Ensimmäistä järjestelmäkameraa - kiperä tilanne

Voit vapaasti kysyä jopa vähän tyhmiäkin.
k-x

Viesti Kirjoittaja k-x »

Niin ja kannattaa myös harkita ns. tuplakitin ostoa. Silloin saat myös teleputken, usein 50-200mm. Laatu ei tietenkään ole parasta mahdollista noissa kittiputkissa, mutta riittävät moneen tarkoitukseen ihan hyvin, pl. nämä hc-kuvaajat. Tuplakitti voisi olla hyvä valinta silloin jos tietää tarvitsevansa pidempää polttoväliä mitä 18-55 millinen tarjoaa. Jos Canoniin päädyt kannattaa katsoa, että putkissa lukee IS ja jos Nikoniin niin VR. Silloin saat kuvanvakaajalla olevat versiot. Pentaxeissa vakaaja on rungossa, joten niitä ei objektiiveissa tarvita. Näistä vakaajista täällä on väitelty vaikka kuinka paljon, mutta molemmat versiot toimivat ja se lienee tärkeintä.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
ossipena

Viesti Kirjoittaja ossipena »

jmra kirjoitti:
ossipena kirjoitti:kertoisitko muillekin että mistä mainitsemiasi kolmansien osapuolien linssejä oikeasti saa ostettua? Entä tilttausefektin matkiminen photarissa? Mitäs jos mun 1Ds:ssä on yhtä hieno """automaattitarkennus""" kunhan adapterissa on joku toimiva siru? Ei tartte turhaan heikentää piirtoa ja valovoimaa jatkeilla...
No kylläpäs vastaus herätti tunteita.

Tuossa pari kolmannen osapuolen vaihtoehtoa:

https://www.schneideroptics.com/ecommer ... 9&IID=6264

http://araxfoto.com/specials/tilt-shift-35/

Niin ja onhan Lensbaby myös tilt/shift ;)

Lisäksi Pentax 645:ään saa tilt/shift linssejä, jotka menee K-bajonettiin sovitteella.

Et muuten tainnut käsittää tuota Pentax F 1.7x AF telekonvertterin automaatitarkennusta. Siinä rungon tarkennusmoottorilla liikkutetaan telekonvertterin sisällä olevaa tarkennusoptiikkaa ja automaattitarkennus oikeasti toimii. Vähän rajoittunut liikealue on, eli jos kaemmaksi kuvaa niin objektiivi jota tuolla käytetään kannattaa ruuvata lähelle ääretöntä etukäteen ja taas lähelle kuvatessa lähelle lähintä tarkennusetäisyyttä, mutta näiden rajoitusten kanssa toimii.

Tietysti jatke aina heikentää piirtoa ja ei se polttovälin kasvaminenkaan varsinkaan laajiksilla aina mukavaa ole. Toisaalta teleobjektiivien kanssa monesti ihan haluttu ominaisuus. Optisesti tuo jatke on myös hyvä, eli ihan käyttökelpoinen kokonaisuus se moneen tilanteeseen on.

Tilttausefektiin photarilla en osaa vastata, kun en ole photaria koskaan käyttänyt, mutta onhan noita softia joilla efektin emulointi onnistuu (vaikka ihan P merkkisellä kameralla voi raw:n kehittää jpg:ksi laskennallisella efektillä).
näköjään tunteita heräsi enemmän siellä päässä, arax kun tuntuu olevan nykyään melkoinen haamuoptiikka, linkittämältäsi sivultakin voi poimia seuraavan tekstin:
"Price: N/A The lens is out-of-stock right now. When it will be available and for what price - unknown. Please subscribe to our news to be informed. "
tuo teksti on ollut tuolla kuukausikaupalla.

joten jäljelle jää toi parin tonnin mötkäle, siihen hintaan saa melkein kaksi kanuunan ts:ää... mutta pakko myöntää että joo, pentaksille saa tiltshiftiä.

aa ok, melko outolintu tuollainen telejatkeessa oleva tarkennus, oletin että viittasit mikro43 -maiseen "kun tarkennus on kohdillaan niin räps" -toiminnallisuuteen.

ja voin vielä lopuksi spoilata että mites meinasit millään kuvankäsittelyllä muuttaa tarkennustason kulmaa? samalla tekniikallahan tarkennus jäisi tarpeettomaksi jos kerran jälkikäsittelyssä päästäisiin uudelleenmäärittelemään tarkennustason paikka ja kulma suhteessa kennoon...

itseä etupäässä häiritsee repetin "ein 10x superzoom, ein ISO1600 f/8 für alles, ein pentax" -mantra. kerta per thread ois ihan ok mutta pitääkö sitä jankata ja jankata ja haukkua aina se sama serkun veljen tutun pojan siskon xxD joka ei tarkentunut millään mihinkään ja kuvanlaatukin oli ihan kuraa?
ossipena

Viesti Kirjoittaja ossipena »

Repetti kirjoitti: Kyllä, se Canonin laajempi objektiivivalikoima niiden kolmen linssin osalta tuli selväksi, tai aluksi näytti tulevan, sitten ei tullutkaan. ?

Järjestelmä se ostetaan joka merkissä, eikä se millään merkillä kaadu objektiiveihin.
khrm. canonin ja nikonin. kaikki on kiinni siitä todennäköisyydestä millä tarvetta noille erikoisoptiikoille on. pentaksin tai minkä tahansa muun paitsi canikonin ostaminen altistaa sille riskille että jos tarvetta noille tulee niin lirissä ollaan. jokainen joutuu ihan itse punnitsemaan sen riskin. kova yrityksesi vähätellä ihan oikeaa penan puutetta kertoo taas miten tyhjä tynnyri kumisee koviten.

toivottavasti pystyt nukkumaan yösi, minä en pystyisi tuollaisella agendalla.

kertoisitko vielä että miten järjestelmä ei kaadu objektiiveihin? ostetaan toinen järjestelmä rinnalle johon saadaan puuttuvat putket? vai mikä logiikka tuonkin aivopierun takana on?

aloittajalle: elä usko ketään, lue dpreviewiä ahkerasti niin saat takuuvarmasti miljoona kertaa paremman kuvan siitä mitä kannattaa ostaa.
Repetti
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Repetti »

IcyAero kirjoitti:
k-x kirjoitti:Kysyjälle vinkiksi. Käy lukemassa esim. dpreview.comin sivuilta arvostelut kameroista joita olet katsonut. Siellä on aika hyvin käyty kameroiden ominaisuudet läpi. Jos sinulla oli listassa Canon 500D, 550D, Pentax K-x/K-r, Nikon D5000/D90/D3100 et voi pahasti pieleen mennä jos jonkun niistä ostat. Melkein kannattaa ostaa runko ja kittilinssi. Kittilasi tulee käytännössä ilmaisena mukana (vrt. pelkän rungon hintaan) ja sillä pääsee hyvin alkuun. Sitten kun tietotaito kehittyy voi alkaa miettiä uusia optiikoita.
Kiitos, ehkäpä tämänkin ketjun ensimmäinen järkevä ja asiallinen viesti - muut kun ovat täysin säällittäviä viestejä toisten käyttäjien ja heidän mielipiteitään provisointia varten.
Niin ovat olleet valitettavasti taas kerran. Omalta osaltani pyydän sitä anteeksi.

Minun mielestäni nämä ketjut kulkevat aina samaa rataa. Jos joku mainitsee Pentaxin (minä tai joku muu), alkaa mahdoton kina objektiivien määrästä Canon/ Pentax kuten myös nälviminen.

Oma näkemykseni mainitsemasi kahden merkin ja mallin välillä on kuitenkin Pentax K-r, jota olisin "normaalioloissa" perustellut paremmin. Mutta katso sinä ne erot vaikka sieltä Dprewievistä - toki muitakin testejä/ katsauksia löytyy.

Ja olipa valintasi mikä tahansa, arvostan sitä ja toivon sinulle miellyttäviä hetkiä harrastuksen parissa.

Näillä sanoilla poistun tästä ketjusta ja toivotan kaikille osallistujille Hyvää Uutta Vuotta!
PS! Lisään vielä viestit seuraavaan kohtaan ossipenalle ja airwalkille. :)
Pentax K-x, Tamroneita, Manfrotto 055 pro ja Metzin salama - niillä mennään!_________________________________
Repetti
Viesti:

Ossipena:
Kyllä minä näistä höpinöistä nähden pystyn nukkumaan yöni täysin rauhallisesti.
Eivät nämä elämää suurempia asioita ole! :D
Hyvää Uutta Vuotta sinullekin!

Airwalk:
En oikein ymmärrä, miksi tämä meni meidän välillämme tällaiseksi, yleensä sinä olet ollut asiallinen ja sinun kanssasi on ollut helppo keskustella asiallisesti.
Hyvää Uutta Vuotta sinulle!

Reino
Pentax K-x, Tamroneita, Manfrotto 055 pro ja Metzin salama - niillä mennään!_________________________________
Airwalk

Viesti Kirjoittaja Airwalk »

Repetti kirjoitti:Minulla oli "kunnia" kuvata Canonin 500D: llä ja 85/1.8 optiikalla.
Ihan hyviä kuvia mutta onneton pitää käsissä. Olematon otekahva ja pieni sormisyvennys. Ja sama se on 550D: n kanssa.
Repetti kirjoitti: Mutta ns. kolmannen valmistajan (Tamron, Sigma yms) ovat Pentaxille halvempia, sillä Penassa on rungossa se runkovakaaja ja tarkennusmoottori, mitä Canoneissa, eikä osassa Nikoneita ole, vaan ne on ostettava jokaisessa objektiivissa erikseen. Sitä etsimen vakautusta en ole käytännössä huomannut kuvatessani parilla Canonilla.
Repetti kirjoitti:
Ja eikö se ole sama, kuvaanko Tokinan vai Nikonin objektiivilla, jos lasi on optisesti sama?
Sitten näitä ihme juttuja jotka tuntuu että on ihan mielikuvituksen tuotetta, jolla yrität ilmeisesti kumota kiinteiden putkien selvästi paremman kuvanlaadun.
Repetti kirjoitti:Itse olen kuvannut kyseisellä objektiivilla useamman vuoden ja viime viikonloppuna kuvasin Canonin 500D: llä ja samalla (Canoniin tehdyllä) Tamronilla. Tämä Canonin omistaja omistaa myös Canonin 85/1.8 linssin ja väitti, ettei hän huomaa eroa piirrossa näiden välillä. Ja oli Tamroniinsa edelleen erittäin tyytyväinen.
Repetti kirjoitti:
Ja miksi kuvasin aukolla f:8, koska käytän yleensä aina aukkopainotteista moodia kuvatessani ja tiedän useimpien objektiivien piirtävän parhaiten aukoilla 5.6-11, ja koska valo riitti (iso 1600), kuvasin koko ajan sillä kasilla.
Kannattaisiko ostaa kuitenkin joku muu kuin se superzoomi...
Repetti kirjoitti: Kiitos samoin. Näistä kahdesta kyseessä olevasta mallista se Pentax on parempi myös perusteltuna.
http://www.dpreview.com/reviews/canoneos500d/page29.asp Vertaileppa canon 500D ja k-x ihan ajatuksen kanssa, mieti sen jälkeen onko tuo lause nyt varmasti totta vai pitäisikö sanoa että tuosta käyttäjä valitsee itselleen sen parhaan rungon.
550D ja k-r ei pystynyt vielä vertaamaan mutta varmaan sama ero sielläkin, molemmat kun tekevät niin marginaalisia päivityksiä.

Ketjut pysyisi hieman asiallisempina jos pysyttäisi edes hieman factoissa eikä ihan pelkästään IMO tyylisesti.
Repetti
Viesti:

IcyAero kirjoitti:Sekaisin ollaan, mutta sehän on vain hyvä asia.

Riippuen miten nuo Hollannin alennusmyynnit kääntävät hintoja, niin matkaan lähtee joko 500D tai K-r.
Airwalk, koska ainakin pyrit asiallisuuteen, pyörrän tältä osin lupaukseni lopettaa tässä ketjussa.

Eli kertomukseni kuvauskokemuksistani lähti tasan tarkkaan tästä ketjun aloittajan kommentista.

Kerroin vain kokemuksestai Canon eos 500D. stä, en haukkunut itse kameraa millään tavalla, totesin vaan sen minun käteeni puutteellisen ergonomian, joka K-r: ssä on parempi muidenkin kuin minun mielestäni.

Hannu KH

K-r:n kuvausote on oleellisesti parempi paremman kahvan ansiosta kuin k-x:n tai pikku-Canonin. Akkukahva ei oikean puoleisen kahvan huonoa muotoilua paranna.

Joulunpyhien ajan asiaan perehtyneenä K-r tuntuu mielenkiintoiselta 3 Canon-rungon lisänä. Paljon positiivista varsinkin automaattinen valkotasapainon säätö toiselta planeetalta C-leiriin verrattuna.
Näin jälkeenpäin investointia tuumivana x-liitteen vaihto ostohetkellä r-liitteeseen oli toosi kannattava juttu.

Tiedät varmaan Hannun Canon mieheksi, jolla on muistaakseni kolme Canonin runkoa ja Pentax K-r.

Seuraavat kaksi kohtaa ovat mielestäni ihan ymmärrettävissä.

Ja syy miksi suosin zuumeja on ihan tunteilematta sanottu ; aivoinfarkti syksyllä -02, jossa meni vasen puoli. Silma leikattiin, joten se toimii joten kuten. Kuntoutuksessa -03 myös osa liikuntakyvystäni palautui mutta vasempaan jalkaan jäi kokoaikainen hermosärky ja käveleminen on hidasta ja tuskallista.

Siksi suosin zuumeja, vaikka tiedän ne useimmiten heikommin piirtäviksi ja pimeämmiksi kuin kiinteät. Ja parempaan zuumiin minulla ei ole valitettavasti varaa! :(

Enkä ymmärrä, miksi kutsut seuraavia mielikuvituksen tuotteeksi. Ne ovat vain kyseisen Canonin omistajan mielipiteitä ihan suoraan toistettuina. Itse en ole vertaillut kiinteän ja tuon zuumin piirtoa Canonissa.

Tiedän kyllä, ettei vertailutietoa Dprewievissä ole näistä malleista, siksi hieman ihmettelen tyyliänne jättää kysyjä "tyhjän päälle" toteamalla vain, että etsi sieltä, vai etkö tiennyt asiasta?

Omasta mielestäni olen pitänyt asian mielessäni ja yrittänyt olla niin asiallinen kuin mahdollista.
Toivottavasti sinäkin pidät mielessäsi aloittajan kysymykset ja yrität vastata niihin, etkä niinkään keskity toisten kirjoittajien kommentoimiseen.

Täältä ainakin löytyy kuvanlaatuun vaikuttavien asioiden vertailu sekä myös kameran yksityikohdat näistä, niinkuin muistakin malleista. Ja siellä huomiotani eniten kiinnitti sarjakuvausnopeuden erot ja parempi värien toisto.
Mutta jokainen verratkoon siellä mitä kameroita haluaa ja valitkoon sen minkä haluaa.

http://www.dxomark.com/index.php/en/Cam ... re-sensors

Reino
Viimeksi muokannut Repetti, Joulu 30, 2010 17 : 49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
Airwalk

No hard feelings, niin kuin lontoon murteella on tapana sanoa...
Jäädään odottamaan "icyaero:n" valintaa.
Repetti
Viesti:

Airwalk kirjoitti:No hard feelings, niin kuin lontoon murteella on tapana sanoa...
Jäädään odottamaan "icyaero:n" valintaa.
Näin me teemme ja totisesti toivon, ettei meistä tule "toistemme vainoajia" tällä foorumilla. :D
jiipeehoo

Viesti Kirjoittaja jiipeehoo »

Repetti kirjoitti:
jiipeehoo kirjoitti:
Repetti kirjoitti: No ei aina! :)
Canonin 60D ei esimerkiksi sitä mielestäni ole, ihan vaan numerojen valossa. Vaiko onko se edes Canonin uusin-kun niitä tulee kuin sieniä sateella?
Ihan mielenkiinnosta, mistä numeroista sä puhut? Mitkä speksiviidakon numeroista muodostivat juuri yllä mainitsemasi näkemyksen?
No esimerkiksi noista:

http://snapsort.com/compare/Canon_EOS_60D-vs-Pentax_K-5

Ja jos katsot pisteiden selityksiä klikkaamalla sitä sinistä linkkiä siitä pisteiden alta, näet että Canon on saanut suositummuudesta 5 pistettä enemmän kuin Pentax, vaikken minä ymmärrä, miten se kameran teknisiin ominaisuuksiin vaikuttaa?
Eittämättä K-5 on hieno kamera, mutta enpäs ollutkaan koskaan ajatellut, että se ja 60D painisivat samassa karsinassa. Täytyy tosin korostaa, että en ole ollenkaan perillä nykykameroiden speksikimarasta tai hinnoista.

Itse hankin 60D:n joulualesta, myin kittizoomin saman tien ns. päivän hintaan, jolla se vaihtoi omistajaa heti. Rungolle jäi hinnaksi 769 euroa. Pelkkä runko olisi irronnut reippaalla 800 eurolla. Hintapoliittisin perustein 60D painisi tämän perusteella näköjään lähinnä k-7:n kanssa, nikon-verrokkia en jaksa kaivella. Pistemaattori arpoisi tässä tapauksessa seuraavan rivin: http://snapsort.com/compare/Canon_EOS_60D-vs-Pentax_K-7
nomad

Viesti Kirjoittaja nomad »

Ihan piruuttani katsoin miten snapsort rankkaa käyttämäni Nikon D700:n Pena K-5 nähden. Vastaus: tappio tuli 76 vs. 100. Itseasiassa täyskennoinen Nikon D700 on jopa huonompi kuin pokkarini Pana LX3. Pisteet 66 vs. 69.

Nikonin lippulaiva D3x häviää K-5:lle 87 vs. 100. Kummallista, kaikkialla on aina puhuttu, että Nikon D3x on paras kinokennoinen järkkäri koskaan/toistaiseksi.

Pitäisköhän laittaa kamerat myyntiin ja jatkaa kännykkäkuvausta. Voittaisko edes iPhone K-5:n? Onks K-5:ssä puhelintoimintoa?
Repetti
Viesti:

jiipeehoo kirjoitti:
Repetti kirjoitti:
jiipeehoo kirjoitti: Ihan mielenkiinnosta, mistä numeroista sä puhut? Mitkä speksiviidakon numeroista muodostivat juuri yllä mainitsemasi näkemyksen?
No esimerkiksi noista:

http://snapsort.com/compare/Canon_EOS_60D-vs-Pentax_K-5

Ja jos katsot pisteiden selityksiä klikkaamalla sitä sinistä linkkiä siitä pisteiden alta, näet että Canon on saanut suositummuudesta 5 pistettä enemmän kuin Pentax, vaikken minä ymmärrä, miten se kameran teknisiin ominaisuuksiin vaikuttaa?
Eittämättä K-5 on hieno kamera, mutta enpäs ollutkaan koskaan ajatellut, että se ja 60D painisivat samassa karsinassa. Täytyy tosin korostaa, että en ole ollenkaan perillä nykykameroiden speksikimarasta tai hinnoista.

Itse hankin 60D:n joulualesta, myin kittizoomin saman tien ns. päivän hintaan, jolla se vaihtoi omistajaa heti. Rungolle jäi hinnaksi 769 euroa. Pelkkä runko olisi irronnut reippaalla 800 eurolla. Hintapoliittisin perustein 60D painisi tämän perusteella näköjään lähinnä k-7:n kanssa, nikon-verrokkia en jaksa kaivella. Pistemaattori arpoisi tässä tapauksessa seuraavan rivin: http://snapsort.com/compare/Canon_EOS_60D-vs-Pentax_K-7
Vastasin vaan kysymykseesi. Myös Canonilla kuvaava Airwalk piti sitä tässä samassa ketjussa epäonnistuneena päivityksenä kymppisarjaan.

Tuo ilmoittamasi hinta on todella edullinen ko. kameralle sen "yleiseen hintatasoon" nähden.

Pentax K-7 onkin ns. vanha malli, jonka tilalle K-5 tuli ja sitä K-7: aa myydään nyt alennushintaan.

Eihän näissä rungoissa tosiassa käytännön valokuvauksen kannalta niin suuria eroja ole. Eikä toisaalta hyväkään kalusto tee kenestäkään valokuvaa jos sitä "silmää" ei ole.

Ihan hyvän hankinnan olet tehnyt ! :D Onnittelen!
nomad

Repetti kirjoitti: Eihän näissä rungoissa tosiassa käytännön valokuvauksen kannalta niin suuria eroja ole. Eikä toisaalta hyväkään kalusto tee kenestäkään valokuvaa jos sitä "silmää" ei ole.
Älä kiertele, vaan kommentoi minun edellinen viesti! Minulla on nyt paha mieli!
Airwalk

Repetti kirjoitti:
jiipeehoo kirjoitti: Itse hankin 60D:n joulualesta, myin kittizoomin saman tien ns. päivän hintaan, jolla se vaihtoi omistajaa heti. Rungolle jäi hinnaksi 769 euroa. Pelkkä runko olisi irronnut reippaalla 800 eurolla. Hintapoliittisin perustein 60D painisi tämän perusteella näköjään lähinnä k-7:n kanssa, nikon-verrokkia en jaksa kaivella. Pistemaattori arpoisi tässä tapauksessa seuraavan rivin: http://snapsort.com/compare/Canon_EOS_60D-vs-Pentax_K-7
Vastasin vaan kysymykseesi. Myös Canonilla kuvaava Airwalk piti sitä tässä samassa ketjussa epäonnistuneena päivityksenä kymppisarjaan.
Teknisiltä ominaisuuksilta ja fyysiseltä ominaisuuksilta tuo 60D oli itselle pettymys, mutta se tuli hieman eri sarjaan kuin esim. 50D silloin. Tämän 60D hinta 769e on todella hyvä ja hinta/laatu suhde loistava, itse maksoin vielä 40D:stä puolivuotta julkaisemisen jälkeen yli 1000e.

Canoni ei selvästikkään ajatellut että kymppisarjan kuvaajat päivittäisi tähän uuteen 60D, vaan he päivittävät 7D:n. Tällä 60D kosiskellaan selvästi jo ihan ensimmäisen rungon hankkijaa ja tämä onkin mielestäni hinta/laatu suhteeltan paljon parempi kuin esim. 550D
Repetti
Viesti:

nomad kirjoitti:
Repetti kirjoitti: Eihän näissä rungoissa tosiassa käytännön valokuvauksen kannalta niin suuria eroja ole. Eikä toisaalta hyväkään kalusto tee kenestäkään valokuvaa jos sitä "silmää" ei ole.
Älä kiertele, vaan kommentoi minun edellinen viesti! Minulla on nyt paha mieli!
No enpä kiertele, en vaan huomannut äsken viestiäsi.

Tämä aihehan ei kuulu tähän ketjuun, enkä tunne ko. kameroita. Mutta voit ihan itse etsiä vertailuja netistä vaikka Nikon D700 vs Pentax K-5.

Tässä yksi googlettamalla sattumanvaraisesti otetuu:

http://thephoblographer.com/2010/11/05/ ... 700-d300s/

Miten se nyt noin paljon koskee?
Kysy jmra: lta, hän kuvaa K-5: llä. :)
nomad

Tarkoitus oli kyllä sarkasmin konstein osoittaa, että snapsort on aivan täyttä fuulaa.
_Lars_

Viesti Kirjoittaja _Lars_ »

nomad kirjoitti:Tarkoitus oli kyllä sarkasmin konstein osoittaa, että snapsort on aivan täyttä fuulaa.
Tai sitten penan k-5 on paras koskaan tehty digitaalinen järjestelmäkamera. ;) Hyvä se toki on, samplekuvat puhuvat puolestaan.
Repetti
Viesti:

nomad kirjoitti:Tarkoitus oli kyllä sarkasmin konstein osoittaa, että snapsort on aivan täyttä fuulaa.
Aivan! :D

Mutta esim. tuo antamani linkki ei ollut niille sivuille vaan sivulle, jossa on linkit myös D x O labsin mittaussivuille ja näytti olevan jotain sanallista höpinää ja ihmettelyä myös. Ja nuo D xO: n mittaustulokset näyttäisivät olevan vielä mairittevammat K-5: lle. :D

Mutta eikös se ole mukavaa kun ja jos Pentax on onnistunut hyvin viimeisissä päivityksissään (K-x, K-r ja K-5)?

Ja niin on onnistunut minusta myös Nikon D3100, ja D7000: n kanssa.
Ja kuten Airwalk sanoikin, Canonille mahtoi tapahtua tuon 60D: n kanssa joku arviointivirhe kohderyhmästä - tai hinnastahan se riippuu.
nomad

En kyllä ikänä uskoa, että D7000 on parempi kuin D700. Edes jumalainen K-5 ei ole parempi. Noi siteeraamasi jutut ovat nettihorinaa.
Airwalk

nomad kirjoitti:En kyllä ikänä uskoa, että D7000 on parempi kuin D700. Edes jumalainen K-5 ei ole parempi. Noi siteeraamasi jutut ovat nettihorinaa.
Korkeilla herkkyyksillä D700 ja 5D mk2 ovat selvästi parempia kuvanlaadultaan kuin D7000 tai K-5. Matalilla herkkyyksillä on sitten jo hyvin vaikea erottaa...
Vastaa Viestiin