Kuvalo
-
Kuvalo
Onko täällä kyseisen palvelun käyttäjiä? Kokemuksia. Vaikuttaisi aika kätevältä, joten mietin voisko tämmöinen aloitteleva kuvaaja käyttää tätä palvelua. Jonkin verran tulee kuvattua kaikenlaisissa "kissanristiäisissä" ja sitten jotuu näitä kuvia lähetteleen ja teettämään - tonne kun latais, niin kaikki sais valkata/tilata haluamansa. Tämä ei siis mitenkään ansaintamielessä, vaan helpottais omia hommia. Onko jotain muuta vastaavaa palvelua?
-
Mulla oli yhden tanssikilpailun kuvia sekä tuolla, että omalla palvelimella ladattavissa täysikokoisina. Tuolta tilattiin kymmenen kuvaa ja palvelimelta ladattiin 1700 kuvaa.
Valittivat, että kallista on, vaikka en itselle ottanut mitään provikkaa.
Kuvat.fi:ssä mulle aikanaan väittivät kehittävänsä vastaavaa palvelua, mutta en tiedä missä mallissa mahtaa olla.
Valittivat, että kallista on, vaikka en itselle ottanut mitään provikkaa.
Kuvat.fi:ssä mulle aikanaan väittivät kehittävänsä vastaavaa palvelua, mutta en tiedä missä mallissa mahtaa olla.
“Would it save you a lot of time if I just gave up and went mad now?”
-
Väittävät tiedotteessaan että kansiokohtaisesti voisi suojata salasanalla, ja jakaa siis haluamilleen henkilöille.Kuvat.fi:ssä mulle aikanaan väittivät kehittävänsä vastaavaa palvelua, mutta en tiedä missä mallissa mahtaa olla.
Ilmaisversiosta en tiedä, mutta eipä tuo maksullinenkaan kalliilta vaikuta.
Ehkä otin,ehkä en.
-
Niin tossa Kuvalossa on ajatuksena, että voi merkata haluamansa kuvat, maksaa määritetyn summan ja hetken päästä paperikuvat tai muu sälä ropsahtaa postilaatikkoon.keskone kirjoitti:Väittävät tiedotteessaan että kansiokohtaisesti voisi suojata salasanalla, ja jakaa siis haluamilleen henkilöille.Kuvat.fi:ssä mulle aikanaan väittivät kehittävänsä vastaavaa palvelua, mutta en tiedä missä mallissa mahtaa olla.
Ilmaisversiosta en tiedä, mutta eipä tuo maksullinenkaan kalliilta vaikuta.
-
Jooo, jos haluavat paperikuvia, niinku tässä mun tapauksessa niin kait siitä jotain pitää maksaakin, iso osa ihmisistä vanhempia eivätkä tykkää katsella kuvia vain ja ainoastaan tietsikan ruudulta - tarkoitus ei kuitenkaan olisi tästä itse rahastaa. Nyt jouduin joitain teettämään ja pyytämään sitten rahat pois - hemmetisti ei mukavaa hommaa.keskone kirjoitti:Sain vaan käsityksen tuolta aiemmin että tarkoitus olisi vain jakaa, ei myydä kuvia.Tämä ei siis mitenkään ansaintamielessä, vaan helpottais omia hommia. Onko jotain muuta vastaavaa palvelua?
Mitähän ne kuvat tuolta maksaa - siis jos määrittää hinnan siten ettei itselle tule palkkiota?
-
- Viesti:
En oikein vakuuttunut kuvalosta silloin kun tutustuin siihen. Hinta lähinnä: Ensin tulee colorkolmion perushinta, siihen päälle vielä kuvalon osuus ja jos vielä katetta haluaa, joutuu siitäkin prosenttiosuuden antamaan pois. Lopullinen hinta onkin jo sitä luokkaa, että harva ostaa enää sillä hintaa ja itselle palvelun käytön hyöty on nolla.
Vielä lisäksi kun palvelu ei ole erityisen pron näköinen, on hieman sekavan oloinen vaikka on niin yksinkertainen ja pelkästään suomenkielinen, ei kuvalo iskenyt - ainakaan minuun.
