Mitä mieltä olette foorumin tasosta?

Pipoa voi löysätä, mutta aiheen tulee liittyä jotenkin valokuvaukseen.
Munt

Viesti Kirjoittaja Munt »

Latanisti kirjoitti: Munt laitahan sinä kuva tulemaan pääsemme arvioimaan, olet jutellut enemmän kakkaa, kuin julkaissut kuviasi, epäilys kasvaa osaatko ottaa kuvia? Vai puhua vaan *sensuroitu*? Laitahan uusimpia kuvia nä'kymään onko sinusta kuvaajaksi vai tyhjän puhujaksi..
Mä en tälle foorumille parhaimpiani tule postaamaan.
Laitan ainoastaan turhia testikuvia ja räpsyjä, kuten Jari Siren nyt näkyy parhaillaan tekevän tuolla kuva+galleria palstalla.
Itseasiassa sen koko osaston perusteella tänne ei muutkaan niitä hyviä postaile, vaan lähinnä kortintäytettä muun tekemisen puutteessa. Jokunen helmi näkyy sekaan erehtyneen. Omat kuvasi Latanisti ovat osin hyviä, osin ei. Olet vielä hiukan "vaiheessa" monin paikoin, mutta oikea asenne korvaa paljon. Osaat nähtävästi v*ttuillakin, jota suuresti arvostan. Älä turhaan masennu, vaan anna mennä vaan...

Ne hyvät kuvat on usein miulle henkilökohtaisia muistoja ja usein niissä on myös läheisiä ihmisiä, joita en täällä esittele. Myyntikama taas on ihan eri asia. Se menee myyntiin, ei jakoon.
Tämä kuvien "panttaaminen" on periaatepäätös ja jos se jonkun mukaan on todiste siitä, että olen osaamaton kuvaaja ja paskanpuhuja, niin se mielipide ei paljon hetkauta. Jos se on taas muka todiste siitä, että pelkään arvostelua tms, niin kustantajien mielipiteen perusteella voin sanoa, että ei paljon tarvitse.

..
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
jari siren
Viesti:

Viesti Kirjoittaja jari siren »

Latanisti kirjoitti:
Munt kirjoitti:
adele kirjoitti: Ehdotan myös, että ensimmäiseksi gladiaattoripariksi valitaan palstan kissa ja koira eli Lantanisti ja J.Siren, jotta saadaan selville mistä kana kusee ja kuka on kuvien kunkku.

Seuraava pari voisi olla Munt ja bobotti. Mitä mieltä olette rakentavasta ideasta?
Kisa kuulostaa ideana ihan hyvältä.
Valittu vastustaja vaan on turhan keskinkertainen... eikö täällä tosiaan ole yhtään ammattilaista, jolle voisi v*ttuilla?

..
Munt laitahan sinä kuva tulemaan pääsemme arvioimaan, olet jutellut enemmän kakkaa, kuin julkaissut kuviasi, epäilys kasvaa osaatko ottaa kuvia? Vai puhua vaan *sensuroitu*? Laitahan uusimpia kuvia nä'kymään onko sinusta kuvaajaksi vai tyhjän puhujaksi..
Mitä puhumiseen tulee, niin sen oivaltavuus, on verranollinen älykkyyteen, kuten valokuvien laatukin.
Munt

jari siren kirjoitti:Mitä puhumiseen tulee, niin sen oivaltavuus, on verranollinen älykkyyteen, kuten valokuvien laatukin.
Ei välttämättä.
Tunnen myös lahjakkaita typeryksiä.

..
Latanisti

Viesti Kirjoittaja Latanisti »

Ferrari vaatii monta insinööriä kunnossa pitämiseen, lada toimii sirpillä ja lekalla kelissä kuin kelissä.
Arvosteliota ja haukkujia on paljon, kunpa hekin laittaisivat kuviaan esille, vai pelkäävätkö he arvostelun lyttäävän egonsa.
Joku voi ottaa muutaman hienon kuvan eläessään, mutta tason pitämiseen vaaditaan jo taitoa..
Latanisti

Minulle sopisi ihan hyvin kilpailu Jarin kesken , vaikka samasta paikasta kuvan otto, valvojien valvoessa. Kumpi ilmaisee sen paremmin.
Munt

Latanisti kirjoitti:Minulle sopisi ihan hyvin kilpailu Jarin kesken , vaikka samasta paikasta kuvan otto, valvojien valvoessa. Kumpi ilmaisee sen paremmin.
Tuossa on se ongelma, että valokuvauksen peruste on sitä, että osataan valita se paikka, jota kuvataan, ja aika, jolloin se tehdään. Itse nappulan painaminen on toisarvoista, mutta rajauksella ja kuvakulmalla sekä muulla tekniikan hallinnalla piirretään se näkemys siihen kuvaan. Tuollaisessa haasteessa siis kisattaisiin lähinnä tuosta jälkimmäisestä osasta.

