TuristiLasi tuli takaisin taloon!

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

spege kirjoitti:[
Voitko adapteri listata omistamasi objektiivit, ihan mielenkiinnon vuoksi?
En.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

adapteri kirjoitti:
En.
Sitähän minäkin. Kukapa sellaisia antiikkisia pullonpohja-linssejä haluaisi listata! :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

spege kirjoitti:
adapteri kirjoitti:Minulla on kaapissa 35 objektiivia. Siellä on hyviä joukossa,
Nettisivujesi kuvien perusteella objektiivisi vaikuttavat kyllä edustavan jotakin 40-luvun tekniikkaa, ihan oikeasti. Kuvat ovat pääosin järjetöntä suttua ja tuhnua, pienessä nettikoossa!
Tässä 100 vuotias Zeissi pieksee sun Turisticanonit mennen tullen:

http://www.fredmiranda.com/forum/topic/966924

Tässä vuoden 1932 Carl Zeiss 180mm f2.8 Olympic Sonnar pieksee ne loput:

http://www.fredmiranda.com/forum/topic/966924/4

Kyllä muakin ketuttaisi, jos eläkeläiset painaa ohi oikealta ja vasemmalta, eikä ole varaa ostaa edes bensaa siihen SLK pikkumersuun...

..
Ei mahtunu

Viesti Kirjoittaja Ei mahtunu »

Munt kirjoitti:Tässä 100 vuotias Zeissi pieksee sun Turisticanonit mennen tullen:

Hmmmm... Vai että 110 mm f 8.

Joku voisi väittää tuon olevan "hieman" pimeää sorttia...
Munt

Ei mahtunu kirjoitti:
Munt kirjoitti:Tässä 100 vuotias Zeissi pieksee sun Turisticanonit mennen tullen:

Tässä vaiheessa ei ole enää niin väliä onko lasi pimeä vai ei, kunhan se ei ole tyhjä! :D

..
Tonttu.T

Viesti Kirjoittaja Tonttu.T »

Munt kirjoitti:
Ei mahtunu kirjoitti:

Tässä vaiheessa ei ole enää niin väliä onko lasi pimeä vai ei, kunhan se ei ole tyhjä! :D

..
+1
adapteri
Viesti:

spege kirjoitti:
adapteri kirjoitti:
En.
Sitähän minäkin. Kukapa sellaisia antiikkisia pullonpohja-linssejä haluaisi listata! :)
On siellä joukossa uusia, valovoimaisia, autonhintaisiakin objektiiveja. Niiden lisäksi on sitten tavallisia ja epätavallisia. 50 millisiäkin on neljä, ensin oli halpa, sitten hyvä, sitten parempi ja lopuksi paras. Ei siinä sen kummempaa tarvita.
spege

adapteri kirjoitti:On siellä joukossa uusia, valovoimaisia, autonhintaisiakin objektiiveja.
Heh! Ja lehmät lentävät... :)

ps. Onko sinulla adapteri vielä se rahasäiliökin jossain päin Hankoa? Siitä olisi kiva nähdä yksi terävä valokuva.
adapteri
Viesti:

Spege yrittää vaihtaa puheenaihetta. Minä olen itse ihan tyytyväinen objektiiveihini, eikä minun tarvitse kysyä keneltäkään niiden kelvollisuudesta. Minä en kuvaa Taloussanomien pörssisivua, joten kirjainten skarppius ei yhtään kiinnosta. Tärkeämpää on kontrastisuus ja sävyjen toisto. Jos luet esimerkiksi seuraavat jutut:
http://www.luminous-landscape.com/tutor ... ness.shtml
http://www.luminous-landscape.com/tutor ... rast.shtml
http://www.luminous-landscape.com/tutor ... eory.shtml

Noista huomaa, että objektiivilla on muitakin ominaisuuksia kuin lpm. Toinen opettava juttu on katsoa adelen kuvia. Ei niissä aina netissä näe lelujen terävyyttä. Niissä näkyy se, mikä noissa luminoussin jutuissa nousee esiin termeillä acutance ja local contrast.

Minulla on kolme objektiivia, joissa sävyjen toisto on minun makuni mukainen. Useimmissa se on kelvollinen. 500millisessä on jokin muu ominaisuus, jonka vuoksi sitä käytän, samaten 1000-4000 millisessä.

Minä valitsen tuolta kaapista objektiivit kuvaustilanteen mukaan. Joskus kelpaa zoomi, joskus kiinteäpolttovälinen, joskus laajis, joskus tele. En minä valitse objektiiveja sen mukaan, mitä kirjaimia niissä on tai mitä spege pitää hyvinä. Itse asiassa vältän sellaisia välineitä, mitä sinä luulet hyviksi. Sinulla on kuitenkin ihan väärät perusteet arvioida niitä.

