Melko tarkasti pitää sanat valita. Kannattaa myös mainita, että uudella kameralla saa otettua hääkuvatkin. Ja taas rahaa säästyy...kribe kirjoitti:Mitenköhän sitä tuolle eukolle perustelisi, että hääbudjetti laihtuu 3k€, koska mä tarvitsen (=halusta ei ole kyse, vaan tämä on pakko olla. Nykyisellä tulee niin huonoja kuvia) uuden kameran. Jos vaikka ehdottaisi Maistraatti => häämatka järjestelyä. Vieraat ja juhlat kun jättää väliin niin säästää pitkän pennin :D
Nikon D800
-
Älä tee väkisin, hae isompi vasara...
-
- Viesti:
...mutta ei kellekään tumpelolle voi tuota kameraa antaa, itse ne on otettava.Anticanon kirjoitti:Melko tarkasti pitää sanat valita. Kannattaa myös mainita, että uudella kameralla saa otettua hääkuvatkin. Ja taas rahaa säästyy...kribe kirjoitti:Mitenköhän sitä tuolle eukolle perustelisi, että hääbudjetti laihtuu 3k€, koska mä tarvitsen (=halusta ei ole kyse, vaan tämä on pakko olla. Nykyisellä tulee niin huonoja kuvia) uuden kameran. Jos vaikka ehdottaisi Maistraatti => häämatka järjestelyä. Vieraat ja juhlat kun jättää väliin niin säästää pitkän pennin :D
-
- Viesti:
Tuohan tarkoittaa sitä, että vois D4 laittaa tilaukseen ;)mremonen kirjoitti:Veikkaan, että nyt liikutaan sellaisella alueella, että kun otat asian edes puolileikilläsi esille, niin sinulla on koko budjetti käytössä kamerahankintoihin.
Mistä seuraa sitten monta muutakin positiivista asiaa ;)
Voi hyvin olla, että jos tuota ehdotan, niin menee sulhanen vaihtoon => voin toimia kuvaajana häissä ;)Hel_NiS kirjoitti:...mutta ei kellekään tumpelolle voi tuota kameraa antaa, itse ne on otettava.Anticanon kirjoitti:Melko tarkasti pitää sanat valita. Kannattaa myös mainita, että uudella kameralla saa otettua hääkuvatkin. Ja taas rahaa säästyy...kribe kirjoitti:Mitenköhän sitä tuolle eukolle perustelisi, että hääbudjetti laihtuu 3k€, koska mä tarvitsen (=halusta ei ole kyse, vaan tämä on pakko olla. Nykyisellä tulee niin huonoja kuvia) uuden kameran. Jos vaikka ehdottaisi Maistraatti => häämatka järjestelyä. Vieraat ja juhlat kun jättää väliin niin säästää pitkän pennin :D
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
2700-2800. Netanttilassa oli jossain välissä halvemmallakin, mutta mulla ei ole kovin hyviä kokemuksia sen puljun takuuasioista, joten ostan kyllä tuon Rajalasta.Tonttu.T kirjoitti:Mitäs tuollaisesta kannattaa tällä hetkellä maksaa, eli missä hinnat liikkuu?
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
-
Tuosta kannattaa maksaa noin paljon?Avokid kirjoitti:2700-2800. Netanttilassa oli jossain välissä halvemmallakin, mutta mulla ei ole kovin hyviä kokemuksia sen puljun takuuasioista, joten ostan kyllä tuon Rajalasta.Tonttu.T kirjoitti:Mitäs tuollaisesta kannattaa tällä hetkellä maksaa, eli missä hinnat liikkuu?