Ehkä tässä välillä pitäisi muistuttaa siitä tosiasiasta, että lopultakin valokuvauksessa noin 90% on muuta, kuin itse kuvaamista. Asia kun tuntuu tyystin täällä testosteronihöyryssä unohtuvan...

..
adele

Viesti Kirjoittaja adele »

Ei puutu kuin bobotti, niin jengi on kasassa. Voisihan tuollainen dual-dual kisakin olla mahdollista. Voin tulla valvomaan, kertokaa vain aika ja paikka.

Tähän alkuun kyllä sopisi, vielä pieni hippa tähän tyyliin:
Ayaan Hirsi Ali kirjassa Pakomatkalla kirjoitti:..Siltä varalta että Allahiin vetoaminen ei tehoaisi isoäiti opetti tyttärilleen, että heidän piti juosta miehen taakse kyykylleen, työntää kätensä miehen jalkoväliin sarongin alle ja kiskoa hänen kiveksistään oikein kovaa. Otetta ei saanut irroittaa. Mies saattaisi lyödä tai potkia, mutta heidän olisi painettava päänsä suojaan, otettava iskut selkäänsä ja toivottava että he pystyisivat jatkamaan kunnes päälle kunnes päällekävijä pyörtyisi.
”Tie helvettiin on kivetty hyvillä aikomuksilla.”
Munt

adele kirjoitti:Ei puutu kuin bobotti, niin jengi on kasassa. Voisihan tuollainen dual-dual kisakin olla mahdollista. Voin tulla valvomaan, kertokaa vain aika ja paikka.

Tähän alkuun kyllä sopisi, vielä pieni hippa tähän tyyliin:
Ayaan Hirsi Ali kirjassa Pakomatkalla kirjoitti:..Siltä varalta että Allahiin vetoaminen ei tehoaisi isoäiti opetti tyttärilleen, että heidän piti juosta miehen taakse kyykylleen, työntää kätensä miehen jalkoväliin sarongin alle ja kiskoa hänen kiveksistään oikein kovaa. Otetta ei saanut irroittaa. Mies saattaisi lyödä tai potkia, mutta heidän olisi painettava päänsä suojaan, otettava iskut selkäänsä ja toivottava että he pystyisivat jatkamaan kunnes päälle kunnes päällekävijä pyörtyisi.
Vähän epäreilu lähtökohta tuollaiseen hippaan, kun on syytä epäillä, löytyykö vastapuolelta mitään mistä ottaa kiinni...

..
Latanisti

En minäkään kaikkia kuvia foorumille suolla, myyntiin menevät ym. ovat erikseen, mutta nämä "harrastus" kuvat ja testi kuvat on kiva laittaa näkyviin, tietää vähän minnepäin lähtee kehittämään asioitansa, vaikka nykyään tuntuu, että muutama tyyppi torpeedoi kaikki, sen takia haluaisin nähdä aina vastaiskun eli heidän kuvansa, pokeripelissä he olisivat sitä hävinnyttä kermaa, eivät näytä korttiaan.
Sen takia palsta kuullostaakin tyhjältä, paljon tyhjän puhujia täällä, mutta meriittiä ei yhtään..
Taitavat vaan puhua päänsä läpi, lieneekkö omistavat ees kameraa?
Voin laittaa ton oman profiilin minkä olen myös muille saiteille laittanut.
Saa *sensuroitu*, jos osoitatte kykynne.
Olen harrastanut valokuvausta n. 20 vuotta.
Tavan filmille 14 vuotta ja uutukaisena tämä "digi" noin viisi vuotta.
Ammatiltani olen sähköinsinööri, mutta olen myös käynyt graafisenalan tutkinnon.
Olen toiminut myös freelance valokuvaajana eri medioille ja yrityksille.
Nykyään viettelen aikaani sairaseläkkeellä ainakin tämän ja seuraavan vuoden, koska selkäni sanoi sopimuksen irti
kaksi vuotta sitten, jolloin se myös leikattiin.
Digikalustona on tällä hetkellä Canonin eos 1ds markIII (sisäkuvauksessa) ja ulkoruokinnassa Olympuksen E-3.
Aikaisempia kameroita minulla on ollut Olyn E-410/520/620 ja Canonilta 1 d mark III sekä ihan alussa pentaxsin rojua, mutta niistä ei sen enempää Iskee silmää
Valokuvaan laidasta laitaan, en ole ominut mitään tyyliä.
Tilanne kuin tilanne, jos miellyttää silmää, niin sen ikuistan kamerallekkin.
Iloa ja valoa kaikille, sekä hyviä kuvatuksia kennolle!
Kuva
Viimeksi muokannut Latanisti, Tammi 19, 2010 20 : 40. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
adele

Latanisti kirjoitti: Nykyään viettelen aikaani sairaseläkkeellä ainakin tämän ja seuraavan vuoden, koska selkäni sanoi sopimuksen irti
Ai, ai, tuo on suunnitellussa alkuhippasissa selkeä haitta, et taida taipua korsetissasi niin paljon, että saat vastustajan skrebboista otetta?
jari siren
Viesti:

