Sony NEX-7

Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
Sahaaja

Viesti Kirjoittaja Sahaaja »

"Eli kyllä täällä Sonyn tekemisiä seurataan ihan tosimielellä. Viimeaikaiset julkistukset vaan nyt ovat olleet mitä ovat, siis vain ja ainoastaan omasta mielestäni ja omiin tarkoituksiini, ei siitä enempää"

Sonyn ei alunperinkään olisi pitänyt poistaa vanhaa peilisysteemiä!!

Ainakin a700/900 mallien seuraajilla pitäisi olla myös peilillinen malli rinnalla, vaihtoehtona, ja osa kun pärjää vähemmälläkin megapikselimäärällä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Tonttu.T

Viesti Kirjoittaja Tonttu.T »

Sahaaja kirjoitti:
Sonyn ei alunperinkään olisi pitänyt poistaa vanhaa peilisysteemiä!!

Ainakin a700/900 mallien seuraajilla pitäisi olla myös peilillinen malli rinnalla, vaihtoehtona, ja osa kun pärjää vähemmälläkin megapikselimäärällä.
Vahvasti samaa mieltä.
markku55

Viesti Kirjoittaja markku55 »

kribe kirjoitti:Eipä noita f/1.2 ole juuri muillakaan. Ainakaan viimeisen 20 vuoden ajalta.
Sitähän mä juuri tuolla aiemmin sanoin ; )

Ps, No nyt muistin jättää tuon kalustoallekirjoituksenkin pois, ettei se aiheuta traumoja ;D
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

markku55 kirjoitti:
kribe kirjoitti:Eipä noita f/1.2 ole juuri muillakaan. Ainakaan viimeisen 20 vuoden ajalta.
Sitähän mä juuri tuolla aiemmin sanoin ; )

Ps, No nyt muistin jättää tuon kalustoallekirjoituksenkin pois, ettei se aiheuta traumoja ;D
Itseasiassa vähän aikaa sitten tuli ostettua 1.2/50mm Nikkor. Ja kelle käytetty ei kelpaa, niin saahan noita Verkkokaupasta. En silti hyppisi riemusta kattoon, 1.4/50mm ajaa 98% saman asian. NEX/m34 tyyppisiin peilittömiin kameroihin tämä saattaa kuitenkin olla kiva potrettiobjektiivi. Sanon että "saattaa" koska itse en ole vielä saanut hommattua adapteria.
markku55

Olen seurannut tuolla Pentax Forumin sivustolla mm keskustelua aiemmin mainitsemani kaverin kertoessa mielipiteitä NEX5n:n paremmuudesta suhteessa K-5:een, ja sekin keskustelu hieman lämpeni, mutta todella vähän verrattuna vaikkapa tämän osion herjauksiin. Tänään sitten moderaattori pisti keskustelun poikki, se ylitti jo amerikkalaisen sivuston korrektit käytös rajat.
Soisin myös näille sivustoille hieman tarkempaa moderointia, henkilökohtaisuuksiin ei pitäisi mennä, sillä ei saavuteta mitään, ja nälvimisestä jää vaan paha mieli itse kullekin.

Ps, nytkin muistin jättää allekirjoituksen pois ;D
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

markku55 kirjoitti:... todella vähän verrattuna vaikkapa tämän osion herjauksiin.
Eipä täällä ole suuremmin herjauksia näkynyt. Yksi kirjoittaja on ottanut kommentteihinsa kohdistuneen kriittisen arvioinnin herjauksena ja vetänyt asiasta itkupotkuraivarit. Siinä se.
Jos ei kestä kritiikkiä, niin ei tänne kannata kirjoitella.
Ja jos kirjoittelee satuja, niin joku varmasti oikaisee, siihen kannattaa varautua.

