Harmaakaihin vaikutus lopputulokseen
-
Re: Harmaakaihin vaikutus lopputulokseen
Ei mennyt ihan putkeen edellinen viesti:)
Tänään on jo tosi hyvä tilanne. Ei ole roskan tunnetta, ja maailma on sekä kirkkaampi että tarkempi. Myös värit näkyy toisenlaisina ... kirkkaampina.
Tippoja pitää laittaa päivässä 5 kertaa: 4 kertaa voiteluainetta ja yöksi antibioottia, jossa on ilmeisesti puuduttavakin osa. Voitelua 2 ja antibioottia 3 viikkoa.
Toisin aiemmin parempi oikea silmä on nyt vasenta sumuisempi (onko siinä voiteluainetta enemmän?), mutta vasen on tarkka kuin mikä. Ja valoa tulee sisään niin paljon, että tää tietokoneen näyttökin tuppaa häikäisemään.
Syväterävyysalue on kapea ja vain noin 50cm päässä, kun tuo säätö nyt sitten puuttuu kokonaan. Vanhat kaukolasit kelpaa edelleen, mutta lääkärintarkastuksesta kuukauden päästä saan uusille laseille arvot.
Voiko olla mahdollista: Mun pitää perskuta alkaa tähtäämään kameralla vasemmalla silmällä.
Tänään on jo tosi hyvä tilanne. Ei ole roskan tunnetta, ja maailma on sekä kirkkaampi että tarkempi. Myös värit näkyy toisenlaisina ... kirkkaampina.
Tippoja pitää laittaa päivässä 5 kertaa: 4 kertaa voiteluainetta ja yöksi antibioottia, jossa on ilmeisesti puuduttavakin osa. Voitelua 2 ja antibioottia 3 viikkoa.
Toisin aiemmin parempi oikea silmä on nyt vasenta sumuisempi (onko siinä voiteluainetta enemmän?), mutta vasen on tarkka kuin mikä. Ja valoa tulee sisään niin paljon, että tää tietokoneen näyttökin tuppaa häikäisemään.
Syväterävyysalue on kapea ja vain noin 50cm päässä, kun tuo säätö nyt sitten puuttuu kokonaan. Vanhat kaukolasit kelpaa edelleen, mutta lääkärintarkastuksesta kuukauden päästä saan uusille laseille arvot.
Voiko olla mahdollista: Mun pitää perskuta alkaa tähtäämään kameralla vasemmalla silmällä.
-
- Viesti:
Kuvaa vain mustavalkokameralla niin ei kaihi pääse värejä sotkemaan. On mullakin bugiset silmät, toisella näkee läheltä kauas erittäin tarkasti (vasen) ja oikea on dominoivana silmänä surkastunut piloille päätetyössä. Muistakaa kieltää muksuilta kaikki kännykät ja nintendot etteivät pilaa silmiään heti kättelyssä mikäli uravalintana ei ole E-Urheilu. Koodata voi nykyään e-ink näytöillä koska niitä saa jo isossa koossakin. Kakarat metsään ja urheilemaan näyttöjen tuijotuksen sijaan.
-
Pihlajalinnan optikko sano leikkauksen briefingissä ihmisen linssien olevan parhaimmillaan 20-vuotiaana. Sen jälkeen se on alamäkeä. Ilmeisesti alamäki ei ole kuitenkaan tasaista laskua.Maffer kirjoitti: ↑Elo 25, 2021 12 : 14 Kuvaa vain mustavalkokameralla niin ei kaihi pääse värejä sotkemaan. On mullakin bugiset silmät, toisella näkee läheltä kauas erittäin tarkasti (vasen) ja oikea on dominoivana silmänä surkastunut piloille päätetyössä. Muistakaa kieltää muksuilta kaikki kännykät ja nintendot etteivät pilaa silmiään heti kättelyssä mikäli uravalintana ei ole E-Urheilu. Koodata voi nykyään e-ink näytöillä koska niitä saa jo isossa koossakin. Kakarat metsään ja urheilemaan näyttöjen tuijotuksen sijaan.
Kuulemma aiemmin kaihi leikattiin niin, että puoli silmää viillettiin auki, samentunut mykiö poistettiin ja loput kursittiin kiinni ilman mitään linssiä. Leikkauksen jälkeen käytettiin pullonpohjalaseja luokkaa 10 - 20 diopteria.
Mä en edes huomannut värivirhettä, siihen ehtii adaptoitumaan, mutta sumeus oli jo melkoinen ongelma, kun ei tahtonut saada selvää tekstistä.
