elmar kirjoitti: ↑Loka 19, 2021 21 : 35
Ei pitäis verrata täysin erilaisia kuvia, mut eka on omaan makuun liian tiukka. Tokan voima on väljyys,
Mun silmiin toka on sekava.
Ylläoleva tankkauskuva on taas hieno.
samaa mieltä. Tankkauskuva on hyvä, ja toimii myös väreissä!
Jos taas puhutaan siitä kahvilakuvasta, missä sedät ovat siirtyneet sisätiloihin, niin tämä viimeinen filmipokkarikuva on kaikilla mittareilla vaatimaton. Alkaen kuvan mm. vinoudesta, perspektiivistä ja tynnyrivääristymästä. Tämä sekoittaa kuvan oletettua sisältöä, eli fokus kait pitäisi olla kahvilan äijissä. En myöskään ymmärrä mitä lisäarvoa kuvan magentaan kallellaan olevat värit toisivat visuaaliseen kokemukseen.
Viimeksi muokannut temama, Loka 20, 2021 17 : 20. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa!Vîta est tempus optimum homini
mremonen kirjoitti: ↑Loka 18, 2021 9 : 21
Eli se eka on selvästi parempi
Ei pitäis verrata täysin erilaisia kuvia, mut eka on omaan makuun liian tiukka. Tokan voima on väljyys, joka kertoo enemmän ja antaa katsojan tulkinnalle tilaa. Filllarien suhteessa harmaapäisiin kravatti-herroihin piilee maukas ristiriita, joka herättää ajatuksia. Kuvasta tulee myös väljästi mieleen E. Hopperin "Nighthawks", maalaus urbaanista vieraantuneisuudesta > https://www.google.com/search?client=fi ... e-gws-lite . Kuvan vinous vähän häiritsee. Joko enemmän vinoon, tai mieluummin linjat suoraan. Itse kannatan jälkimmäistä koulukuntaa.
Edit.
Nyt, kun edelläesitettyjen kommenttien ja kritiikin jälkeen, katson
tätä pokkarilla otettua kulmakuppilakuvaa uusin silmin, niin asia, mikä minua kuvassa
häiritsee, on se, että en oikaissut kuppilaa suoraan.
Vinoutta lukuunottamatta se välttää mulle sisältönsä puolesta.
Siis semmosia, mitkä, vaikka eivät innostas kattomaan, innostavat kuitenkin kommentoimaan.
Olivat sitten totta. Tai Valletta?
Mitä meinaat tuolla 'valetta' epäilyllä? Ai, että olisi tekoälyn tekemiä tms?
Kyllä nämä minusta ihan aidoilta valokuvilta näyttää. Se miten yksilö tulkitsee värit ja varjot on minusta muutenkin aika suhteellinen käsite. En silti ole mikään HDR kuvien suuri ystävä. Mutta noin teoreettiselta pohjalta mietiskelin sitä miten meillä eroaa kuvan tai yleensäkin todellisuuden tulkitseminen.
Elämä on valokuvaajan parasta aikaa!Vîta est tempus optimum homini