Ehkä kuvalo ajattelee, että asiakkaita saa ilman kuukausimaksua ja tulot saadaan kuvamyynnillä. Mutta kun hinnat ovat lähtökohtaisesti liian korkeita, vaikka ei voittoa itselle edes ottaisi, poistuu palvelun hyöty sitä myötä.
Vielä lisäksi kun palvelu ei ole erityisen pron näköinen, on hieman sekavan oloinen vaikka on niin yksinkertainen ja pelkästään suomenkielinen, ei kuvalo iskenyt - ainakaan minuun.
Ehkä kuvalo ajattelee, että asiakkaita saa ilman kuukausimaksua ja tulot saadaan kuvamyynnillä. Mutta kun hinnat ovat lähtökohtaisesti liian korkeita, vaikka ei voittoa itselle edes ottaisi, poistuu palvelun hyöty sitä myötä.
-
Siis mitä helvettiä?
Kuvaajan profit on 70% katteesta?!!?
:D
:O
:(
Ymmärrän siis siinä mielessä, että sitten niitä kuvia ei enää tarvitse kehittää ja postittaa edelleen, mutta kun tuokin onnistuu nykyään napin painalluksella, niin...
No, miten vaan. Itse olisin nähnyt mielummin sellaisen, jossa kuvat on vapaasti katseltavissa tai ei, riippuen asetuksista.
Kuvaajan profit on 70% katteesta?!!?
:D
:O
:(
Ymmärrän siis siinä mielessä, että sitten niitä kuvia ei enää tarvitse kehittää ja postittaa edelleen, mutta kun tuokin onnistuu nykyään napin painalluksella, niin...
No, miten vaan. Itse olisin nähnyt mielummin sellaisen, jossa kuvat on vapaasti katseltavissa tai ei, riippuen asetuksista.
Tämä on aikuisten foorumi.
-
Gallery2 softaanhan saisi tuollaisen kuvien tilaussysteemin, mutta kun yksikään lähimaaston kuvavalmistaja ei sitä taida tukea.
Olisi aika kiva systeemi, kun itsekin tulee kuvattua monenlaisia tapahtumia tuolla pro bono ajatuksella, niin sellaisella olisi kiva jaella kuvat kaikille halukkaille, kaikissa halutuissa muodoissa.
Olisi aika kiva systeemi, kun itsekin tulee kuvattua monenlaisia tapahtumia tuolla pro bono ajatuksella, niin sellaisella olisi kiva jaella kuvat kaikille halukkaille, kaikissa halutuissa muodoissa.
-
Hei,
saimme vinkin tästä keskustelusta ja päätimme vastata muutamiin kysymyksiin.
Kuvalo on verkkopalvelu kuvien myyntiin ja kuvagallerioiden luomiseen. Sen avulla kuvaaja voi säästää laskutukseen ja postitukseen kuluvaa aikaansa. Lisäksi kuvaaja ei joudu investoimaan aikaansa web-työkaluihin, www-sivujen suunnitteluun tai verkkomaksamiseen voidakseen luoda joustavasti myyntigallerioita asiakkaidensa käyttöön. Näin hän voi tarjota asiakkailleen aiempaa monipuolisempaa palvelua.
Myyntihinnoista:
Kuvalossa kuvaaja määrittää itse kuviensa myyntihinnan. Näin hän voi räätälöidä kuvamyynnin kuvauskeikkansa asiakaskuntaa vastaavaksi. Hääkuvauksessa kuvaaja tarjoaa hääparille kuvien välityspalvelun, jolloin hääparin ei itse tarvitse hoitaa kuvien tilailua ja maksamista häävierailleen. Massatapahtumissa kuten juoksukilpailuissa kuvaaja voi sopia järjestäjän kanssa tapahtuman kuvaamisesta ja kuvien myymisestä osallistujille.
Jos kuvaaja ei halua tehdä kuvillaan voittoa, hän voi myydä ilman katetta, jolloin esim. 10x15-kuvan myyntihinnaksi tulee 0,28 eur/kpl. Koska Kuvalo on suunniteltu kuvaajille myyntityökaluksi, sen kautta ei pysty jakamaan originaalitiedostoja ilmaiseksi. Mutta myyntigallerian kuvien katselu ruudulta on tietenkin ilmaista kaikille.
Palvelusta on tarjolla kaksi eri versiota erilaisten kuvaajien tarpeisiin. Kuvalo Pro on suunnattu ammattikuvaajille, jotka esim. kuvaavat massatapahtumia, haluavat myydä digitiedostoja ja säästävät kuvankäsittelyaikaa viimeistelemällä vain tilatut kuvat. Kuvalo Pro:n kuukausimaksu on 30 € ja kuvaajan osuus myyntikatteesta 80%. Kuvalon peruspalvelu on käyttömaksuton ja kuvaajan osuus myyntikatteesta on 70%.
Kuvaloon kannattaa tutustua ilmaisen peruspalvelun kautta ja siirtyä Pro-puolelle kun haluaa maksimoida kuvamyynnin tuoton.
Olemme lähiviikkoina käynnistämässä Kuvaloa koskevan kyselyn. Pistämme linkin kyselyyn myös tähän keskusteluun heti kun vastaaminen on mahdollista. Ja meileihin vastaamme tietysti myös.
Terveisin,
Pekka Partanen
Kuvalo Oy
050-3065151
info at kuvalo piste com
saimme vinkin tästä keskustelusta ja päätimme vastata muutamiin kysymyksiin.
Kuvalo on verkkopalvelu kuvien myyntiin ja kuvagallerioiden luomiseen. Sen avulla kuvaaja voi säästää laskutukseen ja postitukseen kuluvaa aikaansa. Lisäksi kuvaaja ei joudu investoimaan aikaansa web-työkaluihin, www-sivujen suunnitteluun tai verkkomaksamiseen voidakseen luoda joustavasti myyntigallerioita asiakkaidensa käyttöön. Näin hän voi tarjota asiakkailleen aiempaa monipuolisempaa palvelua.
Myyntihinnoista:
Kuvalossa kuvaaja määrittää itse kuviensa myyntihinnan. Näin hän voi räätälöidä kuvamyynnin kuvauskeikkansa asiakaskuntaa vastaavaksi. Hääkuvauksessa kuvaaja tarjoaa hääparille kuvien välityspalvelun, jolloin hääparin ei itse tarvitse hoitaa kuvien tilailua ja maksamista häävierailleen. Massatapahtumissa kuten juoksukilpailuissa kuvaaja voi sopia järjestäjän kanssa tapahtuman kuvaamisesta ja kuvien myymisestä osallistujille.
Jos kuvaaja ei halua tehdä kuvillaan voittoa, hän voi myydä ilman katetta, jolloin esim. 10x15-kuvan myyntihinnaksi tulee 0,28 eur/kpl. Koska Kuvalo on suunniteltu kuvaajille myyntityökaluksi, sen kautta ei pysty jakamaan originaalitiedostoja ilmaiseksi. Mutta myyntigallerian kuvien katselu ruudulta on tietenkin ilmaista kaikille.
Palvelusta on tarjolla kaksi eri versiota erilaisten kuvaajien tarpeisiin. Kuvalo Pro on suunnattu ammattikuvaajille, jotka esim. kuvaavat massatapahtumia, haluavat myydä digitiedostoja ja säästävät kuvankäsittelyaikaa viimeistelemällä vain tilatut kuvat. Kuvalo Pro:n kuukausimaksu on 30 € ja kuvaajan osuus myyntikatteesta 80%. Kuvalon peruspalvelu on käyttömaksuton ja kuvaajan osuus myyntikatteesta on 70%.
Kuvaloon kannattaa tutustua ilmaisen peruspalvelun kautta ja siirtyä Pro-puolelle kun haluaa maksimoida kuvamyynnin tuoton.
Olemme lähiviikkoina käynnistämässä Kuvaloa koskevan kyselyn. Pistämme linkin kyselyyn myös tähän keskusteluun heti kun vastaaminen on mahdollista. Ja meileihin vastaamme tietysti myös.
