xgraphique kirjoitti:Nooh.. kaikkihan siinä valuu päälle kuin suklaajoki aikoinaan. Kyllä oli Latyrxiltä taas näytettä. Pystykkö heittään mitään ammattisalaisuutta tänne tuon fotarin käytöstä - aloittelijoita tässä kun kaikki ollaan. Ja sulla tuntuu olevan ihan oma valikko noille HDR asetuksille ;)
Kiitoksia! Eipä ole kyllä mitään salaisuutta fotarointiin, on niin kuvasta ja fiiliksestä kiinni nuo muokkaukset. Photomatixia toki ennen fotarointia, asetukset vaihtelee kuvakohtaisesti myös siellä.
Onpas maukkaita nuo adelen otokset, monellako valotuksel otit?
Etenkin ekan ja tokan syväterävyys/värimailma(ei ole menty liiallisuuksiin) nannaa..
Mie tykkään <3 <3 <3
Noita hoodeeärriä nyt voi vääntää ihan minne haluaa. Otan kolmesta seitsemään otosta. Yleensä 4-5. Tuo, jossa ei näy Aurinko on kolmesta tehty, kaksikin olisi riittänyt. Nuo esimerkkikuvat eivät oikein parane pienennettäessä.
olet todellakin aivan älyttömän hyvä muokkaaja & kuvaaja! minä olen vielä aloittelija varsinkin kuvanmuokkauksessa, olisiko sinulla näyttää alkuperäistä kuvaa tai kertoa miten olet muuten kuin hdr-käsitellyt tätä? photoshopillako?
Toki Latyrxin ja Adelen kuvat erittäin hienoja myös! HDR on vanhaa sanontaa lainaten hyvä renki mutta huono isäntä . . . ts. nupit jossain muualla kuin kaakossa syntyy useimmin parempaa jälkeä.
olet todellakin aivan älyttömän hyvä muokkaaja & kuvaaja! minä olen vielä aloittelija varsinkin kuvanmuokkauksessa, olisiko sinulla näyttää alkuperäistä kuvaa tai kertoa miten olet muuten kuin hdr-käsitellyt tätä? photoshopillako?
Kiitoksia vaan! :) Hienoa jos tykkäät. Itsekin olen aloittelija, vuoden päivät kuvaillut ja HDR:ää sitäkin vähemmän. Jep tuossa on tehty muokkauksia myös Photoshopin puolella. Lisätty kontrastia varsinkin tuohon etualaan. Laitan tuon alkuperäisen jossain vaiheessa. :)
Täytyi mielenkiinnosta kokeilla näitä hdr-juttuja. Tässäpä eka yritys. Lumesta tuli aika rumaa mielestäni. No, ehkäpä joillain säädöillä... kunhan oppii. Macille näitä hdr-kuvankäsittelyohjelmia ei ollutkaan kovin runsaasti.
edit: blurrilla sai näköjään lumea vähän paremman näköiseksi