Canon EOS R, 1D, 5D, Nikon Z7/Z6,D500/D5/D7200/D750/D810/Df/D610, Fuji S2/S3 Pro/XT-n, Olympus Pen-F, M10, M5, Pentax K D ja ist D-sarja, Sony A7/A9 jne.
jukkatoyli kirjoitti:Pekka, juu ei. KVG, siellä niitä on ihan riittävästi.Tämä foorumi tuli taas katsottua ja sen älykkyystaso, nyt muistan miksi ennen sairauslomaa jättäydyin täältä pois ja teen sen taas.Ajattelin että voisin antaa omasta kokemuksestani täällä jotain ja jutella asiallisesti mutta muutama tyyppi jaksaa pilata koko keskustelun joten antaa olla.
Muistutan myös varsinkin Muntia ja OskuK:ta, rohkeita miehiä nimimerkkiensä takana tästä:
Lakimiestuttuni mukaan yksittäiset kommentit ei välttämättä ylitä tutkintapyynnön rajaa mutta toistuvana kylläkin. Mulla on niitä tallessa jo viimevuoden puolelta joten kannattaa ihan miettiä mitä kirjoittaa.... mukavaa joulun, uudenvuoden ja kenties poliisin odotusta teille.
Älä nyt turhista loukkaannu, kun lapsilla on pää kipeä jos äiti ei ole antanut aamupuuroa kuin kerran viikossa kun on liikaa pelehditty itsensä kanssa.
Bokehista voisi kyllä nuo softat unohtaa näin Sony kuvaajana sen jälkeen kun hommaa tuon lasin, niin siinä nuo muitten 85 milliset pi**ee verta. Valitettavasti täällä kaurat on vähissä kun on muutakin elämää kuin valokuvaus.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
jukkatoyli kirjoitti:Pekka, juu ei. KVG, siellä niitä on ihan riittävästi..
Niin, eli lätiset ohjelmasta jota et ole käyttänyt - ainakaan niin paljoa, että jotain olisi jäänyt käteen?
Mä olen tuota Focalpoint 2:sta ja sen edeltäjää sen verran käyttänyt, että allekirjoitan täysin Muntin puheet.
Miten ihmeessä kaikki järkijätöt tuntuvat hirttäytyneen Sonyn kaulahihnaan? Vai onko siinä hihnassa joku valmistusvirhe, joka estää kunnollisen verenkierron pään alueella?
jukkatoyli kirjoitti:Pekka, juu ei. KVG, siellä niitä on ihan riittävästi..
Niin, eli lätiset ohjelmasta jota et ole käyttänyt - ainakaan niin paljoa, että jotain olisi jäänyt käteen?
Mä olen tuota Focalpoint 2:sta ja sen edeltäjää sen verran käyttänyt, että allekirjoitan täysin Muntin puheet.
Miten ihmeessä kaikki järkijätöt tuntuvat hirttäytyneen Sonyn kaulahihnaan? Vai onko siinä hihnassa joku valmistusvirhe, joka estää kunnollisen verenkierron pään alueella?
Minä en softiin usko bokehin osalta vaikka Sonyllä kuvaankin, mutta kyllä niillä on varmaan kysyntää oikotienä joillekin. Bokehin paremmuudesta voidaan kyllä väitellä tuohon mainitsemaani Minolta/Sony lasiin liittyen. Tuossa on muuten luettelo Minolta/Sony laseista joista osalta löytyy myös pyöristetyt himmentimen lamellit ja maininta lamellien lukumääristä, niitä voi ihan asiallisesti verrata muiden valikoimiin.
Viimeksi muokannut määvaan, Joulu 16, 2011 23 : 48. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
jukkatoyli kirjoitti:Pekka, juu ei. KVG, siellä niitä on ihan riittävästi.Tämä foorumi tuli taas katsottua ja sen älykkyystaso, nyt muistan miksi ennen sairauslomaa jättäydyin täältä pois ja teen sen taas.Ajattelin että voisin antaa omasta kokemuksestani täällä jotain ja jutella asiallisesti mutta muutama tyyppi jaksaa pilata koko keskustelun joten antaa olla.
Muistutan myös varsinkin Muntia ja OskuK:ta, rohkeita miehiä nimimerkkiensä takana tästä:
Lakimiestuttuni mukaan yksittäiset kommentit ei välttämättä ylitä tutkintapyynnön rajaa mutta toistuvana kylläkin. Mulla on niitä tallessa jo viimevuoden puolelta joten kannattaa ihan miettiä mitä kirjoittaa.... mukavaa joulun, uudenvuoden ja kenties poliisin odotusta teille.
Vaikka tämä keskustelu on puolin ja toisin lähtenyt lapasesta, ja asiallisesta keskustelusta ei olla voitu puhua pitkään aikaan, niin pakko sanoa että aika herkkänahkainen kaveri vaikutat olevan. Kannattaa kaikista nettikeskusteluista pysytellä poissa jos nämä jutut saa sut "juttelemaan lakimiestuttusi kanssa" kunnianloukkauksesta.
