Olympus PEN-F

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

aikaarska kirjoitti:uutta on ainakin 20mp kenno ja 50mp pixel shift. Ja lisäksi edelliseen PEN malliin parannuksia.
16 vs. 20 Mp on mielestäni aika merkityksetön ero. Kuvassa on noin 11% enemmän pikseleitä sekä vaaka- että pystysuunnissa. Eli jos aiemmin kuvasta sai tehtyä 50cm leveän printin niin nyt siitä saa ~56cm leveän printin. Käytännön hyöty lähestyy minun silmissäni nollaa.

Tuo pixel shifti on periaatteessa mielenkiintoinen juttu, mutta ne testikuvat mitä oon itse nähny aiemmista toteutuksista ei ole vakuuttaneet vaan se kuva on jotenkin paljon sotkuisemman näköinen vaikka pikseleitä on enemmän. En tiedä miten toimii nykyisin.

Muoks. Jaa tuo ruudukkosotku tuleekin siitä jos kohde tai kamera on liikahtanut yhtään. Itse en siis tekisi hires-moodilla mitään mutta ehdottomasti hyvä että tollanen on olemassa esim. tuotekuvausta silmälläpitäen.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Villaristi

Viesti Kirjoittaja Villaristi »

Aika hyvin puree Olympuksen peilitön tyyli Japanin markkinoilla - on siellä selvä ykkönen.
http://www.43rumors.com/japanese-2015-s ... ket-share/
Tänään tuli myös vanhaan (3 vuotta) Pen EP-5:n uusi firmware (1.7), joten tukikin on riittävän pitkä eli tämän uuttuudenkin voi ostaa huoletta vasta sitten kun hinta on painunut alle viidensadan.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Villaristi kirjoitti: Tänään tuli myös vanhaan (3 vuotta) Pen EP-5:n uusi firmware
Kas, oli näemmä myös OMD Em5:een tullut.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
temama

Viesti Kirjoittaja temama »

Maffer kirjoitti:No millä vehkeellä nyt ei saisi? Ongelma on siinä että nää julkaisut eivät yksikään yritä, merkistä riippumatta, ratkaista mitään järkevää. Ensimmäinen oikea parannus olisi oikea HDR-RAW yhdellä laakilla suoraan kamerasta.

Koko teollisuus surraa paikoillaan.
Villaristi kirjoitti:Aika hyvin puree Olympuksen peilitön tyyli Japanin markkinoilla - on siellä selvä ykkönen.
http://www.43rumors.com/japanese-2015-s ... ket-share/
Tänään tuli myös vanhaan (3 vuotta) Pen EP-5:n uusi firmware (1.7), joten tukikin on riittävän pitkä eli tämän uuttuudenkin voi ostaa huoletta vasta sitten kun hinta on painunut alle viidensadan.
Ei ole mitään väliä.

Sillä KOKO OLYMPUS OLISI PAREMPI LOPETTAA JOS EIVÄT SAAA AIIIKAISEKSI EES HHDDRR--RRAAWWiiiiaaaaa!!!!! .mf
bas*aa, turhakkeita, baskaa, turhakkeita :-)
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Juu tais mennä taas ohi.
bpixels

Viesti Kirjoittaja bpixels »

Ville^K kirjoitti:
Tuo pixel shifti on periaatteessa mielenkiintoinen juttu, mutta ne testikuvat mitä oon itse nähny aiemmista toteutuksista ei ole vakuuttaneet vaan se kuva on jotenkin paljon sotkuisemman näköinen vaikka pikseleitä on enemmän. En tiedä miten toimii nykyisin.

Muoks. Jaa tuo ruudukkosotku tuleekin siitä jos kohde tai kamera on liikahtanut yhtään. Itse en siis tekisi hires-moodilla mitään mutta ehdottomasti hyvä että tollanen on olemassa esim. tuotekuvausta silmälläpitäen.
Pixel shiftit mitä olen itse nähnyt (vain printit ja testisivujen testikuvat) ovat kyllä hienoa katseltavaa. Moire virheet ovat kadonneet ja resoluutio on oikeasti se abouts 40mpix. Hyvä toiminto täysin staattisiin hommiin, joita toki on yllättävän rajoitetusti.

Jos saavat tuon joskus toimimaan esim yksi neljäsosa ajassa normaaliin nähden, niin latu rahan luon on varma.
Ville^K
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Ville^K »

bpixels kirjoitti:Pixel shiftit mitä olen itse nähnyt (vain printit ja testisivujen testikuvat) ovat kyllä hienoa katseltavaa. Moire virheet ovat kadonneet ja resoluutio on oikeasti se abouts 40mpix. Hyvä toiminto täysin staattisiin hommiin, joita toki on yllättävän rajoitetusti.

Jos saavat tuon joskus toimimaan esim yksi neljäsosa ajassa normaaliin nähden, niin latu rahan luon on varma.
Mitäköhän tuo sensor shifti tykkää salamakuvauksesta? Entä mites joku välkkyvä (50 Hz) keinovalo?
Vastaa Viestiin