TuristiLasi tuli takaisin taloon!

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
spege

Viesti Kirjoittaja spege »

adele kirjoitti:Spege sai armeijassa Tyrän Tunari-kunnianmerkin. Sitä käsiteltiin mm. tässä vuoden 2004 23 sivuisessa klassikko-ketjussa nimeltä Spegen parannetut kuvat, joka syystä tai toisesta on lukittu. Ketjussa esiintyy DC:n monia, jo manan maille vaipuneita legendoja. On turha kai mainita, että mitään kuvia ei näkynyt, mutta puhetta riitti ja hauskaa oli.
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... to&start=0
Pitää kyllä todeta, että on spegen ajatusmaailma muuttunut aika radikaalisti tuosta kuuden ja puolen vuoden takaisesta. V*ttu, ihan hävettää lukea noita armeijavouhotuksia ja sireenimäistä huutelua... x(

Muntille tiedoksi, etten ole käyttänyt alkoholia lainkaan kahteen ja puoleen vuoteen, viina alkoi tuottamaan elämään pikkuisen liikaa kohinaa ja banding-ilmiöitä. Tämäkin uusi vuosi otetaan kaikella todennäköisyydellä raittiina vastaan.
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
adele

Viesti Kirjoittaja adele »

spege kirjoitti:Sitä paitsi hävitin aikoinaan kännipäissäni sen Tyrjän Taistelijan mitalin jonnekin.
Juu, muistan. Siitähän oli Joroisten Lehdessä juttua, kun Marsalkkamaisin ottein SS-univormussa ohjeistit ja ojensit paikallisia ravintola Joronjäljessä. Mitalihan katosi sitä seuranneessa joukkotappelussa.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
adele

spege kirjoitti:Pitää kyllä todeta, että on spegen ajatusmaailma muuttunut aika radikaalisti tuosta kuuden ja puolen vuoden takaisesta.
Aivan. Jää jäljelle vain kysymys, miten tuon ajatusmaailman muutoksen voisi siirtää käyttäytymiseen?
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

adele kirjoitti:
spege kirjoitti:Sitä paitsi hävitin aikoinaan kännipäissäni sen Tyrjän Taistelijan mitalin jonnekin.
Juu, muistan. Siitähän oli Joroisten Lehdessä juttua, kun Marsalkkamaisin ottein SS-univormussa ohjeistit ja ojensit paikallisia ravintola Joronjäljessä. Mitalihan katosi sitä seuranneessa joukkotappelussa.
Tästä joukkotappelustahan oli videokin youtubessa.
Tuossa viiden minuutin kohdalla alkaa itse tohina ja siellä se Tyrän Tunarin mitalikin heilahtaa, kun oikein tarkasti katsoo:

http://www.youtube.com/watch?v=L_3qD5j_ ... re=channel

Liekö sawossa hermostuttu siitä pahastikin, että spegen seurassa ei saanut artikuloida tuolla paikallisessa Joronjäljessä kuin ruotsiksi, marsalkan kotikielellä.

Kaikille asiasta tietämättömille vielä muistutukseksi se suuri sotaharjoitus, jossa spege nuo kannuksensa hankki.
Tässä siis yleisön pyynnöstä itse herrasmiestaistelijamme marsalkka tositoimissa juhlapuvussaan:

http://www.youtube.com/watch?v=FXLMpPhHk6w

..
PekkaSav

Viesti Kirjoittaja PekkaSav »

spege kirjoitti:Tässä on otettava huomioon kuitenkin se, että kyllä nuo kalustovaihtoihin kuluneet rahat olisi voinut käyttää paljon huonomminkin. Esimerkiksi juomalla kurkusta alas, pössyttelemällä huumeita, pelaamalla rahapelejä tai vaikka tekemällä jatkuvasti tympeitä ulkomaanmatkoja.
Noinhan siinä aina käy, kun amatöörit luulevat osaavansa ammattilaisten hommat. ;)
viljamif

Viesti Kirjoittaja viljamif »

Moderaattori Matti, eikö tätä ketjua voisi jo lukita? On mennyt jo monta kertaa ohi aiheen.
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

Miten niin ohi aiheen? Kyseessähän on selkeä pohdinta siitä, miten joku voi aina ostaa väärän objektiivin, osti minkä tahansa. Sen huomaaminen kestää joskus viikon, joskus vuoden. On oleellista selvittää, mitä väärän ostamisen taustalla on, etteivät muut sortuisi siihen.

Spege on yrittänyt oppia pois väärän ostamisen tavasta, mutta taas hän on näyttänyt palanneensa juurilleen. Kyse ei ole siitä, etteikö objektiivi olisi hyvä, vaan siitä, että ei luota omaan arvostelukykyynsä. Kun joutuu kysymään päätöksensä laatua muilta, ei koskaan saa yksimielistä vastausta. Jos 80% pitää turistilasia hyvänä ostoksena, se loput 20% kalvaa spegeä ja VOIMAKKAASTI. Hän tietää, että ostos oli vikaostos, mutta kestää hetken, ennen kuin hän myöntää sen itselleen ja sitten muille.
R300R

Viesti Kirjoittaja R300R »

viljamif kirjoitti:Moderaattori Matti, eikö tätä ketjua voisi jo lukita? On mennyt jo monta kertaa ohi aiheen.
Miksi? Ei kai sinun ole tätä pakko lukea?
Matti_JH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Matti_JH »

R300R kirjoitti:
viljamif kirjoitti:Moderaattori Matti, eikö tätä ketjua voisi jo lukita? On mennyt jo monta kertaa ohi aiheen.
Miksi? Ei kai sinun ole tätä pakko lukea?
niinpä. Sana on melkein vapaa, mutta aiheen tulee liittyä jollain tavalla valokuvaukseen.
viljamif

Viesti Kirjoittaja viljamif »

Lähinnä olen huolissani uusista foorumin jäsenistä, jotka saattavat eksyä lukemaan näitä lähes avohoitotapausten välisiä kinauksia, koska heillä ei ilmeisesti ole muuta elämää.

Saattavat saada väärän käsityksen foorumista ja jäädä paitsi siitä sen asiallisemmasta osasta, kun pelästyvät ja lähtevät pois.

Nämä vanhat "parantumattomat" voisi hoitaa terapiakinojaan vaikka privojen välityksellä tietyn pisteen jälkeen...
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

viljamif kirjoitti:Lähinnä olen huolissani uusista foorumin jäsenistä, jotka saattavat eksyä lukemaan näitä lähes avohoitotapausten välisiä kinauksia, koska heillä ei ilmeisesti ole muuta elämää.
Tästä tulikin mieleeni, että onkohan popcornien pitkäaikaisella käytöllä pääravintona jotakin terveysvaikutuksia?

Ja jotta edes sivuttaisiin valokuvausta, nin mitenköhän tuo Turistilasi mahtaakaan toimia näin vuoden vaihtuessa ulkona, kun räiskettä ja tunnelmaa tallentaakseen tarvitsee auttamatta sitä isompaakin aukkoa??

..
Siltis

Viesti Kirjoittaja Siltis »

Kohta spegekin varmaan pyytää taas lopuksi armoa ?
spege kirjoitti:

Lähetetty: Syys 20, 2010 22 : 32
--------------------------------------------------------------------------------

Ylläpito voi minun puolestani laittaa tämän ketjun lukkoon. Jos mahdollista niin ylläpito voi poistaa tuon adelen linkittämän kuvamanipulaation minusta.

