Kyllä kakkula on minulla, mutta hirveän vähäiseksi jäänyt testaaminen, (vielä!). Tai itseasiassa kuvaaminen on jäänyt vähemmälle ja olen vain testimielessä muutamia kuvia räpsinyt.monkeyaler kirjoitti:Joko on kakkula tullut? Itselläni on juuri tuo Tamronin 17-50/2.8 VC vanhan D70-rungon kanssa ja erinomaisen tyytyväinen olen ollut. Kevään-kesän mittaan olisi tarkoitus päivittää runko D7000:ksi ja kovasti kiinnostaa kokemukset tuosta kombinaatiosta.nFaros kirjoitti:blablabla...Tamronin 17-50 f/2.8 VC...blablabla
Onko kellään kokemuksia D7000:sta ja Nikkor 80-200/2.8 pumppuzoomista?
Sinulla on kuitenkin ollut kauemmin tuo linssi, niin tunnet sen ominaisuuksia paremmin ja tiedät mihin se kykynee, mutta tässä muutamia omia huomioita, joita tähän mennessä ilmennyt:
+Hyvässä valossa mielestäni riittävän nopea tarkennus
+Tarkennus osuu hyvin kohdalleen kohtuullisessa valossa
+Piirto ei ollut pettymys (tutustuessani tekniikkaan, olen ehkä liian kriittinen, kun hamusin pelkästään nikkorin kallista vastinetta)
+Mukavan jämäkkä zoomi-rinkula
+Hyvä tuntuma (painojakauma + kuvausote) D7000 kanssa, joka suurinpiirtein samaa kokoluokkaa kuin tuo sinun D70
+Vakaaja todella toimii, sen vaikutuksen näkee jo kuvatessa
-Ei niin nopea tarkennus huonossa valossa.
-Pitää jonkinverran ääntä (ei ongelma minulle)
-Tarkennusrinkula pyörii automaattitarkennuksessa. (Tämä aiheutti ihmetyksen ensi alkuun, kun en ollut tähän varautunut. En tiedä onko minulla isot kädet vai mikä, mutta sormet olivat vahingossa tarkennusrenkaalla, kun automaattitarkennus pyöräyttää sitä, lienee tottumiskysymys)
-Kaikkea ei voi saada, mutta automaattitarkennuksen "manuaali-ohitus" olisi nannaa. Jos koittaa muistinvaraisesti vahingossa tarkentaa käsin, tulee epämukava tunne, että rikkoo jotakin. Manuaaliasennossa tarkennettaessa rengas muutoin hyvä.
-Vastavalosuoja menee eri kulmassa (90 °) ns. kuljetusasentoon (käännettynä väärinpäin) , jolloin zoomaaminen vaikeutuu.
No, nämä olivat tällaisia karkeita ensihuomioita, saa nähdä millainen taistelupari meistä kehkeytyy, kunhan pääsen taasen ulkoiluttamaan tätä värkkiä :)