Olympus E-P1 ‘Digital Pen’
-
Peruskonffauksella pääsee jo pitkälle - tarkennus eri nappiin kuin laukaisin. PENiin on näppärä konffata tarkennus oikean käden peukalolle siinä missä laukaisin luonnollisesti etusormella.
Näin ollen on näppärää tarkennella etukäteen ja laukaista sitten oikealla hetkellä ilman että tarkennus rupeaa sotkemaan laukaisutapahtumaa..
Näin ollen on näppärää tarkennella etukäteen ja laukaista sitten oikealla hetkellä ilman että tarkennus rupeaa sotkemaan laukaisutapahtumaa..
-
-
Voihan sen 4/3 kokoisen kennon antaman kuvan kropata vaikka pyöreäksi, jos niin haluaa :-)hnu kirjoitti:Kuvasuhteen voi valita. 4:3, 16:9, 3:2 tai 6:6nomad kirjoitti:Mikäköhän tuo olisi... Kyse on m4/3 järjestelmästä.poy kirjoitti:Mikä kuva suhde on penissä? Ajattelin vaan että mitkä ulkoiset etsimet tohon sopii ja onko alkuperäinen kuinka hyvä? Mulla on ennestään 28mm:n etsin.
Hapa
-
Hieman on alkanut houkuttaa tuo paketti vaikka Verkkokaupassa:
"PEN E-P1 hopeanvärinen digikamera + LUMIX G 20mm / F1.7 ASPH. + VF-1 etsin. Olympus E-P1 kameran ostajalle salama kaupan"
tai yleensäkin tuo E-P1 kakkoskamerana kokonsa ja videoleikemahdollisuutensa vuoksi. Sovitteellahan voi käyttää normi-Zuikoja. Onkohan siinä järkeä ja miten käyttökelponen yhdistelmä olisi? Onko kenelläkään kokemuksia? Vaikka esim. 50-200 + E-P1 - yhdistelmä kyllä voisi näyttää aika koomiselta. Entä FL-36-salamat? tai Metzit? Käyvätkö siihen? Ajattelisin, että tuo paketin (esim. Verkkokauppa) salama on kuitenkin aika joutava.
Muuten, mitä eroa on E-P1:llä ja E-P2:lla? Jotain ratkaisevan oleellista?
"PEN E-P1 hopeanvärinen digikamera + LUMIX G 20mm / F1.7 ASPH. + VF-1 etsin. Olympus E-P1 kameran ostajalle salama kaupan"
tai yleensäkin tuo E-P1 kakkoskamerana kokonsa ja videoleikemahdollisuutensa vuoksi. Sovitteellahan voi käyttää normi-Zuikoja. Onkohan siinä järkeä ja miten käyttökelponen yhdistelmä olisi? Onko kenelläkään kokemuksia? Vaikka esim. 50-200 + E-P1 - yhdistelmä kyllä voisi näyttää aika koomiselta. Entä FL-36-salamat? tai Metzit? Käyvätkö siihen? Ajattelisin, että tuo paketin (esim. Verkkokauppa) salama on kuitenkin aika joutava.
Viimeksi muokannut paulas, Tammi 17, 2010 13 : 07. Yhteensä muokattu 2 kertaa.
-
Ajattelin myydä Ricoh GRD1:n pois ja tuossa mulla on sen oma GV-1 ulkoinen etsin. Onko mitään järkeä säästää tuota varten? Ainakin se vaikuttaa aika kestävältä, kun on jotain metallia. Hintaa tuosta etsimestä luulen saavan myydessäni jotain yli 100€, että ainakin saisi PENin ostoon lisää rahaa, mutta taas jos siihen pitää ostaa kallis ja huonompi etsin niin ei järkeä. Tai sehän taisi tulla monessakin paketissa mukana, mutta jos mahdollisesti kasais oman paketin.nomad kirjoitti: Mikäköhän tuo olisi... Kyse on m4/3 järjestelmästä.
Oliko PENissä jo sisäinen gps tagien tallennus?
-
Se, että jossain esiintyvät nuo numerot, ei merkitse sitä, että ne merkitsisivät tiettyä asiaa. 4/3 ei tässä merkitse kuvasuhdetta, vaan tulee piirtoympyrän koosta, japanilaisina tuumina.nomad kirjoitti:Mikäköhän tuo olisi... Kyse on m4/3 järjestelmästä.poy kirjoitti:Mikä kuva suhde on penissä? Ajattelin vaan että mitkä ulkoiset etsimet tohon sopii ja onko alkuperäinen kuinka hyvä? Mulla on ennestään 28mm:n etsin.
