Sigma 17-50, 18-50 vai Tamron 17-50?
-
Noilla polttoväleillä tarkennus on käytännössä hyperfokaalinen jos tarkennat f/8-11 välille. Ainakin zoomin laajispäässä. Älä siis tyydy selityksiin, vaan yritä ensin säätää tarkennusta kamerarungon menusta, ja jos se ei toimi, niin muuta kuin kääntymään myyjän puoleen (ja huoltoon tai objektiivin vaihto).
-
Ei muuta kuin palautat verkkokaupan kautta huoltoon. Verkkokauppan kautta siitä syystä, että jos ei tule kuntoon järjellisessä ajassa niin antavat uuden tilalle tai palauttavat rahat. Omakohtaista kokemusta on parikin kertaa ja hyvin on toiminut.
Jos pistät huoltoon ohi verkkokaupan, niin nillä ei ole valtuuksia esim. kaupan purkuun verkkokaupan puolesta.
Jos pistät huoltoon ohi verkkokaupan, niin nillä ei ole valtuuksia esim. kaupan purkuun verkkokaupan puolesta.
-
En voi säätää tarkennusta koska runko on 550d... Lasi lähetettiin verkkokaupan kautta. Saa nyt nähdä kuinka hyvin ongelma korjaantui. Olin vain erittäin ihmeissäni tästä ohjeesta käyttää noin pimeitä aukkoja. Ostin lasin juurikin tuon valovoiman vuoksi. Luin testeistä, että voisin käyttää huoletta f:4-5,6 aukkoja ihan hyvillä tarkkuuksilla. Olen aloitteleva kuvaaja ja tuo oli minulta suuri investointi linssiin. Mielestäni rahalle tulisi saada myös jotakin vastinetta. Jos linssi on saapuessaan ok, niin ei siinä mitään. Jos ei ole niin toivottavasti verkkokauppa hoitaa asian tyylikkäästi vaihtamalla linssin vaikka toiseen yksilöön. Hyvästä linssistä ilmeisesti kuitenkin kysymys.
-
Joo, kyllä tuo 17-50 HSM OS on oikeasti terävä kun kyseessä on toimiva yksilö. Minä en katselisi väärin tarkentavaa tai pehmeästi piirtävää yksilöä hetkeäkään.
Ikävää että ei mun veikkaukset laadunvalvonnasta pitäneetkään paikkaansa.
Ikävää että ei mun veikkaukset laadunvalvonnasta pitäneetkään paikkaansa.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
nikon1stories.blogspot.fi
-
Mulla on ollut nyt 3 vuotta Sigma 18-50 f/2.8 DC EX Macro ja alussa tarkensi hatelikkoon. Focalle rungon kanssa kalibroitavaksi takuuseen ja ongelma oli korjattu. Jos ei tiristä linssin taipumuksesta taittaa asioita hieman punaiseen päin, niin väritkin on ok sävykkäät. Omassa yksilössä piirto on f/4 alkaen aivan törkeän hyvä myös reunoilla, joskin vasen puoli (ihan reunassa) hieman pehmeämpi kuin oikea. F2.8 myös oikein hyvä. Kontarsti , CA ja vinjetointi ei parasta a-ryhmää, mutta halppislinssiksi enemmän kuin kelvollisia. Suosittelen erittäin lämpimästi.