Canon 1dx
-
- Paikkakunta: Tervakoski, $ydän-$awon pakolainen ja suvun paluumuuttaja Suomen teollisen vallankumouksen ytimeen!
Tyvärr det är inte Conungen som behärskar i $awolax, men dom som har fått sitt besittningsrätt från sin fader, är det yttersta behärskare i $awolax, nämligen dom $om har fött på nytt. :-7spege kirjoitti:Minä ennemmin ampuisin itseni, kuin ostaisin Sonyn kameran! Sairasta verrata moista janipetteri-merkkiä Cameramaailman Cuninkaaseen!
Viimeksi muokannut määvaan, Loka 23, 2011 19 : 23. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
*Fotoingenjöröverstelöjtnant, Suur-Sawon valtakunnan valokuvamarsalkan armollisella ylennyksellä*
-
- Viesti:
Olen missä olen, en ole asettanut itseäni millekään jalustalle. Kirjoitan nimelläni, joten ongelma on nurkassasi jos niin halutaan. Kuten tiedät, kostajaa! ei ole ja minä olen.kostaja! kirjoitti: Astupas potka hieman alas sieltä jalustalta.
Sonyn tavote a77:ssa oli tehdä todellakin premium-croppi semi-pro luokkaan
premiumcroppisemipro... premiumsemi... loistoskeidaa... aivan sama. Sinä et tiedä mitään Sonyn tavoitteista ja minä en viitsi jatkaa akuankkatasolla.
-p-
pekkapotka.com
-
Juu, taitaa jäädä minulla tämä 1D X ostamatta. AF ei tosiaankaan toimi f/8-valovoimaisella putkella (esim. 400/4 DO + 2X). Lisäksi kun croppietu menetetään 1D X:ssä, pikselimäärän ollessa kuitenkin lähes sama 1D IV:n kanssa, ei tämä Canonin uusi ykkönen ole mikään paras mahdollinen supertelerunko.
ps. Ellen sitten anna käskyä kaataa perämetsää hieman enemmän, jolloin voisin vaihtaa 5D II:n tuohon 1D X:ään, jolloin minulla olisi sekä 1D X, että 1D IV. :)
http://www.the-digital-picture.com/News/Canon EOS 1D X Does Not AF with f/8 Max Lenses
In case you did not pick up on this fact from the Canon-published 1D X AF information, the new Canon EOS 1D X, unlike previous 1-Series DSLRs, will not autofocus when using lenses or lens combinations with an f/8 max aperture.
Chuck Westfall, through Arthur Morris, confirms this:
"AF is unavailable on the EOS-1D X if the maximum aperture reported to the camera through the electronic lens mount is smaller than f/5.6. This is a lower specification than previous EOS-1 series DSLRs. On the plus side, consider the fact that with most f/4 lenses including the 400 DO, 500/4L IS and IS II, and 600/4L IS and IS II, you now have 41 cross-type AF points plus color and face detection, whereas you had no cross-type points and no color or face detection during AF with previous EOS-1 series DSLRs using the same lenses, not to mention a significantly wider AF coverage area from left to right."
This is of course disappointing to many extender users. Canon does not currently have a bare lens with an f/8 max aperture, but adding a 1.4x extender to an f/5.6 max aperture lens results in an f/8 max aperture lens. And, adding a 2x extender to an f/4 max aperture lens results in an f/8 max aperture lens.
The largest group of photographers affected by this change are, probably, bird photographers (such as Arthur Morris) - who have been dealt a double blow with the 1D X. Bird photography typically needs the most reach possible - through both lens focal length and sensor density. Increasing focal length via extenders has now been limited (for autofocus to function) and the 1D X has a less-dense sensor than either of the previous 1-Series models.
There are still some Canon EOS 1D Mark IV bodies available.
ps. Ellen sitten anna käskyä kaataa perämetsää hieman enemmän, jolloin voisin vaihtaa 5D II:n tuohon 1D X:ään, jolloin minulla olisi sekä 1D X, että 1D IV. :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
Oikein asiallista pekka oikein asiallista.ppotka kirjoitti:Olen missä olen, en ole asettanut itseäni millekään jalustalle. Kirjoitan nimelläni, joten ongelma on nurkassasi jos niin halutaan. Kuten tiedät, kostajaa! ei ole ja minä olen.kostaja! kirjoitti: Astupas potka hieman alas sieltä jalustalta.
premiumcroppisemipro... premiumsemi... loistoskeidaa... aivan sama. Sinä et tiedä mitään Sonyn tavoitteista ja minä en viitsi jatkaa akuankkatasolla.
-p-
-
- Viesti:
Fortsätt med finska i fortsättningen, om du inte klarar av ordföljden i svenskan.määvaan kirjoitti:Tyvärr det är inte Conungen som behärskar i $awolax, men dom som har fått sitt besittningsrätt från sin fader, är det yttersta behärskare i $awolax, nämligen dom $om har fött på nytt. :-7
"All I can do is be me, whoever that is." -Bob Dylan
-
- Viesti:
Hyvä että havahduit näkemään, ja kuten totesin itsekin en jatka akuankkatasolla tuon pidempään.kostaja! kirjoitti:Oikein asiallista pekka oikein asiallista.ppotka kirjoitti:Olen missä olen, en ole asettanut itseäni millekään jalustalle. Kirjoitan nimelläni, joten ongelma on nurkassasi jos niin halutaan. Kuten tiedät, kostajaa! ei ole ja minä olen.kostaja! kirjoitti: Astupas potka hieman alas sieltä jalustalta.