Matti Vuori
-
Minä säästäisin ilman muuta sen etsimen. Ehtii se myydä myöheminkin...poy kirjoitti: Ajattelin myydä Ricoh GRD1:n pois ja tuossa mulla on sen oma GV-1 ulkoinen etsin. Onko mitään järkeä säästää tuota varten? Ainakin se vaikuttaa aika kestävältä, kun on jotain metallia. Hintaa tuosta etsimestä luulen saavan myydessäni jotain yli 100€, että ainakin saisi PENin ostoon lisää rahaa, mutta taas jos siihen pitää ostaa kallis ja huonompi etsin niin ei järkeä. Tai sehän taisi tulla monessakin paketissa mukana, mutta jos mahdollisesti kasais oman paketin.
Mikäs sen kuvakulma on? Hmm 21mm, jos ostaisit sen 17/2,8 pannarin, niin taitaapi olla vähän kaponen... mutta jos hommaat Panosonikin pannarin 20/1,7 niin aika soppari? Aika hankala saada hyvä settiale? ;-)
Waldo's Peoplen Waldo:
"Itseensä pitää luottaa, eikö niin?"
-
- Viesti:
http://web.me.com/pekkapotka/pekkapotka ... ntä_1.htmlpaulas kirjoitti: Muuten, mitä eroa on E-P1:llä ja E-P2:lla? Jotain ratkaisevan oleellista?
pekkapotka.com
-
- Viesti:
-
Kiitos informatiivisesta linkistä. Ero on siis lähinnä tuossa etsinliittimessä ja sitä kautta etsimessä.ppotka kirjoitti:http://web.me.com/pekkapotka/pekkapotka ... ntä_1.htmlpaulas kirjoitti: Muuten, mitä eroa on E-P1:llä ja E-P2:lla? Jotain ratkaisevan oleellista?
Viimeksi muokannut paulas, Tammi 17, 2010 17 : 39. Yhteensä muokattu 1 kertaa.
-
-
Nyt olen entistä enemmän koukuttunut tuohon kameraan, tuo Panasonic 20/1.7. + E-P1-yhdistelmä vaikuttaisi houkuttelevalta. EV-1-etsin kuuluisi tuohon yhdistelmään. Olyn sivuilta luin, että tuo etsin kuuluisi noiden pannukakkujen kanssa käytettäväksi. Mitenkähän se toimii muiden kanssa, esimerkiksi sovitteella liitettävien tavallisten Zuikojen kanssa? Onko kellään tietoa / kokemusta?
-
Tottahan sitä voi käyttää minkä tahansa optiikan kanssa kunhan kuvakulma, siis polttoväli, on edes jokseenkin sama kuin tuo 17 mm jolle se on tehty. Ei liene suurtakaan merkitystä vaikkapa Panan 20 mm kanssa tuolla 3 mm polttovälierolla. Etsin vain näyttää hieman laajemman näkymän kuin optiikka tallentaa.
Kokemuksesta voin todeta, että tuota etsintä ei ole juurikaan tullut käytettyä vaikka E-P1:n nokalla on koko ajan ollut 17mm 2.8. Voihan olla, että johtuu siitä kun kengässä on salama näin talvisessa perhenäppäilyssä.
Kokemuksesta voin todeta, että tuota etsintä ei ole juurikaan tullut käytettyä vaikka E-P1:n nokalla on koko ajan ollut 17mm 2.8. Voihan olla, että johtuu siitä kun kengässä on salama näin talvisessa perhenäppäilyssä.
-
Ilmeisesti, jos nokalle laittaisi vaikka 200 mm:m telen (sovitteella), ei tuolla etsimellä olisi juuri käyttöä? Tietysti harvoin tuota yhdistelmää tulisi käytettyä - ajattelin lähinnä jossain vaikka festareilla, kun ottaisin videoleikkeitä muun kuvaamisen lomassa.
Niin, Eesau, mitä salamaa käytät em. Kameran kanssa?
Niin, Eesau, mitä salamaa käytät em. Kameran kanssa?
-
Kaikki digi-Olympus salamat käy tietysti, eli minulla esim. E-3:n kanssa hankittu 36.paulas kirjoitti:Hieman on alkanut houkuttaa tuo paketti vaikka Verkkokaupassa:
Filmioptiikkojen laatu ei oikein kai riitä.
-
Eikös tuo EV-1 ollut vain "optinen putki", eli ei EVF, johoni nyt luulen Paulasin sen sekoittavan.
Eli VF-1 http://www.olympus.fi/consumer/21693_pe ... _21795.htm
VF-2 http://www.olympus.fi/consumer/21693_pe ... _22362.htm
VF-2 http://www.olympus.fi/consumer/21693_pe ... _22362.htm
-
En sekota ( vaikka hieman ulalla olenkin;), vaikka en kyllä ihan täysin ole ymmärtänyt, mikä tuo EV-1-etsin luonteeltaan on. Olyn sivuilla puhutaan vain optisesta etsimestä. Kakkosessa on tietääksen sähköinen etsin.JiiPeeM kirjoitti:Eikös tuo EV-1 ollut vain "optinen putki", eli ei EVF, johoni nyt luulen Paulasin sen sekoittavan.
VF-2