Kyllä minä seuraan kaikkia uutuuksia ja jopa pentaxia. Täällä vaan on sellaisia keskustelijoita, jotka eivät hyväksy yhtään kriittisiä mielipiteitä. Esim hkoskenv puhuu ihan asiaa eivätkä muutamat kestä sitä ollenkaan.rgbmode kirjoitti:Puhut siitä mitä suuri yleisö ostaa eniten. Minun kameravalintoihini se ei vaikuta pätkääkään. Kannattaisiko mieluummin keskittyä tässä ketjussa otsikon mukaisesti kojeiden, ja erityisesti Pentaxin uutuuksien, ominaisuuksiin. Tottakai niitä voidaan myös vertailla muihin merkkeihin.adapteri kirjoitti:Tässä on pikkuinen näköharha. Noiden killer-ominaisuuksien vuoksi kameran ostaa vain tusina kuvaajia, jotka luulevat niiden parantavan juuri heidän ottamiaan kuvia. Lukumääräisesti isommat markkinat ovat kameroissa, joissa ne kaikki muut ominaisuudet ja erityisesti objektiivivalikoima mahdollistavat hyvien kuvien ottamisen monenlaisissa olosuhteissa.rgbmode kirjoitti: Pentaxilla nyt vain sattuu olemaan mm. nämä kaksi killer -ominaisuutta: runkovakaaja ja pixel-shift. Sen kanssa on opittava elämään.
Jos pentaxilla olisi joku ihan oikeasti hyvä ominaisuus kamerassa, kukaan ei ostaisi enää canonia.
Killeriominaisuus minusta on jotain pikkuisen erikoista ja voisi sanoa, vähän parempaa kuin muissa, mutta siten, että se oikeasti vetää ostajia puoleensa.
Ei pentaxilla ole toistaiseksi yhtään killeriominaisuutta. Siellä se porskuttaa markkinan marginaalissa. Eipä sellaista ole sonyllakaan. Jos se jotain hienoa keksiikin, se pilaa sen huonolla kokonaisuudella.
Tasainen, lähes kaikilla alueilla oleva hyvä suorituskyky ratkaisee. Yksittäisen hyvän ominaisuuden vuoksi ei monikaan lähde kameraa vaihtamaan. Ja jos lähteekin, vaihtaa puolen vuoden päästä uuteen merkkiin. Edes kameravalmistajat eivät metsästä sellaisia merkinvaihtajia omiin leireihinsä. He menettävät ne kuitenkin ihan kohta. Yhden rungon myynti ei tuo katetta. Sen sijaan kokonaisen järjestelmän (useampi objektiivi, salama, runko jne) tuottaa. Siihen ei pentax vielä kykene. Eikä varsinkaan sony.
Minä en ole merkkisidonnainen. Sitä paitsi minulla on tälläkin hetkellä kaksi pentaxin kameraa. On myös panasoniccia, canonia, nikonia ja sonya. Olympuksenkin omistan, mutta joku sukulainen käyttää sitä. Kaikki on ostettu jonkun "killeriominaisuuden" vuoksi, paitsi oikeat järjestelmät. Joskus vaan sattuu tarvitsemaan vedenpitävää kameraa tai kameraa, jossa on hyvin toimiva gps. Yksikään killeri ei ole koskaan ollut riittävä kaikkeen.