Muistikortin valinnasta
-
Muistikortin valinnasta
Tervehdys kaikille tasapuolisesti!
Tarkoitukseni olisi hankkia uusi, isompi muistikortti Canon 300D:hen entisen 256 megan CF-korttini tilalle. Katselin hintoja verkkokauppa.com:ssa ja huomasin että microdrive CF-kortteja saa huomattavasti edullisemmin, esim. 2,2GB microdrive (GS MagicStor?) maksaisi noin 120€, kun taas Transcend 2GB CF-kortista saisi pulittaa 213€. Aloinkin tässä miettimään että yleensä laadusta saa maksaa enemmän, joten onko näissä microdrive kovalevyissä koira haudattuna?
Korttia olen hankkimassa Thaimaan matkaa varten, joten se joutuisi kestämään erittäin kosteaa ja kuumaa ilmastoa.
Tarkoitukseni olisi hankkia uusi, isompi muistikortti Canon 300D:hen entisen 256 megan CF-korttini tilalle. Katselin hintoja verkkokauppa.com:ssa ja huomasin että microdrive CF-kortteja saa huomattavasti edullisemmin, esim. 2,2GB microdrive (GS MagicStor?) maksaisi noin 120€, kun taas Transcend 2GB CF-kortista saisi pulittaa 213€. Aloinkin tässä miettimään että yleensä laadusta saa maksaa enemmän, joten onko näissä microdrive kovalevyissä koira haudattuna?
Korttia olen hankkimassa Thaimaan matkaa varten, joten se joutuisi kestämään erittäin kosteaa ja kuumaa ilmastoa.
-
-
-
- Viesti:
Koska muistikortit kuitenkin jää pian pieneksi en kyllä koskaan ostaisi samalla kertaa kahta samansuuruista korttia. Ostin siis keväällä 1 Gt kortin ja vastikään 2 Gt kortin.
Jos oisinkin keväällä ostanutkin 2 kpl 0,5 Gt kortteja olisi mulla jo kolme korttia mikä on ihan liikaa. Kohta pitää varmaankin ostaa 4 Gt kortti ja silloin tuo 1 Gt kortti on jo lähes turha, mutta eipä siitä enää myymälläkään paljon mitään saa (juu, ja maksoi reilusti yli 300e).
Jos oisinkin keväällä ostanutkin 2 kpl 0,5 Gt kortteja olisi mulla jo kolme korttia mikä on ihan liikaa. Kohta pitää varmaankin ostaa 4 Gt kortti ja silloin tuo 1 Gt kortti on jo lähes turha, mutta eipä siitä enää myymälläkään paljon mitään saa (juu, ja maksoi reilusti yli 300e).
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
- Viesti:
-
-
- Viesti:
Kyllä. Viimeksi taisi tulla noin 700 RAW-kuvaa muutaman tunnin sessiossa, eikä siis tuo mun 1+2 Gt:kään riittänyt vaan välillä tyhjäsin läppärille toisen kortin. Eli mulle riittäis 4 Gt tuolla kulutuksella. Ja tuosta määrästä oli tietysti pois jo heti lennossa tuhotut.Jagster kirjoitti:Jos jätetään pidemmän lomamatkat pois, niin kuvaatteko te todella noin paljon per sessio että gigasetkaan ei enää riitä? Tietty RAW vaatii enemmän kuin JPEG mutta silti.
Lomamatkoilla harvemmin olen ehtinyt noin paljoa kuvaamaan.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
-
Rockford kirjoitti:Kyllä. Viimeksi taisi tulla noin 700 RAW-kuvaa muutaman tunnin sessiossa, eikä siis tuo mun 1+2 Gt:kään riittänyt vaan välillä tyhjäsin läppärille toisen kortin. Eli mulle riittäis 4 Gt tuolla kulutuksella. Ja tuosta määrästä oli tietysti pois jo heti lennossa tuhotut.Jagster kirjoitti:Jos jätetään pidemmän lomamatkat pois, niin kuvaatteko te todella noin paljon per sessio että gigasetkaan ei enää riitä? Tietty RAW vaatii enemmän kuin JPEG mutta silti.
Lomamatkoilla harvemmin olen ehtinyt noin paljoa kuvaamaan.
Minulla kaksi gigaista korttia ja äkkiä ne tulevat täyteen RAW:lla kuvatessa. Yksi RAW kuva on noin 9 megaa, joten eipä pariin gigaan sovi kovinkaan montaa kuvaa.