aikaarska kirjoitti:Vaikka kyseessä on olemukseltaan ehkä "harrastajamaisempi" malli kuin 40D ja 50D (ja varsinkin 7D), niin jäljelle jää reilusti selkeästi Pro-ominaisuuksia kuten:
- suorituskykyinen AF järjestelmä
- 5.3 fps kuvausnopeus
- 30 - 1/8000 sec suljinajat
- 1/250 salamatäsmäysaika
- selkeä hyväkokoinen optinen etsin ( 96% peitto, 0.95x suurennos)
- suurikapasiteetinen akku
- osittainen sääsuojaus (WR suojaus tärkeissä paikoissa)
Eikä pidä unohtaa myöskään:
- kääntyvä isokoinen tarkka takanäyttö, helpottaa videokuvausta
- LCD näyttö myös kameran päällä
- parasta 1080p HD DSLR videokuvalaatua, myös 50 fps, hyvä koodekki
Oikeastaan pahimmat puutteet mitä jäi mieleen oli AF hienosäädön puute, erillisen kunnon AF tarkennusapuvalon puute ja kameran pikkusalaman äänekäs kömpelö mekaniikka (sekä viat joita sen toimivuudessa minulla oli).
Muuten erittäin toimiva kokonaisuus ja mielestäni hieman aliarvostettu malli.
Tuota omaa salamia ei ole tullut käytettyä ja tuskin tuleekaan, joten sinänsä 'ihan sama' miten toimii vai toimiiko.
40D:hen verrattuna koko on hieman pienempi, passaa kuitenkin kouraan, kuvausnopeus on hieman tippunut mutta harvemmin olen tuota nopeutta tarvinnut.
Kääntyvä näyttö on ihan kiva, kerran olen nyt 'tarvinnut' (lue: säästänyt itseäni maassa makaamiselta. Ylänäytöstä en osannut luopua, se on hiton kätevä olla, harmi vain että esim osa näppäimistä on siirretty pois ja valikkoon. Videota olen koittanut myös kerran, ihan kiva olla vaan tuskin käyttöä on.
Lisäksi noita 'luovia' kuvaustiloja en ole käyttänyt, pitäisi joskus kokeilla.
Kuitenkin pääasiassa kameralla kuvaan, sommittelen ja kuvaan 'as it is', no ehkä noille luovillekkin kuvaustiloille / RAW -käsittelylle kamerassa vois tulla jotain tarvetta joskus.
Loppupeleissä 40D paketissa 60D:n kenno olisi riittänyt hyvinkin tarpeisiin, vaan eipä noista ylimääräisistä hilavitkuttimista haittaa ole, kunhan eivät ala käyttöä haittaamaan.