja yritetävä josko he saisivat fyffet takaisin, vai mitä pirua sitä taas keksisi..?
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: Huhti 11, 2003 14 : 30
Aikaisemmista teksteistä päätellen tämänhetkinen toimintakin vaikuttaa vähintäänkin epäilyttävältä...
Kun tilasin: Kameraa varastossa.
Kun odottelin rahojen menoa perille: Ei varastossa, kestää 10+ päivää.
Kun hermoilin ja lähetin viestiä että jos eivät ensi viikon aikana pysty toimittamaan niin perun (ei vastausta tietenkään) ja odottelin hetken: Saatavilla 20.9
Hm. Luottaako vai eikö luottaa?
Kun tilasin: Kameraa varastossa.
Kun odottelin rahojen menoa perille: Ei varastossa, kestää 10+ päivää.
Kun hermoilin ja lähetin viestiä että jos eivät ensi viikon aikana pysty toimittamaan niin perun (ei vastausta tietenkään) ja odottelin hetken: Saatavilla 20.9
Hm. Luottaako vai eikö luottaa?
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: Huhti 11, 2003 14 : 30
Tämä menee mielenkiintoiseksi. Soittelin aamupäivällä asiakaspalveluun, ja puhelu yhdistyi ilmeisesti ranskaan. Kamera pitäisi kuulemma tulla 20. päivä, ja akkulaturi 26. päivä. Sanoivat lähettävänsä kameran kun se tulee, ja laturin perässä ilman ylimääräisiä kustannuksia. Lupasipa tyttö vielä ilmoittaa suomenkieliselle ihmisellekin, joka soitteli tunnin päästä, ja vakuutteli kovasti samaa. Ei kuitenkaan kommentointia, miksei viesteihin ole vastattu.
Sain juuri viesti pixmaniasta - valittelu ettei kaikkia tuotteita ollut saatavilla. Olivat lähettäneet muistikortin ja pöytäjalustan heti - mielenkiintoinen ratkaisu. Ihan hyvältä loppujen lopuksi vaikuttaa tilanne tällä hetkellä - saa vaan nähdä miten tämä osissa lähettely toimii, kunhan vaan eivät odottaisi kameran lähetämistä tämän takia siihen laturin saantiin saakka.
Kunhan saan laturin, voisin kommentoida siitä hieman täälläkin, en ainakaan löytänyt kenenkään kommentointia siitä täältä. Kuvasta päätellen siinä on akkukohtainen lataus, ja sellaiseksi pikalaturiksi tuntuu aika halvalta.
Sain juuri viesti pixmaniasta - valittelu ettei kaikkia tuotteita ollut saatavilla. Olivat lähettäneet muistikortin ja pöytäjalustan heti - mielenkiintoinen ratkaisu. Ihan hyvältä loppujen lopuksi vaikuttaa tilanne tällä hetkellä - saa vaan nähdä miten tämä osissa lähettely toimii, kunhan vaan eivät odottaisi kameran lähetämistä tämän takia siihen laturin saantiin saakka.
Kunhan saan laturin, voisin kommentoida siitä hieman täälläkin, en ainakaan löytänyt kenenkään kommentointia siitä täältä. Kuvasta päätellen siinä on akkukohtainen lataus, ja sellaiseksi pikalaturiksi tuntuu aika halvalta.
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: Huhti 11, 2003 14 : 30
Kamera tuli tänään - päivän etuajassa siitä mitä Pixmania ilmoitti milloin saisi kameraa. Sain aluksi omassa paketissaan jalustan ja muistikortin, tänään kameran ( =D ) & laukun, ja vielä pitäisi seurata laturi. Siis kolme eri pakettia saatavuusajankohtien vuoksi, ilman erillisiä kustannuksia. Alkupelästyksen ja maileihin vastaamattomuuden jälkeen homma on kyllä toiminut hyvin.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Helmi 22, 2005 19 : 55
Toiminut hyvin? Olet vähään tyytyväinen. Vaikka he eivät pitäneet kuin yhden korjaavan lupauksensa? Viestiesi päivämääristä päätellen odotit "varastossa" 48h toimitusvalmiudella olevaa tavaraa pari-kolme viikkoa, sait sen kolmessa eri paketissa jne.... ja toteat olleesi tyytyväinen. No, kukin tavallaan.