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viesti:
Miksipä ei? Mikä sen todellinen arvo mielestäsi on? Sehän on jokaisen henkilökohtainen asia kannattaako siitä tuota hintaa maksaa.OskuK kirjoitti:Tuosta kannattaa maksaa noin paljon?Avokid kirjoitti:2700-2800. Netanttilassa oli jossain välissä halvemmallakin, mutta mulla ei ole kovin hyviä kokemuksia sen puljun takuuasioista, joten ostan kyllä tuon Rajalasta.Tonttu.T kirjoitti:Mitäs tuollaisesta kannattaa tällä hetkellä maksaa, eli missä hinnat liikkuu?
Halvempihan tuo on kun kopiokonevalmistajan uutuus "samaan kategoriaan".
-
No yksi kysyy mikä on kannattava hinta ja toinen vastaa -ja minä halusin varmennuksen. Ilmeisesti nuo ovat kannattavia hintoja, koska tuli uusi ääni kannattavien hintojen puolelle.kribe kirjoitti:Miksipä ei? Mikä sen todellinen arvo mielestäsi on? Sehän on jokaisen henkilökohtainen asia kannattaako siitä tuota hintaa maksaa.OskuK kirjoitti:Tuosta kannattaa maksaa noin paljon?Avokid kirjoitti: 2700-2800. Netanttilassa oli jossain välissä halvemmallakin, mutta mulla ei ole kovin hyviä kokemuksia sen puljun takuuasioista, joten ostan kyllä tuon Rajalasta.
Waldo's Peoplen Waldo:
-
- Viesti:
-
Kysymys oli täysin hypoteettinen sillä mä en edes tarvitse tuollaista ;)OskuK kirjoitti:No yksi kysyy mikä on kannattava hinta ja toinen vastaa,,kribe kirjoitti:Miksipä ei? Mikä sen todellinen arvo mielestäsi on? Sehän on jokaisen henkilökohtainen asia kannattaako siitä tuota hintaa maksaa.OskuK kirjoitti: Tuosta kannattaa maksaa noin paljon?
Halusin vain tietää mihin haarukkaan tuo on hinnoiteltu, tällä hetkellä,, olen nääs sen verran laiska, että mä en todellakaan jaksa roikkua googlettamassa tuon hintoja,, saati jotain käppyröitä siitä miten paaaljon parempi tuo tai se on :D
Ja jos mä tarvitsisin tuollaisen niin takuulla ostaisin sellaisen,, ja sen viimeisen tarjouksen pyytäisin myyjältä kasvotusten, kuten olen tehnyt jo kymmeniä vuosia. Ostin sitten parin sadan pokkarin tai kymppitonnin supertelen.
Mutta joo,, isot kiitokset hintatiedon välittäneille foorumilaisille :)
-
Vaikka asia tulikin selväksi, eli se hinta, tekee mieli silti tarttua tähän "samaan kategoriaan"kribe kirjoitti:Halvempihan tuo on kun kopiokonevalmistajan uutuus "samaan kategoriaan".
Itse nimittäin laitoin mielessäni Canonin/Nikonin rungot kategorioihin:
EOS 5D Mark III - harrastelijarunko
EOS-1D X - ammattirunko
D800E - ammattirunko
D4 - ammattirunko
Perusteluna, että Nikonia käyttävä voi joutua ostamaan noista rungoista molemmat, D800E studioon ja maisemakuviin, D4 urheilu- ja luontokuvaukseen.
Canonia käyttävä taas ammatikseen kuvaileva valitsee varmasti ykkössarjalaisen, mutta 5D Mark III ei tuo kuvaukseen juuri mitään lisää - sen verran pieni ero resoluutiossa ja tuskin 5D on muillakaan mittareilla parempi ykkössarjalaista.
5D on noista taas ainoa selvästi isoveljeä vaatimattomampi, jolloin sen voisi hyvin kuvitella riittävän loistavasti harrastelijoille. Harrastelija tuskin tarvitsee ykkössarjalaista, eikä siihen vaihtaminen toisi harrastukseen juuri mitään uutta.
