AriTS kirjoitti:kohan kirjoitti:Avaa task manager ja katso Performance taululla paljonko muistia on vapaana.
Minulla on Vista 64:ssa 2.5G käytössä kun FireFox on auki. No, 9.5 gigaa on vielä vapaana...
Bingo! Enpä huomannut tsekata tuota aiemmin; kyllä 32 bittiä lisää tekee ison eron - mun 2 gigasta oli vapaana 40 megaa (kun webbiselainkin oli auki), mutta menee heti nollille kun kokeilee pyörittää videota VLC:llä...
...
Hankkisin uuden läppärin, mutta oon odottanut että Vistasta aika jättää ja alle saisi 64-bittisen Win7:n...
Palaanpa tähän muutaman kuukauden takaiseen aiheeseen tilannepäivityksen muodossa: hankin viime viikolla uuden koneen 64-bittisellä prosarilla (4 megaa RAMmia ja Win7!) ja avot - johan alkoi videot näkyä hienosti ja pätkimättä, myös 1080p!
500D:stä vielä, että se on nyt ollut käytössä puolisen vuotta ja kokemukset on olleet lähes pelkästään positiivisia. Ruutuja tosin vasta n. 2500kpl, eli 'tosiharrastajan' viikon tai ehkä kuukauden kuva-annos (oletettavasti), mutta kun kuvaukseen ei ehdi paneutua tällä hetkellä muuten kuin tarpeen eli tilanteiden niin vaatiessa. No, sopivina hetkinä on tullut kyllä vietyä Canonia kävelylle ihan vaan harrastusmielessäkin, mutta usein taskussa kulkee Lumixin pokkari, ja 'hätätilanteessa' on tullut napattua kuvaa kännykkävideollakin. Pääasia on kuitenkin riittävien ja hyvälaatuisten muistijälkien saaminen - viimosen päälle suunnitelluilla, huippuluovilla, erikoisilla jne kuvilla nautiskelu on sitten sitäkin suurempaa herkkua, kun niitä ehtii ottaa ja niistä nautiskella kuin hyvästä viinistä :-)
Hyvää, terävää ja värikästä (tai vaihtoehtoisesti mustavalkoista) vuotta 2010 kaikille!
-AriTS
P.S. Tunnustan - kyllä sitä välillä tulee unelmoitua 5D:stä ja 7D:stäkin, mutta eiköhän vastaavanlaiseen runkoon ehdi panostaa tuonnempanakin; riittävän hyviä (yksittäis-)kuvia tuntuu saavan nykykalustollakin omaan käyttöön. Nälkä tosin tunnetusti kasvaa syödessä...