Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
määvaan kirjoitti:Toiset vaan hakee epäkohtia oikein suurennuslasin kanssa mutta itse varsinaisesta kuvanlaadusta noin yleensä ei näihin kameroihin liittyen olla niinkään kiinnostuneita.
Ja toiset hehkuttaa yhtä pidäkkeettömästi. Joten keskiarvo lienee siinä nollan huitteilla.
Kyllä minä olen ollut Sonyn kuvanlaadusta kiinnostunu, NEX-kuvaaja kun olen. Kommenttini on laitettu laariin "ei vaikutusta kuvaan, älä nillitä". Kukaan ei tosin ole kertonut miten kuvan pilaaminen parantaa lopputulosta.
Onneksi mulla on tuo markkinoiden paras kenno (pl. Red Dragon) istutettuna oheiselektroniikkaan, joka ymmärtää olla puuttumatta itse sisältöön.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
määvaan kirjoitti:Milloinkas Nikon tekee samoin kun sielläkin paikat vuotaa, että tilanne olisi 1 - 1? :-)
Tekee samoin mitä?
Kuukkelin haulla "Nikon 1 V1 light leak" antaa 0 osumaa (jossa puhuttaisiin jotain valovuodosta). Vastaava haku "Sony A7 light leak" antaa jokusen sivullisen tavaraa, jossa otsikossa puhutaan jotain valovuodosta.
Sen sijaan öljyongelma Nikonilta hoidettiin luokattomasti, mutta joutuihan ne sitten loppuviimein taipumaan. Ja ehkä Sonykin siitä jotain oppi.
Googlaa huviksesi D800 tai 5d mk3 light leak. Ihan p*skoja romuja nää on kaikki.
määvaan kirjoitti:Milloinkas Nikon tekee samoin kun sielläkin paikat vuotaa, että tilanne olisi 1 - 1? :-)
Tekee samoin mitä?
Kuukkelin haulla "Nikon 1 V1 light leak" antaa 0 osumaa (jossa puhuttaisiin jotain valovuodosta). Vastaava haku "Sony A7 light leak" antaa jokusen sivullisen tavaraa, jossa otsikossa puhutaan jotain valovuodosta.
Sen sijaan öljyongelma Nikonilta hoidettiin luokattomasti, mutta joutuihan ne sitten loppuviimein taipumaan. Ja ehkä Sonykin siitä jotain oppi.
Googlaa huviksesi D800 tai 5d mk3 light leak. Ihan p*skoja romuja nää on kaikki.
Kuvissakin ihme kohinaa ISO 500000000 -asetuksilla kun kuvaa säkkipimeässä huoneessa runkotulppaa, sääsuojaus oli silkkaa valetta (testasin upottamalla 20 metriä syvään suolahappo-altaaseen), ja akkuja joutuu sitä paitsi lataamaan. Lisäksi mikään näistä kameroista ei ota hyviä kuvia tiiliseinistä.
Koska valmistajat ymmärtävät kuluttajien tarpeet, ja alkavat valmistamaan kunnollisia kameroita?
mappe kirjoitti:Googlaa huviksesi D800 tai 5d mk3 light leak. Ihan p*skoja romuja nää on kaikki.
Kuukkeloin. Ekä näyttikin lupaavalta, mutta sitten kuvaaja oli ymmärtänyt peittää etsimen valotuksen ajaksi. Nikon on rakentanut tuon ominaisuuden ihan kiinteäksi runkoon.
Myönnettäköön, että EVF:llä tuota ongelmaa ei ole.
Innovoija (innovator) – 2–3% väestöstä: uskalias, koulutettu, omaa useita informaation lähteitä;
--- blogi
jgronva kirjoitti:Koska valmistajat ymmärtävät kuluttajien tarpeet, ja alkavat valmistamaan kunnollisia kameroita?
Tuskin koskaan, kun nämä pikkuvikoja täynnä olevat kameratkin myyvät. Oli sitten Nikon, Canon, Sony, Olympus tai Pentax, niin kaikissa on enemmän tai vähemmän isompia ja pienempiä vikoja.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
tn1krr kirjoitti:Tää muistuttaa jotenkin 15-vuotiaiden finninaamojen mopokeskustelua. Derbin monivuotisen valta-aseman jälkeen Yamaha julkaisee jotain uutta ja äkkiä Derbistit ryntää suurissa joukoissa mopofoorumille kertomaan kuinka Derbin kaasariin saa paremmin viriosia, derbin satulan alle mahtuu 6-pack ja yamahaan vain 4 tölkkiä jne.