Mielestäni D800E ei oikein vertaudu EOS 5D runkoon:
EOS 5D Mark III - ISO-herkkyys 100–25 600
Nikon D800 - ISO 100–6 400
ei 25 600 ja 6400 maksimiherkkyydet oikein mielestäni vertailukelpoisia keskenään.
Oletankin, että Canonilta on vielä tulossa suuremman resoluution runko, jota voitaisiin sitten verrata Nikonin D800E runkoon, mutta sen hinnoista tuskin osaa vielä mitään sanoa:
"Canon kehittelee parhaillaan uuden sukupolven digitaalista järjestelmäkameraa, jonka kuvanlaatu on poikkeuksellisen hyvä."
http://www.canon.fi/About_Us/Press_Cent ... ystem.aspx
-
Juu, aika usein urputetaan hinnoista, mutta ei pyydetä tarjousta. Päinvastoin, ollaan niitä vastaan: ei saisi pyynnöstä antaa tarjousta, vaan pitäisi myydä vain sillä hinnalla, joka on lehdessä tai netissä. Suomalaisista ei välilä tiedä, onko ne tosiaan haluamassa Neuvostoliittoa takaisin. Suomeen ;-)Tonttu.T kirjoitti: Kysymys oli täysin hypoteettinen sillä mä en edes tarvitse tuollaista ;)
Halusin vain tietää mihin haarukkaan tuo on hinnoiteltu, tällä hetkellä, olen nääs sen verran laiska, että mä en todellakaan jaksa roikkua googlettamassa tuon hintoja... saati jotain käppyröitä siitä miten paaaljon parempi tuo tai se on :D
Ja jos mä tarvitsisin tuollaisen niin takuulla ostaisin sellaisen,, ja sen viimeisen tarjouksen pyytäisin myyjältä kasvotusten, kuten olen tehnyt jo kymmeniä vuosia. Ostin sitten parin sadan pokkarin tai kymppitonnin supertelen.
Mutta joo...isot kiitokset hintatiedon välittäneille foorumilaisille :)
Waldo's Peoplen Waldo:
-
Digikuva81:n kategorioilla uuden 5D:n hinta käy entistä vähemmän järkeen.
Saas nähä miten tuo 5D:n kohistu kohinataso loppujen lopuks asettuu. Numerot on vaan numeroita ja tähän mennessä en oo ollu täysin vakuuttunu 5D:n kohinatasoista, osittain sen takia tietenkin, että kaikissa näytekuvissa on ollu hirveet kohinanpoistot käytössä. D800 sen sijaan on yllättänyt positiivisesti ja omaan silmään sen 6400 iso kilpailijoiden kokoon pienennettynä on hyvin käyttökelpoinen.
Saas nähä miten tuo 5D:n kohistu kohinataso loppujen lopuks asettuu. Numerot on vaan numeroita ja tähän mennessä en oo ollu täysin vakuuttunu 5D:n kohinatasoista, osittain sen takia tietenkin, että kaikissa näytekuvissa on ollu hirveet kohinanpoistot käytössä. D800 sen sijaan on yllättänyt positiivisesti ja omaan silmään sen 6400 iso kilpailijoiden kokoon pienennettynä on hyvin käyttökelpoinen.
-
- Viesti:
Eli kanånin harrastelijarunko maksaa enemmän kun Nikonin ammattirunko?digikuva81 kirjoitti:Vaikka asia tulikin selväksi, eli se hinta, tekee mieli silti tarttua tähän "samaan kategoriaan"kribe kirjoitti:Halvempihan tuo on kun kopiokonevalmistajan uutuus "samaan kategoriaan".
EOS-1D X - ammattirunko
D800E - ammattirunko
D4 - ammattirunko
Perusteluna, että Nikonia käyttävä voi joutua ostamaan noista rungoista molemmat, D800E studioon ja maisemakuviin, D4 urheilu- ja luontokuvaukseen.