Latanisti kirjoitti:Minulle sopisi ihan hyvin kilpailu Jarin kesken , vaikka samasta paikasta kuvan otto, valvojien valvoessa. Kumpi ilmaisee sen paremmin.
Koska vaan ja rahallisia vetoja pystyyn.
Latanisti

adele kirjoitti:
Latanisti kirjoitti: Nykyään viettelen aikaani sairaseläkkeellä ainakin tämän ja seuraavan vuoden, koska selkäni sanoi sopimuksen irti
Ai, ai, tuo on suunnitellussa alkuhippasissa selkeä haitta, et taida taipua korsetissasi niin paljon, että saat vastustajan skrebboista otetta?
Hih, näin saattaisi käydä.. Vammainenkun olen..'
jari siren
Viesti:

Latanisti kirjoitti:En minäkään kaikkia kuvia foorumille suolla, myyntiin menevät ym. ovat erikseen, mutta nämä "harrastus" kuvat ja testi kuvat on kiva laittaa näkyviin, tietää vähän minnepäin lähtee kehittämään asioitansa, vaikka nykyään tuntuu, että muutama tyyppi torpeedoi kaikki, sen takia haluaisin nähdä aina vastaiskun eli heidän kuvansa, pokeripelissä he olisivat sitä hävinnyttä kermaa, eivät näytä korttiaan.
Sen takia palsta kuullostaakin tyhjältä, paljon tyhjän puhujia täällä, mutta meriittiä ei yhtään..
Taitavat vaan puhua päänsä läpi, lieneekkö omistavat ees kameraa?
Voin laittaa ton oman profiilin minkä olen myös muille saiteille laittanut.
Saa *sensuroitu*, jos osoitatte kykynne.
Olen harrastanut valokuvausta n. 20 vuotta.
Tavan filmille 14 vuotta ja uutukaisena tämä "digi" noin viisi vuotta.
Ammatiltani olen sähköinsinööri, mutta olen myös käynyt graafisenalan tutkinnon.
Olen toiminut myös freelance valokuvaajana eri medioille ja yrityksille.
Nykyään viettelen aikaani sairaseläkkeellä ainakin tämän ja seuraavan vuoden, koska selkäni sanoi sopimuksen irti
Digikalustona on tällä hetkellä Canonin eos 1ds markIII (sisäkuvauksessa) ja ulkoruokinnassa Olympuksen E-3.
Aikaisempia kameroita minulla on ollut Olyn E-410/520/620 ja Canonilta 1 d mark III sekä ihan alussa pentaxsin rojua, mutta niistä ei sen enempää Iskee silmää
Valokuvaan laidasta laitaan, en ole ominut mitään tyyliä.
Tilanne kuin tilanne, jos miellyttää silmää, niin sen ikuistan kamerallekkin.
Iloa ja valoa kaikille, sekä hyviä kuvatuksia kennolle!
Kuva
Heh jäbä on ihan klovni:D
Munt

jari siren kirjoitti: Heh jäbä on ihan klovni:D
Ja vetää silti sua parempaa settiä aika usein.

..
adele

No, niin kuvia kehiin.
radicalis

Viesti Kirjoittaja radicalis »

Seuraavaksi sitten haasteet raastupaan?

Taso nousee kohisten. Kohina on tällä kertaa selvästi värikkäämpää uusien persoonien Latanisti ja Munt myötä. Kohta tulee Matti ja käyttää kohinanpoistonappia :D
jari siren
Viesti:

Munt kirjoitti:
jari siren kirjoitti: Heh jäbä on ihan klovni:D
Ja vetää silti sua parempaa settiä aika usein.

..
eihän tuossa mitään jos on 20v. kuvannut voidaan hyvin skabata otetuilla kuvilla?
Laitetaan haaste pystyyn kuva ja sitten samaan aihetta.
Munt

radicalis kirjoitti:Seuraavaksi sitten haasteet raastupaan?

Taso nousee kohisten. Kohina on tällä kertaa selvästi värikkäämpää uusien persoonien Latanisti ja Munt myötä. Kohta tulee Matti ja käyttää kohinanpoistonappia :D
Olet muuten ihan hemmetin oikeassa: Latanisti on punaista "Ladakohinaa" ja mie taas vihreetä "Ilmastokohinaa".
Aikaisemmin oli itsekin punavihreetä kohinaa, mutta tajusin elämän rajallisuuden jo kolmen ladan jälkeen...

..
Latanisti

Taidan pitää paussin foorumilta, ehkä oikea ratkaisu.
Jatkakaa kiistelyä.
jari siren
Viesti:

Latanisti kirjoitti:Taidan pitää paussin foorumilta, ehkä oikea ratkaisu.
Jatkakaa kiistelyä.
Pupu pöksyssä?
Lukittu