Minä olen nyt odotellut sitä 48h toimitusta 28 PÄIVÄÄ. Viimeisen maanantain puhelun perusteella se olisi odotettavissa perille ylihuomiseen mennessä, jolloin olen odottanut sitä kuukauden. Jos tuo päivämäärä sattuisikin pitämään paikkansa, tai vaikka tulisi päivää sitä ennen, se sitä miksikään muuta että kyseinen firma on SYVÄLTÄ.
En ymmärrä Anatolin ajatusta, että viikkojen toimituspelleilyn jälkeen yhden päivämäärän pitäminen tai alitus yhdellä päivällä tekisi hommasta hyvin toiminutta............ kuten hän omasta tapauksestaan toteaa.
Minä olen nyt odotellut sitä 48h toimitusta 28 PÄIVÄÄ. Viimeisen maanantain puhelun perusteella se olisi odotettavissa perille ylihuomiseen mennessä, jolloin olen odottanut sitä kuukauden. Jos tuo päivämäärä sattuisikin pitämään paikkansa, tai vaikka tulisi päivää sitä ennen, se sitä miksikään muuta että kyseinen firma on SYVÄLTÄ.
En ymmärrä Anatolin ajatusta, että viikkojen toimituspelleilyn jälkeen yhden päivämäärän pitäminen tai alitus yhdellä päivällä tekisi hommasta hyvin toiminutta............ kuten hän omasta tapauksestaan toteaa.
-
- Viestit: 20
- Liittynyt: Huhti 11, 2003 14 : 30
Tilauksestani on nyt 8 päivää. 3 tai 4 päivää meni siihen, että rahat siirtyivät ulkomaiselle tilille, minkäs sille mahtaa kun ei ole luottokorttia. Jalusta ja muistikortti lähtivät seuraavana päivänä, kameraa piti odotella muutama päivä ja laturissa, joka ei ole nyt kriittinen, menee vielä viikko. En edes muista tarkistinko oliko laturia varastossa sitä tilatessani, pakko tunnustaa. Ja vaikka harmitti ettei kamera lähtenyt heti, en ollut vastaanottamassa ensimämistä pakettia, ja sain sen eilen, eli viive kohdallani oli käytännössä vain päivän :)
Ikävää että omalla kohdallasi tilanne menee noin heikosti, Kinrosai. Toivottavasti tilauksesi tulee pian ja ilman kummempia komplikaatioita!
En ylistä firmaa taivaisiin, mutta jos homma sattuu toimimaan niin kaipa sieltä tulee tavara ihan vilkkaasti. Jos jotain menee pieleen, niin se on eri juttu. Vastaamattomuus posteihin kyllä ON iso miinus. Halvalla hinnalla on hintansa...
Onneksi Sonylla näyttää olevan eurooppa omana takuualueena, eli jos ongelmia tulee niin voi kääntyä paikallisen puljun puoleen.
Ikävää että omalla kohdallasi tilanne menee noin heikosti, Kinrosai. Toivottavasti tilauksesi tulee pian ja ilman kummempia komplikaatioita!
En ylistä firmaa taivaisiin, mutta jos homma sattuu toimimaan niin kaipa sieltä tulee tavara ihan vilkkaasti. Jos jotain menee pieleen, niin se on eri juttu. Vastaamattomuus posteihin kyllä ON iso miinus. Halvalla hinnalla on hintansa...
Onneksi Sonylla näyttää olevan eurooppa omana takuualueena, eli jos ongelmia tulee niin voi kääntyä paikallisen puljun puoleen.
