Neon Valo kirjoitti:
Jep! :)
Laitan vielä yhden foton, kokeiltiin tollaista juoksua/hölkkäystä.
LR3:n valmiin presetin nakkasin tuohon kuvaan perussäätöjen lisäksi..
Ihan kiva, mutta olisiko valo voinut olla himpun taaempana? olisi saanut taustaan valoa ja tumman nahkatakin erottumaan taustasta? :o
Näähän näyttää ihan kuvilta :) Varsinkin toi kuva missä kaveris istuu aidalla on yhdellä salamalla kuvatuksi varsin hyvä.
Yökuvauksen ensimmäinen virhe (tää nyt on vaan mun mielipide) on se, että mennään kuvaamaan yöllä. Varsinkin tähän vuodenaikaan. Toisaalta siinä saa ns. kerralla purkkiin tavaraa, mutta sekin johtuu vain siitä että taustoille ei enää VOI tehdä mitään. Siinä kun ilta alkaa hämärtää, saa kaupungin valot jo kivasti näkyviin, valotusajat ja herkkyydet voi pitää jollain "järkevällä" alueella, ja tummiinkin paikkoihin saadaan jotain sävyjä. Kaikki riippuu tietty siitä mitä kuviin haetaan, mutta ajattelisin näin harjoitteluvaiheessa olevan helpompaa lähteä liikenteeseen sellaiseen aikaan että siellä vielä näkee kuitenkin jotain :)
Jeps.
Sää oli puolenpäivn jälkee varsin kiva, aurinkokin näkyi mutta sitten meni jo taivas harmaaksi tylsäksi, joten ajattelin että kuvataan sitte pimeellä :D
Ensikerralla voisi lähtä sillee että valot alkaa syttymään just, niin on järkevämmät ajat.
Tarkotuksena mulla oli tosiaan että saa kaupungin valoa taustalle ja salamalla kohteen sitten ja joku katuvalo tai muu valaisee myös jonkin osan kohteesta vaikka takaapäin ns. huisvalona tai muuna sellaisena. Nämäkin kikat oli otettu käyttöön Zack Ariaksen One Light Workshop DVD:ltä. Tuon dvd:n katselun jälkeen taisi jäädä jokin "Z.Arias moodi" päälle kun tykästyin tuohon yhdella salamalla kikkailuun kuten dvd:ssä.
Neon Valo kirjoitti:Kuvasin harjoittelu mielessä kaveria kaupungilla.
Yksi salama ja erinäiset valonmuokkaimet.
Vielä on opeteltavaa, mutta mielestäni olen jonkin verran jo kehittynytkin..
Tässä ensimmäisessä kuvassa on ehdottomasti paras valo kasvoissa (valon muodostama kolmio silmän alla varjopuolella). Iso plussa tulee myös tähtien näkymisestä.
Tässä ensimmäisessä kuvassa on ehdottomasti paras valo kasvoissa (valon muodostama kolmio silmän alla varjopuolella). Iso plussa tulee myös tähtien näkymisestä.
Kiitos :D
Tähdet... kröhöm.. se o lunta joka alkoi sataa just sillo ku aloteltiin kuvausta.. mut älä kerro kellekkää että se o lunta :)
Kiitos :D
Tähdet... kröhöm.. se o lunta joka alkoi sataa just sillo ku aloteltiin kuvausta.. mut älä kerro kellekkää että se o lunta :)
Jaaha, Pakkalan poikaa vietiin ku vierasta sikaa...No, annetaan sitten plussa lumen käyttämisestä tähtiefektinä:)
Hyvää jälkeä, Neon!
Miten aloitit mittaamaan kuvan valotusta? Vai kirjotitko siitä jo jossain, että ensin mittasit keskivalotuksen ja sitten m asetuksella ehdotettu suljinaika vai kuinka?