Ones kirjoitti:Lumitilanteen takia toimitusaikoihin tullut vielä joissain tapauksissa viikko lisää. Vaikea kuskailla tavaroita, kun ei pääse koneet ilmaan.
Täytyy kyllä sanoa, että ainakin lukemani perusteella Simplyllä tavanomaistakin pidemmät toimitusajat. On kyllä hinnatkin pääsääntöisesti kohdallaan.
Simplyllä toimitukset joko kestää tai ei tule ollenkaan(oma kokemus aiemmin ketjussa), oli sitten lunta tai ei.
Oma suositukseni onkin: Pysy erossa tästä firmasta, säästyt harmeilta.
Heycki kirjoitti:B2B-puolella teollisuudessa ennen puolta päivää (tai ennen klo 14) tilatut tuotteet toimitetaan monesti kuriirilla seuraavaksi päiväksi.
Nojoo, pari viikkoa sitten lähetin itse DHL:lä perjantaina (lähti perjantaina aamusta kun jätin sen lähetettäväksi torstaina iltapäivästä) Ranskasta paketin itselleni Ouluun. Oli perillä keskiviikkona. Suomesta meni kyllä selvästi nopeampaa Ranskaan päin vastaavalla tavalla lähetetty paketti.
Tämä siis kahden ison firman välillä, ei yksityishenkilönä.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Heycki kirjoitti:B2B-puolella teollisuudessa ennen puolta päivää (tai ennen klo 14) tilatut tuotteet toimitetaan monesti kuriirilla seuraavaksi päiväksi.
Nojoo, pari viikkoa sitten lähetin itse DHL:lä perjantaina (lähti perjantaina aamusta kun jätin sen lähetettäväksi torstaina iltapäivästä) Ranskasta paketin itselleni Ouluun. Oli perillä keskiviikkona. Suomesta meni kyllä selvästi nopeampaa Ranskaan päin vastaavalla tavalla lähetetty paketti.
Tämä siis kahden ison firman välillä, ei yksityishenkilönä.
Suomen postin (Itellan) alihankkijana/kuriirina Ranskassa toimii Cronopost, joka on Euroopan nopein postilaitos.
Ilmeisesti siellä on hyvä työilmapiiri ja riittävää ammattiylpeyttä, koska muutaman kerran on kuriiri jopa soittanut (minulle) ja kysynyt missä vastaanottaja oikein asuu, kun hän ei tunne osoitetta.
Pahimmat munaukset tähän mennessä on tehnyt ABX logistics (Benelux), seuraavina DHL ja GLS. Noiden kanssa en toimisi enää, kuin korkeintaan aseella uhattuna...
Oma kokemukseni on positiivinen, vaikka Simpy Electronics ei lupaamissaan aika-arvioissa pysynytkään. Tilasin EF-S 55-250mm -objektiivin 9.2. (netissä luki "normally ships in 1-2 days"). Paketti lähetettiin kuitenkin vasta kuudentena arkipäivänä tilauksen jälkeen 17.2.
DHL oli huomattavan nopea, kuljettivat paketin minulle kolmessa arkipäivässä eli 21.2. pääsin jo testailemaan uutta putkea. Kokonaisuudessaan meni siis 12 päivää, vaikka väliin jäi kaksi viikonloppua. Minkäänlaisia tulleja, veroja tai lisämaksuja ei tullut, mutta mahdolliset takuuasiat kai sitten pitää hoitaa Simplyn kanssa.
Meikäläisen kokemus on olut melko negattiivinen, eli olen päättänyt yhden vaikean kokemuksen jälkeen jättää tuon yrityksen kanssa toimimisen sikseen.
Kameraa ei koskaan tullut, hävisi muka DHL:n Turun piiriin, rahat sain takaisin vasta Visan kautta, saivatko he rahat itselleen, sitä en tiedä.
markku55 kirjoitti:Meikäläisen kokemus on olut melko negattiivinen, eli olen päättänyt yhden vaikean kokemuksen jälkeen jättää tuon yrityksen kanssa toimimisen sikseen.
Kameraa ei koskaan tullut, hävisi muka DHL:n Turun piiriin, rahat sain takaisin vasta Visan kautta, saivatko he rahat itselleen, sitä en tiedä.
Täällä on välillä kovasti ylireagoitu (mielestäni) pennostensa puolesta, kun ollaan ensi kertaa lafkan kanssa tekemisissä ja paketin lähettäminen kestää eikä kommunikointi aina pelaa. Villi arvaus, oliskohan siellä tilauksia niin paljon? Olen joskus ihmetellyt hintatasoa nimenomaan objektiivien kohdalla, rungot ei kai ole sen halvempia kuin Suomessakaan. DHL ei ole ideaali tavarantoimittaja, mutta ennemmin se kuin Matkahuolto tai posti. Yhtäkään valitusta ei kai ole rikkinäisenä saapuneesta tavarasta? Vähän jännä firma tämä on, välillä sanotaan että sijaitsee Berkshiren Newburyssa ja välillä Jerseyn verovapausalueella.