..
markku55

Munt kirjoitti:
markku55 kirjoitti:... todella vähän verrattuna vaikkapa tämän osion herjauksiin.
Eipä täällä ole suuremmin herjauksia näkynyt. Yksi kirjoittaja on ottanut kommentteihinsa kohdistuneen kriittisen arvioinnin herjauksena ja vetänyt asiasta itkupotkuraivarit. Siinä se.
Jos ei kestä kritiikkiä, niin ei tänne kannata kirjoitella.
Ja jos kirjoittelee satuja, niin joku varmasti oikaisee, siihen kannattaa varautua. ..
Sinä:
"Sä et taida ymmärtää mitä autenttinen tarkoittaa? Tai mitä tarkoittaa lasin luonne? Olet ilmeisesti kuvannut bulkkilaseilla koko ikäsi etkä paremmasta tiedä? ;)
Että tervetuloa takaisin 70-luvulle."
Sinä:
"Jokainen järkevä ihminen (ei koske näemmä sinua),"
Sinä:
"Ihme nillitystä taas.
Jos pilkun väkisinmakaamisesta saisi linnaa, niin jätkille tulisi elinkautinen."
PekkaSav:
"Miten ihmeessä kaikki järkijätöt tuntuvat hirttäytyneen Sonyn kaulahihnaan? Vai onko siinä hihnassa joku valmistusvirhe, joka estää kunnollisen verenkierron pään alueella?

Mm nämä viestit on mielestäni epäkorrekteja, enkä niitä soisi täällä viljeltävän - olen sata varma, että te ette noilla lausunnoillanne olisi kauaa Pentax Forumin sivustoilla.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

markku55 kirjoitti: olen satavarma, että te ette noilla lausunnoillanne olisi kauaa PentaxForumin sivustoilla.
En edes tiennyt että siellä ylläpito osaa suomea!

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
markku55

Just joo ;D
kribe
Viesti:

Viesti Kirjoittaja kribe »

Oletko valittanut moderaattorille? Ei ne muuten puutu asiaan. Tuskin kenelläkään on aikaa ja mielenkiintoa lukea joka päivä kaikkia viestejä läpi. Etenkään kun viestien sisältö on mitä on.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

markku55 kirjoitti:
Sinä:
"Ihme nillitystä taas.
Jos pilkun väkisinmakaamisesta saisi linnaa, niin jätkille tulisi elinkautinen."

Mm nämä viestit on mielestäni epäkorrekteja, enkä niitä soisi täällä viljeltävän - olen sata varma, että te ette noilla lausunnoillanne olisi kauaa Pentax Forumin sivustoilla.
Onko sulla ihan kaikki hyvin?
Sano mikä tuossakin kommentissa on niin vakavaa, että pitää tulla tänne itkemään??

Mun mielestä sun ja tuon mainitsemattoman palstakaverisi kommentit ovat välillä niin typeriä, että niihin kuuluukin saada kuitata. Vai eikö sun viesteihin saa vastata kuin hymyssä suin nyökytellen?? Onko tää joku Pohjois-Korea??

..
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

nomad kirjoitti:
kribe kirjoitti:
markku55 kirjoitti: Ei ole 85mm f1,2, tosin pilvin pimein f1,4:sia.
Eipä noita f/1.2 ole juuri muillakaan. Ainakaan viimeisen 20 vuoden ajalta.
Kyllä f/1.4 riittää.
Kuvaamiseen 1.2;lla?
Kerro ihmeessä mullekin, sillä tietämättömyyttäni en tuohon juuri nyt pysty, ja ennen kuin taas ostan tuollaisen 1.2:n, olisi mukavaa päästä huokeammalla kalustolla samanlaiseen lopputulokseen.

...tietysti kyse voi taaskin olla siihen että "mikä riittää mulle, on kaikille riittävää". Tuollaisia vastaavia kommentteja kun on saanut aikalailla täältäkin lueskella.

