Uskotaan ;) ja onhan muitakin myyntipaikkoja kuin tämän foorumin myyntipalsta ja monesti kun ajan kanssa laittaa myyntiin niin hyvän hinnan on saanut tuotteesta ja ei kaikki osta ameriikasta halvalla ?!spege kirjoitti:..ja epäilijöille tiedoksi, bandingia ilmeni Ds III:ssa 3200:lla myös ylivalottaessa (yötaivas).
1Ds Mark III, iso 3200 ja juovat kuvissa ?!
-
-
- Viesti:
-
RAW-muunnos CS3:ssa. Juovat näkyivät tosin hyvin ihan kameran takanäytöltä kuvaa suurentaessa.JPu kirjoitti:Millä softalla olet sitä bandingia tutkinut? ettei vaan olisi ongelma siellä kameran sijasta..?
On muuten hauska vehje tuo vanhempi Ässä. Näyttö on vähän pieni mutta muuten kamera on loistava - kuvajälki sairaan hyvää. Otin myös ensimmäiset iso 3200-kuvat sisätiloissa. Kohinaa kyllä on ihan sopivasti mutta bandingia en löytänyt ainakaan ensisilmäyksellä. Laukaisuääni tuossa vanhan kunnon ajan raudassa tuo mieleen filmikamerat moottoriperineen. :))
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
Olet selvästi löytänyt omasi;)spege kirjoitti:RAW-muunnos CS3:ssa. Juovat näkyivät tosin hyvin ihan kameran takanäytöltä kuvaa suurentaessa.JPu kirjoitti:Millä softalla olet sitä bandingia tutkinut? ettei vaan olisi ongelma siellä kameran sijasta..?
On muuten hauska vehje tuo vanhempi Ässä. Näyttö on vähän pieni mutta muuten kamera on loistava - kuvajälki sairaan hyvää. Otin myös ensimmäiset iso 3200-kuvat sisätiloissa. Kohinaa kyllä on ihan sopivasti mutta bandingia en löytänyt ainakaan ensisilmäyksellä. Laukaisuääni tuossa vanhan kunnon ajan raudassa tuo mieleen filmikamerat moottoriperineen. :))
Tuossa ku kattelee vanhoja kuvia huomaa että kyllä se 5D:kin teki ällillä todella hyvää jälkeä ,miksei sitte 1Ds II myös:)
-
Jos tarvii/tykkaa FF:sta niin voin myos suositella mkII:sta. Toimivaksi todettu peli, eika hapea edes mkIII kuvanlaadulle. Varsinkin kun ymmartaa kayttaa normaaleja ISOja (100-400), eika kikkaile arvot tapissa. ;) Kieltamatta, ehja III on varmasti parempi (akku, ISO, nopeus jne) kamera, mutta kaikki on suhteellista. Saako rahalliselle erolle oikeasti jotain tarpeellista vastinetta.
http://www.wlcastleman.com/equip/review ... /index.htm
-
Jopas oli kohinainen ISO 1600,mutta kuka noita nyt tartteekaan;)Shuko kirjoitti:Jos tarvii/tykkaa FF:sta niin voin myos suositella mkII:sta. Toimivaksi todettu peli, eika hapea edes mkIII kuvanlaadulle. Varsinkin kun ymmartaa kayttaa normaaleja ISOja (100-400), eika kikkaile arvot tapissa. ;) Kieltamatta, ehja III on varmasti parempi (akku, ISO, nopeus jne) kamera, mutta kaikki on suhteellista. Saako rahalliselle erolle oikeasti jotain tarpeellista vastinetta.
-
Aivan! Monta vuotta kuvanneena en ole koskaan tarvinnut 800 suurempaa ISOa. 99% kuvista joko 100 tai 200, ja kylla tuota 1600sta viela voi hatavarana kayttaa, jos on ihan pakko. Toisaalta en kuvaa hikisia ja karvaisia ihmisia pimeissa sisahalleissa. ;) Eikos Nikonilla ole jokin tuohon hommaan sopiva runko...kannoni kirjoitti:Jopas oli kohinainen ISO 1600,mutta kuka noita nyt tartteekaan;)
-
Tänään tuli ostettua todistetusti jo toinen 1Ds III runko Rajalasta (työpaikan ja omani) ja ihme kyllä tässäkään ei ollut mitään tehtaan/Rajalan lisäämiä vikoja. Jopa ISO3200 ei lisää bandingia tai ihmeemmin kohinoita kuviin, kunhan kamera asetukset ei ole tehdas säädöissään tai "pieleen" muokattu. Aiheen aloittanut henkilö taisikin tosin lisäillä jälkikäteen, että vaihdon syynä olikin taloudelliset tekijät ja tarve erilaiseen kuvaus kokoonpanoon.
Aiempien versioiden kanssa töitä tehneenä (myös 1Ds II) voin sanoa, että kehityksessä on tultu isoin harpauksin eteenpäin ja kamera on myös monilta tärkeämmiltä ominaisuuksiltaa edeltäjäänsä edellä.
Aiempien versioiden kanssa töitä tehneenä (myös 1Ds II) voin sanoa, että kehityksessä on tultu isoin harpauksin eteenpäin ja kamera on myös monilta tärkeämmiltä ominaisuuksiltaa edeltäjäänsä edellä.
