Kyllä tarkoittaa, nimenomaan sitä että akut eivät tyhjenny itsestään kovin nopeasti, käytännössä vuosi latauksen jälkeen jäljellä voi olla vielä 80% virrasta kun tavanomaisilla NiMH-akuilla sen vertaa ei ole jäljellä enää viikonkaan jälkeen latauksesta.mimas kirjoitti:Tuskin tarkoittaa. Tarkoittanee sitä, että akkuja voi ladata koska tykkää, eikä niiden elinikä kärsi siitä, ettei niitä pureta tyhjiksi. Tämä oli kai lähinnä NiCD-akkujen ongelma, eikä niinkään NiMH.Joksulinna kirjoitti:Ansmanneissa on paketissa teksti "No memory effect", joka tarkoittanee että ne eivät purkaudu itsestään hirveän nopeasti.Kaakku kirjoitti: Ja akuiksi kannattaa harkita ReCyko akut.
Itse laitoin kaikki vanhat tavanomaiset NiMH AA-akut vaihtoon ja hankin tilalle n. 20 kappaletta sekä Ansmannin ko. AA -akkuja sekä GP:n ReCYKO AA-akkuja, ja vuoden säännöllisen käytön jälkeen pieni mutu tuntuma on että GP:n akut olisivat hitusen laadukkaampia.
Myös Panasonicilla löytyy näitä samanlaisia hitaasti itsepurkautuvia akkuja, mutta niistä itselläni ei ole kokemusta.
Kappalehinnat vaihtelevat 4,3 - 4,7 eur / kpl, Panasonicin ollessa 3,6 eur / kpl. Itse olen tilaillut noita Maitolaituri.tv:stä sekä digitarvike.fi:stä, ensiksi mainitusta saa tilattua akkupattereita yksittäismäärissä - joka on kätevää jos ei tarvitse pakosti 4:llä jaollista määrää kerralla.
Laturina tietenkin aina La Crosse, jolla saa akut joka kerta timmiin lataukseen ja pystyy seuraamaan niiden kehitystä latauskertojen kertyessä.