Nyt sitten jännitetään jälkikaihin (tarkoittaa kaihileikkauksen jälkeen ilmaantuvaa samentumaa tekomykiön taakse. ) tuloa, jonka saa 2-20% leikatuista.
-
tervehdys puukotetulle
Eikös olekin maailma sinertävä, mulla leikattiin lumikeleillä niin silloin sen erityisesti huomasi.
Himmennin kuitenkin toimii, kirkkaassa valossa terävyysalue kasvaa. Varmaan teet tyylisi mukaan vaikkapa taulukon terävyysalueesta erilaisissa valoissa. Sittekun tipoitus loppuu... Jälkikaihia ei varsinaisesti kannata jännittää, mulla pari vuotta leikkauksen jälkeen lekuri totesi toisessa silmässä hiukan(huomaa itsekin vastavalossa), tarkkaillaan, voi mennä monta vuotta ettei tarvi tehdä mitään.
Eikös olekin maailma sinertävä, mulla leikattiin lumikeleillä niin silloin sen erityisesti huomasi.
-
Eilen leikkauspäivänä ei himmentimet toimineet yhtään: kun tulin Tilkasta ulko-ovelle auringonpaisteeseen, niin ei voinut pitää silmiä auki kuin siristellen ja silloinkin ne tulvi vettä. Onneksi vaimolla oli aurinkolasit autossa.
Apteekkiin menin mustassa maskissa ja tummissa naisten aurinkolaseissa - farmaseutti sanoi arvanneensa heti mitä on tehty.
Nyt mukautuu silmät jo paremmin valon määrään, mutta edelleen tää PC:n näyttö vaikuttaa ylettömän kirkkaalta. Ja valkoinen on valkoista:)
Kun olen näitä näyttöjä säätänyt kalibrointilaitteella, niin on ollut vaikea uskoa säädön onnistuneen ihan nappiin. Varsinkaan kirkkauden.
Heh, vai sellainen käsitys musta on tullut:) Hmm ... saatan tehdäkin, varsinkin jos aiheesta on mielenkiintoista vääntää jokin tietokoneohjelma:)
Nyt kun sanot, niin kyllä tuo sinertävä kuvaa tätä näköaistimusta.
Kaikkiaan värit on huomattavan selkeät ja vasemmalla silmällä tuntuu kuin näkisin näytön pikselitkin tässä decnetin vaalean harmaassa osassa. Pikselien välissä näkyy tummemmat juovat, joita en oikealla nää (Näytön tarkkuus 1920 x 1080).
Optikko kertoi erään leidin luulleen takkinsa varastetuksi, kun ei leikkauksen jälkeen tunnistanut sitä väriltään. Mutta taskuissa olevat tavarat oli kuitenkin hänen:)
Mulla oli takki leikkaussalissa naulassa roikkumassa, kun se vastaa naisten käsilaukkua. Ja tietysti mun puhelin soi, kun olin muovien alla leikkauspöydällä ensimmäisen silmän operaatio menossa. Sanoin sen olevan mun puhelin ja kirurgi totesi, ettei ole hätää - jos leikkaavat laserilla, niin puhelin saattaa häiritä sitä. Ylttäsköhän se otsalohkoon sopivasti häirittynä:)
-
Ja silmät senkun terävöityy ja kontrasti lisääntyy:)
Olen Lightroomia testaillut nyt ensikertaa leikkauksen jälkeen ja kuvat vaikuttaa erilaisilta. Säätö on paitsi helpompaa, niin myös hauskempaa.
Mä hämmästelen vieläkin tätä PC:n näyttöä - tämähän on hyvä näyttö vaikka ikää alkaa jo olemaankin.
Olen Lightroomia testaillut nyt ensikertaa leikkauksen jälkeen ja kuvat vaikuttaa erilaisilta. Säätö on paitsi helpompaa, niin myös hauskempaa.
Mä hämmästelen vieläkin tätä PC:n näyttöä - tämähän on hyvä näyttö vaikka ikää alkaa jo olemaankin.
-
- Viesti:
Seuraavaksi menee Canon vaihtoon kun huomaa että tummassa päässäkin on sävyjä. Tai jotain mitkä muistuttavat niistä.
-
Mä olen ajatellut valokuvauskaluston hankinnan olevan ajankohtaista kun myyntiin tulee 16-stopin dynamiikan omavaa kalustoa. Jos pysyn jaloillani vielä silloin ilman rollaattoria.
-
- Viesti:
Onnistuu jo filmillä ja HDR-skannerilla (esim. Epson V8x0). MV- tai negafilmi.