Kiitos.
Olen pitänyt spegeä huumorimiehenä, mutta taitaa ollakin tosikko
... vain 0.03% kaikista viesteistä / 0.20 viestiä per päivä .... ei tunnu katu-uskottavalta, vaikka kuvannut jo vuodesta 1956
Ei mahtunu

Viesti Kirjoittaja Ei mahtunu »

viljamif kirjoitti:Lähinnä olen huolissani uusista foorumin jäsenistä, jotka saattavat eksyä lukemaan näitä lähes avohoitotapausten välisiä kinauksia, koska heillä ei ilmeisesti ole muuta elämää.
Tjaa... Jos nämä jutut tosiaan ovat "lähes avohoitotapausten välisiä kinauksia", niin ilmeisesti et ole milloinkaan seurannut eduskunnan välikysymyskeskusteluja. Avaapa televisio joskus sellaisen aikaan ja uppoudu mukaan niiden väittelyiden tuoksinaan.

Minkälaisen määreen mahdatkaan siitä keskustelusta sekä siihen osallistuvien henkilöiden käyttämien argumenttien älyllisestä tasosta muodostaa?

Ja mikä surkuhupaisinta, niiden ihmisten toimesta ja niiden argumenttien nojalla tehdään jopa miljardiluokan päätöksiä - ihan tosta vaan, hupsheijaa! Maksumiehenä joudut sitten toimimaan myös sinä, halusitpa tai et.
adele

adapteri kirjoitti:Miten niin ohi aiheen? Kyseessähän on selkeä pohdinta siitä, miten joku voi aina ostaa väärän objektiivin, osti minkä tahansa. Sen huomaaminen kestää joskus viikon, joskus vuoden. On oleellista selvittää, mitä väärän ostamisen taustalla on, etteivät muut sortuisi siihen.

Spege on yrittänyt oppia pois väärän ostamisen tavasta, mutta taas hän on näyttänyt palanneensa juurilleen. Kyse ei ole siitä, etteikö objektiivi olisi hyvä, vaan siitä, että ei luota omaan arvostelukykyynsä. Kun joutuu kysymään päätöksensä laatua muilta, ei koskaan saa yksimielistä vastausta. Jos 80% pitää turistilasia hyvänä ostoksena, se loput 20% kalvaa spegeä ja VOIMAKKAASTI. Hän tietää, että ostos oli vikaostos, mutta kestää hetken, ennen kuin hän myöntää sen itselleen ja sitten muille.
.... ja sitten kaikki taas kerran alkaa alusta.

Eikä tule jättää huomiotta tämä ketjun merkitystä DC:n historian kannalta. Kuuluista viisaushan kuuluu: "Jos ei tunne historiaa, niin on vaikea tehdä jatkuvasti ihan samoja virheitä uudestaan. Jotta homma pysyy raiteilla, niin eilenkin liittyneiden on tiedettävä, mitä virheitä on tehty aiemmin, jotta he voivat toistaa ne aina uudestaan ja uudestaan.

Jatkuvuutta ja ennustettavuutta tarvitaan, ihmiset, ne luovat turvaa!
spege

adapteri kirjoitti:Miten niin ohi aiheen? Kyseessähän on selkeä pohdinta siitä, miten joku voi aina ostaa väärän objektiivin, osti minkä tahansa. Sen huomaaminen kestää joskus viikon, joskus vuoden. On oleellista selvittää, mitä väärän ostamisen taustalla on, etteivät muut sortuisi siihen.
Muut sortuisi siihen? Katsoppa adapteri joskus Myydään-palstaa, se on väärällään uudenkarheita kameralaitteita, ilmeisiä vikaostoksia. Sitä paitsi on minulla sangen vanhojakin ostoksia yhä hallinnassani. Esimerkiksi EF 16-35L II (sama yksilö) on ollut minulla jo yli kolme vuotta, 5D II (sama yksilö) kaksi vuotta.

