TuristiLasi tuli takaisin taloon!
-
- Viesti:
:D ...mutta eikö se ole Turun Rajala?Munt kirjoitti:Joulu... joulu... tuo objektiivin syntymäjuhla.
..Valovoiman Herra kirjoitti: DC.netin Jouluevankeliumi
Siihen aikaan antoi moderaattori Matti käskyn, että koko valtakunnassa oli toimitettava koekuvaus.
Tämä koekuvaus oli ensimmäinen ja tapahtui Adelen ollessa taas pahalla tuulella.
Kaikki menivät kirjoittautumaan koekuvausluetteloon, kukin omaan ketjuunsa.
Niin myös Spege lähti Joroisilta, sorsien kaupungista ja meni koekuvaa varten Uudellemaalle, Rajalan kaupunkiin Helsinkiin, sillä hän kuului Rajalan kanta-asiakkaisiin.
Hän lähti sinne y
hdessä kihlattunsa M
ersun kanssa, joka odotti koneremonttia. Heidän siellä ollessaan tuli Mersun korjauksen aika, ja hän synnytti objektiivin, esikoisensa. Hän kapaloi objektiivin ja pani hänet Billinghamiin, koska heille ei ollut tilaa takakontissa.
Sillä seudulla oli kuvaajia yöllä ulkona vartioimassa Gitzojaan. Yhtäkkiä heidän edessään seisoi Canonin enkeli, ja Canonin kirkkaus ympäröi heidät. Pelko valtasi kuvaajat, mutta enkeli sanoi heille: "Älkää pelätkö! Minä ilmoitan teille IS-ilosanoman, suuren ilon koko DC.netille. Tänään on teille Helsingin kaupungissa syntynyt Superzoomi. Hän on Turisti Ällä. Tämä on merkkinä teille: te löydätte objektiivin, joka makaa kapaloituna Billinghamissa." Ja samalla hetkellä oli enkelin ympärillä suuri taivaallinen stobistijoukko, joka ylisti Canonia sanoen:
Canonin on kunnia kameralaukussa, palstoilla rauha ihmisillä, joita hän rakastaa.
Kun enkelit olivat menneet takaisin Rajalaan, kuvaajat sanoivat toisilleen: "Nyt Helsinkiin! Siellä me näemme sen, mitä on tapahtunut, sen, minkä Canon meille ilmoitti." He lähtivät kiireesti ja löysivät Mersun ja Spegen ja objektiivin, joka makasi Billinghamissa. Tämän nähdessään he kertoivat, mitä heille oli objektiivin bokehista sanottu. Kaikki, jotka kuulivat kuvaajien sanat, olivat ihmeissään. Mutta Mersu kätki takakonttiinsa kaiken, mitä Spege osti, ja tutkisteli avioerohakemusta.
Kuvaajat palasivat kiittäen ja ylistäen Canonia siitä, mitä olivat kuulleet ja nähneet. Kaikki oli juuri niin kuin heille oli Rajalassa sanottu.
Ja tämän myöt ävoikin lähteä iloisin mielin Joulun viettoon. Hauskaa Joulua!
-
Rienausta. Lisää tällaista on siis saatava.Munt kirjoitti:..Valovoiman Herra kirjoitti: DC.netin Jouluevankeliumi /size]
Jotta hyvää kosmisen ja skitsofreenisen juutalaiszombin syntymäpäiväjuhlaa vain muillekin. Muistakaahan asianmukaiset eläinuhrit, illalla ainakin täällä mutustellaan kymppikilon kinkkua.
Sarjassamme perimmäisiä kysymyksiä
-
Hyvää Joulua vaan kaikille, Joulun kunniaksi jopa nikonisteille! Ja kiitos jälleen kerran kaikille tähän spege-ketjuun osallistuneille, taas on +200 viestiä ja +10.000 lukukertaa kasassa! :)
Pikkuisen kuitenkin säälin niitä ihmispoloisia, jotka joutuvat viettämään Joulun ilman Canonin hienointa zoomobjektiivia, EF 28-300/3,5-5,6 L IS USM:ää. :)
Pikkuisen kuitenkin säälin niitä ihmispoloisia, jotka joutuvat viettämään Joulun ilman Canonin hienointa zoomobjektiivia, EF 28-300/3,5-5,6 L IS USM:ää. :)
* Suur-Sawon valtakunnan ja DC.net kansan valokuvamarsalkka *
-
Ei se mitään, onhan tuossa pöydän kulmalla Peleng.spege kirjoitti: Pikkuisen kuitenkin säälin niitä ihmispoloisia, jotka joutuvat viettämään Joulun ilman Canonin hienointa zoomobjektiivia, EF 28-300/3,5-5,6 L IS USM:ää. :)
Sarjassamme perimmäisiä kysymyksiä
-
Kiitos samoin.spege kirjoitti:Hyvää Joulua vaan kaikille, Joulun kunniaksi jopa nikonisteille!
Sinulla on sitten ilmeisesti valaistus kunnossa: rikkiplasma kattovalona ja 70 W:n monimetallilamput kuusenkynttilöinä. Käyhän se noinkin, mutta säälin aika tulee sitten kun sähkölaitos lähettää laskunsa.Pikkuisen kuitenkin säälin niitä ihmispoloisia, jotka joutuvat viettämään Joulun ilman Canonin hienointa zoomobjektiivia, EF 28-300/3,5-5,6 L IS USM:ää. :)
Itse en vaihtaisi EF 50/1.2 ÄLLÄÄ tuollaiseen pimeään zoomiin mistään hinnasta, varsinkaan tunnelmallisessa joulukuvauksessa. Hyvänen aika, joku 5,6 on tähtikaukoputken valovoima eikä modernin kameraobjektiivin.
Hannu
-
Omissa rungoissani (1D IV ja 5D II) herkkyyden voi nostaa sangen korkeaksi, ilman että kuvanlaatu sanottavasti kärsii. Näin ollen 28-300L IS on äärimmäisen monikäyttöinen objektiivi.hkoskenv kirjoitti:Itse en vaihtaisi EF 50/1.2 ÄLLÄÄ tuollaiseen pimeään zoomiin mistään hinnasta, varsinkaan tunnelmallisessa joulukuvauksessa. Hyvänen aika, joku 5,6 on tähtikaukoputken valovoima eikä modernin kameraobjektiivin.
50/1,2L on taasen hyvin marginaalisen käytön lasi. Valovoimaa toki piisaa, mutta objektiivin piirto millään aukolla ei vastaa linssin kallista hintaa. Ja koska en ole mikään kovin tunnelmaihminen, ei ole järkeä seisottaa tuollaista puhtaasti tunnelmalasia kaapissa. 24-70/2,8L riittää minulle hämärälasiksi.
On sangen mielenkiintoista, että tämä 50/1,2L, vaikka sen pitäisi olla huippuluokan prime-objektiivi, ei pärjää terävyydessä yli 10x polttovälialueen 28-300L-superzoomille, himmennettynä yleiseen maisemakuvausaukkoon f/11!
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... &APIComp=4
-
Tämä se vasta mielenkiintoista onkin. ;)spege kirjoitti:On sangen mielenkiintoista, että tämä 50/1,2L, vaikka sen pitäisi olla huippuluokan prime-objektiivi, ei pärjää terävyydessä yli 10x polttovälialueen 28-300L-superzoomille, himmennettynä yleiseen maisemakuvausaukkoon f/11!
http://www.the-digital-picture.com/Revi ... &APIComp=4
Satasen kittilinssi potkii ylihintaista kuminauhalasia persuksille 6-0. :D
(äläkä linkitä 300mm kohdalla tehtyä vertailua ;) )
-
Mikä virka on telezoomobjektiivilla, joka tekee telepäässä noin karmeaa jälkeä, himmennettynä ?? On uskomatonta, mitenkä hyvin 28-300L säilyttää hyvän piirron läpi koko valtavan polttovälialueen, 28 mm laajakulmasta 300 mm superteleeseen asti!PekkaSav kirjoitti:(äläkä linkitä 300mm kohdalla tehtyä vertailua ;) )
Lisäksi kun tiedän, mitenkä hyvä kontrasti, väritoisto ja bokeh tuossa 28-300L:ssä on, ei tässä voi muuta kuin hymyillä. :))
-
- Viesti:
-
- Viesti:
Siinä on juuri se pieni ero, että minä tiedän, mitkä laseistani ovat suttulaseja ja mitkä eivät. Minä voin valita 35 (tai 38, jos löydän ne kolme hyvässä tallessa olevaa) objektiivin valikoimasta tarpeen mukaan vähemmän suttuisen tai suttulelun. On siellä terävää primeäkin mm 50millisissä ja 300 millisenä sekä pari zopivaa zuumia. 24millinenkin on oikein hyvä. Sen myönnän, että 1000-4000millinen on vähän sekundaa, mutta väliäkö sillä. Pääasia, että ulottuu. Minä otan vain taidekuvia ja vain nettiin. Silloinhan objektiivin kuuluukin olla holgamainen.spege kirjoitti:Ole suttulasimies jo hiljaa ja näytä meille Joulun kunniaksi yksi itse ottamasi valokuva!adapteri kirjoitti:Luulet.spege kirjoitti:Lisäksi kun tiedän
Minun kuviani saat ihailla nettisivuillani, siellä niitä on. Siellä on sekin kokoelma, jolla lyttäsin sinun sorsakuvasi, vai etkö enää muista?
-
-
- Viesti:
Se on sama osoite kuin mitä on ollut viimeiset 10vuotta. Ei sitä kaikille voi kertoa, joku tohelo kuitenkin kertoo sen osoitteen spammaajille.spege kirjoitti:No kerropa adapteri meille niiden nettisivujesi osoite, niin pääsemme katsomaan "kunnon" hankolaisvalokuvaa!adapteri kirjoitti:Minun kuviani saat ihailla nettisivuillani, siellä niitä on.
-
Eikö valokuvasi kestä päivänvaloa ???adapteri kirjoitti:Se on sama osoite kuin mitä on ollut viimeiset 10vuotta. Ei sitä kaikille voi kertoa, joku tohelo kuitenkin kertoo sen osoitteen spammaajille.spege kirjoitti:No kerropa adapteri meille niiden nettisivujesi osoite, niin pääsemme katsomaan "kunnon" hankolaisvalokuvaa!adapteri kirjoitti:Minun kuviani saat ihailla nettisivuillani, siellä niitä on.
-
- Viesti:
Näin wikiliikki-aikaan pitää olla erityisen varovainen. Sitä paitsi kai muistat sanonnan: "Ei helmiä sioille". Sinulle ja Saulille voisi näyttääkin, mutta adele sivaltaisi sanan säilällä niin terävästi ....spege kirjoitti:Eikö valokuvasi kestä päivänvaloa ???adapteri kirjoitti:Se on sama osoite kuin mitä on ollut viimeiset 10vuotta. Ei sitä kaikille voi kertoa, joku tohelo kuitenkin kertoo sen osoitteen spammaajille.spege kirjoitti: No kerropa adapteri meille niiden nettisivujesi osoite, niin pääsemme katsomaan "kunnon" hankolaisvalokuvaa!
Jotkut muut eivät vaan ymmärrä taidetta ja hämähäkkejä.
-
Epäilemättä on, mutta monikäyttöinen yleistyökalu hyvin harvoin paras mahdollinen mihinkään yksittäiseen suppeasti määriteltyyn tarpeeseen.spege kirjoitti:Omissa rungoissani (1D IV ja 5D II) herkkyyden voi nostaa sangen korkeaksi, ilman että kuvanlaatu sanottavasti kärsii. Näin ollen 28-300L IS on äärimmäisen monikäyttöinen objektiivi.
No ei valokuvauskaman hinnoissa ole ylipäätään järjen häivää. Kallis tekninen harrastus se useimmille kamankerääjille on, ja minä myönnän sen itsessäni kyllä.50/1,2L on taasen hyvin marginaalisen käytön lasi. Valovoimaa toki piisaa, mutta objektiivin piirto millään aukolla ei vastaa linssin kallista hintaa.
Mutta joo, kyllähän minä mietin pitäisikö ostaa parempi 85/1.2, mutta 50 millinen nyt vain sopii omiin tarpeisiin niin paljon paremmin. Ja jos rehellisiä ollaan, 50/1.2 piirtää paremmin kuin tarpeeksi hyvin. Ei ainakaan kukaan muu ole koskaan moittinut valokuvieni terävyyttä, ei edes EF-S 18-55 -kittilasin kanssa. Ja wanha 5D on myös aika armollinen lasitavaralle.
En minä missään tapauksessa sano, että kaikkien pitäisi omistaa se mitä minä omistan. Ihmettelin vain, kun mainitsit tuollaisen yleisobjektiivin jotenkin erinomaiseksi joulukuvien ottamisessa. Kyllä joulu, jos jokin, on sitä aikaa kun mikään valovoima ei ole tarpeeksi.Ja koska en ole mikään kovin tunnelmaihminen, ei ole järkeä seisottaa tuollaista puhtaasti tunnelmalasia kaapissa. 24-70/2,8L riittää minulle hämärälasiksi.
Ei tuo mikään silmiinpistävä ero ole, mitä nyt kromaattinen aberraatio on silmiinpistävää, mutta se on hyvin tunnettu 50/1.2:n synti. Minkä 50 millinen häviää terävyydessä, se voittaa geometriassa. Jos väännät kuvankäsittelysoftalla vääristyneen kuvan suoraksi, interpolointi hävittää terävyysedun.On sangen mielenkiintoista, että tämä 50/1,2L, vaikka sen pitäisi olla huippuluokan prime-objektiivi, ei pärjää terävyydessä yli 10x polttovälialueen 28-300L-superzoomille, himmennettynä yleiseen maisemakuvausaukkoon f/11
Mutta yhtä kaikki, en edes yritä väittää, että EF 50/1.2 olisi millään järkiperusteella hintansa väärtti verrattuna Canonin ja Sigman 50/1.4:siin. Onpahan kuitenkin hiton hauska lelu hifistelevälle harrastajalle.
Hannu
-
Luuletko tosiaan, että kuvaan jotakin typeriä joulukuusikuvia?? Ehei, kyllä jouluna minun kamerakalusto lepää laukuissa/kaapissa. Eri asia on sitten jos lähden ottamaan kuvia kuuraisista ja lumisista maisemista, niin silloin otan Billinghamin seimestä esiin 28-300L IS:n, planeetan parhaan yleisluontokuvausobjektiivin. :)hkoskenv kirjoitti:Ihmettelin vain, kun mainitsit tuollaisen yleisobjektiivin jotenkin erinomaiseksi joulukuvien ottamisessa. Kyllä joulu, jos jokin, on sitä aikaa kun mikään valovoima ei ole tarpeeksi.
-
- Viesti:
Mainettaan parempihan tuo onkin.Kävin tänään fiilisteleen 300D kitin kans.Aurinko oli menossa mailleen ja pilvessäkin oli...yhden kuvan laitoin sivuilleni.Takanäyttö teki tepposet,olis pitäny ylivalottaa enemmän(?).hkoskenv kirjoitti:Ei ainakaan kukaan muu ole koskaan moittinut valokuvieni terävyyttä, ei edes EF-S 18-55 -kittilasin kanssa.
-
Täytyy toistaa itseään, taas kerran.
Tai ihan minkä tahansa valokuvan, jos nyt ei ole viimeaikoina tultu ulkona käytyä, kun siellä on niin kylmäkin. Eli saisimmeko nähdä edes yhden huippulasilla otetun huippuvalokuvan, pliiiiiiiiiiis :)Tonttu.T kirjoitti:Lasi on ihan ok, kuten jo aiemmin mainitsin mutta olisiko marsalkalla mahdollista laittaa muutama sillä, tai millä tahansa omistamallaan huippulasilla otettu UUSI luonto/tipu-kuva näytille ?spege kirjoitti: Jos jollakin on vielä jotakin sanottavaa tähän TuristiLasiin liittyen, sanokoot sen nyt tai vaietkoot ikuisesti!