Softalla tehtävissä pehmennyksissä emme varmasti ole vielä tulleet edes rajojen lähelle, ja uskoisin että tulevaisuudessa saadaan tehtyä uskomattoman hienoja syväterävyysmuunnoksia yhdestäkin kuvasta. Uskoisin että joku kehittää vielä softan jossa tulee olemaan ns linssikorjaus, jolla pystytään jäljittämään erityyppisten objektiivien piirtoa erilaisissa tilanteissa.
Nykyisinkin taitavat kuvankäsittelijät osaavat mielestäni tehdä "uskomattomia epäterävyysalueita".
Ehkä otin,ehkä en.
nomad

keskone kirjoitti:
nomad kirjoitti:
kribe kirjoitti: Eipä noita f/1.2 ole juuri muillakaan. Ainakaan viimeisen 20 vuoden ajalta.
Kyllä f/1.4 riittää.
Kuvaamiseen 1.2;lla?
Kerro ihmeessä mullekin, sillä tietämättömyyttäni en tuohon juuri nyt pysty, ja ennen kuin taas ostan tuollaisen 1.2:n, olisi mukavaa päästä huokeammalla kalustolla samanlaiseen lopputulokseen.
En puhut samanlaisesta lopputuloksesta vaan riittävästä lopputuloksesta. Eihän 1.2:kaan riitä siihen mikä on 1.0:lla saavutettavissa.

Älä haaveile siitä 1.2:sesta, vaan osta 1.4/85mm ja lähde kuvaamaan. Minulle tuommoisen avulla saavutettava doffin hallinta on riittävää, siksi noin kirjoitin.
markku55

Munt kirjoitti:
markku55 kirjoitti: Sinä:
"Ihme nillitystä taas.

Onko sulla ihan kaikki hyvin?
Sano mikä tuossakin kommentissa on niin vakavaa, että pitää tulla tänne itkemään??

Mun mielestä sun ja tuon mainitsemattoman palstakaverisi kommentit ovat välillä niin typeriä, että niihin kuuluukin saada kuitata. Vai eikö sun viesteihin saa vastata kuin hymyssä suin nyökytellen?? Onko tää joku Pohjois-Korea?? ..
Itkenyt en ole, mistä olet sellaisen käsityksen saanut?
Jos sinä et ymmärrä millainen kielenkäyttö on asiallista, niin sille en mahda mitään, sulla on paljon opittavaa käytöspuolella.
Minulla on kaikki hyvin, sain tiedon, että työelämäni jatkuu vielä 63v jälkeenkin ja se on loistavaa, koska mulla on 11v ja 9v lapset.
Ei tuo Pentax Forumin kaveri ole mikään meikäläisen ystävä, joten se siitä, mutta hänen sanomisensa ei koskaan ole ollut niin provosoivia tai epäasiallisia kuin muutaman näillä sivustoilla mielipiteitään kertovien.
Sinun ns kuittaamisenkin voi tehdä asiallisesti, toisten mollaaminen ja törkeä aliarvioiminen on jotain mitä en voi hyväksyä.
Te olette niin kovakorvaisia, ettei näilläkään puheilla ole mitään merkitystä, joten annan asian nyt olla, eläkää minun puolesta omissa illuusioissanne, ootte te vaan helkkarin hyviä jätkiä ilman mitään puutteita.
Tonttu.T

Viesti Kirjoittaja Tonttu.T »

markku55 kirjoitti: Minulla on kaikki hyvin, sain tiedon, että työelämäni jatkuu vielä 63v jälkeenkin,,
Vilpittömät onnittelut tuosta.
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

nomad kirjoitti: En puhut samanlaisesta lopputuloksesta vaan riittävästä lopputuloksesta. Eihän 1.2:kaan riitä siihen mikä on 1.0:lla saavutettavissa.