-
tupla postitus...
Viimeksi muokannut J.Lehtinen, Maalis 28, 2008 18 : 41. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Njaa,en minäkään juuri isoja ISOJA tarvi, mut kiva niillä on herkutella kun tietää että runko niihin kykenee:)Shuko kirjoitti:Aivan! Monta vuotta kuvanneena en ole koskaan tarvinnut 800 suurempaa ISOa. 99% kuvista joko 100 tai 200, ja kylla tuota 1600sta viela voi hatavarana kayttaa, jos on ihan pakko. Toisaalta en kuvaa hikisia ja karvaisia ihmisia pimeissa sisahalleissa. ;) Eikos Nikonilla ole jokin tuohon hommaan sopiva runko...kannoni kirjoitti:Jopas oli kohinainen ISO 1600,mutta kuka noita nyt tartteekaan;)
Hikiset ja karvaiset ei ole munkaan kohteena,mutta muut pimeät kohteet silloin tällöin piristää.
-
- Viesti:
-
Spege Nikonistiksi? .......Viimestään tossa vaiheessa Nikonista katoaisi se viimeinenkin "harvinaisen merkin eksotiikka" ja merkki muuttuisi populistiseksi.Tipe kirjoitti:Spegen pitäis ehdottomasti nyt vaihtaa D3, niin loppuis tää itkeminen ;o)
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
Niin totta,niin totta,silloin minä vaihtasin sen turun rajalan bandiitos cannonin itelleni:)bobotti kirjoitti:Spege Nikonistiksi? .......Viimestään tossa vaiheessa Nikonista katoaisi se viimeinenkin "harvinaisen merkin eksotiikka" ja merkki muuttuisi populistiseksi.Tipe kirjoitti:Spegen pitäis ehdottomasti nyt vaihtaa D3, niin loppuis tää itkeminen ;o)
-
- Viesti:
Auttasko se vaihtamaan Canoniin, jos mä siirtyisin D3:n käyttäjäksi ?kannoni kirjoitti:Niin totta,niin totta,silloin minä vaihtasin sen turun rajalan bandiitos cannonin itelleni:)bobotti kirjoitti:Spege Nikonistiksi? .......Viimestään tossa vaiheessa Nikonista katoaisi se viimeinenkin "harvinaisen merkin eksotiikka" ja merkki muuttuisi populistiseksi.Tipe kirjoitti:Spegen pitäis ehdottomasti nyt vaihtaa D3, niin loppuis tää itkeminen ;o)
-
Ei sitä tiedä ellei kokeile. ;-)Tipe kirjoitti:Auttasko se vaihtamaan Canoniin, jos mä siirtyisin D3:n käyttäjäksi ?kannoni kirjoitti:Niin totta,niin totta,silloin minä vaihtasin sen turun rajalan bandiitos cannonin itelleni:)bobotti kirjoitti: Spege Nikonistiksi? .......Viimestään tossa vaiheessa Nikonista katoaisi se viimeinenkin "harvinaisen merkin eksotiikka" ja merkki muuttuisi populistiseksi.
-
Mullekkin olis kelvannu sopuhintaan toi bandiittos. ;pkannoni kirjoitti:Niin totta,niin totta,silloin minä vaihtasin sen turun rajalan bandiitos cannonin itelleni:)bobotti kirjoitti:Spege Nikonistiksi? .......Viimestään tossa vaiheessa Nikonista katoaisi se viimeinenkin "harvinaisen merkin eksotiikka" ja merkki muuttuisi populistiseksi.Tipe kirjoitti:Spegen pitäis ehdottomasti nyt vaihtaa D3, niin loppuis tää itkeminen ;o)
TS: Turun urheilumuistomerkki vilisi kirjoitusvirheitä : EN SE OLLuT MINÄ! ;D
-
Jos nyt totta puhutaan D3:n imago nousisi pilviin spegen vaihtaessa leiriä;)Tipe kirjoitti:Auttasko se vaihtamaan Canoniin, jos mä siirtyisin D3:n käyttäjäksi ?kannoni kirjoitti:Niin totta,niin totta,silloin minä vaihtasin sen turun rajalan bandiitos cannonin itelleni:)bobotti kirjoitti: Spege Nikonistiksi? .......Viimestään tossa vaiheessa Nikonista katoaisi se viimeinenkin "harvinaisen merkin eksotiikka" ja merkki muuttuisi populistiseksi.
-
- Viesti:
Kyllä mä sitä tässä kokeilenkin koht'puoliin..emerik kirjoitti:Ei sitä tiedä ellei kokeile. ;-)Tipe kirjoitti:Auttasko se vaihtamaan Canoniin, jos mä siirtyisin D3:n käyttäjäksi ?kannoni kirjoitti: Niin totta,niin totta,silloin minä vaihtasin sen turun rajalan bandiitos cannonin itelleni:)
Kun nyt toi 1 tuttu saa päätettyä, että ostaako se sen niin testailen sen kameraa aivan rauhassa sitten. D2X ei saanu aikoinaan ainakaan minkäänlaista värähdystä vaihdon puitteissa.... eikä ne optiikatkaan, mitkä ko. herralla ovat (17-35, 24-70, 70-200VR jne)
-
- Viesti: