Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopivia.

Objektiivit, filtterit, loitot jne.
Hannu KH
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Hannu KH »

OskuK kirjoitti:
kulmahiomakone kirjoitti:->Canon taitaa edelleenkin olla näistä suurista dslr -valmistajista ainut, joka ei anna kolmansille osapuolille tietoja objektiivin ja kameran välisestä kommunikaatiosta, edes rahaa vastaan, vaan valmistajat joutuvat selvittamään asian itse takaperoisella mallinnuksella.

Näin siinä sitten käy. Tamronin syy, mutta minulle syy olla hankkimatta Canonin runkoa. Vittuillakseen kiusaavat köyhää kuluttajaa.
Näinpä. Aika hankala muiden pysyä mukana ku Canon muuttelee systemeitään...
Ja uutta mallia joka toinen kuukausi...
Mahdolliset kirjoitusvirheet johtuu tabletista.
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
venom

Re: Asia on VIRALLISTETTU Tamron ja Canon ei ole yhteensopiv

Viesti Kirjoittaja venom »

Rekka-Timppa kirjoitti: Kun kysyin että mihinkä Canoniin tuo on sitten tarkoitettu niin vastaus oli että yhteensopivuus loppuu Canon 500D:n kanssa ja sen jälkeen ilmestyneet mallit eivät siis ole yhteesopivia,
Ootkos varma ettei ole vain 7:kan kanssa? Kaverin 60D:ssä toimi ainakin ihan kiltisti :)

-V-
Rekka-Timppa
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rekka-Timppa »

venom kirjoitti:
Rekka-Timppa kirjoitti: Kun kysyin että mihinkä Canoniin tuo on sitten tarkoitettu niin vastaus oli että yhteensopivuus loppuu Canon 500D:n kanssa ja sen jälkeen ilmestyneet mallit eivät siis ole yhteesopivia,
Ootkos varma ettei ole vain 7:kan kanssa? Kaverin 60D:ssä toimi ainakin ihan kiltisti :)

-V-
Minulla ei ole mitään syytä muunnella kuulemaani, kyllähän tuo voi sopia 60D:n kanssa, en tiedä kun en ole kokeillut, näin minulle vain sanottiin...
http://www.timoniemi.fi/

En koskaan häpeä ottamaani kuvaa vaan häpeän sitä mitä en ole ottanut.
TImo Niemi 2009
fotom

Viesti Kirjoittaja fotom »

Toki hieno homma, että virheellisestä markkinoinnista informoidaan. Tietty asiaan vihkiytyneet tietävät, etteivät "piraattilasit" toimi niin hyvin kuin mitä Canonin omat mutta anttilasta viihde-elektroniikkansa ostava pulliainen oppii asian vasta kantapään kautta.

Samaa on havaittavissa ranskalaisia "autoja" ostavissa..
Sarjassamme perimmäisiä kysymyksiä
Juhom

Viesti Kirjoittaja Juhom »

venom kirjoitti:

-V-
60d:ssä on sama tarkennusjärjestelmä kuin 40d:ssä mikä taasen on vanhempi kamera kuin 500d tai 450d mistä sen tarkennus järjestelmä on peräisin.
Meitao

Viesti Kirjoittaja Meitao »

Tämä henkilö joka kertoi tamronin olevan sopimaton uusimpien Canonien kanssa, saitko siis kirjallisen lausunnon vai ihan puhelinkeskustelun perusteella puhut? Linkissä jossa tuo jas huoltoraportti on ei puhuta mistään laajemmasta yhteensopimattomuudesta vaan kyseisen huoltokohteen tapauksesta.

Meinaan ettet nyt vain laita kenenkään suuhun sanoja joita et voi myöhemmin todistaa. Vaikka en mikään lakimies ole niin luulen että nyt liikutaan ihan siinä rajoilla, jos ei ole muuta kuin tuo jas paperi.
Ihan vaan enempien ongelmien välttämiseksi kannattaa miettiä sanavalintansa vaikka netissä aika vapaasti onkin totuttu kirjoittelemaan.
venom

Viesti Kirjoittaja venom »

Juhom kirjoitti:
venom kirjoitti:

-V-
60d:ssä on sama tarkennusjärjestelmä kuin 40d:ssä mikä taasen on vanhempi kamera kuin 500d tai 450d mistä sen tarkennus järjestelmä on peräisin.
Olen tietoinen asiasta.
Meinaan vain että erikoinen ilmaisu Tamronin edustajalta jos muka on todennut että 500D:n jälkeen julkastuissa sama ongelma.

