Laskutuspalvelut Ukko.fi ym - kokemuksia?

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
Whig

Viesti Kirjoittaja Whig »

mattila3 kirjoitti:Mä olen laskuttanut mun konsultin palkkiot ainakin freelaskutuksen kautta ja se on toiminut ihan hyvin. Niillä on 4% palvelumaksu mut se mikä jees niin ei minimi hintaa toisin kuin muilla.
Eikä sinulla tietenkään ole minkäänlaisia suhteita tuohon firmaan etkä ainakaan ole siellä töissä?
Huuto.net <- Objektiiveja yms. Canoniin yms.
Flickr
Instagram
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
burmanm

Viesti Kirjoittaja burmanm »

Whig kirjoitti:Eikä sinulla tietenkään ole minkäänlaisia suhteita tuohon firmaan etkä ainakaan ole siellä töissä?
4% provisiolla (ja "suosittu" lisäpalvelu sairaspäiviä varten on upea, tulee halvemmaksi sairastaa) pitäis ainakin olla, hurjaa menoa.
mkurtti

Re: Laskutuspalvelut Ukko.fi ym - kokemuksia?

Viesti Kirjoittaja mkurtti »

Suosittelen kiertämään kaukaa ukko.fi palvelut.

Laskutin heidän kautta 2 kpl laskuja joista otin takkiin n.395€ vain ja ainoastaan sen takia ku he voivat muuttaa sopimuksia ilman toisen suostumusta ja näin ollen jättivät maksamatta minulle kuuluvat kulukorvaukset kokonaan. Kaikki kun lasken yhteen niin jäin miinukselle kun käytin heidän palveluaan.

Lakimieskin oli samaa mieltä että minulle kuuluu nuo korvaukset, mutta heidän ehdoissa on tämmöiset kohdat:

”UKKO.fi:llä on oikeus tehdä tähän sopimukseen muutoksia harkintansa mukaan ilman käyttäjän suostumusta.”

”UKKO.fi varaa oikeuden hyväksyä tai olla hyväksymättä toimitettuja kululaskuja.”

Eli täysin riskillä mennään kyseisen yrityksen kanssa. Joko teet tappiota kun teet töitä tai tuurilla saat työstäsi palkan.

Nyt ollaan sitten toisen yrityksen kanssa tehty jo muutama lasku samoista hommista ja hyvin toimii palvelu. Eli kaikkinensa ukko.fi on se joka tässä lopulta häviää.
JuhaT2
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JuhaT2 »

Itsellä kokemusta Eezy-palvelusta ja heidän kanssaan kaikki sujui oikein hyvin eikä ollut ongelmia mm. kulukorvausten kanssa.

Sitten jos on enemmän laskutusta vuositasolla kannattaa miettiä jo toiminimen perustamista. Kulut nousevat nopeasti aika isoihin kokonaissummiin ja maksaa sitten siitä helppoudesta aika kovan hinnan.
Lisätuloja kuvaamisella? Lue lisää - https://kuvaajaksi.rodeo.fi/" onclick="window.open(this.href);return false;
JoeSupreme
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JoeSupreme »

Pakko ihmetellä,
miksi käyttää laskutuspalvelua eikä perustaa itse toiminimeä ja kirjoittaa omat laskut?

Toiminimi 150€ ja siihen lisäksi kirjanpitäjä joka kustantaa n. 150€ vuosi.

ALV:tä ei tarvitse miettiä jos toiminta ei ylitä 10k€ ja toiminimelle hankituista alan tavaroista ei tarvitse ensin maksaa tuloveroa vaan menee suoraan yritykselle, toiminimelle, joten säästää tuloveron verrankin siinä jos on tekemässä hankintoja.

Elän käsityksessä että jos laskuttaa laskutuspalvelun kautta niin 24% verot täytyy joka tapauksessa maksaa, tai se maksetaan tuon palvelun toimesta oli ALV velvollinen tai ei, ja oletettavasti tuloverokin hoidetaan samassa syssyssä?
rolsen

Viesti Kirjoittaja rolsen »

JoeSupreme kirjoitti: Toiminimi 150€ ja siihen lisäksi kirjanpitäjä joka kustantaa n. 150€ vuosi.
Perustaminen 75e sähköisesti ja 110e paperilla (2018 alusta).
ttuplai

Viesti Kirjoittaja ttuplai »

JoeSupreme kirjoitti:Pakko ihmetellä,
miksi käyttää laskutuspalvelua eikä perustaa itse toiminimeä ja kirjoittaa omat laskut?

Toiminimi 150€ ja siihen lisäksi kirjanpitäjä joka kustantaa n. 150€ vuosi.

ALV:tä ei tarvitse miettiä jos toiminta ei ylitä 10k€ ja toiminimelle hankituista alan tavaroista ei tarvitse ensin maksaa tuloveroa vaan menee suoraan yritykselle, toiminimelle, joten säästää tuloveron verrankin siinä jos on tekemässä hankintoja.

Elän käsityksessä että jos laskuttaa laskutuspalvelun kautta niin 24% verot täytyy joka tapauksessa maksaa, tai se maksetaan tuon palvelun toimesta oli ALV velvollinen tai ei, ja oletettavasti tuloverokin hoidetaan samassa syssyssä?
Samaa mieltä - eikä toi kirjanpitokaan toiminimellä mitään rakettitiedettä ole eli jos osaa painaa kameran suljinta niin luulis tonkin onnistuvan. Toki jos laskutettavaa/vähennettävää on enempi niin onhan toi 150 kohtuu pieni hinta. Ja saahan ton kirjanpitäjän palkkionkin vähentää - kuten myös kamerahankinnat, etc.

Noiden palvelujen kautta menee alv. ja muutenkin suosittelen noita palveluja ainoastaan todellisille uusavuttomille.

Ainoa järkisyys (ainakin oli) toiminimen välttämistä on kelan/te-toimiston kanssa tappelu - on kyse sitten täyspäiväiseksi määrittely tai starttiraha. Jälkimmäisen kait saa nykyään myös, vaikka olis perustanut toiminimen ennen starttirahan hakua (kandee tarkistaa) ja te-toimiston arpakone täyspäiväisyyden suhteen lienee yhtä satunnainen riippumatta miten laskuttaa. Muun työn ohella tekemisessä noita ongelmia ei tietenkään edes ole.
Vastaa Viestiin