Ei mene mulla jakeluun kuinka kukaan voi nettikeskustelussa polttaa päreensä. Ei kannata elämää tekemällä tehdä noin vaikeaksi.
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
Vaikka tämä keskustelu on puolin ja toisin lähtenyt lapasesta, ja asiallisesta keskustelusta ei olla voitu puhua pitkään aikaan, niin pakko sanoa että aika herkkänahkainen kaveri vaikutat olevan. Kannattaa kaikista nettikeskusteluista pysytellä poissa jos nämä jutut saa sut "juttelemaan lakimiestuttusi kanssa" kunnianloukkauksesta.
Ei mene mulla jakeluun kuinka kukaan voi nettikeskustelussa polttaa päreensä. Ei kannata elämää tekemällä tehdä noin vaikeaksi.
Meitä on moneen junaan, joten jos tältä osin nämä luonneanalyysit jätettäisiin toisiin foorumeihin.
määvaan kirjoitti:
Joo, kyllä melkein kaikki ovat jo huomanneet miten paljon sinua vi**ttaa Sony kalustosta luopuminen, kun et älynnyt hommata asiallista RAW-softaa aikoinaan, joten asiaan sanoi...
Mikä olisi mielestäsi silloin aikanaan ollut sellainen asiallinen softa ?
määvaan kirjoitti:
Joo, kyllä melkein kaikki ovat jo huomanneet miten paljon sinua vi**ttaa Sony kalustosta luopuminen, kun et älynnyt hommata asiallista RAW-softaa aikoinaan, joten asiaan sanoi...
Mikä olisi mielestäsi silloin aikanaan ollut sellainen asiallinen softa ?
Niin se softa ???
Silloin kamppailin tuon kohinan kanssa itsekin, jolloin DxO Optics Pro 5 päihitti LR 2:en mennen tullen. Nykyään DxO:n 7 versio onkin jo aivan toisen kertaluokan softa jonka lisenssi lähtee alle 100 €:lla. Toki näiden softien kanssa pitää olla tarkkana, koska versioiden vaihtuessa saattaa joku toinen valmistaja mennä oman edelle kun ne ovat aina kamerakohtaisia.
Tuossa kohinasyöpöksi väitetyn Sony A100:en ISO 1600 itse otetut näytteet ilman salamaa.
Adobe Camera RAW 5.3
DxO Optics Pro Std v5.3.1
Kyllähän tuo A100:en kohisi kuin Niagara, mutta pitää muistaa että 400D:n mitattu todellinen ISO 1600 oli vastaavasti ainoastaan 1385 ja D80:en vain 1403, mutta A100:lla se oli kuitenkin jo 1804.
Viimeksi muokannut määvaan, Joulu 17, 2011 11 : 45. Yhteensä muokattu 11 kertaa.
Voi p*rse, että repesin! :D
..
Eiköhän moderaattorit pidä ensisijaisesti tällä foorumilla jöötä. Jos jotakuta kovasti kismittää tiettyjen henkilöiden kommentit, niin siitä vaan rohkeasti yhteyttä ylläpitoon. Eiköhän poliiseilla ole muutakin/tähdellisempää tekemistä kuin pitää kuria valokuvausvälineisiin liittyvässä torikeskusteluissa?!
temama kirjoitti:Eiköhän poliiseilla ole muutakin/tähdellisempää tekemistä kuin pitää kuria valokuvausvälineisiin liittyvässä torikeskusteluissa?
No tuskin! Koita nyt vähän katsoa privileegioita hampaisiin, jos ei jukkatoyli ole nimi, ja oskuk nimimerkki, niin johan olisi mualima sekaisin. Kyllähä sen nyt näkee jo lappalauinekin kumpi o nimi ja kump nimmerkk, ja kumpo o uhkaillunna ja kump ei. Ja talessaha noi kännise jutu säilyvä tääl hyvästäs ;-)
Munt kirjoitti:Mä en ole täällä kehumassa kenenkään kalustoa, en omaani enkä muiden.
Mulla vaan sattui esimerkiksi olemaan tuo 85mm,,,
Aijaijai, vaikka sulla on tuo lasi niin ei sitä saa täällä sanoa, isoooo virhe. Katsos jos tuollaista ei satu Sonnypojilla olemaan niin ei sellaista saa muillakaan olla,, ja sitä paitsi se on ihan turhakin omistaa tuollaista lasia/laseja koska millä tahansa kitillä ja yybersoftalla saa vähintään parempaa jälkeä aikaiseksi, siis ihan minimissäänkin.
Kyllä Sonykin tarjoaa valovoimaista 85 millistä. Merkin käyttäjät eivät ole tosin sitä vielä huomanneet, koska huomio on kohdistunut kääntyvään näyttöön sekä videon automaattitarkennukseen.
