NOKIA N8 mallikuvat

Aukot, sommittelu, salamat, akut jne.
tindemus
Viesti:

Viesti Kirjoittaja tindemus »

Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Partynen
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Partynen »

http://blog.gsmarena.com/new-nokia-n8-c ... your-mind/

Siinä taas ihan laadukasta kamaa kännykällä kuvatuksi.
ossipena

Viesti Kirjoittaja ossipena »

Partynen kirjoitti:http://blog.gsmarena.com/new-nokia-n8-c ... your-mind/

Siinä taas ihan laadukasta kamaa kännykällä kuvatuksi.
sanotaan nyt vielä kerran: Vanjoella oli sittenkin aikamoinen ässä hihassaan sen järkkärien syrjäyttämiskommentin kanssa........

prkl jos meego-rintamalta ei kuulu mitään, voi olla että joudun sortumaan n8:n ostoon pelkästään tuon kameran takia.... toisaalta taas jos meegoon tulee sama kameramoduuli plus camera 2.0 -ajurit ja apit niin se vehjes alkaisi pesemään omaa 1Ds:ää miljoona nolla aika monissa olosuhteissa.
koopees

Viesti Kirjoittaja koopees »

Tässä on yksi sorsakuva, nehän ovat tällä foorumilla usein esillä tai ainakin puheissa.

Kyseessä on päiväkävelyllä Nokia N8:lla otettu räpsy, koko kuvaustilanne kesti noin muutaman sekunnin. En usko että olisin saanut omalla 5D mkII:lla ja L-sarjan objektiivilla tuosta tilanteesta oleellisesti parempaa kuvaa. Ja sillä en tietenkään tarkoita että "kännykkäkamerat korvaisivat järjestelmäkamerat". Kuvalle on tehty Lightroomissa perusterävöitys kuvakokoa alaspäin skaalattaessa.
ossipena

1. E71 kameramoduuli on niin surkea että siinä ei softat auta

2. N900 sylkee dng:tä ulos kun vaihtaa vakioajurit ja softan parempaan eli se siitä ekasta raakakuvatouhusta n8:n kanssa...

e: tässä muuten vähän osviittaa siitä mihin esim n900:n melko keskinkertainen kameramoduuli pystyy sopivilla ajureilla ja silmät kiinni räpsäistynä:
http://peltsip.kapsi.fi/plog-content/im ... 27_out.jpg

yksi kuva maksimiherkkyydellä, toinen minimiherkkyydellä ja sit kummastakin poimitaan parhaat puolet.

yrittäkää perusjärkkäreillä perässä (eiköhän toi tilanne valaistuksellisesti ole toistettavissa jokaisella yölennolla...) ja huomaatte kuinka ne on valitettavasti jäämässä melko pahasti computational photographyn tarjoamien mahdollisuuksien kelkasta. optinen vakaaja plus laskennallinen vakaaja (jota käytetty kuvassa) olisi melko killeri....
eesau

Viesti Kirjoittaja eesau »

Unohtakaa nyt se nokia. Tämä on valokuvausfoorumi.
Thompson

Viesti Kirjoittaja Thompson »

eesau kirjoitti:Unohtakaa nyt se nokia. Tämä on valokuvausfoorumi.
Ei ole, tämä on valokuvausvälinefoorumi jossa Nokia on yhtä vahvoilla kuin vaikka Fuji nykyään.
eesau

Viesti Kirjoittaja eesau »

Älä kirjoita nokiaa isolla alkukirjaimella. Käy silmään.
Sauli Särkkä
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Sauli Särkkä »

eesau kirjoitti:Unohtakaa nyt se nokia. Tämä on valokuvausfoorumi.
Apple, anyone? Minkälainen kamera uudessa iPhonessa on?

-Sale
Hirmuinen hintaposliini ja armoton murska-arvostelija.
Tapiol2003

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

ossipena kirjoitti:1. E71 kameramoduuli on niin surkea että siinä ei softat auta

2. N900 sylkee dng:tä ulos kun vaihtaa vakioajurit ja softan parempaan eli se siitä ekasta raakakuvatouhusta n8:n kanssa...

e: tässä muuten vähän osviittaa siitä mihin esim n900:n melko keskinkertainen kameramoduuli pystyy sopivilla ajureilla ja silmät kiinni räpsäistynä:
http://peltsip.kapsi.fi/plog-content/im ... 27_out.jpg

yksi kuva maksimiherkkyydellä, toinen minimiherkkyydellä ja sit kummastakin poimitaan parhaat puolet.

yrittäkää perusjärkkäreillä perässä (eiköhän toi tilanne valaistuksellisesti ole toistettavissa jokaisella yölennolla...) ja huomaatte kuinka ne on valitettavasti jäämässä melko pahasti computational photographyn tarjoamien mahdollisuuksien kelkasta. optinen vakaaja plus laskennallinen vakaaja (jota käytetty kuvassa) olisi melko killeri....
Olen täysin samaa mieltä E71 kameran laadusta. Täsyi susi. Aikaisemmissa nokialaisissani on jokaisessa ollut parempi kamera.

Tuosta linkin takaa löytyvästä kuvasta sen verran että putosin ajatuksesta nyt täysin. Sehän on selkeästi huono. Kyllä mun ei-niin-high end -järkkärini tekee umpipimeässäkin parempaa...
Less Is More
Sakke_K

Viesti Kirjoittaja Sakke_K »

Tapiol2003 kirjoitti:Onko kenelläkään tietoa, saako jostain ladata uutta softaa kameralle tai sellaista epävirallista softaa, jolla vois vaikuttaa kameraosan ominaisuuksiin ? Jos tällaisessa kokeilussa kamera lopettaa kokonaan kuvaamiseen, ei tappio ole suuri, joten kokeilunhalua olisi.
Jotain ihan marginaalista voit odottaa softapäivityksillä. Nokiahuolto tai sitten lataat itse Nokia PC suitella.
--------
Aves!
ossipena

Tapiol2003 kirjoitti: Tuosta linkin takaa löytyvästä kuvasta sen verran että putosin ajatuksesta nyt täysin. Sehän on selkeästi huono. Kyllä mun ei-niin-high end -järkkärini tekee umpipimeässäkin parempaa...
no sittenhän voit napsaista esimerkkikuvan vaikka tähän ketjuun kaikkien näkyville? suutahan täällä voi soittaa maailman tappiin asti mutta sit kun lyö kuvia esille niin (täälläkin, huoh...) alkaa länkytys kuinka kuvanlaatu on ihan *sensuroitu*. toivottavasti ei kuitenkaan mennä siihen "se on *sensuroitu* kun kyllä mää tiiän miten *sensuroitu* se on, mää oon sen verran elämässäni kuvannut enkä viitsi edes eritellä että mikä siinä nyt on *sensuroitu* ja vielä puolivahingossa otan esimerkiksi sen ISO400 -kuvan ISO100 -version sijasta" -suunsoittoon mitä tuli toisella foorumilla...

muistithan suhteuttaa tuon kuvan siihen, että kennokoko on 1/2.5"?

e: ja muista että kameraa ei sit saa tukea mihinkään ellet tahdo tehdä puolueellista vertailua
Tapiol2003

Viesti Kirjoittaja Tapiol2003 »

ossipena kirjoitti:
Tapiol2003 kirjoitti: Tuosta linkin takaa löytyvästä kuvasta sen verran että putosin ajatuksesta nyt täysin. Sehän on selkeästi huono. Kyllä mun ei-niin-high end -järkkärini tekee umpipimeässäkin parempaa...
no sittenhän voit napsaista esimerkkikuvan vaikka tähän ketjuun kaikkien näkyville? suutahan täällä voi soittaa maailman tappiin asti mutta sit kun lyö kuvia esille niin (täälläkin, huoh...) alkaa länkytys kuinka kuvanlaatu on ihan *sensuroitu*. toivottavasti ei kuitenkaan mennä siihen "se on *sensuroitu* kun kyllä mää tiiän miten *sensuroitu* se on, mää oon sen verran elämässäni kuvannut enkä viitsi edes eritellä että mikä siinä nyt on *sensuroitu* ja vielä puolivahingossa otan esimerkiksi sen ISO400 -kuvan ISO100 -version sijasta" -suunsoittoon mitä tuli toisella foorumilla...

muistithan suhteuttaa tuon kuvan siihen, että kennokoko on 1/2.5"?

e: ja muista että kameraa ei sit saa tukea mihinkään ellet tahdo tehdä puolueellista vertailua
1.) Ei tekstini ollut mitään v#######a ! Minähän kirjoitin että olen pihalla asian suhteen koska en ymmärtänyt mitä toisella softalla tms. puhelimen muutoksilla kuvaan oli tehty/vaikutettu. Sehän on minun ongelmani, johon toivon vastausta, koska asia kiinnostaa todellisuudessa minua.