-
- Viestit: 177
- Liittynyt: Helmi 22, 2005 19 : 55
Ihan vinkiksi, jos maksoit Solon kautta käyttäen Pixmanian sivulla olevaa linkkiä, tieto maksusta menee samantien myyjälle. Aivan samoin, kuin jos olisit maksanut luottokortilla. Eli myyjän ei tarvitse odotella maksun siirtymistä omalle tilille. Pankki takaa myyjälle, että tämä saa rahansa.
Tämä on juuri noiden suoramaksujuttujen liikeidea. Jos näin ei olisi, ei tätä järjestelyä tarvittaisi. Voisit maksaa aivan normaalilla pankkisiirrolla käyttäen myyjän IBAN ja SWIFT koodeja. Silloin pitää odottaa rahojen siirtyvän ensin myyjän tilille, jotta he voivat olla varmoja saavansa rahat. Jos tämä oli tilanne, niin aika on ok. Jos taas maksoit Solon tms. kautta myyjän linkillä, aika on turhan pitkä.
Oma tilanne on nyt se, että joku paketti on tulossa ja perillä ilmeisesti maanantaina. Tänään se enää ehdi, kun on ollut iltapäivällä kentällä Vantaalla. Kun se maanantaina tulee ja jos se on oikea laite, tilaus on kestänyt vain 35 päivää 48 tunnin sijaan :-)
Mitään he eivät luonnollisesti tästä hyvitä. Palauttavat sentään sen 48h lisämaksun. Ilman sitä toimitusajan olisi pitänyt olla 5-6 päivää.
Tämä on juuri noiden suoramaksujuttujen liikeidea. Jos näin ei olisi, ei tätä järjestelyä tarvittaisi. Voisit maksaa aivan normaalilla pankkisiirrolla käyttäen myyjän IBAN ja SWIFT koodeja. Silloin pitää odottaa rahojen siirtyvän ensin myyjän tilille, jotta he voivat olla varmoja saavansa rahat. Jos tämä oli tilanne, niin aika on ok. Jos taas maksoit Solon tms. kautta myyjän linkillä, aika on turhan pitkä.
Oma tilanne on nyt se, että joku paketti on tulossa ja perillä ilmeisesti maanantaina. Tänään se enää ehdi, kun on ollut iltapäivällä kentällä Vantaalla. Kun se maanantaina tulee ja jos se on oikea laite, tilaus on kestänyt vain 35 päivää 48 tunnin sijaan :-)
Mitään he eivät luonnollisesti tästä hyvitä. Palauttavat sentään sen 48h lisämaksun. Ilman sitä toimitusajan olisi pitänyt olla 5-6 päivää.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Elo 06, 2004 16 : 54
- Paikkakunta: virrat
Palataan nyt tähän vielä oman kokemukseni pohjalta:
Tilasin Sonyn H1:n pixmaniasta 21.9, tilaus odotti tiistaihin 27.9 asti. Maanantaina soitin 16 minuutin puhelun jossa kuuntelin "rauhoittavaa musiikkia" ja viimein joku täti vastas. Totesi että yhtä tuotetta ei ollut varastossa (näytön suoja muovi) jonka takia koko tilaus viivästyi..
Täti lupasi soittaa varastolle, ja kertoa että lähettävät erikseen...
Kiukuttelin vielä sähköpostilla kahteen otteeseen:
-----
Hei,
Olen pahoillani aiheutuneesta viiveestä.
Valitettavasti varastollamme täällä Ranskassa on ylikuormitusta joka viivästyttää tilausten prosessointia ja lähettämistä tällä hetkellä.
Yritämme tietenkin saada tilauksesi lähtemään mahdollisimman pian ja olen uudelleen ottanut varastollemme yhteyttä. Itse kuljetusaika tulee olemaan 2 arkipäivää.
