tommiu kirjoitti:erginool kirjoitti:Järkevällä hintapyynnillä olevaa ilmoitusta tuskin joutuu kauheasti puolustamaan.
Hintapyynnön määrittelee myyjä !!!
Tämän foorumin ylläpitäjä(t) ovat sen verran selkeästi mielipiteensä ilmaisseet että ainakin itse vien laitteeni huuto.netin listoille. Täällä ilmoittelen vasta sitten kun homma muuttuu asiallisempaan suuntaan.
Sitten tälläkin keskustelulla oli onnellinen loppu :-)
Jotenkin tuntuu, että koko keskustelussa on unohdettu tärkein asia: tämä on kirpputorin kaltainen paikka, joka on tarkoitettu harrastelijoille, jotka ostavat ja myyvät harrastuksessa käytettävää rompetta. Vakituisena ostajana minua häiritsee enemmän "yksityisviesti lähetetty" ilmoitukset kuin keskustelu kohtuuttomista hinnoista. Tulkitsen "yksityisviesti lähetetty" ilmoituksen tarkoittavan varausta, mutta monesti se tarkoittaa jotain muutakin. Vanhanaikaisen kasvatuksen saaneena en tietenkään mene häiritsemään toisen kauppaa kertomalla maksavani enemmän kuin myyjä pyytää. Minusta toimivin tapa on lähettää yksityisviesti ja hyväksyä tarjous sellaisenaan tai useammin ehdottaa tuotteen lähettämistä Tampereelle ja hintaan lisätä postituskustannukset. Kaupan jälkeen myyjä muokkaa alkuperäistä ilmoitusta, jossa kertoo tuotteen myynnistä. Myynnistä jää silloin kommentoimaton viesti, johon jätetään hinta.
Oletan, että myyntipaikan suosio perustuu moniin onnistuneisiin kauppoihin.
Konditiona kirjoitti:Itse toivoisin tämmöisiä sääntöjä:
1) Alkupostauksessa pitää olla riittävät tiedot niin että kiinnostuneita ei pakoteta kyselyillä nostamiseen. Näitä tietoja ovat: missä, millaisessa käytössä ollut, hintapyyntö, toimitusehdot, jos myyjänä on yritys niin tieto alvillisuudesta.
2) Samalla myyjällä ei saisi olla kuin yksi aktiivinen ilmoitus, jossa myytävä kama on lueteltu. Jos myydään koko kameralaukun sisältö kerralla niin yksi myyjä tiputtaa helposti 10 muuta myyjää pois etusivulta.
3) Kysymiset, keskustelut ja lisätiedot sallitaan toki, mutta niin että kaikkiin siihenastisiin kysymyksiin vastataan kerralla ja mahdolliset lisävastaväitteet, korjaukset sun muut tehdään siihen aikaisempaan vastauspostaukseen.
4) Oleellista lisätietoa saa lisätä, mutta mieluiten siihen avauspostaukseen. Hintamuutokset viikon välein samoin kuin tiedot sitä paljonko tavarasta on tarjottu jos mukana on huutokauppahenkisyyttä.
Olen jälleen Konditionan kanssa samaa mieltä. Jos kaikki oleellinen tieto löytyisi alkupostauksesta, voisi jokainen jättää lukematta sen jälkeisen keskustelun.
Sääntöjen sisältöä tärkeämpää on niiden noudattaminen. Jokainen myyjä haluaa myydä tarjoamansa tavaran. Kaikilla meillä on mukavampaa, jos etuilijat siirtyvät esimerkiksi huuto.nettiin, jossa voi rauhassa nostaa omaa tavaraansa paremmin esille maksamalla siitä palvelun tarjoajalle. Tämä on onneksi ilmainen ja tasapuolinen markkinapaikka.