Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Hiutale kirjoitti:Millaista laukkua käytätte EM-5:n kanssa? Minulla on Ortlieb Sling-it S käytössä kun kuskaan kameraa ja useampaa objektiivia ja/tai muuta kampetta, mutta nyt pitäisi saada mahdollisimman kompakti ratkaisu rungolle + kittiobjektiiville vaelluskäyttöön. Mahtaisiko yhdistelmä mahtua tähän, ainakin mittojen puolesta pitäisi olla ok? Vyökiinnitystä tuossa ei ole, mutta D-lenkeistä saanee karabiineilla rinkan lantiovyöhön tai viillekkeisiin kiinni.
Muita hyviä ehdotuksia?
Ostin eilen Dörr:in pienen Action-sarjan pehmustetun "laukun" (valitettavasti en tiedä mallia), johon OM-D sujahti hienosti. Tämä ostamani malli sisältää vielä toisenkin sisälokeron, johon voi lykätä jotain muuta pientä kilkettä. Ei ehkä aivan pienin, mutta jos tuota toista lokeroa ei käytä, se kyllä puristuu pieneen tilaan. Käytin sitä eilen juoksureppuni kanssa, johon se meni heittämällä.
Tämän vahvuutena pidän todella hyvää pehmustusta, jossa kallis kamera on hyvässä suojassa terävienkin esineiden keskellä. Pienempiäkin varmasti löytyy Dörriltäkin.
^Mistä löysit Dörriä? Googlaamalla ei tullut osumaa kuin Raision Kuvamestareille (ei pieniä Action-sarjan pussukoita lainkaan) ja maahantuoja Ed-Markille. Action holster S näyttäisi juuri passelilta tarkoituksiini.
Minulla on tuommoinen Metz. Hyvä peli. Puutteena on vain, että salama toimii vain 1-ryhmässä. Jos haluaa useampia ryhmiä etänä ohjata, täytyy muiden salamien olla "parempia" joissa ryhmänvalinta löytyy.
herzi kirjoitti:Minulla on tuommoinen Metz. Hyvä peli. Puutteena on vain, että salama toimii vain 1-ryhmässä. Jos haluaa useampia ryhmiä etänä ohjata, täytyy muiden salamien olla "parempia" joissa ryhmänvalinta löytyy.
Taidanpa sitten hommata tommosen.. Itellä on radiot käytössä, joten en sinänsä tee mitään noilla ryhmä-jutuilla.
herzi kirjoitti:Minulla on tuommoinen Metz. Hyvä peli. Puutteena on vain, että salama toimii vain 1-ryhmässä. Jos haluaa useampia ryhmiä etänä ohjata, täytyy muiden salamien olla "parempia" joissa ryhmänvalinta löytyy.
Ei olisi kuvaa kamerasta tuo salama selässä? Tosin löytyy näköjään hyllystäkin, olisi kiva hieman testailla miten istuu E-M5:n kanssa. Ulkonäköseikan lisäksi balanssi ja käyttötuntuma kiinnostaisi.
migguli kirjoitti:Minkälaista salamaa porukka on ostanut tälle kameralle? Entä mitkä kaikki edes toimii? Tarviiko olla joku MFT-salama vai toimiiko esim. tämmönen?
Mulla on käytössä isommasta järjestelmästä periytyneet FL-50R ja FL-36R. Ne ovat liian isoja/painavia E-M5:n salamakengässä käytettäväksi, mutta Olyn langaton ohjaus toimii hyvin. Olen ajatellut hankkia vielä FL-300R:n, joka kulkisi helmpommin mukana. Sulannon Matin salamatyöpajakin olisi tulossa parin viikon päästä.
Tuli huomattua tänään sattumalta mukava yllätys liittyen tuohon kameraan. Testailin erilaisia suotimia ja muistin että jostain laatikoista löytyy myös vanha 720nm IR-suodin, joka jäi aikoinaan pölyttymään kun Canon 5Dmk2 ei suostunut kovin hyvin pelittämään tuon kanssa (valotusajat joutui laittamaan kymmeniin sekunteihin, että kuvissa näkyi ylipäätään mitään korkeilla herkkyyksilläkin).
Yllättäen suotimen ollessa E-M5:n nokalla näkyi kameran etsimestä kunnolla läpi ja tarkennuskin toimi suhteellisen hyvin. Ajattelin että tuo menee varmaan elektronisen etsimen piikkiin ainakin osittain, joten varmistin vielä asian käytännön testillä.
