Canon 1dx

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
pyroz
Viestit: 508
Liittynyt: Maalis 19, 2004 11 : 34
Paikkakunta: Espoo

Viesti Kirjoittaja pyroz »

#EOS @ Ircnet - Canonistien oma kanava
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Vocifer
Viestit: 734
Liittynyt: Kesä 21, 2010 8 : 58
Paikkakunta: Tampere

Viesti Kirjoittaja Vocifer »

-Antti- kirjoitti:Niin ja tuosta dynamiikasta: uudet exmor sensorit+elektroniikka pistävät signaalin kennolta nopeammin digitaaliseksi, sen takia dynamiikka crop D7000 ja D3X on 13 aukkoa vs. vanhemmat Nikonit ja kaikki Canonit 12 aukkoa tai alle. Ei ole pikseleiden koosta kiinni mitenkään.
13 aukkoa ja 13 aukkoa. Siitä ISO100:n huippuarvosta dynamiikka tippuu kuin lehmän häntä, kun herkkyyttä aletaan nostamaan. Ilmeisesti kennon dynamiikkaa vakioherkkyydellä voidaan kasvattaa muiden herkkyyksien dynamiikan kustannuksella.

Mielenkiintoista kyllä nähdä millaista dynamiikkakäppyrää 1DX:ään ja D4:een on saatu tungettua. Onko käppyrät perinteistä lehmän häntä -tasoa vai onko otettu D3s:stä mallia.
-Antti-
Viestit: 1362
Liittynyt: Tammi 08, 2006 15 : 23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Antti- »

Vocifer kirjoitti:13 aukkoa ja 13 aukkoa. Siitä ISO100:n huippuarvosta dynamiikka tippuu kuin lehmän häntä, kun herkkyyttä aletaan nostamaan. Ilmeisesti kennon dynamiikkaa vakioherkkyydellä voidaan kasvattaa muiden herkkyyksien dynamiikan kustannuksella.

Mielenkiintoista kyllä nähdä millaista dynamiikkakäppyrää 1DX:ään ja D4:een on saatu tungettua. Onko käppyrät perinteistä lehmän häntä -tasoa vai onko otettu D3s:stä mallia.
Maisemien kuvaajalle tuo ISO100 on ehkä kaikkein relevantein herkkyys. Ihan samalla lailla putoaa dynamiikka muissakin kameroissa, D3s taitaa olla ainut poikkeus (ja kyllä se siinäkin putoaa vauhdilla). Mutta high ISO kuvaajat onkin omanlaistansa väkeä kun aina yrittävät löytää mahdollisimman kalliin kameran, jonka huonoimmalla kuvanlaatuasetuksella sitten kuvailevat halpispokkaritason kamaa. :-)
Beatsi
Viestit: 264
Liittynyt: Helmi 05, 2010 18 : 05

Viesti Kirjoittaja Beatsi »

-Antti- kirjoitti:
Vocifer kirjoitti:13 aukkoa ja 13 aukkoa. Siitä ISO100:n huippuarvosta dynamiikka tippuu kuin lehmän häntä, kun herkkyyttä aletaan nostamaan. Ilmeisesti kennon dynamiikkaa vakioherkkyydellä voidaan kasvattaa muiden herkkyyksien dynamiikan kustannuksella.

Mielenkiintoista kyllä nähdä millaista dynamiikkakäppyrää 1DX:ään ja D4:een on saatu tungettua. Onko käppyrät perinteistä lehmän häntä -tasoa vai onko otettu D3s:stä mallia.
Maisemien kuvaajalle tuo ISO100 on ehkä kaikkein relevantein herkkyys. Ihan samalla lailla putoaa dynamiikka muissakin kameroissa, D3s taitaa olla ainut poikkeus (ja kyllä se siinäkin putoaa vauhdilla). Mutta high ISO kuvaajat onkin omanlaistansa väkeä kun aina yrittävät löytää mahdollisimman kalliin kameran, jonka huonoimmalla kuvanlaatuasetuksella sitten kuvailevat halpispokkaritason kamaa. :-)
Toisaalta taas jos kuvaa vain isolla 100, niin ei tarvitse 1DX tai D4 -tasoista kameraa. Vai miten se nyt menee.
-Antti-
Viestit: 1362
Liittynyt: Tammi 08, 2006 15 : 23
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja -Antti- »

