Kuvien metadata

Jollei löydy muuta lokeroa, niin tänne. Aiheen on kuitenkin jotenkin liityttävä kuvaukseen.
Vastaa Viestiin
jaava

Re: Kuvien metadata

Viesti Kirjoittaja jaava »

Juha Sa kirjoitti:
jaava kirjoitti:
jaava kirjoitti:Vesileima, joka on sopivasti sotkettu, on näkymätön ja jotkut melko pysyviäkin, vaikka kuvaa käsiteltäisiin.
Mä käytän himmeää perusleimaa, jonka Lightroom lisää haluttuun kuvaan ihan vaan signeerauksena. Tekijänoikeustiedot laittaa kamerat kaikkiin kuviin: Oma nimi plus tekijänoikeus: "Creative Commons CC0 1.0 Universal" (ei ole ollut syytä mihinkään tiukempaan).
Annat kaikille aika laajat oikeudet kuviisi mutta lisäät siihen vesileiman. Miksi...

You can copy, modify, distribute and perform the work, even for commercial purposes, all without asking permission.
Signeerauksen takia. Joissakin yhteyksissä minusta on hyvä näyttää: Tämän kuvan minä olen ottanut. Aivan kuten taiteilija signeeraa maalauksensa.

Minusta triviaalikäyttö vesileimalle on signeeraus. Mutta sillä on myös toinen tässä säikeessä esiin tullut käyttötarkoitus: voida "todistaa" kuvaan liittyvät oikeutensa. Tällöin vesileiman tulisi olla näkymätön ja tulla yllätyksenä kuvan väärinkäyttäjälle.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Digiaika

Re: Kuvien metadata

Viesti Kirjoittaja Digiaika »

Paljon Kiitoksia tiedoista Mr. Jaava! Kevään korvilla kun tulee vapaata enemmän, koitan omalta kohdaltani ohjelmia ja tutkia vähän asiaa. Well done.
Vastaa Viestiin