Ystävällisin terveisin,
Pixmania Tiimi
----
No, keskiviikkona 28 päivä, "Toimitettu" ja sitte oli DHL:n seurantanumero ja viesti:
"WARNING: Please note that all DHL tracking numbers for all orders placed on the 20th / 21ST of December are incorrect and should not be taken into consideration.
We would like to reassure you that you will still receive your order in time."
30.9 No ei ole vielä pakettia tullut
edit:
3.10 maanantai.. soitto dhl:n asiakaspalveluun
-ei tietoa seurantanumerolla varustetusta paketista, kirjattu järjestelmään mutta paketti ei liiku mihinkään
-soito pixmaniaan, eivät tiedä paketin sijaintia, ottavat yhteyttä turvaosastolle tms... palaavat asiaan sähköpostilla "mahdollisimman" nopeasti...
v*tuttaa!!!!!
Tilasin Sonyn H1:n pixmaniasta 21.9, tilaus odotti tiistaihin 27.9 asti. Maanantaina soitin 16 minuutin puhelun jossa kuuntelin "rauhoittavaa musiikkia" ja viimein joku täti vastas. Totesi että yhtä tuotetta ei ollut varastossa (näytön suoja muovi) jonka takia koko tilaus viivästyi..
Täti lupasi soittaa varastolle, ja kertoa että lähettävät erikseen...
Kiukuttelin vielä sähköpostilla kahteen otteeseen:
-----
Hei,
Olen pahoillani aiheutuneesta viiveestä.
Valitettavasti varastollamme täällä Ranskassa on ylikuormitusta joka viivästyttää tilausten prosessointia ja lähettämistä tällä hetkellä.
Yritämme tietenkin saada tilauksesi lähtemään mahdollisimman pian ja olen uudelleen ottanut varastollemme yhteyttä. Itse kuljetusaika tulee olemaan 2 arkipäivää.
Ystävällisin terveisin,
Pixmania Tiimi
----
No, keskiviikkona 28 päivä, "Toimitettu" ja sitte oli DHL:n seurantanumero ja viesti:
"WARNING: Please note that all DHL tracking numbers for all orders placed on the 20th / 21ST of December are incorrect and should not be taken into consideration.
We would like to reassure you that you will still receive your order in time."
30.9 No ei ole vielä pakettia tullut
edit:
3.10 maanantai.. soitto dhl:n asiakaspalveluun
-ei tietoa seurantanumerolla varustetusta paketista, kirjattu järjestelmään mutta paketti ei liiku mihinkään
-soito pixmaniaan, eivät tiedä paketin sijaintia, ottavat yhteyttä turvaosastolle tms... palaavat asiaan sähköpostilla "mahdollisimman" nopeasti...
v*tuttaa!!!!!
----
ToS
ToS
-
- Viestit: 1
- Liittynyt: Syys 19, 2005 10 : 37
- Paikkakunta: Espoo
Toimitus tuli viikossa kotiin
Itselläni oli juuri positiivinen kokemus Pixmaniasta. Uskaltauduin tekemään ensimmäisen nettikauppaostokseni, kun mieli teki Sonyn kovalevyllä varustettua DVD-tallenninta RDR-HX710. Hinta Suomessa 595-645 euroa, Pixmanilla 447 + toimituskulut 15 euroa eli yhteensä 462 euroa.
Siispä tilaus Pixmanialle 27.9., maksoin Visalla ja toimitustavaksi valitsin halvemman kumipyöräkuljetuksen (DPD).
Pixmania kuittasi tilaukseni ja maksuni kirjatuksi samana päivänä. Seuraava maili tuli 29.9., missä Pixmania ilmoitti tavaran lähteneen liikkeelle ja mailissa oli mukana myös DPD:n paketin seurantanumero.
