Plugi konkkaan

Mikä tahansa kuvaukseen liittyvä, häät, koulukuvaukset, tekijänoikeudet, kuvaajan/kuvattavan oikeudet jne. jne.
JackRabbit
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JackRabbit »

adapteri kirjoitti:Ehkä JackRabbitin kannattaisi ottaa ensin selvää, mikä ero on konkurssilla ja vararikolla.
Ei tämä oikeastaan enää kuulu kamerafoorumille, mutta menköön...

Kyllä tämä kaniini on opiskellut Turussa Rehtorinpellonkadulla vararikkoja eli konkursseja ja selvitystiloja, pakkoselvitystiloja kuin myös sulautumisia ihan riittämiin.

Konkurssi eli vararikko on tilanne, jossa velallinen henkilö tai organisaatio todetaan tuomioistuimessa kyvyttömäksi maksamaan velkojaan. Selvitystilassa yhtiön omaisuus muutetaan rahaksi ja velat maksetaan. Mahdollinen jäljelle jäävä omaisuus jaetaan yhtiömiehille tai osakkaille. Selvitystila ei olekaan rinnastettavissa konkurssiin, jossa velkojat saavat usein vain osan saatavistaan. Jos yhtiön varat eivät riitä selvitystilan läpiviemiseen, eli se ei pysty maksamaan kaikkia velvoitteitaan, yhtiön on hakeuduttava konkurssiin.

Konkurssin kaatuminen varojen puutteeseen taas tarkoittaa sitä, että pesässä ei ole niin paljoa realisoitavaa omaisuutta, että olisi kannattavaa aloittaa realisointiprosessia. Eli Suomeksi varoja ei ole riittävästi pesänselvittäjän palkkaan.

Tuo aikaisemmin kirjoittamani liiketoimintamalli on kyllä ihan toimiva ja taitava peluri saa sillä kyllä hankittua elantonsa, pitkään jatkettuna saattaa viranomaiset kyllä alkaa pitämään sitä velallisen epärehellisyytenä, mutta jos on pienessä kaupungissa tuttu pesänhoitaja ja muuten suhteita niin tuo on helppoa rahaa. Pitää olla vaan tarkkana henkilökohtaisen omaisuuden ja osakkeiden ristiinomistuksen kanssa.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Perry

Viesti Kirjoittaja Perry »

Mitenkäs... onko kenelläkään alkanut vielä FTP toimia? Mietin vain kun sitä vähän lupailtiin eikä ainakaan minulla vielä ole toiminnassa enkä viitsi vielä ruveta narisemaan jos ei muillakaan vielä toimi.
Perry

Perry kirjoitti:Mitenkäs... onko kenelläkään alkanut vielä FTP toimia?
Eikö tähän kukaan osaa/viitsi/uskalla sanoa juuta tai jaata?
huuko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja huuko »

Perry kirjoitti:
Perry kirjoitti:Mitenkäs... onko kenelläkään alkanut vielä FTP toimia?
Eikö tähän kukaan osaa/viitsi/uskalla sanoa juuta tai jaata?
Noup

edit. siis ettei toimi
Reaktori
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Reaktori »

ftp toimii ja prosessoinninkin ovat saaneet toimimaan tänään.
paula_pii

Viesti Kirjoittaja paula_pii »

Onko kukaan vielä saanut konkurssin aikana myydyistä kuvista tilityksiä? Nehän piti maksaa viivyttelemättä 1.12. jälkeen, mutta eipä kuulu.
Perry

paula_pii kirjoitti:Onko kukaan vielä saanut konkurssin aikana myydyistä kuvista tilityksiä? Nehän piti maksaa viivyttelemättä 1.12. jälkeen, mutta eipä kuulu.
Omalle (firman) tilille rapsahti kyseiset rahat tässä pari päivää sitten, tiedä sitten kestääkö ennakkopidätys-ihmisillä pitemmän aikaa tms. (?)

