KKPhoto kirjoitti:
Aloittaja ei varmaan itsekään ajatellut että nämä mitään tajunnanräjäyttäviä taidekuvia ovat, miksi edes pitäisi olla, onko se joku vaatimus että kuvat voi jakaa? Sitten haukutaan kotisivut ja päälle sanotaan että ei hampaita. Kyllä nousee verenpaine jo pelkästään lukemalla tällaista. Mies on tehnyt elämänsä matkan kuvaamaan harvinaisuutta ja sitten täällä vaaditaan täydellisyyttä ja tosiaan ne kotisivutkin ovat paskat.
Kai sitä nyt mielipiteen saa esittää...kysymyksessä on tosiaan vain ja ainoastaan mun mielipide. Enkä ole mielestäni missään kohtaan sanonut että kuvia ei olisi saanut laittaa näytille tai esittänyt vaatimuksia mitä saa jakaa ja mitä ei?? Ja se että joku on tehnyt elämänsä reissun jonnekkin ja nähnyt vaivaa kuvan eteen ei muuta asiaa eli mun mielipidettä siitä millaisina kuvat ja kotivut näen ja koen. Olen myös muistaakseni antanut positiivistakin palautetta kuvien laadusta lajikuvina eli mielestäni olen antanut rehellistä palautetta (oman mielipiteen) kuvista ja kotivuista sen netiketin mukaan jonka olen ymmärtänyt tämän foorumin vakiintuneeksi käytännöksi.
Joten kannattaa hieman vetää henkeä ja tarkastella asiaa hiukan neutraalimmin kun verenpaine on laskenut :)
KKPhoto kirjoitti:
Aloittaja ei varmaan itsekään ajatellut että nämä mitään tajunnanräjäyttäviä taidekuvia ovat, miksi edes pitäisi olla, onko se joku vaatimus että kuvat voi jakaa? Sitten haukutaan kotisivut ja päälle sanotaan että ei hampaita. Kyllä nousee verenpaine jo pelkästään lukemalla tällaista. Mies on tehnyt elämänsä matkan kuvaamaan harvinaisuutta ja sitten täällä vaaditaan täydellisyyttä ja tosiaan ne kotisivutkin ovat paskat.
Kai sitä nyt mielipiteen saa esittää...kysymyksessä on tosiaan vain ja ainoastaan mun mielipide. Enkä ole mielestäni missään kohtaan sanonut että kuvia ei olisi saanut laittaa näytille tai esittänyt vaatimuksia mitä saa jakaa ja mitä ei?? Ja se että joku on tehnyt elämänsä reissun jonnekkin ja nähnyt vaivaa kuvan eteen ei muuta asiaa eli mun mielipidettä siitä millaisina kuvat ja kotivut näen ja koen. Olen myös muistaakseni antanut positiivistakin palautetta kuvien laadusta lajikuvina eli mielestäni olen antanut rehellistä palautetta (oman mielipiteen) kuvista ja kotivuista sen netiketin mukaan jonka olen ymmärtänyt tämän foorumin vakiintuneeksi käytännöksi.
Joten kannattaa hieman vetää henkeä ja tarkastella asiaa hiukan neutraalimmin kun verenpaine on laskenut :)
Kyllä, verenpaine laski jo hieman..
Tää raati on täällä mahdottoman vaativa. Vinkki: Opetelkaa pliis antamaan se palautesuola _reilun_ sokerin kanssa. Kuva ei ole hieno eikä saa kehuja, ennen kun se on jotain vuoden luontokuva tasoa.
Nyt tulee vaikutelma: kuvasi ovat ihan kivoja, MUTTA niissä on yksi ja sata asiaa pielessä, lisäksi olit ihan väärään aikaan sielä hanhikopissasi koska valaistus ei vastaa dcnetin ainoaa oikeaa kanonisoitua totuutta valosta. https://fi.wikipedia.org/wiki/Kulttuurikaanon
En jankkaile tätä enempää. Enemmän sokeria, vähemmän suolaa.
Partakorppisten kuvausreissut ovat aina hienoja. Se millaisen kuva saaliin kanssa vuorilta tullaan kotiin, on ihan toinen kysymys. Jokainen haukkoja ja kotkia enemmän kuvannut tietää erittäin hyvin, että lopputulos ei ole koskaan täysin omissa käsissä, vaan on tyydyttävä siihen mitä luonto milloinkin antaa.
Noilla seuduilla ja noissa korkeuksissa sää ja valo ovat aina vaikea asia. Olisi hienoa olla auringon nousussa kuvamassa partakorppiksia, mutta kun se lintu ei ole vielä silloin liikkeellä vaan vasta kun muut korppikotkat ovat ensin syöneet haaskan pehmeät osat ja jäljellä on vain luut. Kello on silloin jo lähempänä puolta päivää kun nämä kaverit tulevat paikalle ja valo on silloin mitä on. Siihen on vaan tyytyminen, valittettavasti.
Espanjassa on vain muutamia paikkoja joihin edes pääsee kuvaamaan munkki-ja partakorppikotkia. Osaan vaaditaan paikallisten viranomaisten luvat ja sinne ei pääse edes yksin liikkumaan kuin rajoituksin. Jo pelkkä lupien hankkiminen voi olla ihan oman tarinansa jossain keskellä ei mitään kun kukaan ei puhu englantia. Se millainen sää ja valo tuona reissupäivänä sattuu olemaan, on puhdasta lottoamista. Joskus voittaa, mutta yleensä ei enempää kuin kolme ja lisänumerot. Noita olosuhteita ei siis voi ihan suoraan verrata "muutaman vuoden pidettyyn takapihan ruokintaan jossa voi käydä joka ilta oluttölkki kädessä ihmettelemässä että onko tänään hyvät VLK-valot vai kaadanko tuon rouvan syreenin edestä?".
Arvostan siis noita kuvia, kun olen itsekin tuota lottoa pelannut pari kertaa. Omista mieltymyksista millaisista kuvista kukin meistä pitää, voidaan aina keskustella. Partakorppis on iso lintu ja sen koko hämmästyttää kun se lähestyy , joten tulee helposti kuvattua hieman tiukalla rajauksella ja liian pitkällä optiikalla. Kommmenttini ja parannusehdotukseni on että muutamat noista olisi voinut rajata löysenmmin ja jättää tilaa myös komeille maisemille.
Jos tarvitsette kontaktia kotka- ja haukka kuvauksiin Pyreneiden etelärinteille Lleidan seudulle, laita yyvee niin saat yhteystiedot.
Kiitoksia kaikille kommenteista eli niille jotka pitivät ja niille jotka eivät pitäneet. Niille, jotka eivät pitäneet, niin pyritään jatkossa parempaan....