Canonia käyttävä taas ammatikseen kuvaileva valitsee varmasti ykkössarjalaisen, mutta 5D Mark III ei tuo kuvaukseen juuri mitään lisää - sen verran pieni ero resoluutiossa ja tuskin 5D on muillakaan mittareilla parempi ykkössarjalaista.
5D on noista taas ainoa selvästi isoveljeä vaatimattomampi, jolloin sen voisi hyvin kuvitella riittävän loistavasti harrastelijoille. Harrastelija tuskin tarvitsee ykkössarjalaista, eikä siihen vaihtaminen toisi harrastukseen juuri mitään uutta.
ei 25 600 ja 6400 maksimiherkkyydet oikein mielestäni vertailukelpoisia keskenään.
Oletankin, että Canonilta on vielä tulossa suuremman resoluution runko, jota voitaisiin sitten verrata Nikonin D800E runkoon, mutta sen hinnoista tuskin osaa vielä mitään sanoa:
"Canon kehittelee parhaillaan uuden sukupolven digitaalista järjestelmäkameraa, jonka kuvanlaatu on poikkeuksellisen hyvä."
Ja miten 18Mpix Canon 1D X riittää maisemakuvaukseen, mutta 16Mpix D4 ei? Eli Nikonistilla pitää olla eri tarkoituksiin kaksi kameraa, mutta canonistille riittää yksi?
-
- Viesti:
-
En väittänyt, että Canon 1D X riittää maisemakuvaukseen, vaan kirjoitin:kribe kirjoitti:Eli kanånin harrastelijarunko maksaa enemmän kun Nikonin ammattirunko?digikuva81 kirjoitti:Vaikka asia tulikin selväksi, eli se hinta, tekee mieli silti tarttua tähän "samaan kategoriaan"kribe kirjoitti:Halvempihan tuo on kun kopiokonevalmistajan uutuus "samaan kategoriaan".
EOS-1D X - ammattirunko
D800E - ammattirunko
D4 - ammattirunko
Ja miten 18Mpix Canon 1D X riittää maisemakuvaukseen, mutta 16Mpix D4 ei? Eli Nikonistilla pitää olla eri tarkoituksiin kaksi kameraa, mutta canonistille riittää yksi?
"Oletankin, että Canonilta on vielä tulossa suuremman resoluution runko, jota voitaisiin sitten verrata Nikonin D800E runkoon, mutta sen hinnoista tuskin osaa vielä mitään sanoa:
"
rautalangasta ajatukseni:kribe kirjoitti:Eli Nikonistilla pitää olla eri tarkoituksiin kaksi kameraa, mutta canonistille riittää yksi?
nikonistin 2 ammattirunkoa:
Nikon D4
Nikon D800E
canonistin 2 ammattirunkoa:
Canon EOS-1D X
Canon EOS 5D X
kuten huomaat, asiasta ei vielä voi paljoa sanoa, kun mitään EOS 5D X runkoa ei ole vielä julkaistu.
-
Tässä kun on 1,5v säästänyt ekaa Pro-runkoa varten, niin ei tuo D800 tunnu kalliilta.kribe kirjoitti:Köyhälle kallis ja muille saman hintainen.Hel_NiS kirjoitti:Juu, kallis ei tunnu kalliilta jos naapuri joutuu maksamaan vielä enemmän.
You miss 100% of shots you never make
-
- Viesti:
Se mikä on kallista ja mikä ei, riippuu monesta asiasta, kuten varallisuudesta ja mihin vertaa.Avokid kirjoitti:Tässä kun on 1,5v säästänyt ekaa Pro-runkoa varten, niin ei tuo D800 tunnu kalliilta.kribe kirjoitti:Köyhälle kallis ja muille saman hintainen.Hel_NiS kirjoitti:Juu, kallis ei tunnu kalliilta jos naapuri joutuu maksamaan vielä enemmän.
Minusta D800 on ominaisuuksiinsa nähden sopivan hintainen. Toisille se on kallis, toisille ei. Kuitenkin saman hintainen kaikille ;-)