Terveisin,
Pekka Partanen
Kuvalo Oy
050-3065151
info at kuvalo piste com
Viimeksi muokannut partap, Marras 25, 2010 20 : 49. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
vastattiin yllä: 0,28snt/kpl. ja kuvalo todennäköisesti (toivottavasti) ottaa tuosta hinnasta vähän välistä.Reino6 kirjoitti:Mikä tuo lopullinen esim. 10x15 kuvan hinta siis on ilman kuvaajan katetta?
Toisinsanoen mikä on minimi Kuvalon osuus?
Kuvalon sivuilta en löytänyt hinnastoa..
Edit: Vai eikö Kuvalo ota mitään katetta itselleen, jos kuvaaja myy katteetta kuviaan?
-
Nii-in, senhän minä luin.ossipena kirjoitti:vastattiin yllä: 0,28snt/kpl. ja kuvalo todennäköisesti (toivottavasti) ottaa tuosta hinnasta vähän välistä.Reino6 kirjoitti:Mikä tuo lopullinen esim. 10x15 kuvan hinta siis on ilman kuvaajan katetta?
Edit: Vai eikö Kuvalo ota mitään katetta itselleen, jos kuvaaja myy katteetta kuviaan?
Tarkoitus oli kysyä paljonko se lopullinen hinta sitten tulee olemaan per kuva?
Asettelin kysymyksen varmaan jotenkin epäselvästi.
-
lopullinen hinta on 0.28snt/kpl.Reino6 kirjoitti:Nii-in, senhän minä luin.ossipena kirjoitti:vastattiin yllä: 0,28snt/kpl. ja kuvalo todennäköisesti (toivottavasti) ottaa tuosta hinnasta vähän välistä.Reino6 kirjoitti:Mikä tuo lopullinen esim. 10x15 kuvan hinta siis on ilman kuvaajan katetta?
-
Sainhan minä tuosta kiinni kun sen kolmeen kertaan luin eestaas. :)ossipena kirjoitti:lopullinen hinta on 0.28snt/kpl.Reino6 kirjoitti:Nii-in, senhän minä luin.ossipena kirjoitti: vastattiin yllä: 0,28snt/kpl. ja kuvalo todennäköisesti (toivottavasti) ottaa tuosta hinnasta vähän välistä.
Kiitos! :)
-
- Viesti:
Tuossa tuo hinta on suurin tekijä miksi kuvalo tökkäsi ainakin minun kohdalla. Palveluun, johon päädyin, on kymppikuva puolet halvempi (0,15€) ja toimitus suunnilleen samaa luokkaa.
Esimerkiksi kymppikuva on sellainen, että sitä pitää myydä määrällisesti paljon, jolloin hinnalla on hyvin suuri merkitys. Jos vaikka möisi kuvat 0,5€ hintaan, että olisi vielä hintaluokassa, jonka ihmiset juuri olisivat valmiita maksamaan. Jokainen voi laskea itse kumpi vaihtoehto kannattaa.
Ja joka tulostuksen laadusta välittää, niin käytännössä asiakkaalle sillä ei ole suurta merkitystä onko se pro- vai extraprolaatua - ainakaan kymppikoossa.
Esimerkiksi kymppikuva on sellainen, että sitä pitää myydä määrällisesti paljon, jolloin hinnalla on hyvin suuri merkitys. Jos vaikka möisi kuvat 0,5€ hintaan, että olisi vielä hintaluokassa, jonka ihmiset juuri olisivat valmiita maksamaan. Jokainen voi laskea itse kumpi vaihtoehto kannattaa.
Ja joka tulostuksen laadusta välittää, niin käytännössä asiakkaalle sillä ei ole suurta merkitystä onko se pro- vai extraprolaatua - ainakaan kymppikoossa.
-
Sinun ajatuksesi suurin ongelma on se, että jos myyt jotain 0,5€ kpl hinnalla niin joudut myymään aika paljon ennen kuin saat muuta kuin kahvirahaa.Markku N kirjoitti:Tuossa tuo hinta on suurin tekijä miksi kuvalo tökkäsi ainakin minun kohdalla. Palveluun, johon päädyin, on kymppikuva puolet halvempi (0,15€) ja toimitus suunnilleen samaa luokkaa.