Ja jos haluat syyn, miksi en luettele objektiivejani, niin se on tässä:
minua ei yhtään kiinnosta, mitä niissä lukee eikä mukavuudenhaluisuuteni jousta niin paljoa, että kirjoittaisin 35:stä objektiivista täysin merkityksettömiä kirjainsarjoja nettiin. Minulle riittää se, että polttovälialue on 10-4000mm ja valovoimaa on aukosta 1.2 alkaen (2kpl).

Jos olet sattunut seuraamaan sitä ainoaa talouteesti tulevaa sanomalehteä, olet varmaan nähnyt, millaisilla kameroilla tuotettuja kuvia sielläkin julkaistaan. Jopa kännykkäkuvat kelpaavat lehtiin ja nettiin. Kuvissa tärkeää on sisältö.

Kun minä kuvaan, tärkeää on kaksi asiaa: kuvien sisältö ja se, että minulla on mukava kuvata. Kuvaan järkkärillä vain siksi, että siinä on kunnon etsin ja helppo manuaalitarkennus ja muut säädöt. Kuvaaminen voi olla hauskaa ja nautittavaa. Pokkareiden takanäyttöetsintä en siedä. Jos pokkarissa olisi kunnon etsin, 20 kertainen zoomi ja manuaalisäädöt riittävän helposti, sellainen riittäisi minulle ihan hyvin.

Kärsi sinä spege epävarmuuden tunteesta ja turistilasin riittämättömyydestä. Et sinä koskaan kuitenkaan nauti kuvaamisesta, kun aina takaraivossa tuntuu kalvava tunne: pitäisi olla parempi objektiivi. Ja olen samaa mieltä, sinun kalustosi ei ole riittävä eikä kelvollinen.
spege

Aijai, on se vaan ihanaa aloittaa uusi vuosi yhdessä tuliterän TuristiLasin kanssa! Päivät pitenevät nyt koko ajan, mikä kompensoi hyvin 28-300L:n keskinkertaista valovoimaa! Kyllä käy vähän sääliksi niitä ihmisparkoja, jotka joutuvat aloittamaan vuoden 2011 ilman tätä Maailman hienointa superzoomia! :)
spege

adapteri kirjoitti:Tärkeämpää on kontrastisuus ja sävyjen toisto...
Kontrasti ja sävyjen toisto on niissä sinun nettikuvissasi suoraan sanottuna niin surkeaa, ettei pahemmasta väliä.
adapteri kirjoitti:Kuvissa tärkeää on sisältö... Kun minä kuvaan, tärkeää on kaksi asiaa: kuvien sisältö...
Useimmista kuvistasi puuttuu kokonaan myös kuvien sisältö. Jonniin joutavia räpsyjä sieltä täältä, kuvissa ei ole mitään ajatusta, sommittelut perseestä. Suttua, kohinaa, pliisut värit vituillaan, puhki palaa ja tukkoon menee, syväterävyyden hallinta aivan lapsen kengissä... listaa voisi jatkaa loputtomiin. :)
adapteri
Viesti:

spege kirjoitti:
adapteri kirjoitti:Tärkeämpää on kontrastisuus ja sävyjen toisto...
Kontrasti ja sävyjen toisto on niissä sinun nettikuvissasi suoraan sanottuna niin surkeaa, ettei pahemmasta väliä.
adapteri kirjoitti:Kuvissa tärkeää on sisältö... Kun minä kuvaan, tärkeää on kaksi asiaa: kuvien sisältö...
Useimmista kuvistasi puuttuu kokonaan myös kuvien sisältö. Jonniin joutavia räpsyjä sieltä täältä, kuvissa ei ole mitään ajatusta, sommittelut perseestä. Suttua, kohinaa, pliisut värit vituillaan, puhki palaa ja tukkoon menee, syväterävyyden hallinta aivan lapsen kengissä... listaa voisi jatkaa loputtomiin. :)
Taas yrität sotkea asiaan minun kuviani. Mitä niillä minun kuvillani on väliä, näytä sinä parempia. Minä harrastan valokuvaamista, en kuvankäsittelyä. 80% kuvistani on sellaisia, ettei niitä näe kukaan. Kuvat eivät ole pääasia, vaan valokuvaus. Sitä paitsi sinun monitorisi on säädetty väärin. Tärkeintähän on, että minun tietokoneillani kuvat näkyvät oikein.
Loadus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Loadus »

spege:
Kun muiden bändien vahvistin menee vain kymppiin niin meidän menee yhteentoista. Me soitetaan kovempaa kuin muut bändit.