Kappas, ftp-siirto toimiikin, osoite lienee muuttunut jossain vaiheessa? Itse olen yrittänyt osoitteella ftp.plugi.fi, mutta nyt pitää olla ftp3.plugi.fi...
jtl71

Viesti Kirjoittaja jtl71 »

paula_pii kirjoitti:Onko kukaan vielä saanut konkurssin aikana myydyistä kuvista tilityksiä? Nehän piti maksaa viivyttelemättä 1.12. jälkeen, mutta eipä kuulu.
Olihan tuonne suorituksia tullut 11. päivä kuluvaa kuuta.
Plugilta meinaan, taikka konkurssipesältä, jos oikein tarkkoja ollaan.
huuko
Viesti:

Viesti Kirjoittaja huuko »

4.12 oli tilillle tullut tilitykset tuolta ajalta.
-Mallu-

Eipä kuulu tilityksiä

Viesti Kirjoittaja -Mallu- »

Nostelen tätä ketjua koska törmäsin uusimmassa Yhteishyvä lehdessä kuvaani. Selvitin asiaa ja kuinka ollakaan, Plugiltahan se oli ostettu.
En ole saanut ko. puljusta KERTAAKAAN mitään tilityksiä.Silloin kun menivät konkkaan, tilittämättä oli yli 200€.
Ilmeisesti ovat jatkaneet myyntiä konkan jälkeen tähän päivänä asti.
Mistä tiedän kuinka paljon kuviani on myyty!

Eivät vastaa sähköposteihin eikä puhelimeen.
Täytyy seuraavaksi ottaa kuluttajaneuvojaan yhteys.?
Elämä on kova laji.
paula_pii

Sinulla pitäisi olla tunnukset omalle sivullesi, josta näet myydyt kuvat. Samalla sivulla voi tehdä pyynnön tilityksestä, josta vähennetään laskutuslisä (noin 12 e). Minä olen kyllä saanut konkurssin jälkeen Plugista maksuja, mutta en vieläkään sitä reilua sataa euroa, joka jäi tilittämättä konkurssin takia. Kuulemma niitä maksetaan hiljalleen (taisin kysyä asiasta kaksi vuotta sitten) ja ensin suuremmat summat. Saamatta jääneiden rahojen ja yleisen mielenkiinnon vähenemisen takia en ole viitsinyt aikoihin lisätä uusia kuvia, mutta kuulin eräältä taholta Plugin myyvän ihan hyvin.
-Mallu-

En pääse omille sivuillenikaan enää. Yritän tavoittaa kuluttajaneuvojaa asiassa.
Elämä on kova laji.
mvuori

Viesti Kirjoittaja mvuori »

-Mallu- kirjoitti:En pääse omille sivuillenikaan enää. Yritän tavoittaa kuluttajaneuvojaa asiassa.
Tässä kuviossa on vaikea nähdä kuluttajaa. Sellainen et ole sinä, joka myyt kuviasi palvelun kautta, eikä se palveluyritys, joka välittää kuviasi kolmansille tahoille, eivätkä myöskään ne kuvien asiakkaat, jotka ovat yleensä organisaatioita.
Matti Vuori
TheHatter

Viesti Kirjoittaja TheHatter »

Tuo mvuoren mainitsema ongelma tuossa juuri on, että kun yrittäjien tai palkansaajien sopimukset eivät mitenkään ole kuluttajaneuvojan asioita. On vaikea neuvoa, jos ei osallisena ole kuluttajaa.

Itse olen myös kuullut juttuja noista Plugin tilityksistä ja ihmettelen hyvin suuresti, kuinka lampaita ihmiset oikein ovat. Hyvässä uskossa vaan annetaan konkurssipesän pitää rahat ja kuvat, vaikka toinen vielä röyhkeästi ilmoittaa, että saatte rahanne ehkä joskus ja voimmepa vielä vähän myydä kuviannekin omaan laskuumme.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
paula_pii

TheHatter kirjoitti:Itse olen myös kuullut juttuja noista Plugin tilityksistä ja ihmettelen hyvin suuresti, kuinka lampaita ihmiset oikein ovat. Hyvässä uskossa vaan annetaan konkurssipesän pitää rahat ja kuvat, vaikka toinen vielä röyhkeästi ilmoittaa, että saatte rahanne ehkä joskus ja voimmepa vielä vähän myydä kuviannekin omaan laskuumme.
Plugihan esitti konkurssin jälkeen, että tilittämättömät kuvat saadaan maksettua todennäköisemmin, jos kuvaajat eivät vedä kuviaan pois. Mitään pätevämpää keinoa maksun saamiseksi ei taida olla, eli käytännössä on pakko "antaa" konkurssipesän pitää rahat. Kuvat voi tietysti ottaa pois myynnistä. Olen ollut jo pidempään aikeissa purkaa kuvaajasopimukseni ja ehkä voisin viimein uskoa, että ei niistä tilittämättömistä kuvista meinatakaan maksaa.
-Mallu-

