Maffer kirjoitti:Se jää nähtäväksi miten nämä halvemmat Nikkorit selviävät resoluution kasvamisesta. Canonin osalta taitaa edellee päteä se vanha juttu että köyhän ei kannata ostaa halpaa. Miksi ostaa nyt halpa ja myöhemmin kallis parin vuoden päästä? Siinä meni enemmän rahaa kuin ostaisi heti kalliin.
Jos nyt on köyhä, tai vaikka hyvätuloinen, niin se vain on rajattava harrastusta jostain. Vaikka jättää maksamatta kymppitonnin mahdollisuudesta kuvata tapettia, jonka detaljeja voi katsoa loopilla, tai varautumisesta tulevaisuuden mijoonan K:n supermonitoriin. Jos nyt joku pystyy sellaiset tapetit tulostamaan, haluan jonkun kohdan Mandelbrotin joukosta. Lasken vaikka terapikselin kuvan, jos joku sen tulostaa jotenkin järjellisellä hinnalla. Mutta minun on vaikea kuvitella valokuvaa, jota jaksaisin katsella seinälläni montaa kuukautta.
Syy sille, miksi aloittaa halvasta, ostaa sitten keskihintainen ja lopulta niin kallis kuin harrastusbudjetti syö on hyvin yksinkertainen. Siinä saa kolme saamisen iloa kokonaiskustannuksilla, jotka ovat vähän yli sen kalliin hinnan. Joka kerta voi ihmetellä laitteiden paranemista. Minulla ainakin tuppaa käymään niin, että kun vihdoin ostan the harrastusvälineet ja niiden tuoma huuma haihtuu, kiinnostun toisesta harrastuksesta. Osa valokuvauslamaanikin voi olla sitä. 5D3:a ei oikein voi mielekkäästi parantaa muutamalla tuhannella niin, että sen paranemisen huomaisi ilman tarkkuusmittauksia. Minun kuvauksissa ei tarvita äärimmäistä detaljia.