-v-
JuhaM

Viesti Kirjoittaja JuhaM »

venom kirjoitti:
Juhom kirjoitti:
venom kirjoitti: Ootkos varma ettei ole vain 7:kan kanssa? Kaverin 60D:ssä toimi ainakin ihan kiltisti :)

-V-
Olen tietoinen asiasta.
Meinaan vain että erikoinen ilmaisu Tamronin edustajalta jos muka on todennut että 500D:n jälkeen julkastuissa sama ongelma.

-v-
Eihän tuo sitä tarkoita kaikki sen jälkeen ei toimi vaan lähinnä että sen jälkeen syntyneille ei taata sopivuutta.
ppolonen

Viesti Kirjoittaja ppolonen »

Ei tässä hommassa ole taas mitään järkeä, pakkohan tuosta on saada rahat takaisin, kun tuote on viallinen. Eiköhän kannattaisi kysellä kuluttajasuoja väeltä asiasta. Turhaahan tuosta on itselleen takkiin ottaa, viesti menee perille muutenkin... Jos paketissa lukee että canonille, eikä lisämainintaa ole malleista joissa ei toimi, niin kaupanpurku pitäis onnistua?
Joonaaz

Viesti Kirjoittaja Joonaaz »

Hyvin toimittu! En tiedä onko muut huomannut, mutta Tamronilla näyttää olevan ongelmia muidenkin linssien kanssa.
Tämä(kin) on siis todettu jo Tamronin puolesta.

--> http://www.canonrumors.com/2010/11/tamr ... henomenon/
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

Avaushan on ihan asiaa.
Turha vattuilla kuluttajalle ja myydä kamaa, joka ei toimi.
Tämä (tahallinen yhteensopivuusongelma) tosin kusee myös Canonia omaan nilkkaan, mutta kuskoon... onhan niitä muitakin kameramerkkejä...

..
teraja

Viesti Kirjoittaja teraja »

Jos kyseessä ei ole yksittäistapaus, mihin viittaamasi "kansainvälinen kamera-alan lehti" tarvitsee lupaasi jutun julkaisemisessa?
Kalustona kamera ja kasa rojua
Araneva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Araneva »

ppolonen kirjoitti:Jos paketissa lukee että canonille, eikä lisämainintaa ole malleista joissa ei toimi, niin kaupanpurku pitäis onnistua?
Meinaat, että Tamronin pitäisi pystyä ennustamaan mitä malleja Canonilta on joskus tulossa, että voivat merkata boxeihin?
Araneva
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Araneva »

Esko-K kirjoitti:Haha sain taas kerran makeat naurut.
M martyrismi
I Itku
K Korkeampi taho lue = ulkomainen lehtikuvaaja jonka mahti kaataa Canonin ja Tamronin. Mielikuvitusystävä johon on hyvä turvautua, tilanteen näyttäessä ylivoimaiselta. Tietyt ihmistyypit eivät vaan osaa niellä häviötään.

Kuvitellaanpa kaksi kaltaistasi jäärää naapureiksi, toisen mielestä aidan tolppa on hänen puolellaan pöyristyttävät kolme senttimetriä. Toisen mielestä taas ei. Tästä alkaa vuosikymmenen mittainen oikeusprosessi jossa kyse on vain periaatteesta, sivuseikka on perheiden omaisuuden hupeneminen. Aidantolppakin on jo ehtinyt lahota mutta asiasta jaksetaan vääntää.

Oikeasti pelottaa kaltaisesi ihmiset jotka eivät tajua milloin on syytä antaa asian olla.Varmaan jos havaitset työpaikkallasi pienenkin epäkohdan, paikalle kutsutaan välittömästi työsuojelupiiri ja kaikki mahdolliset ay-ihmiset. Luultavasti kyseessä on vessapaperin väri tai joku muu äärimmäisen tärkeä asia :)
Sun mielestä ilmeisesti kaikki pitää niellä mitä annetaan?
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

Esko-K kirjoitti:Oikeasti pelottaa kaltaisesi ihmiset jotka eivät tajua milloin on syytä antaa asian olla.Varmaan jos havaitset työpaikkallasi pienenkin epäkohdan, paikalle kutsutaan välittömästi työsuojelupiiri ja kaikki mahdolliset ay-ihmiset. Luultavasti kyseessä on vessapaperin väri tai joku muu äärimmäisen tärkeä asia :)
Säälittävä rinnastus.
Mene esko kauppaan ja tuo kotiin 700 eurolla vessapaperia, joka vetää perseen ruvelle eikä pyyhi.
Tule sitten tänne avautumaan...

