TiRy kirjoitti:Luojan kiitos pääsin D700/D800/D810:sta eroon, vihdoin sain paremman akunkeston ja automaattitarkennuksen. Kiitos peilittömän kameratekniikan!
Totaalirepeäminen, noista kahdesta, D800 ja D810 en osaa sanoa, mutta D700:n omistaneena voin vannoa ja vakuuttaa, että yksikään tämän hetken peilitön EI pääse akkukestossa samoille leveleille kuin Nikon D700, eikä kyllä kestä pakkastakaan samalla tavoin.
Sitä ei saanut edes Mafferin mainitseman talvisen avoinna solisevan joen varrella hyytymään, toisin kuin Sigman mikä oli siinä kiinni. Onneksi oli messissä Nikonia, ei muuta kuin kiinni ja matka jatkui...
Sama oli Canon 6D:llä viime talvelta, tuntikausia meren jäällä viimassa mikä sai ripset jäätymään toisiinsa kiinni, kamera kaulalla paljaassa viimassa ja ei merkkiäkään akkukeston ongelmista, siinä olisi ensimmäisen kilometrin jälkeen peilitön kuin peilitön ollut verkonpainoa käytettävyytensä takia...
Muutama tovi takaperin eräät potrettikuvaukset joen varrella tällaisen "alkutalven" viiman saattelemana ja huomionarvoista oli se, kuinka Fujin runko tuntui selkeästi kylmemmältä kuin mitä tottunut aikoinaan kunnon peilivehkeillä ja silloin kävikin mielessä tuleva talvi ja se kuinka tulee mielenkiintoiseksi tulevat talviset vaellusreissut, niissä "veri punnitaan" ja otetaan Fujista mittaa ja tuolla ohimenevällä havannoilla se vaikutus, että en usko Mafferin olevan kovinkaan väärässä, päin vastoin, vaikka tuolla viime lopputalvesta menestyksekkäästi ulkona kuvasinkin, oli se lähinnä kevyttä ulkoilua, kunhan sellainen mielikuva että akkukulutus oli kesäkeleihin verrattuna luokkaa tolkuton kun se ei muutoinkaan ole Fujin parhaita puolia.
Inan tosiaan naurattaa nämä omien merkkiensä fanyboyt, kun aika kultaa muistot uutta lelua hipelöidessä pikku kiiman aikana.
Tykkään minäkin Fujistani, mutta ei sekään mikään täydellisyyden perikuva ole ja jos tosiaan tarve Mafferin tekstin mukaisille pakkas-sessioille, niin siinä kohtaa peilikamera edelleen puolustaa paikaansa, se nyt vaan on fakta, siinä hyytyy ainakin oma Fujini ennen kuin esmes Nikon D500 tai vst ja en mitenkään jaksa uskoa Sonyn olevan erityisen suuri poikkeus siinä suhteessa Fujista.
Miksi ajaa BMW:llä, kun voi lentää LSD:llä.