-p-
-p-
pekkapotka.com
-
Tossa 102400 kuvassa näkyy kohinaa. Ei tuu hyviä A2 printtejä eikä näin ollen kauppoja. Odotan XXX-versiota.pyroz kirjoitti:Vaikkakin postimerkin kokoisia, niin high ISO sampleja kuitenkin: http://dc.watch.impress.co.jp/docs/news ... 84856.html
-
Nii-i, periaatteessa tuon pitäis olla hintaansa nähden 7D:n edellä semmoset yli 2 aukkoa kohinoiden hallinnassa, eli sen normin ISO400 kroppikennossa tilalle löis 1600 ja vois laittaa telejatkeen väliin ja himmentää pykälän, niin ei kärsis paljoa ulottuvuudessa ja terävyysalueessa, ja ISO1600 file olis sitten vielä selkeästi parempi kuin 7D:n ISO400. Epäilen että näin ei ole.maraton kirjoitti:Tossa 102400 kuvassa näkyy kohinaa. Ei tuu hyviä A2 printtejä eikä näin ollen kauppoja. Odotan XXX-versiota.pyroz kirjoitti:Vaikkakin postimerkin kokoisia, niin high ISO sampleja kuitenkin: http://dc.watch.impress.co.jp/docs/news ... 84856.html
Tuohon f/8 tarkennuksen puuttumiseen: teippikikka!
-
Onko korkeat herkkyydet ainut laadun mittari sinulle? Toki samaa mieltä, että taas on kovat puheet noistakin ominaisuuksista ja odotukset sitä myöten myös korkealla, mutta lienee tuossa "muutama" muukin asia 7D:hen verrattuna hintaa perustelemassa :)-Antti- kirjoitti:Nii-i, periaatteessa tuon pitäis olla hintaansa nähden 7D:n edellä semmoset yli 2 aukkoa kohinoiden hallinnassa, eli sen normin ISO400 kroppikennossa tilalle löis 1600 ja vois laittaa telejatkeen väliin ja himmentää pykälän, niin ei kärsis paljoa ulottuvuudessa ja terävyysalueessa, ja ISO1600 file olis sitten vielä selkeästi parempi kuin 7D:n ISO400. Epäilen että näin ei ole.maraton kirjoitti:Tossa 102400 kuvassa näkyy kohinaa. Ei tuu hyviä A2 printtejä eikä näin ollen kauppoja. Odotan XXX-versiota.pyroz kirjoitti:Vaikkakin postimerkin kokoisia, niin high ISO sampleja kuitenkin: http://dc.watch.impress.co.jp/docs/news ... 84856.html
#EOS @ Ircnet - Canonistien oma kanava
-
Se kaksi aukkoa on eroa jo 7D:n ja D3s:n välillä, joten tuskin Canon nyt on D3s:ää huonompaa kameraa tehnyt.-Antti- kirjoitti:Nii-i, periaatteessa tuon pitäis olla hintaansa nähden 7D:n edellä semmoset yli 2 aukkoa kohinoiden hallinnassa, eli sen normin ISO400 kroppikennossa tilalle löis 1600 ja vois laittaa telejatkeen väliin ja himmentää pykälän, niin ei kärsis paljoa ulottuvuudessa ja terävyysalueessa, ja ISO1600 file olis sitten vielä selkeästi parempi kuin 7D:n ISO400. Epäilen että näin ei ole.maraton kirjoitti:Tossa 102400 kuvassa näkyy kohinaa. Ei tuu hyviä A2 printtejä eikä näin ollen kauppoja. Odotan XXX-versiota.pyroz kirjoitti:Vaikkakin postimerkin kokoisia, niin high ISO sampleja kuitenkin: http://dc.watch.impress.co.jp/docs/news ... 84856.html
-
Suosittelen kuitenkin lämpimästi tutustumaan aiheeseen hieman syvällisemmin, tietoa sähköisen etsimen suhteesta optiseen on paljon saatavilla.ppotka kirjoitti: premiumcroppisemipro... premiumsemi... loistoskeidaa... aivan sama.
Mitä tulee mainitsemaasi Sonyn suunnitelmiin, niinikään tästäkin on ollut vuosien varrella paljon tietoa saatavilla. Sony on varsin avoimesti kertonut suunnitelmistaan vuosien saatossa, niin a700 successorin suhteen, niinikään siihen miksi kameran valmistusta ei kiirehditty, kuin siihen miksi Sony on siirtynyt Transluent tekniikkaan ja sähkösiin etsimiin.ppotka kirjoitti: Sinä et tiedä mitään Sonyn tavoitteista
Ketjussa esille tuotu "value based pricing" on varmasti osa totuutta, mitä tulee hinnoitteluun, mutta en usko sitä koko totuudeksi.
