Ongelma osittain ratkaistu!
Kun avaan stäkkinä kyseiset kuvat suoraan Photoshopin kautta, niin johan onnistuu tasomaskin luominen.
Jostain kumman syystä ei enää toimi, jos yrittää suoraan Lightroomista layereina avata, kuten videolla ja linkkaamallani sivustolla neuvotaan.
Onkohan jokin yleinen bugi, vai mikähän ihme on ongelmana? Aiemmin onnistunut helpohkosti...
Ongelma Photoshopin vektorimaskin kanssa
-
-
- Viesti:
Re: Ongelma Photoshopin vektorimaskin kanssa
Ei ole yleinen bugi tai ongelma, operaatio on aivan perusjuttuja Lr+PS yhteiskäytössä.
Minulla alkaa ratkaisuehdotukset olla lopussa. Jokin pieni seikka jäänee huomioimatta, mutta näkemättä koko prosessia — mitä tarkalleen teet, missä järjestyksessä ja millä Lightroomin ja Photoshopin asetuksilla jne — on vaikeaa saada kiinni siitä.
En tiedä vaikuttavatko Lightroomin External Editing asetukset mitenkään kuvien käyttäytymiseen Photoshopissa — en näe miksi vaikuttaisivat — mutta Preferensseistä kannattaa kuitenkin laittaa päälle (jos ei ole jo)
File Format: TIFF
Color Space: ProPhoto RGB
Bit Depth:16 bits/component
Resolution: 300
Compression: ZIP
Minulla alkaa ratkaisuehdotukset olla lopussa. Jokin pieni seikka jäänee huomioimatta, mutta näkemättä koko prosessia — mitä tarkalleen teet, missä järjestyksessä ja millä Lightroomin ja Photoshopin asetuksilla jne — on vaikeaa saada kiinni siitä.
En tiedä vaikuttavatko Lightroomin External Editing asetukset mitenkään kuvien käyttäytymiseen Photoshopissa — en näe miksi vaikuttaisivat — mutta Preferensseistä kannattaa kuitenkin laittaa päälle (jos ei ole jo)
File Format: TIFF
Color Space: ProPhoto RGB
Bit Depth:16 bits/component
Resolution: 300
Compression: ZIP
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
- Viesti:
En ole pikaisella lukemisella varma ongelman laadusta, mutta aukaise myös Photoshop samalla kuin aukaiset Lightroomin niin ongelman pitäisi poistua. Uuden päivityksen myötä minulle jäi kyseisen kaltainen bugi, photarin puolella ei toimi oikein mikään, jos sen aukaiseen kuvan vienillä Lightroomista, siksi aukaisen nykyisin kummatkin samalla kertaa on photarille sitten tarvetta tai ei.
http://autiotravelguide.kuvat.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
https://www.flickr.com/photos/jyrki66/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sony A7r2, Fe 2/28, Fe 1,8/55, Fe 1,8/85, MB-t4, M, 70-200II, 100IS, 580....
https://www.flickr.com/photos/jyrki66/" onclick="window.open(this.href);return false;
Sony A7r2, Fe 2/28, Fe 1,8/55, Fe 1,8/85, MB-t4, M, 70-200II, 100IS, 580....
-
- Viesti:
Kannattaa kokeilla tuotakin, sillä joskus aiemmin on ollut vastaavia outouksia. Viimeisimmillä versioilla minulla ei kuitenkaan tuota esiinny.
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr
-
Kokeilin Jyrkin mainitsemaa keinoa, ja sehän toimii! Eli kyseessä on jokin bugi, joka viimeisimmän päivityksen yhteydessä on tullut.
Kiitän ja kumarran nöyrästi kaikkia, jotka tähän ongelmanratkaisuun osallistuivat! Kiitoksia.
Kiitän ja kumarran nöyrästi kaikkia, jotka tähän ongelmanratkaisuun osallistuivat! Kiitoksia.
-
- Viesti:
Kummallista, minulla ei ole tuota ongelmaa. Olisiko vain PC-version ongelma, mene ja tiedä. Hyvä, että ratkesi!
Sapere aude.
---
flickr
---
flickr