Eli testasin ristiin samalla valotusajalla, aukolla ja ISO-arvolla E-M5 ja Canon 5D mk2 ja Olympus oli selkeästi herkempi IR-valolle kuin tuo Canon. Canonissa näkyi lähes mustaa ruudulla parin sekunnin valotuksella päivänvalossa, mutta Olympuksen kuvasta sai ihan hyvin selvää. Nyt pitäisi varmaan opetella siis ottamaan infrapunakuvia. =)
jvviita kirjoitti:Tuli huomattua tänään sattumalta mukava yllätys liittyen tuohon kameraan. Testailin erilaisia suotimia ja muistin että jostain laatikoista löytyy myös vanha 720nm IR-suodin, joka jäi aikoinaan pölyttymään kun Canon 5Dmk2 ei suostunut kovin hyvin pelittämään tuon kanssa (valotusajat joutui laittamaan kymmeniin sekunteihin, että kuvissa näkyi ylipäätään mitään korkeilla herkkyyksilläkin).
Yllättäen suotimen ollessa E-M5:n nokalla näkyi kameran etsimestä kunnolla läpi ja tarkennuskin toimi suhteellisen hyvin. Ajattelin että tuo menee varmaan elektronisen etsimen piikkiin ainakin osittain, joten varmistin vielä asian käytännön testillä.
Eli testasin ristiin samalla valotusajalla, aukolla ja ISO-arvolla E-M5 ja Canon 5D mk2 ja Olympus oli selkeästi herkempi IR-valolle kuin tuo Canon. Canonissa näkyi lähes mustaa ruudulla parin sekunnin valotuksella päivänvalossa, mutta Olympuksen kuvasta sai ihan hyvin selvää. Nyt pitäisi varmaan opetella siis ottamaan infrapunakuvia. =)
tuo oli kyllä kieltämättä paras ylläri käytetyssä e-p1:ssä kun huomasin tuon potkan jutun vasta ostoksen jälkeen. ihmettelinkin että mikä hitto on kun pilvet näyttää kynän säälittävällä kräppikennolla kuvattuna monta kertaluokkaa hienommalta kuin vanhalla kunnon täyskennosotaratsulla...
tilasin jonkun pingpongsuodattimen kiinasta ja nätisti voi kuvailla käsivaralta ISO800:lla 17mm pannarilla ainakin kesäpäivisin ja vielä auringon laskiessa lähelle horisonttia.
e: ja e-p1:n tarkennuskin toimii suht nätisti suodin nokalla kunhan osoittaa tarkennuspisteen johonkin jossa on kontrastia
Hiutale kirjoitti:^Mistä löysit Dörriä? Googlaamalla ei tullut osumaa kuin Raision Kuvamestareille (ei pieniä Action-sarjan pussukoita lainkaan) ja maahantuoja Ed-Markille. Action holster S näyttäisi juuri passelilta tarkoituksiini.
Olen ostamassa om-d runkoa. Musta ois saatavilla jo tänään. Tämä vähän tyhmä kysymys mutta kumpi se ois "aidompi" väri? Vain odotanko et saan hopeisen rungon? Mitä olette mielä. Ammattipiireistä haluisin vastauksia. Kiitosta jos joku jaksaa tähän vastailla.
Taseman kirjoitti:Olen ostamassa om-d runkoa. Musta ois saatavilla jo tänään. Tämä vähän tyhmä kysymys mutta kumpi se ois "aidompi" väri? Vain odotanko et saan hopeisen rungon? Mitä olette mielä. Ammattipiireistä haluisin vastauksia. Kiitosta jos joku jaksaa tähän vastailla.
Että ihan ammattipiireistä tarvitaan apua oman kameran värivalintaan :D
Siis mitä merkitystä kameran värillä on sen teknisen laadun kanssa? Sama runko eri kuoret. Sanoisin, että lopputuleman kannalta on ihan sama minkä värisen ostat, siis jos aiot sillä kuvata.
Jos taas keräät tuon vitriiniin niin silloin voisi tosiaan joku Hagelstam ammattilaisena sanoa kumpi on mahdollisesti kolmensadan vuoden päästä arvokkaampi, musta vai hopea.
Mutta koska käyttötarkoitus jäi epäselväksi niin en osaa suoriltaan ehdottaa kumpaakaan, niin ja olen myös vain tällainen semipro-satunnaisnäppäilijä ;)
Viimeksi muokannut Tonttu.T, Kesä 03, 2012 12 : 24. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Taseman kirjoitti:Olen ostamassa om-d runkoa. Musta ois saatavilla jo tänään. Tämä vähän tyhmä kysymys mutta kumpi se ois "aidompi" väri? Vain odotanko et saan hopeisen rungon? Mitä olette mielä. Ammattipiireistä haluisin vastauksia. Kiitosta jos joku jaksaa tähän vastailla.
Komppaan kysymyksen järkevyyttä, mutta hopeiseen ainakin sopii kaikki linssit paremmin, kun se oikeasti on hopea/musta. Mustassa esim 45/1.8 näyttää vähän orvolta. Tilasin hopean, mutta olin kärsimätön ja otin mustan. En siitä yöuniani menetä. Eikä oikein näille seuraaville hopeisehdokkaille näytä rahat riittävän, kun lyödään niin meheviä hintalappuja..