Asiaa on helppo tarkastella vaikkapa vertailemalla Sonyn malliston aikaisempien "peilillisten" mallien hinnoittelua suhteessa "transluent" mallien hinnoitteluun, varsinkin kun huomiodaan kameroiden speksit.
Se etten ollut kanssasi aivan samaa mieltä on tietenkin aina hyvä kuitata kanssakeskustelijaa ylenkatsomalla...ppotka kirjoitti: en jatka akuankkatasolla tuon pidempään.
-p-
-
Jaa-a, D7000 voittaa 7D:n, D3x voittaa Ds3:n. En olis varma että Canon tekee Nikonia(eli Sonyä vai mikä lie) paremman kennon. Ja kaks aukkoa on aika nihkeesti tasoissa telekuvauksen kanssa, telejatkeet huonontaa laatua jne. 3 aukkoa eroa niin sais jo rahalle vastinetta.. Varmaan aika lähellä nollasummapeliä mennään taas niin kuin aina ennenkin, jos pikseleitä pitää saada kaukaisten kohteiden päälle.Vocifer kirjoitti:Se kaksi aukkoa on eroa jo 7D:n ja D3s:n välillä, joten tuskin Canon nyt on D3s:ää huonompaa kameraa tehnyt.-Antti- kirjoitti:Nii-i, periaatteessa tuon pitäis olla hintaansa nähden 7D:n edellä semmoset yli 2 aukkoa kohinoiden hallinnassa, eli sen normin ISO400 kroppikennossa tilalle löis 1600 ja vois laittaa telejatkeen väliin ja himmentää pykälän, niin ei kärsis paljoa ulottuvuudessa ja terävyysalueessa, ja ISO1600 file olis sitten vielä selkeästi parempi kuin 7D:n ISO400. Epäilen että näin ei ole.maraton kirjoitti: Tossa 102400 kuvassa näkyy kohinaa. Ei tuu hyviä A2 printtejä eikä näin ollen kauppoja. Odotan XXX-versiota.
-
Mistä sä noita D3x:n speksejä katsot? D3x on aukon verran huonompi kohinassa kuin D3s kautta koko ISO-skaalan. D3x on parempi dynamiikassa vain ISO 100 - 400 alueella sen jälkeen se häviää myös Canonin markku neloselle. D3x on lähinnä studiokamera.-Antti- kirjoitti:Jaa-a, D7000 voittaa 7D:n, D3x voittaa Ds3:n. En olis varma että Canon tekee Nikonia(eli Sonyä vai mikä lie) paremman kennon. Ja kaks aukkoa on aika nihkeesti tasoissa telekuvauksen kanssa, telejatkeet huonontaa laatua jne. 3 aukkoa eroa niin sais jo rahalle vastinetta.. Varmaan aika lähellä nollasummapeliä mennään taas niin kuin aina ennenkin, jos pikseleitä pitää saada kaukaisten kohteiden päälle.Vocifer kirjoitti:Se kaksi aukkoa on eroa jo 7D:n ja D3s:n välillä, joten tuskin Canon nyt on D3s:ää huonompaa kameraa tehnyt.-Antti- kirjoitti: Nii-i, periaatteessa tuon pitäis olla hintaansa nähden 7D:n edellä semmoset yli 2 aukkoa kohinoiden hallinnassa, eli sen normin ISO400 kroppikennossa tilalle löis 1600 ja vois laittaa telejatkeen väliin ja himmentää pykälän, niin ei kärsis paljoa ulottuvuudessa ja terävyysalueessa, ja ISO1600 file olis sitten vielä selkeästi parempi kuin 7D:n ISO400. Epäilen että näin ei ole.
-
- Viesti:
Näin on närhet.Tonttu.T kirjoitti:Turha se on tuota tilailla, ei ne kuvat siitä kuitenkaan parane :Dherzi kirjoitti:
Onko kukaan foorumilainen vielä ennakkotilannut 1D X:ää?
EDIT
,, ja maksaakin ihan hel*etisti ollakseen vain kamera,,
Lähinnä näkisin kohderyhmän ko. rungolle löytyvän ammattikuvaajista (urheilu tms) jossa rungon nopeudella voi olla positiivinen vaikutus tuottavuuteen.
Tavan harrastelijalle piisaa vallan mainiosti vanhempikin romu, itse ainakin tulen erinomaisesti toimeen vanhemmanmallisillakin vehkeillä.
Eli siis, jos saisin 1Dx:n kouraan niin en millään jaksa uskoa että kuvani siitä sen parempaan suuntaan muuttuisivat...
Mut eihän siinä, ei se kiellettyä ole omistaa aina se uusin malli ja tokihan tämä 1D x vaikuttaa paperilla ainakin lupaavalta kapistukselta.
*etelä-karjalan VALOKUVAPRIKAATIKENRAALI spegen armollisella ylennyksellä*
http://tonskulus.kuvat.fi/
http://tonskulus.kuvat.fi/