Jos ostaa EU.n alueelta mitään kuluja eui tule muuta kuin postikulu joka monesti on 8-20 euron luokkaa. Eli vain hieman källiimpi kuin kotimaan paketti. Niin ja alle 50e maksavan paketin voi ostaa vaikka Hong Kongista ilman muita kuluja kuin postitus.Sneak kirjoitti:Nämä edellä mainitut kulut tuntuvat aika useasti ostajilta unohtuvan... Jatkakaa! :-)spyfly kirjoitti:eli siis 490€ + alv + tullimaksu + postit ;)ggee kirjoitti: Amazonista saa alle viidelläsadalla + postit
MYYTY - Gitzo GT3540 carbon jalusta.
-
- Viestit: 258
- Liittynyt: Loka 19, 2009 1 : 32
-
- Viestit: 9575
- Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
- Paikkakunta: itähelsinki
- Viesti:
Näinhän se ei kuitenkaan nyt ole.juhyny1 kirjoitti:Niin ja alle 50e maksavan paketin voi ostaa vaikka Hong Kongista ilman muita kuluja kuin postitus.
Noista merkityksellisin lienee ALV, jonka osalta alaraja on 43,50 (about) EURoa. Tuo summa pitää sisällään itse tuotteen hinnan sekä rahdin.tulli kirjoitti:Tullin, arvonlisäveron ja valmisteveron kannossa sovelletaan lisäksi 10 euron verolajikohtaista alarajaa,
toisin sanoen tullilaskua ei kirjoiteta, jos verolajin laskettu määrä on alle 10 euroa.
Muutenkaan en oikein tiedä miten tuo sopii tähän ketjuun. Tosin jos honkkarista saa aitoja Gitzon GT3540:siä viidelläkympillä, niin maksan niistä ALVin mielelläni. Aidon Gitzon osalta sekä ALV että tulli pitää ottaa huomioon. Molemmat ovat varmasti yli 10 EUR.
Jos kyse on virheettömastä yksilöstä, niin hinta on halpa. Ostaisin itse, jos ei jo olisi 3541:stä. Kahta noita ei oikein tarvitse, kun tuo kestää isältä pojalle ja vielä sen jälkeenkin.
-
- Viestit: 713
- Liittynyt: Syys 09, 2005 9 : 40
onhan tuo jotenkin säälittävää, että jos muutaman kerran vuodessa tulee palstalle kunnollinen jalusta myyntiin, niin joidenkin mielestä se pitäisi myydä kukkakepin hinnallamremonen kirjoitti:Näinhän se ei kuitenkaan nyt ole.juhyny1 kirjoitti:Niin ja alle 50e maksavan paketin voi ostaa vaikka Hong Kongista ilman muita kuluja kuin postitus.
Noista merkityksellisin lienee ALV, jonka osalta alaraja on 43,50 (about) EURoa. Tuo summa pitää sisällään itse tuotteen hinnan sekä rahdin.tulli kirjoitti:Tullin, arvonlisäveron ja valmisteveron kannossa sovelletaan lisäksi 10 euron verolajikohtaista alarajaa,
toisin sanoen tullilaskua ei kirjoiteta, jos verolajin laskettu määrä on alle 10 euroa.
Muutenkaan en oikein tiedä miten tuo sopii tähän ketjuun. Tosin jos honkkarista saa aitoja Gitzon GT3540:siä viidelläkympillä, niin maksan niistä ALVin mielelläni. Aidon Gitzon osalta sekä ALV että tulli pitää ottaa huomioon. Molemmat ovat varmasti yli 10 EUR.
Jos kyse on virheettömastä yksilöstä, niin hinta on halpa. Ostaisin itse, jos ei jo olisi 3541:stä. Kahta noita ei oikein tarvitse, kun tuo kestää isältä pojalle ja vielä sen jälkeenkin.