Tämä on huippuluokan kameran kääntöpuoli, jos se ei olekkaan Canon tai Nikon. - Otetaan käyttöön kikkakolmonen, croppi/ff-motiivi ja toinen toistaan eksoottisemmat klasit ja kysytään, millanen sun DOFfi on? Vaikka käytännölliset ihmiset kuvailee ihan tyytyväisenä cropeillaan.
janole kirjoitti:Tämä on huippuluokan kameran kääntöpuoli, jos se ei olekkaan Canon tai Nikon. - Otetaan käyttöön kikkakolmonen, croppi/ff-motiivi ja toinen toistaan eksoottisemmat klasit ja kysytään, millanen sun DOFfi on? Vaikka käytännölliset ihmiset kuvailee ihan tyytyväisenä cropeillaan.
No eikös se oo tällä foorumilla tullu jo aika selväksi ettei Sony pysty koskaan hyvää kameraa tekemään, kyllä siittä aina osataan vikoja löytää.
Sony:A77ll, A37,A550, SAL70400G, SAL35f18, SAL1650F28
Tamron:17-50mmf2.8XRDiII,90mmf/2.8 Di Macro
Sigma 10-20f3.5, 50mmF1.4 EX
janole kirjoitti:Tämä on huippuluokan kameran kääntöpuoli, jos se ei olekkaan Canon tai Nikon. - Otetaan käyttöön kikkakolmonen, croppi/ff-motiivi ja toinen toistaan eksoottisemmat klasit ja kysytään, millanen sun DOFfi on? Vaikka käytännölliset ihmiset kuvailee ihan tyytyväisenä cropeillaan.
No eikös se oo tällä foorumilla tullu jo aika selväksi ettei Sony pysty koskaan hyvää kameraa tekemään, kyllä siittä aina osataan vikoja löytää.
Kyllä kaikissa kameroissa vikoja/huonoja ominaisuuksia on. Yksikään kamera ei ole miltään osin lähelläkään täydellisyyttä. En vain näissä Sony ketjuissa sitä ymmärrä, kun monet Sony "faniboyt" on heti puolustuskannalla kun joku mainitsee sonyn kameroiden huonoja puolia. Välillä tulee semmonen fiilis, että "canikonit" pilaavat sonyketjut kun eivät asiallisesti keskustele pelkästään hyvistä puolista (jotka näissä Sonyn kameroissa tuntuu olevan numeroita tai käppyröitä), vaan kritisoivat huonoja puolia.
Ei Neumannista tai Matti Nykäsestä saa yhtään sen parempaa laulajaa, vaikka Pro Tools huutaisi yötä päivää biisien kimpussa. Biisi voi kuulostaa paremmalta, mutta kaikki tietävät, että laulaja on heti lampaasta seuraava tekniseltä osaamiseltaan.
En ymmärrä, mitä helkkarin tekemistä kuvankäsittelysoftalla on tekemistä ketjussa, jossa puhutaan kameroista ja linsseistä. Ainakaan puolustavana argumenttina.
Smith & Wesson: the original point-and-shoot interface
nomad kirjoitti:Kyllä Sonykin tarjoaa valovoimaista 85 millistä. Merkin käyttäjät eivät ole tosin sitä vielä huomanneet, koska huomio on kohdistunut kääntyvään näyttöön sekä videon automaattitarkennukseen.
nomad kirjoitti:Kyllä Sonykin tarjoaa valovoimaista 85 millistä. Merkin käyttäjät eivät ole tosin sitä vielä huomanneet, koska huomio on kohdistunut kääntyvään näyttöön sekä videon automaattitarkennukseen.
Ei ole 85mm f1,2, tosin pilvin pimein f1,4:sia.
Eipä noita f/1.2 ole juuri muillakaan. Ainakaan viimeisen 20 vuoden ajalta.
Eipä noita f/1.2 ole juuri muillakaan. Ainakaan viimeisen 20 vuoden ajalta.
Juurikin näin, mutta,,
Tähän on kyllä samaan hengenvetoon sanottava, että Sonyyn saa kyllä hienoja laseja kuten esimerkiksi nuo Carl Zeiss 135mm ja Carl Zeiss 85mm, molemmat olen omistanut.
Harmi vaan, että hyvää runkoa noiden taakse ei ole Sonylla tarjolla, tällä hetkellä. Jos ja kun ysisatanen uudistuu, niin mikäli tuossa uutuudessa on vielä optinen etsin (joo, olen vanhanaikainen) sekä homma toimii paremmin kennon osalta mitä ysisatasessa, niin voisin jopa vakavasti harkita sen hankkimista (mikäli vielä kiinnostusta kuvaamiseen olisi riittävästi) ;)
Eli kyllä täällä Sonyn tekemisiä seurataan ihan tosimielellä. Viimeaikaiset julkistukset vaan nyt ovat olleet mitä ovat, siis vain ja ainoastaan omasta mielestäni ja omiin tarkoituksiini, ei siitä enempää.