Vaikee sanoo. Silloin kun itse olin 15-vuotias finninaama, ei ollut Derbiä (ainakaan Suomessa) eikä mopofoorumia. Missään.
Sama, vaikka olen nuorempi. Meillä oli PV, Monkey ja Tiger yleisimmät. Paras oli se joka sattui olemaan eniten viritetty.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
jgronva kirjoitti:Koska valmistajat ymmärtävät kuluttajien tarpeet, ja alkavat valmistamaan kunnollisia kameroita?
Tuskin koskaan, kun nämä pikkuvikoja täynnä olevat kameratkin myyvät. Oli sitten Nikon, Canon, Sony, Olympus tai Pentax, niin kaikissa on enemmän tai vähemmän isompia ja pienempiä vikoja.
Tai minkä tahansa merkkinen, mikä vaan moderni laite. Markkinoiden jatkuvasta muutoksesta aiheutuvat lyhyet tuotekehitysajat, jatkuva hintasota ja kuluttajien kasvavat ja monipuoliset tarpeet vaan johtaa väistämättä siihen että virheitä syntyy.
Jos näin todella tapahtuu, perun kaikki pahat puheeni siltä osin, vaikkei se mun NEXejä korjaakaan. Mutta Sony on osoittanut kuuntelevansa asiakkaitaan.
--- blogi
Onkos tuo Sonyn valovuoto samallainen mitä oli, oisko ollu Nikon 24-70mm lasissa. Ammutaan salamalla täydellä teholla 1cm päästä objektiivin runkoa päin ja sitten perään "real life scenario".. riight.
Onkos tuo Sonyn valovuoto samallainen mitä oli, oisko ollu Nikon 24-70mm lasissa. Ammutaan salamalla täydellä teholla 1cm päästä objektiivin runkoa päin ja sitten perään "real life scenario".. riight.
Joo, nää on lähinnä näitä mihin kameran x dissailijat voi tarttua.
mappe kirjoitti:Joo, nää on lähinnä näitä mihin kameran x dissailijat voi tarttua.
Ja valmistaja itse. Vai väitättekö, että sekin on CaNikonin orkestroima juoni? Niin kuin itsepuolustusjoukot Krimillä.
Eiköhän tuo valovuoto ole yksi niistä viimeisistä asioista kameroiden kehityksessä, sillä niin monta kameramallia on kunnostautunut tälläkin saralla. Mitä tuohon dissaamiseen tulee niin aika harva kameran omistaja on noita valovuotoasioita eteenpäin viljellyt, vastapuolen leirin "testaajat" kylläkin.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
määvaan kirjoitti:Mitä tuohon dissaamiseen tulee niin aika harva kameran omistaja on noita valovuotoasioita eteenpäin viljellyt, vastapuolen leirin "testaajat" kylläkin.
Montako negatiivista kommenttia D600:n öljyongelmasta tai D800:n tarkennusongelmasta tuli kameran omistajilta ja montako niiltä, jotka eivät ko. kameroita omistaneet eivätkä aikoneet koskaan hankkiakaan?
Jos tongitaan, niin eiköhän sieltä löydy joku "määvaan":kin kommentti asiaan. Vai?
Enkä ymmärrä mitä "vastapuolia" tässä on? Olisiko parempi, jos näistä asioista ei keskusteltaisi ollenkaan eikä näitä tuotaisi esiin? Ketä tällainen oikein palvelisi? Paitsi niitä, jotka jostain syystä haluavat äkkiä päästä eroon hankkimastaan "maailman parhaasta kamerasta".
Edelleen otan esimerkin autopuolelta. Googlatkaapa vaikka "Audin ohjausongelma", niin olisiko parempi, ettei asiasta olisi keskusteltu ollenkaan? Äkkiä vaan eroon autosta, joka ei pysy tiellä ja uutta usvaa putkeen. Ja jos kysytään, niin ei se haittaa vaikkei auto menekään suoraan. Ei näitä ääriolosuhteita ole Suomessa, aina ne tiet kaartaa johonkin suuntaan.
--- blogi
määvaan kirjoitti:Mitä tuohon dissaamiseen tulee niin aika harva kameran omistaja on noita valovuotoasioita eteenpäin viljellyt, vastapuolen leirin "testaajat" kylläkin.
Montako negatiivista kommenttia D600:n öljyongelmasta tai D800:n tarkennusongelmasta tuli kameran omistajilta ja montako niiltä, jotka eivät ko. kameroita omistaneet eivätkä aikoneet koskaan hankkiakaan?
Nuo ei olekaan niitä valovuotoasioita, vaan paljon suuremman luokan puutteita jotka ottavat jo pattiin ko. kameroiden omistajia joka päivä.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*