Aikaisemmin olen tilannut kaksi 600-900 euron putkea, että uskalsin laittaa tilaukseen uuden 70-200:n. Kun laskee mistä hinnasta 1760e on 77 % päädytään lukemaan 2285e, joka on sattumalta melkein sama kuin VK:ssa ja Rahalassa. Eipä ole tähän mennessä paketit juuttuneet tulliin, se tarina olisi kerrottu. Koska näin ei ilmeisesti ole käynyt koskaan, on kyse ehkä jostain muustakin kuin siitä että pikkupaketit tulevat aika helposti läpi USA:stakin (yhdestä CD-levystä puhumattakaan).
Mutta tuohon tilaukseen. Käytän varmuuden vuoksi luottokorttia. Maksun jälkeen tilaustani ei näy My Account -osastolla. Noh, uutta tilausta tekemään: telejatke x2 Mk III. Tälläkään kertaa ei kysellyt verkkopankkitunnuksia kuten aikaisemmin, mutta meni Moneybookersin kautta ja kysyi spamminestokoodia, ei muuta. Tämä näkyi My Account -osastolla. Onneksi molemmista tilauksista oli tullut tilausvahvistus jossa tilausnumerot. Lähetin kuitenkin tiedustelun osoitteeseen emma(juttu)simplyelectronics.net, Emma G on aikaisemmin ilmoittanut aina lähteneestä paketista. Soitin myös Nordean laskutusosastoon ja tiedustelin mihin tuo 1785e on mennyt. En epäillyt SE:tä vilpistä, ainoastaan sitä että joku kolmas osapuoli olisi päässyt väliin. Huoli vaikutti pankin vastauksen perusteella aiheettomalta, mutta ihmeellistä että nuo maksut meni eri prosesseilla ja tällä kertaa ei verkkotunnuskyselyä. Illalla huomaan että molemmat tilaukset näkyvät My Accountissa niin kuin pitää.
Mutta tosiaan, kiirettä ei saa olla. Pari kolme viikkoa se toimitus kestää. Jos joillakin on kestänyt enemmän niin ne on oma lukunsa. Eikä kukaan ole valittanut menettäneensä rahojaan.
B Aron kirjoitti:Mutta tosiaan, kiirettä ei saa olla. Pari kolme viikkoa se toimitus kestää. Jos joillakin on kestänyt enemmän niin ne on oma lukunsa. Eikä kukaan ole valittanut menettäneensä rahojaan.
Mukava lukea selkeästi positiivista palautetta SE:stä, kun itselläkin on ollut jo vähän aikaa harkinassa tilata Nikonin 80-200 2.8. Uuden saa liki samalla hinnalla ku täältä käytetyn, eikä sitä toki kaupan hyllyltä Suomesta saakkaan. Vielä kaupanteon on estänyt epävarma tunne ulkomailta ja ks. firmalta tilaamisesta. Omalla kohdalla ei sinänsä haittaa jos/kun tilauksen perille tulo kestää päiviä tai vaikka viikkoja enempi kuin on luvattu, kunhan se tulee ehjänä perille. Ja mitä nyt on lukenut tästä lafkasta, niin perille tavara on kyllä aika vahvalla prosentilla tullut, joskin usein myöhässä.
Tilasin viime viikon tiistaina linssin. Matkaan se lähti viikkoa myöhemmin ja nyt kun DHL lähetystä seuraa niin on jo kertaalleen käynnyt ihan väärässä maassa :D
Muta se ei ole SE syytä. SE:n kanssa kommunikointi oli helppoa. Vastaukset emailkyselyihin tuli luvattun 24h sisään ja heti kun toimitus lähti niin sain seurantanumeron emailitse. Ostan ehdottomasti uudestaan jos tarvetta tulee!
1970/1980-luvulla Nikonia, 1990-luvulla jäähdyttelyä, 2000-luvulla Canonia (enää ei viitsi vaihtaa).
Henri Cartier-Bresson: "There is nothing in this world that does not have a decisive moment."
Mr K kirjoitti:Mun paketti on seurannan mukaan lähetetty Swindonista (UK).
SE:lla siis lienee välivarasto(t) UK:ssa hoitamassa EU-maiden tullausta, verotusta ja toimitusta.
1970/1980-luvulla Nikonia, 1990-luvulla jäähdyttelyä, 2000-luvulla Canonia (enää ei viitsi vaihtaa).
Henri Cartier-Bresson: "There is nothing in this world that does not have a decisive moment."
Mistä tuolta sivuilta löytää toimituksia koskevat yhteydenotto sähköpostiosotteet? Tai voisiko joku ne kertoa. Lähinnä olisin ennakkoon hoputtanut lähetyksen kulkua ja udellut kuinka nopeasti tavaran lupaavat kotia. Epäilisin, että löytyvät Contact Us -linkistä, mutta sivun yläosa näyttää puhelinnumerotiedot, mutta alaosassa lukeekin "Failed to Connect".
1.3 tilaus sisään, tänään 14.3 DHL toimitti paketin. Tavara oli, mitä pitikin eli kaiken kaikkiaan hyvin meni kaupanteko, joskin hieman hidas, mutta kun ei ollut erityisen kiire, niin ei haittaa.
Toimitusosoitteen saa muutettua työpaikalle paketin lähdettyä. SE:tä ei pidä asiassa lähestyä, vaan Suomen DHL:ää. Maksutonta jos uusi osoite on samalla alueella kuin alkuperäinen.
On hinnat nousussa, parissa päivässä
135L: 780e = nyt 955e
70-200 MK II:1760e = nyt 1945e.