Saattavat saada väärän käsityksen foorumista ja jäädä paitsi siitä sen asiallisemmasta osasta, kun pelästyvät ja lähtevät pois.
Pöh! Jos näistä jutuista joku paskahousu pelästyy ja jättää sen takia foorumin, on kyseinen tulokas itse avohoidon tarpeessa.
adapteri
Viesti:

Viesti Kirjoittaja adapteri »

spege kirjoitti:
Muut sortuisi siihen? Katsoppa adapteri joskus Myydään-palstaa, se on väärällään uudenkarheita kameralaitteita, ilmeisiä vikaostoksia. Sitä paitsi on minulla sangen vanhojakin ostoksia yhä hallinnassani. Esimerkiksi EF 16-35L II (sama yksilö) on ollut minulla jo yli kolme vuotta, 5D II (sama yksilö) kaksi vuotta.
On tuolla muitakin syitä myydä kamoja. Minä ostin loppukesästä myydään-osion kautta kameran. Sen entinen omistaja oli tarvinnut sitä matkalla ja tarve päättyi matkan loputtua. Samalla lailla minä ostin kaksi vuotta sitten matkaa varten uuden kameran ja se on ollut matkan jälkeen kaapissa, kunnes 6 vuotias sukulaispoika tarvitsi sellaista. Joskus oikeasti tarve loppuu.

Minulla on kaapissa 35 objektiivia. Siellä on hyviä joukossa, mukana on turistilasi ja piiiitkää putkea. Jos tarvitsen uutta, ostan sellaisen, mutta en myy vanhoja pois. Kyllä niille joskus tarvetta tulee. Tai sitten ei, mutta en ainakaan häviä vaihtokaupoissa. Noin viiden vaihdon hinnalla saisit sinäkin aina uuden objektiivin. Silloin ei tarvitsisi koskaan katua sitä, että on myynyt pois juuri sen paremman ja pitänyt huonomman. Odota kevääseen ja huomaat, että olisi ollut käyttöä juuri sille objektiiville, jonka annoit viimeksi vaihdossa.
Ei mahtunu

Viesti Kirjoittaja Ei mahtunu »

Päivä päivältä vahvemmin alkaa tuntua siltä, että Adele taitaa olla Spegen muusa.

Eli näennäisen kiukuttelun ja nalkutuksen taustalta löytyy todellisuudessa mitä ihanin kannustava voima, joka kerta toisensa jälkeen lietsoo Spegen yhä uusiin ihmesaavutuksiin. Nämä saavutukset sitten aktualisoituvat vaikkapa kalustohankintojen tai silmiä hivelevän kauniiden valokuvien muodossa.
harjuva

Viesti Kirjoittaja harjuva »

Itseasiassa olen nähnyt turistilasin usean ammattimaisen "firmakuvaajan" ja "urheilukuvaajan" käytössä, joilla runkona on näytänyt olevan 5DMk2 ja salama EX580II. Laatu riittää hyvin A4 kokoiseen henkilöstölehteen ja nettikäyttöön. Miksi siis tehdä asioista monimutkaisempia kuin ne ovat? Jos pimeä zoomi riittää niin että koko päivän voi räpsiä ko. setillä niin miksi vaivautua marginaalisesti parempaan? Valo on hyvä jos naama näkyy. Kukaan ei siitä "paremmasta" kuitenkaan maksa ylimääräistä?

Uutta vuotta 2011!
spege

adapteri kirjoitti:Minulla on kaapissa 35 objektiivia. Siellä on hyviä joukossa,
Nettisivujesi kuvien perusteella objektiivisi vaikuttavat kyllä edustavan jotakin 40-luvun tekniikkaa, ihan oikeasti. Kuvat ovat pääosin järjetöntä suttua ja tuhnua, pienessä nettikoossa!

Voitko adapteri listata omistamasi objektiivit, ihan mielenkiinnon vuoksi?
Airwalk

Viesti Kirjoittaja Airwalk »

harjuva kirjoitti:Itseasiassa olen nähnyt turistilasin usean ammattimaisen "firmakuvaajan" ja "urheilukuvaajan" käytössä, joilla runkona on näytänyt olevan 5DMk2 ja salama EX580II. Laatu riittää hyvin A4 kokoiseen henkilöstölehteen ja nettikäyttöön.
Kyllä tuo objektiivi ammattilaisella riittää kuvanlaadultaan mutta ei harrastajalle, kun niillä on tapana tutkia kuvia 100% suurennettuna...
Vastaa Viestiin