..
JPu
Viesti:

Viesti Kirjoittaja JPu »

Sahaaja kirjoitti:Onko tuo nyt sitten optiikan vika, vai Canonin, vai molempien?

Mitähän Canonin maahantuoja tuohon sanoisi...
Ilmeisesti ei ole ainut optiikka merkki/malli jossa Canonin kanssa ongelmia!
Aika hassuja kysymyksiä joihin on varsin helppoa arvata vastaukset... :)

Canoniin pitää ostaaa Canonin valmistaamia EF-objektiiveja ja niillä ei ole ongelmia. Ihan oma vika, jos ostaa jonkun muun valmistajan laitteita.

Vika ei siis voi olla kamerassa, jos rinnakkaisia tuotteita valmistavat tahot eivät osaa tehdä toimivia laitteita ...

Hyvä veto Rekka-Timpalta, taatusti jättää joku ostamatta jonkun opukan..
Jari Puranen
raineri

Viesti Kirjoittaja raineri »

Tamroni toimii varmaan sen 700 € edestä., ja kuvanlaatu on mitä tuohon hintaan voi saada. Ei se 2 tontun hinta Canonin omasta putkesta nyt aivan tyhjästä muodostu. samanlaista kuraa piraatit ovat aina olleet. En tollaisiin rahojani pistäisi.
Rekka-Timppa
Viesti:

Meitao kirjoitti:Tämä henkilö joka kertoi tamronin olevan sopimaton uusimpien Canonien kanssa, saitko siis kirjallisen lausunnon vai ihan puhelinkeskustelun perusteella puhut? Linkissä jossa tuo jas huoltoraportti on ei puhuta mistään laajemmasta yhteensopimattomuudesta vaan kyseisen huoltokohteen tapauksesta.

Meinaan ettet nyt vain laita kenenkään suuhun sanoja joita et voi myöhemmin todistaa. Vaikka en mikään lakimies ole niin luulen että nyt liikutaan ihan siinä rajoilla, jos ei ole muuta kuin tuo jas paperi.
Ihan vaan enempien ongelmien välttämiseksi kannattaa miettiä sanavalintansa vaikka netissä aika vapaasti onkin totuttu kirjoittelemaan.
Niinkuin kirjoitin aikaisemmin, minulla ei ole syytä muuntaa kuulemaani ja millään tavalla käännellä kenenkään sanoja, se että en ole asiata saanut paperia ei minuna hetkauta mihinkään suuntaan, minulle riittää se mitä minulle on asiasta sanottu.

Itse seison sanojeni takana ja kannan täyden vastuun mitä kirjoitan, minulla on ollut n. 4kk aikaa miettiä miten asian esille tuon jos se esille tarvitsee tuoda ja lisäksi olen ajatellut asian juridisen puolen ja kyllä tasan tiedän mitä voin kirjoittaa ja mitä en.
Viimeksi muokannut Rekka-Timppa, Marras 09, 2010 4 : 08. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TImo Niemi 2009
Rekka-Timppa
Viesti:

raineri kirjoitti:Tamroni toimii varmaan sen 700 € edestä., ja kuvanlaatu on mitä tuohon hintaan voi saada. Ei se 2 tontun hinta Canonin omasta putkesta nyt aivan tyhjästä muodostu. samanlaista kuraa piraatit ovat aina olleet. En tollaisiin rahojani pistäisi.
Niinpä, jos nyt vain sattuisi olemaan taloudellisesti mahdollista niin en myöskään ajaisi 1991vuoden nissanilla vaan ehkäpä auton merkki ja vuosimalli olisi jotakin muuta, sama koskee objektiivejä ja uskon että en ole ainoa ketkä näitä "piraatteja" joutuvat käyttämään taloudellisisita syistä......
Viimeksi muokannut Rekka-Timppa, Marras 09, 2010 4 : 07. Yhteensä muokattu 1 kertaa.

TImo Niemi 2009
Rekka-Timppa
Viesti:

teraja kirjoitti:Jos kyseessä ei ole yksittäistapaus, mihin viittaamasi "kansainvälinen kamera-alan lehti" tarvitsee lupaasi jutun julkaisemisessa?
Sen vuoksi että on tarkoitus käyttää minun ottamia kuvia, minun kameralla otettuja kuvia ja minun kirjoittamaani jutun perustaa.

TImo Niemi 2009
Vastaa Viestiin