Mitä minä saan, jos vaihdan 5D3:n siihen parempaan Canonin peilittömään? Turhanaikaisia ohjelmoituja temppukikkatoimintoja, jotka on vartissa läpi käyty päivitellen, että ihan oikeasti, käyttääkö näitä muka joku. Mahdollisuuden johonkin käsintarkennusapuihin. Superterävän kontrastitarkennuksen. Meh, miksi minä yhtäkkiä alkaisin tuollaisia haluta, kun niiden puute ei ole millään tavalla häirinnyt tähän asti.DorianBlue kirjoitti:Se adapteri on ihan toimiva kapistus. Siitä vaan vitriinin täydeltä EF:ää kiinni ja rokkaamaan.
Menettäisin ergonomiaa, säänkestävyyttä, luotettavuutta, totutun käyttöliittymän, akunkestoa ja vapauden adapterikikkailusta teknisine ongelmakohtineen (joka liitos, sähköinen ja optinen, on vikaantuva komponentti).
Miten tarkennus liikkuvaan kohteeseen 24-70/2.8 ja 70-200/2.8 laseilla? 5D3 ei liene markkinoiden viimeinen karjaisu tarkennuksessa, mutta pystyykö tuollaiset adapterit noilla rimpularungoilla muka samaan?
Juuei, vaihto ei todellakaan houkuta. Katselen mihin maailma kehittyy ja odotan, että mitä itse keksin haluta. Mutta en pakota itseäni ostamaan jotain vain siksi, että se on uutta ja jonkun mielestä hienoa. Jos käy niin, että koko kalustoni vanhenee arvottomaksi, sitten voin aloittaa vaikka puhtaalta pöydältä toisella merkillä, jos satun innostumaan.