Pentax K-x
-
- Viesti:
Ee pukita muut kun minä.k-x kirjoitti:Oma kamerani vaihtaa vaikka olisi jpeg valittuna. Taitaa bugittaa sulla joku.
Oli asetukset pielessä. Eli siinnä vihreän napin sivun alareunassa voi määritellä, mistä vaihtaa ja mihin.
Ja mulla oli jpeg - Jpeg, kun olis pitänyt olla jpeg- raw.
Nyt pelittää, oli lähtö mikä tahansa.
Pentax K-x, Tamroneita, Manfrotto 055 pro ja Metzin salama - niillä mennään!_________________________________
-
Onkos ne saaneet rampautetun auto-ison kuntoon sitten K100:n päivien ? Se oli hitaan salamasynkan ohella ainoa mikä tuossa aikoinaan ketutti.
Pitänee alkaa ketselemaan Penan suuntaan, mainosklippivideolle olis tarvis ja Sony ei puske A-700:lle kunnon seuraajaa. Ja kun puskee niin maksaa maltaita.
Pitänee alkaa ketselemaan Penan suuntaan, mainosklippivideolle olis tarvis ja Sony ei puske A-700:lle kunnon seuraajaa. Ja kun puskee niin maksaa maltaita.
Ei Mitään ongelmaa.
-
- Viesti:
Mitähän tarkoittanet tuolla rampautetulla?HQ kirjoitti:Onkos ne saaneet rampautetun auto-ison kuntoon sitten K100:n päivien ? Se oli hitaan salamasynkan ohella ainoa mikä tuossa aikoinaan ketutti.
Joka tapauksessa auto-ison voi määritellä suurimmillaan välille 100-12800. Ja vikkelästi vaihtaa.
Tosin itse olen kokeillut vain tuohon 6400 saakka ja sillä saa vielä käyttökelpoisia kuvia.
Pentax K-x, Tamroneita, Manfrotto 055 pro ja Metzin salama - niillä mennään!_________________________________
-
Oikeastaan ainoa asia, joka K200D:ssa suuremmin itseäni ketutti oli kans just tuo auto-ison toiminta. Alarajaa ei voinut säätää, ainoastaan ylärajaa. Sitten jotenkin tuntui, että se nosti isoa liian varovaisesti. Suljinajat telelläkin oli jotain luokaa 1/30 tai enemmän, ennen kuin K200D ymmärsi isoa nostaa suljinajan pienentämiseksi. Oliko K100D:n iso jotain tällaista ?HQ kirjoitti:Onkos ne saaneet rampautetun auto-ison kuntoon sitten K100:n päivien ? Se oli hitaan salamasynkan ohella ainoa mikä tuossa aikoinaan ketutti.
K-7:ssa auto-iso onkin sitten jo oikeasti hyvä. Siinä voi säätää molempia rajoja sekä valita painottaako se nopeaa suljinaikaa vai mahdollisimman alhaista isoa. Vai jotain näiden väliltä.
K-x auto-isosta en tiedä, mutta kirjoittelen, kun tuli mieleen K200D:n auto-iso harmitukset.
Edit: Katselin netisät K-x:n manuaalin ja sen mukaan auto-ison painotusta ei voi K-x:ssä säätää. Miten on K-x:n omistajat, missä vaiheessa suhteessa suljinaikaan runko päättää nostaa isoa ?
-
- Viesti:
No minä en taas muuta ole käyttänytkään.
Sekä ala- että ylärajaa voi säätää.
Sen testaamiseen, miten ja milloin se vaihtaa, on liian monta vaihtuvaa tekijää, valon määrä, aukko, suljinaika ja herkkyys.
Sanokaas menetelmä, millä sitä voisi testata, jotta pyytämänne asia selviäisi?
Minusta se on toiminut hyvin. En ole tarvinnut salamaa sisälläkään, ei tärähtäneitä kuvia käsivaraltakaan (200-6400).
Suurin haitta, mihin olen törmännyt on Liven hidas tarkennus, etsimen kautta se on nopea ja tarkka.
Ja auto WB ei osu kohdalleen sisällä, ulkona hyvin.
Sekä ala- että ylärajaa voi säätää.
Sen testaamiseen, miten ja milloin se vaihtaa, on liian monta vaihtuvaa tekijää, valon määrä, aukko, suljinaika ja herkkyys.
Sanokaas menetelmä, millä sitä voisi testata, jotta pyytämänne asia selviäisi?
Minusta se on toiminut hyvin. En ole tarvinnut salamaa sisälläkään, ei tärähtäneitä kuvia käsivaraltakaan (200-6400).
Suurin haitta, mihin olen törmännyt on Liven hidas tarkennus, etsimen kautta se on nopea ja tarkka.
Ja auto WB ei osu kohdalleen sisällä, ulkona hyvin.
-
K100D:ssä autoiso ei toiminut lainkaan muistaaksenia ainakaan av-moodissa jos valotuksen kompensointia sääti. Tai sitten valotuksen kompensointi ei toiminut jos oli auto-iso päällä. En muista, kummin päin, mutta niin omituinen oli, että käyttämättä jäi....Repetti kirjoitti:Mitähän tarkoittanet tuolla rampautetulla?HQ kirjoitti:Onkos ne saaneet rampautetun auto-ison kuntoon sitten K100:n päivien ? Se oli hitaan salamasynkan ohella ainoa mikä tuossa aikoinaan ketutti.
Ei Mitään ongelmaa.
-
- Viesti:
No tein juuri testin - säätöaluueena 100-12800.HQ kirjoitti:K100D:ssä autoiso ei toiminut lainkaan muistaaksenia ainakaan av-moodissa jos valotuksen kompensointia sääti. Tai sitten valotuksen kompensointi ei toiminut jos oli auto-iso päällä. En muista, kummin päin, mutta niin omituinen oli, että käyttämättä jäi....Repetti kirjoitti:Mitähän tarkoittanet tuolla rampautetulla?HQ kirjoitti:Onkos ne saaneet rampautetun auto-ison kuntoon sitten K100:n päivien ? Se oli hitaan salamasynkan ohella ainoa mikä tuossa aikoinaan ketutti.
Pyrin pitämään kameran koko ajan samaan paikkaan suunnattuna, asetus Av, aukko 8.0, iso 800.
Kun korjasin kolme aukkoa ylivalotukseen päin, muuttui iso arvoon 6400 ja kolme aukkoa alaspäin, oli iso-arvo 100.
Ja valotusaika pysyi koko ajan 1/60 sekunnissa.
Oliko tämä vastaus kysymykseesi?
-
- Viesti:
-
Patteriongelmista olen lukenut ja siihen 1.01 päivitys toi korjauksen. Minulla on neljän valmistajan akkuja ja kaikki toimivat. Myös patterien indikaattori näyttää nyt oikein. Pakkasella kuvatessa tosin kamera näyttää välillä, että virta olisi lopussa, mutta ilmeisesti johtuu jännitteen laskusta(?). Mitä vikaa tarkennuksessa on ollu? Siitä en ole kuullutkaan vielä.