Paketti liikkui Saksan kautta Tanskaan, josta se saapui 4.10. aamulla DPD:n Vantaan lajittelukeskukseen. Sieltä Postin kuljetus haki sen ja postipoika soitteli minulle kotioveltani klo 12.45. Koska en ollut kotona, niin sovittiin että postipoika vei paketin postikonttoriin, josta noudin sen kotimatkalla.
Eli tilauksesta toimitukseen kului viikko, joten ainakin minä olen tyytyväinen. Kaverini tilasi vastaavan laitteen viikkoa aikaisemmin Pixmanialta ja sekin toimitus sujui vastaavanlaisesti.
Olennaista nopean toimituksen onnistumiseen lienee se, onko tilattua tavaraa varastossa vai ei. Omalla kohdallani innostuksen heräämishetkellä ko. laitetta ei ollut varastossa, "Varastossa" tekstin paikalla oli päivämäärä jolloin tuotetta olisi tulossa. Pixmanialle voi jättää sähköpostiosoitteen, jolloin he ilmoittavat välittömästi kun haluamaasi tuotetta on tullut varastoon.
Minäkin odotin tätä ilmoitusta ja tein tilauksen vasta sen jälkeen.
Siispä tilaus Pixmanialle 27.9., maksoin Visalla ja toimitustavaksi valitsin halvemman kumipyöräkuljetuksen (DPD).
Pixmania kuittasi tilaukseni ja maksuni kirjatuksi samana päivänä. Seuraava maili tuli 29.9., missä Pixmania ilmoitti tavaran lähteneen liikkeelle ja mailissa oli mukana myös DPD:n paketin seurantanumero.
Paketti liikkui Saksan kautta Tanskaan, josta se saapui 4.10. aamulla DPD:n Vantaan lajittelukeskukseen. Sieltä Postin kuljetus haki sen ja postipoika soitteli minulle kotioveltani klo 12.45. Koska en ollut kotona, niin sovittiin että postipoika vei paketin postikonttoriin, josta noudin sen kotimatkalla.
Eli tilauksesta toimitukseen kului viikko, joten ainakin minä olen tyytyväinen. Kaverini tilasi vastaavan laitteen viikkoa aikaisemmin Pixmanialta ja sekin toimitus sujui vastaavanlaisesti.
Olennaista nopean toimituksen onnistumiseen lienee se, onko tilattua tavaraa varastossa vai ei. Omalla kohdallani innostuksen heräämishetkellä ko. laitetta ei ollut varastossa, "Varastossa" tekstin paikalla oli päivämäärä jolloin tuotetta olisi tulossa. Pixmanialle voi jättää sähköpostiosoitteen, jolloin he ilmoittavat välittömästi kun haluamaasi tuotetta on tullut varastoon.
Minäkin odotin tätä ilmoitusta ja tein tilauksen vasta sen jälkeen.
-
- Viestit: 18
- Liittynyt: Elo 06, 2004 16 : 54
- Paikkakunta: virrat
Tässä se pulma onkin... pixmania ilmoitti jokaisen tilaamani tuotteen kohdalla "varastossa"
kunnes viimein kävi ilmi että kameran näytön suojakelmu tuote puuttui, siksi koko *sensuroitu* viivästyi... tosin lupausten mukaan kamera lähti yksin matkaan ja kelmu jäi odottamaan...
mutta sit ne hukkas koko systeemin ja siinä se...
En tilaa sieltä enää ikinä mitään, ostan suomesta vaikka maksaski vähä enemmä.. aika rahaa & elämä on kallis ;)
kunnes viimein kävi ilmi että kameran näytön suojakelmu tuote puuttui, siksi koko *sensuroitu* viivästyi... tosin lupausten mukaan kamera lähti yksin matkaan ja kelmu jäi odottamaan...
mutta sit ne hukkas koko systeemin ja siinä se...
En tilaa sieltä enää ikinä mitään, ostan suomesta vaikka maksaski vähä enemmä.. aika rahaa & elämä on kallis ;)
----
ToS
ToS