adapteri:
Juu, mutta eikö se olisi helpompaa jos te vaan virittäisitte sen kympin että se vaan soisi kovempaa kuin muiden bändien volyymi?

spege:
(tauko)
Meillä menee yhteentoista.
Voin valokuvauksen harrastajana tukea adapterin lausetta tuolla edellä että ei ketään kiinnosta nuo lukemat mitä joku linssi osaa tehdä. Kuva puhuu puolestaan.

adapteri, onko sun kuvia jossain näytillä - en ainakaan suoraan pääse sun kotisivuille tuosta www linkistä (tai oon vaan jotenkin käsi)? Pistä vaikka privana linkkiä, kiinnostaa nähdä 1.2:n kuvaa.
Viimeksi muokannut Loadus, Tammi 01, 2011 13 : 48. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Jokainen mestari on joskus ollut aloittelija.
behance | deviantART | Flickr
spege

Adapteri: sokea mummokin ottaa kännykkäkameralla parempia kuvia kuin sinä niillä "kolmellakymmennellä viidellä objektiivillasi". Miksi, oi miksi, adapteri, et suostu siihen, että kuvasi laitettaisiin tänne koko porukan ruodittavaksi ??

Siréniäkään sinun ei tarvitsisi pelätä, koska miestä ei ole näkynyt palstalla pitkään aikaan. Anna kuviesi puhua puolestaan, sinun leipäläpesi lätinään alkaa pikku hiljaa jo kyllästymään varmaan muutkin kuin minä.
fotom

Viesti Kirjoittaja fotom »

spege kirjoitti: Siréniäkään sinun ei tarvitsisi pelätä, koska miestä ei ole näkynyt palstalla pitkään aikaan.
Juurihan valokuvauksen puolijumala laittoi tärähtäneet suttukuvansa näytille.
Sarjassamme perimmäisiä kysymyksiä
Araneva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Araneva »

fotom kirjoitti:
spege kirjoitti: Siréniäkään sinun ei tarvitsisi pelätä, koska miestä ei ole näkynyt palstalla pitkään aikaan.
Tarkoitit ilmeisesti niitä uudenvuodenkuvia, mikäs niissä nyt niin huonosti oli, että pitää täälläkin niitä morkata?
antnis

Viesti Kirjoittaja antnis »

Araneva kirjoitti:
fotom kirjoitti:
Tarkoitit ilmeisesti niitä uudenvuodenkuvia, mikäs niissä nyt niin huonosti oli, että pitää täälläkin niitä morkata?
Tais fotom nähdä jeesuksen kasvot viimeisen kuvan savussa ja pelästyä.
adapteri
Viesti:

spege kirjoitti: Miksi, oi miksi, adapteri, et suostu siihen, että kuvasi laitettaisiin tänne koko porukan ruodittavaksi ??
Minä otan mallia suuresta esikuvastani, spegestä. Tai oletko sinä paremminkin varoittava esimerkki, jotain siihen suuntaan kuitenkin. Juurihan sanoit (pari vuotta sitten), ettei dc.neti porukka ole ansainnut nähdä kuviasi. Kuvani ovat kuitenkin sinun kuviasi parempia (sinullahan ei kuvia ole), joten vielä vähemmän niitä näytetään. Jos taas sinun väitteesi minun kuvieni huonoudesta pitää paikkansa, niitä ei voi näyttää muille humanitäärisistä syistä. Sehän olisi ihmisten rääkkäämistä.
Munt

adapteri kirjoitti: Minä otan mallia suuresta esikuvastani, spegestä.
Joko on iso punainen L tatuoituna pakaraan??
Joko kävit rynkyttämässä Turun Rajalan ovea housut märkänä, vaikka liike on vielä kiinni??
Joko on vaimo ja lapset ajettu hankeen keräämään tyhjiä pulloja, jotta mersuun saadaan bensaa???

..
adapteri
Viesti:

Munt kirjoitti:
adapteri kirjoitti: Minä otan mallia suuresta esikuvastani, spegestä.
Joko on iso punainen L tatuoituna pakaraan??
Joko kävit rynkyttämässä Turun Rajalan ovea housut märkänä, vaikka liike on vielä kiinni??
Joko on vaimo ja lapset ajettu hankeen keräämään tyhjiä pulloja, jotta mersuun saadaan bensaa???

..
Ei ei ei. Minä otan mallia spegestä ja noissa asioissa teen juuri päin vastoin kuin spege. Siksihän minulla on kunnon Kamera eikä Canon.
Vastaa Viestiin