Beatsi kirjoitti:Toisaalta taas jos kuvaa vain isolla 100, niin ei tarvitse 1DX tai D4 -tasoista kameraa. Vai miten se nyt menee.
On se niinkin niin. Ihan hyvä että on dynamiikka/resoluutio kamera ja nopea kamera erikseen. Molempi parempi.
digikuva81
Viestit: 1385
Liittynyt: Tammi 06, 2012 14 : 17

Viesti Kirjoittaja digikuva81 »

Kameran ISOista puheenollen, mielestäni tuo videon ISO 51200 herkkyydellä otettu kuva on aivan loistava

http://web.canon.jp/imaging/eosd/sample ... .html?high
cabmo
Viestit: 589
Liittynyt: Maalis 06, 2007 21 : 51

Viesti Kirjoittaja cabmo »

Miten te jaksatte tapella iso-luvuista? Eikö tärkein ole ottaa niitä kuvia?
digikuva81
Viestit: 1385
Liittynyt: Tammi 06, 2012 14 : 17

Viesti Kirjoittaja digikuva81 »

cabmo kirjoitti:Miten te jaksatte tapella iso-luvuista? Eikö tärkein ole ottaa niitä kuvia?
Miten sä otat kuvia kameralla, jota ei ole vielä edes markkinoilla???
cabmo
Viestit: 589
Liittynyt: Maalis 06, 2007 21 : 51

Viesti Kirjoittaja cabmo »

digikuva81 kirjoitti:
cabmo kirjoitti:Miten te jaksatte tapella iso-luvuista? Eikö tärkein ole ottaa niitä kuvia?
Miten sä otat kuvia kameralla, jota ei ole vielä edes markkinoilla???
Ei, kun noita viestejä lukee, niin tulee mieleen melkein tappelu ISO-luvuista.
digikuva81
Viestit: 1385
Liittynyt: Tammi 06, 2012 14 : 17

Viesti Kirjoittaja digikuva81 »

cabmo kirjoitti:
digikuva81 kirjoitti:
cabmo kirjoitti:Miten te jaksatte tapella iso-luvuista? Eikö tärkein ole ottaa niitä kuvia?
Miten sä otat kuvia kameralla, jota ei ole vielä edes markkinoilla???
Ei, kun noita viestejä lukee, niin tulee mieleen melkein tappelu ISO-luvuista.
älä lue viestejä, kato toi video!
maraton
Viestit: 601
Liittynyt: Touko 17, 2008 18 : 10

Viesti Kirjoittaja maraton »

Isot pojat on nyt päässy ihan täysillä 1DX:llä kuvaamaan. Ainakin kaikki isojen toimistojen miehet kuvaa futiskisoja tällä. Lisäksi luin ulkomaan palstoilta jonkun kuvatoimittajan tms. juttuja, että lähes kaikilla on DX:n kaverina 400 2.8 II. Tämä on hivenen yllättävää, ettei linssi ole vaihtunut pidempään, vaikka kenno on vaihtunut suurempaan. Vrt. lintukuvaaja jolta lähtisi 30% ulottuvuudesta pois.
digikuva81
Viestit: 1385
Liittynyt: Tammi 06, 2012 14 : 17

Viesti Kirjoittaja digikuva81 »

maraton kirjoitti:Isot pojat on nyt päässy ihan täysillä 1DX:llä kuvaamaan. Ainakin kaikki isojen toimistojen miehet kuvaa futiskisoja tällä. Lisäksi luin ulkomaan palstoilta jonkun kuvatoimittajan tms. juttuja, että lähes kaikilla on DX:n kaverina 400 2.8 II. Tämä on hivenen yllättävää, ettei linssi ole vaihtunut pidempään, vaikka kenno on vaihtunut suurempaan. Vrt. lintukuvaaja jolta lähtisi 30% ulottuvuudesta pois.
jalkapallon EM kisoja kattellessa huomaa usein, että siellä objektiivit

AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR
Canon EF 400mm f/2.8 L IS II USM

Kauniissa rivissä jalkapallokentän molemmilla puolilla ja muutama päädyssä. Mielestäni ei ole lainkaan yllättävää, että käyttävät valovoiman f/2.8 objektiivia urheilukuvaukseen. Millä tapaa valovoiman f/4 objektiivii olisi parempi urheilukuvaukseen?
nomad
Viestit: 20313
Liittynyt: Huhti 26, 2007 16 : 22

Viesti Kirjoittaja nomad »

maraton kirjoitti:Isot pojat on nyt päässy ihan täysillä 1DX:llä kuvaamaan. Ainakin kaikki isojen toimistojen miehet kuvaa futiskisoja tällä.
Onks Canonilla noin vahva asema urheilukuvauksessa?

Olin joku aika sitten touhuamassa yhtä lehdistötilaisuutta. Pisti oikein silmään kun siellä ei ollut yhtään Canonia. Ei siis yhden yhtä. Siksi ihmettelen havaintoasi jalkapallokisoista.
Jari Äm
Viestit: 41
Liittynyt: Helmi 02, 2012 18 : 19
Paikkakunta: Oulu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Jari Äm »

nomad kirjoitti:
maraton kirjoitti:Ainakin kaikki isojen toimistojen miehet kuvaa futiskisoja tällä.
Onks Canonilla noin vahva asema urheilukuvauksessa?
Ainakin näissä kekkereissä, joissa Canon on ykkössponsori, niin vois olla aika noloa, jos lippulaivaa ei ois saatu parsittua etes millään muotoa kentän laidalle hommiin.

Ymmärtääkseni nämä EM- ja olympiakisarungot ovat edelleen jotain esituotantomalleja, joita villeimmät huhut ovat viemässä taiston tauottua takaisin Japaniaan ja jotka sitten korvataan jossain vaiheessa kuvaajille "oikeilla" 1Dx:llä... Näin aprikoitiin esim. CanonRumours -sivustolla taannoin.
Hobsbawm
Viestit: 330
Liittynyt: Kesä 15, 2010 23 : 14
Paikkakunta: Åbo

Viesti Kirjoittaja Hobsbawm »

digikuva81 kirjoitti:
maraton kirjoitti:Isot pojat on nyt päässy ihan täysillä 1DX:llä kuvaamaan. Ainakin kaikki isojen toimistojen miehet kuvaa futiskisoja tällä. Lisäksi luin ulkomaan palstoilta jonkun kuvatoimittajan tms. juttuja, että lähes kaikilla on DX:n kaverina 400 2.8 II. Tämä on hivenen yllättävää, ettei linssi ole vaihtunut pidempään, vaikka kenno on vaihtunut suurempaan. Vrt. lintukuvaaja jolta lähtisi 30% ulottuvuudesta pois.
jalkapallon EM kisoja kattellessa huomaa usein, että siellä objektiivit

AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR
Canon EF 400mm f/2.8 L IS II USM

Kauniissa rivissä jalkapallokentän molemmilla puolilla ja muutama päädyssä. Mielestäni ei ole lainkaan yllättävää, että käyttävät valovoiman f/2.8 objektiivia urheilukuvaukseen. Millä tapaa valovoiman f/4 objektiivii olisi parempi urheilukuvaukseen?
Nymmääputosin...
paaton
Viestit: 6280
Liittynyt: Elo 02, 2010 7 : 30
Paikkakunta: Helsinki

Viesti Kirjoittaja paaton »

