Maffer kirjoitti:Jees. Näiden ruutujen idea oli tulviva metsäpuro takatalven jäljiltä. Saa olla tykkäämättä risuista, mutta yksi toive mulla olisi - esittäkään jokin suomalainen vesiputous joka ei ole jossain helvetin pöpelikössä. Pohjoissuomen puuttomien alueiden "putouksia" ei lasketa mukaan.
Ottakaa myös kuva niin että se on kuvattu telellä. Aivan, siellä ei paljon telellä kuvata mikäli ei kuvaa jotain yksittäistä kiveä tai detailia putouksessa.
Ylipäätänsä näyttäkää omalla kuvalla mitä tarkoitatte. Toimikaa, tehkää, kuvatkaa. Kai teillä kuitenkin kamera on?
Älä nyt hermostu. Mielestäni eka kuva on varsin hyvä. Enkä mä tarkoittanut mitään muuta kuin että laajakulmalla risukossa kuvaaminen on vaikeaa. Voin kyllä postata kuvan sellasesta Norjalaisesta putouksesta telellä kuvattuna, kun muuta hyvää putouskuvaa ei oikein levyltä löydy, mutta sähän tiedät muutenkin miltä se näyttää :)
Ei vaan, on mulla yksi melkein pusikossa telellä kuvattu putouskuva Ylläkseltäkin... Mut en tiiä onko sekään nyt niin erikoinen. Kyllä laajis on noissa oikein hyvä väline, ja suomalaisissa puroissa on kuitenkin se hyvä puoli että ne on usein sen verran pieniä että sen laajiksen kanssa voi mennä lähelle vettä. Kjossfossen (vai mikä se nyt oli) oli erityisen hankala kun vesisumu sotki polan kolmen ruudun välein.
Kovasti Maffer pidän sun kuvista ja nostan hattua kun jaksat näitä paikkoja ahkerasti kiertää. Toi toka kuva vaan ei uponnut tällä kertaa.