2.) En tiedä mihin viittaat tällä tekstillä:
LAINAUS: "...esimerkiksi sen ISO400 -kuvan ISO100 -version sijasta" -suunsoittoon mitä tuli toisella foorumilla..." -tekstillä. (Tai sitten sekoitat henkilöt.)
Less Is More
ossipena

Tapiol2003 kirjoitti: 2.) En tiedä mihin viittaat tällä tekstillä:
LAINAUS: "...esimerkiksi sen ISO400 -kuvan ISO100 -version sijasta" -suunsoittoon mitä tuli toisella foorumilla..." -tekstillä. (Tai sitten sekoitat henkilöt.)
se oli viittaus erääseen valokuvausta työkseen tekevään henkilöön joka myös pitää keskustelupalstaa. sellainen yleinen avautuminen henkilöistä jotka ensin katsovat että "ooh, uuden iPhonen kamera on kyllä uskomaton" ja kun itse lätkäiset vanhan n900:n kuvat esille joissa kuvanlaatu on ainakin omaan silmään melko vertailukelpoista, niin tämä kielletään ehdottomasti ilman oikeita perusteita. kaveri valitteli yksityiskohtien puutetta, huomasin että kuva oli otettu ISO400 -herkkyydellä ja otin uuden matalemmalla mutta siihen uuteen ei enää palattu vaan aina viitattiin korkeammalla herkkyydellä otettuun versioon kaikessa. eli pelkästään purkautuminen, ei osoitettu sinulle eikä muillekaan (aktiivisille) keskustelijoille täällä.
vharkone

Nokia N8 vs Canon Ixus 130

Viesti Kirjoittaja vharkone »

Tämän perusteella Nokia N8:ssa on haastaja ainakin pokkarikameroille :

http://mynokiablog.com/2010/10/01/galle ... on-pixels/
paaton

Viesti Kirjoittaja paaton »

The N8 is on 9MP mode whilst the IXUS 130 on 10mp.

Aika reilua, mitähän muita asetuksia canonista on huononnettu?
emerik

Viesti Kirjoittaja emerik »

paaton kirjoitti:The N8 is on 9MP mode whilst the IXUS 130 on 10mp.

Aika reilua, mitähän muita asetuksia canonista on huononnettu?
Kuvasuhde on vain laitettu erilaiseksi, perinteisessä pokkarien kuvasuhteessa se on 12mp. Tuolla nyt ole suurempaa kuvauksellista merkitystä.
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Omassa käytössä oleva N8-prototyyppi on valitettavasti varustettu myyntipuhelimia vanhemmalla ja huonommalla kameramoduliversiolla, enkä siksi viitsi omia täyden reson kuvia julkaista. Pari täysin käsittelemätöntä Ovi Sharen pienentämää kuvaa nyt kuitenkin malliksi (klikkaamalla kuvaa aukeaa hiukan isompana):

Kuva

Kuva

Kuva

Kuva

Ja joo, toiseksi viimeisessä on horisontti vinossa, mutta se on mun vika, ei N8:n. Omiin pokkaritarpeisiin tuo on kyllä hyvin riittänyt.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
Rockford
Viesti:

Viesti Kirjoittaja Rockford »

Kun ei näitä mun "mainoskuvia" kukaan kommentoi, niin laitetaas vielä yksi täysin käsittelemätön Ovi Sharen pienentämä N8-protolla otettu kuva tältä päivältä. Mustavalkoista oon tykänny kuvata muillakin puhelimilla, mutta N8:lla sävytoisto toimii parhaimmillaan tosi hyvin.

Kuva

Sori huono rajaus alhaalta.
Petri Kekkonen :: Kuvia :: "Light and shade - time and space" - PSB
vharkone

Viesti Kirjoittaja vharkone »

Nokia N8 vs. Canon 550D DSLR:
http://thehandheldblog.com/2010/10/04/s ... 550d-dslr/

Kuvatuissa olosuhteissa (päivä-/maisemakuvaus) N8 pistää kampoihin.
Vastaa Viestiin