Signeerauksen takia. Joissakin yhteyksissä minusta on hyvä näyttää: Tämän kuvan minä olen ottanut. Aivan kuten taiteilija signeeraa maalauksensa.Juha Sa kirjoitti:Annat kaikille aika laajat oikeudet kuviisi mutta lisäät siihen vesileiman. Miksi...jaava kirjoitti:Mä käytän himmeää perusleimaa, jonka Lightroom lisää haluttuun kuvaan ihan vaan signeerauksena. Tekijänoikeustiedot laittaa kamerat kaikkiin kuviin: Oma nimi plus tekijänoikeus: "Creative Commons CC0 1.0 Universal" (ei ole ollut syytä mihinkään tiukempaan).jaava kirjoitti:Vesileima, joka on sopivasti sotkettu, on näkymätön ja jotkut melko pysyviäkin, vaikka kuvaa käsiteltäisiin.
You can copy, modify, distribute and perform the work, even for commercial purposes, all without asking permission.
Minusta triviaalikäyttö vesileimalle on signeeraus. Mutta sillä on myös toinen tässä säikeessä esiin tullut käyttötarkoitus: voida "todistaa" kuvaan liittyvät oikeutensa. Tällöin vesileiman tulisi olla näkymätön ja tulla yllätyksenä kuvan väärinkäyttäjälle.