Juu en sanonnu niinkään. Sorry, lue uudestaan. Koko ketju. Ja mua muuten ei kiinnosta nyt se NEX järestelmä pätkääkään että turha toivo.temama kirjoitti: Paras Canonin suunnittelema vimpainko?
Canon EOS M
-
- Viesti:
Viimeksi muokannut kebax, Heinä 24, 2012 15 : 40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
Juurikin näin, hyvä kommentti.Lexar kirjoitti: Eipä tainnut Canonilla olla vielä ihan todellista kipinää/haluakaan...tilanne on heillä yhä parhaillaan sellainen, että jollakin paremmalla peilittömällä rungolla alkaisi vain liian herkästi sahaamaan omaa paksuinta kamerarunkopuolen tukijalkaa poikki. Aika ei vain vielä ollut moiselle ''kannibalismille'' kypsä...siellä noita peilillisiä APS-C runkoja halutaan varmasti myydä markkinajohtajana juuri niin kaun, kuin vain menevät vanhaan tapaan kaupaksi. Tällä EF-M:llä tultiin vain jotenkin mukaan peilittömien järkkärien joukkoon (ns. jalka oven väliin)....ihan jatkoa silmällä pitäen. Pikkusen naurettava oli myös tuo Canonin aprikoima rungon käyttäjäkuntakin...melkoista tasapainottelua kieli keskellä suuta...kyllä lopulta todelliset ostajat (kun niitä on) löytyvät muualta.
-
Joo, turha tässä kiistellä turhasta enempiä.kebax kirjoitti:Juu en sanonnu niinkään. Sorry, lue uudestaan. Koko ketju. Ja mua muuten ei kiinnosta nyt se NEX järestelmä pätkääkään että turha toivo.temama kirjoitti: Paras Canonin suunnittelema vimpainko?
Toin vain NEXin mukaan esimerkiksi. m43 leiristä ja Samsungilta tulee myös kivoja peilittömiä.kebax kirjoitti: Mitä taas tulee tuohon adapteriin niin oon sitä mieltä että se on tähän mennessä parhaiten suunniteltu vimpain uudessa systeemissä jalustakierteineen kaikkineen.
Hyvä, että Canon sentään uskalsi avata pelin osaltaan. Katellaan miten homma kehittyy.
-
- Viesti:
Niin tähän se heittoni liittyi. Eli mä näen ettei Canon mikrorintamalla ole vielä (siis tähän mennessä) oikein muuta saanut aikaiseksi kuin tuon mountin adaptereineen.temama kirjoitti: Hyvä, että Canon sentään uskalsi avata pelin osaltaan. Katellaan miten homma kehittyy.
Ja mitä siihen NEXiin tulee niin ei mulla mitään sinänsä asiaa vastaan ole. Ei vaan liittynyt mun sanomisiin.
Se oli varmaan tältä osin sitten tässä meitin osalta?
-
Kumpi paketti ostoskoriin?
Sisältää:
EOS M hopea
EF-M 22mm f/2 STM
Canon Mount Adapter EF-EOS M
Canon Speedlite 90EX
Sisältää:
EOS M hopea
EF-M 22mm f/2 STM
EF-M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM
Canon Speedlite 90EX
http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/5299d/EOS-M
Itse en tarvitse adapteria, mutta 18-55mm voisi olla kätevä videokuvauksessa.
Sisältää:
EOS M hopea
EF-M 22mm f/2 STM
Canon Mount Adapter EF-EOS M
Canon Speedlite 90EX
Sisältää:
EOS M hopea
EF-M 22mm f/2 STM
EF-M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM
Canon Speedlite 90EX
http://www.verkkokauppa.com/fi/catalog/5299d/EOS-M
Itse en tarvitse adapteria, mutta 18-55mm voisi olla kätevä videokuvauksessa.
-
Tuossa tapauksessa tietysti valitset sen adapterillisen paketin ja hommaat Ikeasta kauniin lasivitriinin sille adapterille. Kannattaa varmaan ottaa kaveriksi siihen vitriiniin pari Nikkorin objektiivia, joku edullinen keskikokoinen ja Scanian dieselmoottorin mäntä. Niitäkään et tarvitse, ainakaan tuon rungon kanssa. Tylsää se on ostaa sellaista, jota kokee tarvitsevansa. Ajatele nyt, sama aneeminen fiilis kuin ostaisi perunoita K-lähikaupasta.digikuva81 kirjoitti:Itse en tarvitse adapteria, mutta 18-55mm voisi olla kätevä videokuvauksessa.