Paula, sain eillen Mäntyniemen kiinni ja sanoi ettei niitä aiempia tulla koskaan maksamaan ja nytkin on turha edes haaveilla tilityksistä ennen syksyä.
Ihme satusetä se ukko, puhetulva ja selitysten määrä oli sellainen että kuuntelin ihmeissäni saamatta suunvuoroa.
Ensin kehui kuviani ja lässytti, kun sanoin että nyt tää homma kyllä epäilyttää, suuttui ja sanoi että teeppä sitten rikosilmotus, kun hän on kerta minun mielestäni rosvo.
Pyysin poistamaan kuvat ja onneksi ne on pois nyt sieltä.

Silloin konkan aikaan tuli asianajan viesti johon vastasin että kuvat voi poistaa ja olin unohtanut koko asian, vaan eipä ollut poistettu ja tämä yksi veivari on rikastunut koko ajan myös minunkin kustannuksella.
Kyllä tämä juttu on nyt suunniteltu, enkä usko että tarkoitus on kellekään maksaa koskaan mitään.

Että *sensuroitu* tämmöinen, vielä kansanedustajaksi kehtasi yrittää.
Tästä muuten kuullaan vielä jos ei rahoja ala näkyä!
Elämä on kova laji.
AnHa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja AnHa »

-Mallu- kirjoitti:Paula, sain eillen Mäntyniemen kiinni ja sanoi ettei niitä aiempia tulla koskaan maksamaan ja nytkin on turha edes haaveilla tilityksistä ennen syksyä.
Ihme satusetä se ukko, puhetulva ja selitysten määrä oli sellainen että kuuntelin ihmeissäni saamatta suunvuoroa.
Ensin kehui kuviani ja lässytti, kun sanoin että nyt tää homma kyllä epäilyttää, suuttui ja sanoi että teeppä sitten rikosilmotus, kun hän on kerta minun mielestäni rosvo.

Silloin konkan aikaan tuli asianajan viesti johon vastasin että kuvat voi poistaa ja olin unohtanut koko asian, vaan eipä ollut poistettu ja tämä yksi veivari on rikastunut koko ajan myös minunkin kustannuksella.
Kyllä tämä juttu on nyt suunniteltu, enkä usko että tarkoitus on kellekään maksaa koskaan mitään.

Tee se rikosilmoitus. Turha tossa on turpaan ottaa ihan huvikseen.
OskuK

Viesti Kirjoittaja OskuK »

-Mallu- kirjoitti:Paula, sain eillen Mäntyniemen kiinni ja sanoi ettei niitä aiempia tulla koskaan maksamaan ja nytkin on turha edes haaveilla tilityksistä ennen syksyä.

Typpillinen esimerkki hyvästä myyjästä. Omasta mielestään he ovat rehellisiä.

Waldo's Peoplen Waldo:

"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
TheHatter

Viesti Kirjoittaja TheHatter »

AnHa kirjoitti:
-Mallu- kirjoitti: ...
Tee se rikosilmoitus. Turha tossa on turpaan ottaa ihan huvikseen.
Tai oikeammin kannattaa tehdä tutkintapyntö, niin on varmemmilla vesillä. Tulisi tuokin asia selväksi kun on poliisi tutkinut.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
teze
Viesti:

Viesti Kirjoittaja teze »

Aika rankkaa menoa näemmä edelleen Kuopion pojilla. Rodeo alkoi aikanaan "yhtestyöhön" plugin kanssa. Annoin omatkin kuvat sinne myyntiin yhteistyön puitteissa, mutta Plugi aloitti heti alennusmyynnin kuvilla, vaikka sovittiin aivan muuta. Tarkoitus oli ajaa rodeo konkurssiin. Toisin kävi, tosin jouduttiin sitten itse lähtemään hintakilpailuun myös. Mielenkiintoista oli, että sain silloin omat kuvani pois plugista lähes vuoden tappelun jälkeen. Ps. Rodeo on ollut toiminnassa jo lähes 8 vuotta, kuvaajat ovat aina saaneet joka euron joka heille kuuluu.
Uusi Rodeo : www.rodeo.fi
Vastaa Viestiin