-
- Viestit: 3478
- Liittynyt: Kesä 15, 2007 13 : 07
- Paikkakunta: Turku
-
- Viestit: 2887
- Liittynyt: Tammi 09, 2003 21 : 38
- Paikkakunta: Kurikka (Jurva)
-
- Viestit: 457
- Liittynyt: Elo 27, 2010 16 : 23
-
- Viestit: 1250
- Liittynyt: Elo 05, 2008 0 : 51
Saman verran massaa näyttää olevan myös Gitzon sivuilla. Tein pikavertailun Manfroton 055-sarjan kanssa ja kantavuuttakin vasten (8 kg vs. 18 kg) tuo on ihan oikein.audiophile kirjoitti:Voiko tuo painaa 2kg ?
Joo, olisi oikein (ei pelkästään ihan) kiva mutta kun nurkissa on jo yksi Gitzo ja yksi Manfrotto.
Viimeksi muokannut itu, Helmi 03, 2012 14 : 16. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
- Viestit: 5514
- Liittynyt: Elo 14, 2006 14 : 56
- Paikkakunta: Tampere
Itekin ihmettelin samaa. Ei tuo kuitenkaan niin kovin iso ole.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
nikon1stories.blogspot.fi
-
- Viestit: 9575
- Liittynyt: Joulu 10, 2003 15 : 43
- Paikkakunta: itähelsinki
- Viesti:
Kyllä se tuon hyvinkin painaa. Ylimmät putket on kuitenkin tuuman halkaisijaltaan ja keskiosa, jossa jalat ovat kiinni on melkoisen tukeva.
Kantavuudessa 18 kg lienee melko alakanttiin. Eiköhän tuota voi käyttää raskaan konekiväärin jalustana, jos tilanne vaatii.
Mulla on toisena jalustana (manflötköjen lisäksi) Gitzon 0540, jonka ylin putki on ohuempi kuin 3541:n alin putki. Tuo pienempi Gitzokin kantaa D700+MB10+70-200/2.8 -komboa ihan ilman suurempaa vaikeutta myös pitkillä valotusajoilla. Eli isompaan Gitzoon voi sitten laittaa sen mitä metsään jaksaa kantaa.
Kantavuudessa 18 kg lienee melko alakanttiin. Eiköhän tuota voi käyttää raskaan konekiväärin jalustana, jos tilanne vaatii.
Mulla on toisena jalustana (manflötköjen lisäksi) Gitzon 0540, jonka ylin putki on ohuempi kuin 3541:n alin putki. Tuo pienempi Gitzokin kantaa D700+MB10+70-200/2.8 -komboa ihan ilman suurempaa vaikeutta myös pitkillä valotusajoilla. Eli isompaan Gitzoon voi sitten laittaa sen mitä metsään jaksaa kantaa.
-
- Viestit: 5514
- Liittynyt: Elo 14, 2006 14 : 56
- Paikkakunta: Tampere
Aah, no sehän selittää.
Ihmettelin kun oma alu-gitzo on kevyempi ja siinäkin kantavuus tais olla yli 10kg.
Ihmettelin kun oma alu-gitzo on kevyempi ja siinäkin kantavuus tais olla yli 10kg.
You miss 100% of shots you never make
nikon1stories.blogspot.fi
nikon1stories.blogspot.fi
-
- Viestit: 2774
- Liittynyt: Elo 17, 2004 8 : 38
- Paikkakunta: Helsinki
Minusta hintapyyntö on enemmän kuin kohdallaan. Gitzon tripodit ovat laatutuotteita, joiden elinkaari on vähintään kymmenen vuotta. Itse haluan tuhansien eurojen laitteiden alle tukevan tripodin, joka on tukeva myös vaikeissa olosuhteissa.
Reilu puoli vuotta sitten ostin vastaavan Gitzon tripodin noin 800 eurolla kotimaassa. Rapakon toiselta puolelta tilaavan tulee tosiaan muistaa tulli ja arvonlisävero.
Reilu puoli vuotta sitten ostin vastaavan Gitzon tripodin noin 800 eurolla kotimaassa. Rapakon toiselta puolelta tilaavan tulee tosiaan muistaa tulli ja arvonlisävero.