Nikon D750
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
Yhtä vähän tulee Nikonia:TiRy kirjoitti:Miksi sieltä Canonin runkoja tulisikaan?Gamma kirjoitti:Nikonilta ei tule mitään ulos. Ainakin 500D, 750D ja 200-500mm ihan seis jo monta kuukautta. Joko loppuu koko Nikon?tupica kirjoitti:Koskahan näitä alkaa taas tulla maahan. Saldot aika pitkälti nollissa tai ainakin lähellä sitä.
Nikonilta ei tule mitään ulos. Ainakin D500, D750 ja 200-500mm ihan seis jo monta kuukautta. Joko loppuu koko Nikon?
-
-
- Viesti:
Jumaliste. Vaikka D750 on hyvä runko siloin kun se toimii, on ainakin minulla ollut omassani liikaa vikoja. Tämä on viides Nikon-runkoni eikä missään muussa mallissa ole ollut näin paljon ongelmia.
Flare-ongelma (potentiaali): korjattiin huollossa
Suljin Error: vaihdettiin suljinkoneisto
Salamakoneisto oikosulkuun, vaikka kamera on ollut vain kevyessä tihkussa. Eikä oikari edes suoranaisesti sen jälkeen, mutta itse piti maksaa.
Nyt sitten ERR uudestaan. Suljin jää auki. Ei auta objektiivin irroitus, virran katkaisu, akun poisto. JASsiin ja sassiin.
Salamakoneisto oikosulkuun, vaikka kamera on ollut vain kevyessä tihkussa. Eikä oikari edes suoranaisesti sen jälkeen, mutta itse piti maksaa.
Nyt sitten ERR uudestaan. Suljin jää auki. Ei auta objektiivin irroitus, virran katkaisu, akun poisto. JASsiin ja sassiin.
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Minusta tuo on niin muovinen rimpula että tuntuu uskomattomalta joutua maksamaan tuosta lähes pari tonnia. Itse vaihdoin tuon aika nopeasti D810 runkoon eikä ole päivääkään kaduttanut. D810 on yksi harvoista Nikoneista joka on todella vähävikainen.eskolius kirjoitti:Jumaliste. Vaikka D750 on hyvä runko siloin kun se toimii, on ainakin minulla ollut omassani liikaa vikoja. Tämä on viides Nikon-runkoni eikä missään muussa mallissa ole ollut näin paljon ongelmia.
Paperillahan D750 on ihan huippu laite, harmi vaan että voittojen maksimointi on siinäkin mennyt yli, mikä ei edes loppuviimeksi ole kannattavaa (takuukorjata useampaan kertaan ja liata mainetta)
-
Mutta mikäli hyvä runko kohdalle sattunut niin ei ihme että käyttäjät on enimmäkseen tyytyväisiä.
Kuvanlaadussa, myös videossa ainakin korkeilla ISOilla ei taida ainakaan huonompi olla kuin 8*0-sarja, oletan, mutua.
D800 ainakin jossain välissä oli ongelmia af:n kanssa, rungon pohjan murtuma, onko sitten kuinka yleistä?
Kennot kaite kuitenkin puhtaampia.
Kuvanlaadussa, myös videossa ainakin korkeilla ISOilla ei taida ainakaan huonompi olla kuin 8*0-sarja, oletan, mutua.
D800 ainakin jossain välissä oli ongelmia af:n kanssa, rungon pohjan murtuma, onko sitten kuinka yleistä?
-
Foorumeissa on se huono puoli, että niitä lukiessa kaikki mallit vaikuttavat susilta. Tosiasiassa valtaosa toimii moitteettomasti; mitäpä niistä täällä vuodattamaan: "hei mun kamera toimii ihan ookoo" : )Sahaaja kirjoitti:Mutta mikäli hyvä runko kohdalle sattunut niin ei ihme että käyttäjät on enimmäkseen tyytyväisiä.
Thank you Fuketa-san for the eternal F-bayonet.
-
Se on juurikin näin. Uskoisin ettei monet ole edes kokeilleet pro-runkoja, voipi olla että ei muoviräpsät enää kelpaisi, ero on huikea.Miksus kirjoitti:Minusta tuo on niin muovinen rimpula että tuntuu uskomattomalta joutua maksamaan tuosta lähes pari tonnia. Itse vaihdoin tuon aika nopeasti D810 runkoon eikä ole päivääkään kaduttanut. D810 on yksi harvoista Nikoneista joka on todella vähävikainen.eskolius kirjoitti:Jumaliste. Vaikka D750 on hyvä runko siloin kun se toimii, on ainakin minulla ollut omassani liikaa vikoja. Tämä on viides Nikon-runkoni eikä missään muussa mallissa ole ollut näin paljon ongelmia.
Paperillahan D750 on ihan huippu laite, harmi vaan että voittojen maksimointi on siinäkin mennyt yli, mikä ei edes loppuviimeksi ole kannattavaa (takuukorjata useampaan kertaan ja liata mainetta)
Huomaa heti, miksi toinen maksanut 6 tonnii ja toinen 2.
Ei sen 810:n laatuvaikutelma minua sävähdyttänyt, kuvanlaatu on kyllä hieno.
Siitä alaspäin, leluja kaikki tyynni...
Esim.canonin 6d:n laatuvaikutelma on huomattavasti uskottavampi jo, liekö valmistusmaalla (Japan) osuutta asiaan?