Hannu
-
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
Videokuvausta varten kannattaa ottaa ainakin yksi valovoimainen optiikka jos satut kuvaamaan lowlight alueella joten se 22 millinen sopii siihen hyvin. 70 prosenttia porukasta käyttää kinovastaavuuksien 24-105 millisen välillä olevia putkia ja sille alueelle on useitakin vaihtoehtoja. Kolmannen osapuolen (Sigma tai Tamron) löytyy joitakin edullisia optiikoita. Suosituiommat on noi 17-50 milliset 2,8 valovoimaiset ja ne on myös kevyempiä kuin kalliit L-lasit ja Zeissit. Kuvainvakain on järkevä ratkaisu muttei aina pakollinen. Pitkissä putkissa sitten primet ennemmin kuin zoomit mutta kun kätevyys on EOS M kameran etu niin miksi hankkia välttämättä kaappiin keräämään pölyä.digikuva81 kirjoitti:Entäs objektiivit? Niistä ei taidettu täällä vielä paljoa turista. Monen mielestähän EF-M 18-55mm f/3.5-5.6 IS STM on liian pimeä, mutta entä tuo kiinteä? Väittäisin etukäteen, että suurimmat ongelmat reunapiirto ja vinjetointi täydellä aukolla - eli vähän samaan tapaan kuin EF 40mm f/2.8 STM
Nemo enim fere saltat sobrius, nisi forte insanit.
Acta est fabula, plaudite!
Acta est fabula, plaudite!
-
Epäilemättä. Varsinkin jos EF lasien AF saadaan toimimaan hienosti.elmar kirjoitti:Nimenomaan. Kun reppu on täynnä EF-lasia ja työnkulku fiilattu tappiin CR2:ille, EOS-M antaa ylivoimaisesti parhaan vastineen rahoille.temama kirjoitti:Eikö luonnollisesti olisi parasta valita se systeemi joka on parasta vastinetta rahoille?
-
Tai ei nyt ihan välttämättä....temama kirjoitti:Epäilemättä. Varsinkin jos EF lasien AF saadaan toimimaan hienosti.elmar kirjoitti:Nimenomaan. Kun reppu on täynnä EF-lasia ja työnkulku fiilattu tappiin CR2:ille, EOS-M antaa ylivoimaisesti parhaan vastineen rahoille.temama kirjoitti:Eikö luonnollisesti olisi parasta valita se systeemi joka on parasta vastinetta rahoille?
http://www.dpreview.com/news/2012/07/24 ... c-adapters
-
- Viesti:
Niinpä. Just sen vuoksi tää on parhautta Canon-kuvaajille, mutta muuten tää nyt ei ihan hirveästi lämmitä. Sitä mä en ymmärrä, miten tää räjäyttää pankin johonki 650D (vai-mitä-niitä-oli) verrattuna...paitsi fyysisessä koossa hintsusti?elmar kirjoitti:Nimenomaan. Kun reppu on täynnä EF-lasia ja työnkulku fiilattu tappiin CR2:ille, EOS-M antaa ylivoimaisesti parhaan vastineen rahoille.temama kirjoitti:Eikö luonnollisesti olisi parasta valita se systeemi joka on parasta vastinetta rahoille?
-
Totta, hintsusti isompi kuin S100 joka on jo naurettavan snadi > http://camerasize.com/compact/#351,140,333,ha,f :)AnHa kirjoitti:... Sitä mä en ymmärrä, miten tää räjäyttää pankin johonki 650D (vai-mitä-niitä-oli) verrattuna...paitsi fyysisessä koossa hintsusti?
Edit.
Viimeksi muokannut elmar, Heinä 24, 2012 19 : 45. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
- Viesti:
Sähköinen aukon säätö on aika laiha lohtu, ei se manuaalisena kovin hankala ole säätää. AF:n ja IS:n toiminnat on ne mitä varmaan suurin osa kaipaisi, eikä nuo sitä taida tuoda.Lexar kirjoitti:Tai ei nyt ihan välttämättä....temama kirjoitti:Epäilemättä. Varsinkin jos EF lasien AF saadaan toimimaan hienosti.elmar kirjoitti: Nimenomaan. Kun reppu on täynnä EF-lasia ja työnkulku fiilattu tappiin CR2:ille, EOS-M antaa ylivoimaisesti parhaan vastineen rahoille.
http://www.dpreview.com/news/2012/07/24 ... c-adapters
Entä sitten kun lyöt siihen kiinni sen mainostamasi repullisen EF-kamaa?elmar kirjoitti:Totta, hintsusti isompi kuin S100 joka on jo naurettavan snadi > http://camerasize.com/compact/#351,140,333,ha,f :)AnHa kirjoitti:... Sitä mä en ymmärrä, miten tää räjäyttää pankin johonki 650D (vai-mitä-niitä-oli) verrattuna...paitsi fyysisessä koossa hintsusti?
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
Jotenkin tuntuu tulevan niin tiheään kameraa ja objektiivia markkinoille, ettei pysy testisivut lainkaan perässä. photozone.de sivuillakin voi käydä toteamassa, että EF 35mm f/1.4L USM & APS-C pelaa loistavasti yhteen, kun kuvakoko (M) 3456x2304 riittää.
http://www.photozone.de/canon-eos/336-c ... rt--review
http://www.photozone.de/canon-eos/336-c ... rt--review
-
- Viesti: