Häh?Sampe kirjoitti:Aikaas hassu stoori oli..
Jos vanhat merkit pitävät paikkansa, tämä stoori on vasta ihan alussa. :)
Ovatko muiden merkkien käyttäjät immuuneja objektiivipsykoosille, vai joutuvatko he vaihtamaan merkkiä parantaakseen psykoosinsa?Munt kirjoitti:Usein hoitavalla taholla on moniammatillinen työryhmä, johon kuuluu Rajalan myyntipäällikkö, Canologi, psykiatrinen hoitaja, sosiaalityöntekijä ja L-toimintaterapeutti. Objektiivipsykoosin kestoa ja sen kustannuksia on vaikea arvioida.
...mulle tulee sellanen bon voyage -tunne, siis että mä oon lukenu tän joskus aikasemminkin...spege kirjoitti:...
Mutta kysymys kuuluu, mitä mieltä kansa on Spegen nykyisestä objektiivi- ja runkovalikoimasta? Onko se kyllin kattava vastaamaan erilaisiin valokuvaushaasteisiin, eritoten luonnonvalokuvauksen saralla? Ja ennen kaikkea, onko se valokuvamarsalkan arvolle sopiva? ...
Miks et usko omiin silmiisi ja kuviisi?spege kirjoitti:adele kirjoitti:Ei sillä, että turistilasissa olisi vikaa, päin vastoin, se on paljon mainettaan parempi.Arvaa kumpaako uskon enemmän, laajalti arvostettua, kaiken tietävää kukkahattutätiä vai pers´aukista nikotinistin nillittäjää?Jaila kirjoitti:Mutta onhan tuo 28-300 L kieltämättä supersuttuzoomi parhaasta päästä:)
No, lainaa adapteri minulle jotakin Nikonin runkoasi, niin kusaisen sen sisälle jos näin saat mielenrauhan. Sitä paitsi valokuvamarsalkan urealle tuoksahtava Nikon voi hyvinkin olla tulevaisuudessa kallis keräilyharvinaisuus! ;)adapteri kirjoitti:Spege, sinullahan on nyt se Nikonin runko. Missä ovat siihen sopivat objektiivit?
Olen tähän asti pitänyt spegeä sanansa mittaisena miehenä. Mitenkähän nyt käy sen tämän asian kanssa?
Hellitä nyt kuitenkin vähän sitä kaasua ettei ihan rysähdä puun kylkeen seuraavassa mutkassa...spege kirjoitti:Tosiasiahan on se että EF 28-300 L on, ei enempää eikä vähempää, kuin maailman paras +10x superzoomi.
Kyllä se kunnon mantereinen sulkukorkea tyrmää ne matalapaineet kuin kiviseinä ja parhaimmillaan vielä "imee" niistä energiaa ylläpitääkseen itseään.adele kirjoitti:Ne tulevat kuin matalapaineet Atlantilta, ilman että kukaan voi niitä estää.
Minä luotan adelen sanaan tässä asiassa kuin junan vessaan. Hän on kuvannut TuristiLasilla enemmän kuin kenties kukaan muu tällä palstalla. Arvon rouva ymmärtää myös Laadun päälle. :)nsamppa kirjoitti:Miks et usko omiin silmiisi ja kuviisi?spege kirjoitti:adele kirjoitti:Ei sillä, että turistilasissa olisi vikaa, päin vastoin, se on paljon mainettaan parempi.Arvaa kumpaako uskon enemmän, laajalti arvostettua, kaiken tietävää kukkahattutätiä vai pers´aukista nikotinistin nillittäjää?Jaila kirjoitti:Mutta onhan tuo 28-300 L kieltämättä supersuttuzoomi parhaasta päästä:)
Sinä lupasit ostaa. Lupaus on lupaus.spege kirjoitti:No, lainaa adapteri minulle jotakin Nikonin runkoasi, niin kusaisen sen sisälle jos näin saat mielenrauhan. Sitä paitsi valokuvamarsalkan urealle tuoksahtava Nikon voi hyvinkin olla tulevaisuudessa kallis keräilyharvinaisuus! ;)adapteri kirjoitti:Spege, sinullahan on nyt se Nikonin runko. Missä ovat siihen sopivat objektiivit?
Olen tähän asti pitänyt spegeä sanansa mittaisena miehenä. Mitenkähän nyt käy sen tämän asian kanssa?
Näin on. Yli 3300 patentin haltija, maailman top-10 kovapalkkaisin luennoitsija, Nobel-palkittu Tohtori Nakamats haistelee myös kameroita > http://vimeo.com/16174399spege kirjoitti:...valokuvamarsalkan urealle tuoksahtava Nikon voi hyvinkin olla tulevaisuudessa kallis keräilyharvinaisuus!
Joo kyllä toi ykkösversio 16-35:sta on suttu mutta kakkonen ei sitten ole, jos ei verrata kiinteisiin.Kotard kirjoitti:Joo ei toi L välttämättä mitään kuvanlaadusta kerro. Mielestäni 16-35 etenkin ykkösversiona on ihan suttu, kuten myös 17-40. 200 2.8L II on taas ehkä terävin lasi jota olen kokeillut ja tarkennus on huiman nopea. Omistan myös kyseisen lasin enkä usko koskaan luopuvani.
Eivätkö nämä mene aika paljon päällekkäin? Vaihtaisin tuon 16-35:n EF 14/2.8 L:ään.spege kirjoitti: EF 16-35/2,8 L II USM
EF 24-70/2,8 L USM
Vaikea se on tietää, miten sinä kuvaat, mutta eiköhän tuo satsi ole ihan OK useimpiin luontokuvaustarpeisiin.Mutta kysymys kuuluu, mitä mieltä kansa on Spegen nykyisestä objektiivi- ja runkovalikoimasta? Onko se kyllin kattava vastaamaan erilaisiin valokuvaushaasteisiin, eritoten luonnonvalokuvauksen saralla?
En minä vielä noilla laseilla alkaisi kaljapullonkorkkeja kauluksiini kiinnittämään. Valokuvamarsalkan natsoihin pitäisi kyllä olla muutakin näyttöä kuin kaapit täynnä kaupallista lasitavaraa, enkä minä myöntäisi valokuvausvälinemarsalkankaan natsoja pelkkien kinokamojen haltijalle (EF 1200/5,6:n kanssa voidaan harkita poikkeusta).Ja ennen kaikkea, onko se valokuvamarsalkan arvolle sopiva?
Ei mitään järkeä.hkoskenv kirjoitti:Eivätkö nämä mene aika paljon päällekkäin? Vaihtaisin tuon 16-35:n EF 14/2.8 L:ään.spege kirjoitti: EF 16-35/2,8 L II USM
EF 24-70/2,8 L USM
Oletko sä vihdoinkin tullut järkiisi?spege kirjoitti:käytännön valokuvaustyössä
No et, sama pikselihuuhaa jatkuu.spege kirjoitti:21 MP kennollekin.
Lässynlässyn. Kyllä sen vakaajan teho on hieman enemmän, kuin yksi aukko. Syväterävyysedusta on turha puhua laajakulman kohdalla. Puhumattakaan siitä, mikä ero piirrossa on Nikkorilla ja jeesuslasillasi täydellä aukolla. :Dspege kirjoitti:Myös f/2.8 valovoima on kova juttu, mitä Nikon 16-35/4:n vakaaja ei korvaa millään tasolla..
spege kirjoitti:Täydellä aukolla se on laajassa päässä reunoilla hieman softi
Mikä *itun "normaali"? Kallis möhlö. 16-35 on AINOA Canonin tämänhetkisistä linsseistä, jossa on ko. kierre. :D Nikkoriin sentään menee huomattavasti edullisempi ja yleisempi 77mm suodin.spege kirjoitti:Lisäksi 16-35:ssä on normaali 82 mm suodinkierre.