Kun rungot ovat kulutustavaraa ja maksavat tonneja, saisivat kyllä olla jämäköitä.
Teleosasto nikkoreita lähti tänään uudelle omistajalle, joten mikäli kiinnostusta taatusti hyvälle ja vähän ammutulle D4:selle, niin myyntipalstalta löytyisi, ei mitään vikoja, sen kun kuvaa...
-
- Viesti:
-
Mä en huomannut, D750/D500 viihtyvät kädessä reippaasti paremmin kuin yksikään D810 / D4 / D5. Noi jälkimmäiset on tehty oudon muotoisille käsille, puuttuu kunnon grippi. Penataxi oli kiva.Magneetto kirjoitti:Huomaa heti, miksi toinen maksanut 6 tonnii ja toinen 2.
Jos ne ovat kulutustavaraa, niin miksi turhaan? Vaihtoon vaan kun on kulutettu loppuun.Kun rungot ovat kulutustavaraa ja maksavat tonneja, saisivat kyllä olla jämäköitä.
Jotta pääset ostamaan muovirungon? ;)Teleosasto nikkoreita lähti tänään uudelle omistajalle, joten mikäli kiinnostusta taatusti hyvälle ja vähän ammutulle D4:selle, niin myyntipalstalta löytyisi, ei mitään vikoja, sen kun kuvaa...
-
Ameriikan foorumeilla on näitä hehkuttajia. "Still impressed by 6D", "Today my 7D just kicked some...", ...chiefl kirjoitti:
Foorumeissa on se huono puoli, että niitä lukiessa kaikki mallit vaikuttavat susilta. Tosiasiassa valtaosa toimii moitteettomasti; mitäpä niistä täällä vuodattamaan: "hei mun kamera toimii ihan ookoo" : )
Ehkä siellä ei ajatella asioita pelkästään negatiivisen kautta.
Zone VI
-
zone6 kirjoitti:Ameriikan foorumeilla on näitä hehkuttajia. "Still impressed by 6D", "Today my 7D just kicked some...", ...chiefl kirjoitti:
Foorumeissa on se huono puoli, että niitä lukiessa kaikki mallit vaikuttavat susilta. Tosiasiassa valtaosa toimii moitteettomasti; mitäpä niistä täällä vuodattamaan: "hei mun kamera toimii ihan ookoo" : )
Suomalainen kehuu Pena K-1:stä ja jotakin ebaystä halvalla löydettyä antiikkiobjektiivia :-)
-
Eri ihmiset kehuvat kokemuksensa mukaan eri asioita, jotkut voivat olla tyytyväisiä vaikka 200€ Bilteman fillariin, kun eivät 2000€ fillareista tiedä, ehkeivät edes tarvitse 2000€ fillareita.nomad kirjoitti:zone6 kirjoitti:Ameriikan foorumeilla on näitä hehkuttajia. "Still impressed by 6D", "Today my 7D just kicked some...", ...chiefl kirjoitti:
Suomalainen kehuu Pena K-1:stä ja jotakin ebaystä halvalla löydettyä antiikkiobjektiivia :-)
K-1:stä ei tarvitse kehua halvan ebay lasin kanssa, voi ostaa siihen vaikka sääsuojatun peruszuumin:
http://www.pentaxforums.com/reviews/hd- ... ction.html
ja kehua sitä.
Tai mitä tahansa. Suhteellisia asioita, mielestäni positiivisuus kuitenkin parempi asenne kuin negatiivisuus. Varsinkin kun puhutaan valokuvista joita arvioidaan paljon muillakin kriteereillä kun tekninen laatu.
'Why should I feel lonely ? is not our planet in the Milky way?'
-
Niinpä. Toisaalta kamerakeskustelua on tuolla perusteella aika turha käydä. Sen kun kuvaisi sillä kohta 10 vuotta vanhalla D700:lla - ihan hyviä kuvia sillä saa yhäkin.aikaarska kirjoitti: Tai mitä tahansa. Suhteellisia asioita, mielestäni positiivisuus kuitenkin parempi asenne kuin negatiivisuus. Varsinkin kun puhutaan valokuvista joita arvioidaan paljon muillakin kriteereillä kun tekninen laatu.
Mutta toisaalta ihan kuva kun laitteet on kehittyneet. Nikonin järjestelmä ja laadukas ja laaja ja D750 on yksi sen tasapainoisimmista yleiskameroista.
-
Itsellä eka keikka D750 kanssa takana ja ainakin omien tuntemuksien mukaan tämä pesi D800E mallin iso-kestossa ihan heittämällä.Sahaaja kirjoitti:Mutta mikäli hyvä runko kohdalle sattunut niin ei ihme että käyttäjät on enimmäkseen tyytyväisiä.
Aika sama. Pienikätisenä nämä D4 kokoluokan rungot ovat jo turhan isoja käyttää.burmanm kirjoitti:Mä en huomannut, D750/D500 viihtyvät kädessä reippaasti paremmin kuin yksikään D810 / D4 / D5. Noi jälkimmäiset on tehty oudon muotoisille käsille, puuttuu kunnon grippi. Penataxi oli kiva.Magneetto kirjoitti:Huomaa heti, miksi toinen maksanut 6 tonnii ja toinen 2.