Hobsbawm kirjoitti:
digikuva81 kirjoitti:
maraton kirjoitti:Isot pojat on nyt päässy ihan täysillä 1DX:llä kuvaamaan. Ainakin kaikki isojen toimistojen miehet kuvaa futiskisoja tällä. Lisäksi luin ulkomaan palstoilta jonkun kuvatoimittajan tms. juttuja, että lähes kaikilla on DX:n kaverina 400 2.8 II. Tämä on hivenen yllättävää, ettei linssi ole vaihtunut pidempään, vaikka kenno on vaihtunut suurempaan. Vrt. lintukuvaaja jolta lähtisi 30% ulottuvuudesta pois.
jalkapallon EM kisoja kattellessa huomaa usein, että siellä objektiivit

AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR
Canon EF 400mm f/2.8 L IS II USM

Kauniissa rivissä jalkapallokentän molemmilla puolilla ja muutama päädyssä. Mielestäni ei ole lainkaan yllättävää, että käyttävät valovoiman f/2.8 objektiivia urheilukuvaukseen. Millä tapaa valovoiman f/4 objektiivii olisi parempi urheilukuvaukseen?
Nymmääputosin...
Ehkä pidempää 2.8 ei löydy?
Hobsbawm
Viestit: 330
Liittynyt: Kesä 15, 2010 23 : 14
Paikkakunta: Åbo

Viesti Kirjoittaja Hobsbawm »

Kiitos :)
Melperi
Viestit: 118
Liittynyt: Joulu 12, 2010 15 : 12

Viesti Kirjoittaja Melperi »

paaton kirjoitti:
Hobsbawm kirjoitti:
digikuva81 kirjoitti: jalkapallon EM kisoja kattellessa huomaa usein, että siellä objektiivit

AF-S NIKKOR 400mm f/2.8G ED VR
Canon EF 400mm f/2.8 L IS II USM

Kauniissa rivissä jalkapallokentän molemmilla puolilla ja muutama päädyssä. Mielestäni ei ole lainkaan yllättävää, että käyttävät valovoiman f/2.8 objektiivia urheilukuvaukseen. Millä tapaa valovoiman f/4 objektiivii olisi parempi urheilukuvaukseen?
Nymmääputosin...
Ehkä pidempää 2.8 ei löydy?
Sigmaltahan löytyis 200-500 f/2.8 jos pidempää f/2.8:aa kaipaa :D
Quu
Viestit: 457
Liittynyt: Helmi 27, 2007 16 : 03
Paikkakunta: 00100

Viesti Kirjoittaja Quu »

Jari Äm kirjoitti: Ymmärtääkseni nämä EM- ja olympiakisarungot ovat edelleen jotain esituotantomalleja, joita villeimmät huhut ovat viemässä taiston tauottua takaisin Japaniaan ja jotka sitten korvataan jossain vaiheessa kuvaajille "oikeilla" 1Dx:llä... Näin aprikoitiin esim. CanonRumours -sivustolla taannoin.
Ainakin Nikoni kerää juuri näistä rungoista dataa prokäyttäjien asetuksista, valotuksista ja muista. Sama saattaa olla Canonin päädyssä. Näillä datamäärillä kehitetään esim. matriisimittauksen täsmällisyyttä tulevissa rungoissa / firmiksissä.
maraton
Viestit: 601
Liittynyt: Touko 17, 2008 18 : 10

Viesti Kirjoittaja maraton »

Ei siis kaikki isojen toimistojen kuvaajat kuvaa Canonilla, siellä on freekuvaajia mukana, mutta ainakin Getty ja Reuters, ehkä AP on Canonin kanssa yhteistyössä. Aikalailla 50/50 näyttää kokonaisuudessaan olevan mustaa ja valkoista. Mutta yritin sanoa, että Canonit on pääsääntöisesti 1 DX:ä.

Ja miksikö yllättää, että 400mm on kameroissa kiinni? Tyypit ovat kuvanneet 1.3 kropilla ja 400mm, niin ihmettelen miten tämä muutos ei aiheuta vaihtoa 500 tai jopa 600 milliin, raha kun ei ole ongelma, eikä valovoima. Jalkapallon kuvaamisessa kun 400 milliä on aika vähän, 520 paljon enemmän.
Vastaa Viestiin