Älä haaveile siitä 1.2:sesta, vaan osta 1.4/85mm ja lähde kuvaamaan. Minulle tuommoisen avulla saavutettava doffin hallinta on riittävää, siksi noin kirjoitin.
Kuten arvelinkin. Sulle riittävän tulisi olla muillekin riittävää.
Itse käytin tuota aukolla 1.2 niin vähän, tai ylipäätään alle 2.8:n aukolla, että annoin sen mennä vaihtotavarana.
Mulla on tuo (tai lähelle sitä osuva) nykyiselläänkin mielestäni riittävän hallussa kaluston puolesta, joten minkäänlaista kiirettä mulla ei ole 85/1.2:ta hankkia. Melkoisen raskas objektiivi marginaaliseen käyttöön mukana kannettavaksi.
Tuskinpa nuo pimeämmät (1.4) kolmannen osapuolen putket aiheuttaisi mulle minkäänlaista euforiaa, niin taidan pysytellä niistä erossa.
Canonin halppis (85/1.8) olisi lähinnä varteenotettava vaihtoehto. Joku tampesterilainen kuvaaja oli muistaakseni jotenkin huntunsa kanssa ongelmallinen kyseisenlaisen kakkulan kanssa, mutta itse en yleensäkään ole viitsinyt takertua moisiin juttuihin jotka saa ohjelmallisesti mielestäni korjattua riittävän helposti ja hyvin.
Ehkä otin,ehkä en.
nomad

keskone kirjoitti:
nomad kirjoitti: En puhut samanlaisesta lopputuloksesta vaan riittävästä lopputuloksesta. Eihän 1.2:kaan riitä siihen mikä on 1.0:lla saavutettavissa.

Kuten arvelinkin. Sulle riittävän tulisi olla muillekin riittävää.
Itse käytin tuota aukolla 1.2 niin vähän, tai ylipäätään alle 2.8:n aukolla, että annoin sen mennä vaihtotavarana.
Mulla on tuo (tai lähelle sitä osuva) nykyiselläänkin mielestäni riittävän hallussa kaluston puolesta, joten minkäänlaista kiirettä mulla ei ole 85/1.2:ta hankkia. Melkoisen raskas objektiivi marginaaliseen käyttöön mukana kannettavaksi.
Tuskinpa nuo pimeämmät (1.4) kolmannen osapuolen putket aiheuttaisi mulle minkäänlaista euforiaa, niin taidan pysytellä niistä erossa.
Canonin halppis (85/1.8) olisi lähinnä varteenotettava vaihtoehto. Joku tampesterilainen kuvaaja oli muistaakseni jotenkin huntunsa kanssa ongelmallinen kyseisenlaisen kakkulan kanssa, mutta itse en yleensäkään ole viitsinyt takertua moisiin juttuihin jotka saa ohjelmallisesti mielestäni korjattua riittävän helposti ja hyvin.
Canonilla on ihan ymmärrettävää, että otetaan 1.2/85mm kun seuraava vaihtoehto on 1.8-valovoimainen. Nikonilla ja Sony/Zeissillä se lähtee 1.4/85 millisestä, enkä noitakaan varsinaisesti pimeiksi kutsuisi.

Joskus kun kohde on kaukana saatttaisi 1.2 valovoima ehkä ollakin kiva doffin kaventamiseksi. Samaten kehties (en tiedä) kun kuvataan kroppikameralla. Varsinaisessa käytössään potrettiobjektiivina täyskennoisen kameran kanssa 1.4/85mm antaa kuitenkin haluttessa üüberkapean doffin. Käytännössä melkein aina joutuu himmentämään, joten sikäli 1.4 riittää.

Nikonin 1.2/50 millisestä en ole vielä saanut otetta. Kiinnostava objektiivi kuitenkin, ehkäpä jotain samaa kuin 1.2/85mm. Mutta kuitenkin on myönnettävä, ettei 1.4/50 millisen "huono valovoima" kamalasti luovuutta rajoita.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

Tosimies etsii tietenkin sen 50/1,0 L:n

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
määvaan
Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!

Viesti Kirjoittaja määvaan »

Nyt niitä NEX-7:ja sitten saa jos oikein halajaa, mutta tosi tarpeesta joutuu tietenkin maksamaan. Taitaa olla tuo NEX-7 paras sijoitus noille myyjille sitten takavetoisten Ladojen juuri Neuvostoliiton hajottua. :-D
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
Maffer
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Maffer »

Vastaa Viestiin