500D

Canon 1300D, Canon 1200D, Canon 700D jne.
Hedu

Re: Tarvikeakuista

Viesti Kirjoittaja Hedu »

Eeveli kirjoitti:Käyttääkö kukaan tarvikeakkuja 500D: kanssa? Mistä olette tilanneet ja miten hyvin ne toimivat?

Itse tilasin 2 akkua mania33:sta, mutta ne eivät lataannu enään parin latauskerran jälkeen. Kysyin asiasta niin ko akut eivät ole kuulemma tarkoitettu 500D:lle...? En tiedä olisko laturi muuttunut 450D:n jälkeen. Akku on kuitenkin malliltaan täysin sama LP-E5.

mania33:
"Yhteensopiva seuraavien akkujen kanssa: Canon LP-E5"
"Sopii seuraaviin kameroihin: Canon EOS 450D, EOS 1000D"

Eli ko firman myymä tarvikeakku ei sovi 500D kameralle. Asiakaspalvelun suhtautuminen ongelmaan oli ylimielistä.
Itsellä on kaksi tarvikeakkua,linkinmukaisia.Hyvin on toimineet,monta kertaa käytetty tyhjäksi ja latailtu.Ei mitään moitittavaa,pakkasellakin pitää hyvin virtansa.
http://www.digitarvike.fi/product_details.php?p=1559
Cloudcity. Uuden ajan pilvipalvelu.
Eeveli

Viesti Kirjoittaja Eeveli »

Ok,
tilasin pari akkua tuolta myydään-palstalta:
http://www.digicamera.net/keskus/viewto ... t=12658466

Akkujen varaukseksi on ilmoitettu 1500mAh, mutta todellisuus voi olla jotain muuta. Canonin akun hinnalla saa jo useamman tuollaisen.
Juhom

Viesti Kirjoittaja Juhom »

Mulla on noita samoja hyvin ovat toimineet tähänmennessä ainakin.
cabmo

Viesti Kirjoittaja cabmo »

Eeveli kirjoitti:Ok,

Akkujen varaukseksi on ilmoitettu 1500mAh, mutta todellisuus voi olla jotain muuta. Canonin akun hinnalla saa jo useamman tuollaisen.
Tuotenimihän se joka maksaa.
Juhom

Viesti Kirjoittaja Juhom »

cabmo kirjoitti:

Niin se ja toimiva oikosulku suojaus.
Rbnqss78

Viesti Kirjoittaja Rbnqss78 »

Olen juuri itse hankkimassa ensimmäistä digijärjestelmäkameraani jatäätä mallia tuli hypisteltyä kaupassa. Onko siis miten suositeltava ostos?
mrl586

Viesti Kirjoittaja mrl586 »

Rbnqss78 kirjoitti:Olen juuri itse hankkimassa ensimmäistä digijärjestelmäkameraani jatäätä mallia tuli hypisteltyä kaupassa. Onko siis miten suositeltava ostos?
On.
Canon PowerShot A510 | Canon PowerShot A710 IS | Canon EOS 400D | Canon EOS 450D
Pentax K200D
Airwalk

Viesti Kirjoittaja Airwalk »

Rbnqss78 kirjoitti:Olen juuri itse hankkimassa ensimmäistä digijärjestelmäkameraani jatäätä mallia tuli hypisteltyä kaupassa. Onko siis miten suositeltava ostos?
Jos se tuntui käteen hyvältä, monelle se on liian pieni ja silloin ostetaan kymppisarjalainen...
mrl586

Viesti Kirjoittaja mrl586 »

Airwalk kirjoitti:Jos se tuntui käteen hyvältä, monelle se on liian pieni ja silloin ostetaan kymppisarjalainen...
Minulle tuo 500D on juuri sopivan kokoinen.
Canon PowerShot A510 | Canon PowerShot A710 IS | Canon EOS 400D | Canon EOS 450D
Pentax K200D
Vitor

Viesti Kirjoittaja Vitor »

Airwalk kirjoitti:
Jos se tuntui käteen hyvältä, monelle se on liian pieni ja silloin ostetaan kymppisarjalainen...
D60?
Vitorphoto
"Fear not at all, my focus shall not fail" - All That Remains
Airwalk

Vitor kirjoitti:
Airwalk kirjoitti:
D60?
ehkä hieman tuoreempi, vaikka 50-D
jouni11

kuvan laatu

Viesti Kirjoittaja jouni11 »

Onko kuvanlaaduissa huomattavaa eroa jos valitsee esim. 8mpx 15mpx sijaan. Tai jos valitsee 15mpx fine vs 15mpx normal?

Haluaisin pitää kuvien koon kohtuullisena, jotta streemaus koneelta pleikkariin toimisi nopeasti.

Kamerassahan voi valita 15, 8 tai 3,7 mpx ja vielä pakkauslaadun fine tai normal.
keskone

Viesti Kirjoittaja keskone »

Itse otan kuvat RAWina, ja mahdollista myöhempää käyttöä varten sitten pienemmät versiot kuvankäsittelyssä. Massamuisti on nykyisin niin halpaa (alle satasella saa teran) ettei ole oikein mielekästä ainakaan tuon takia pihdata tiedostokokoa. Joskus myöhemmin saattaa tulla mieleen tehdä joku hippasen isompikin suurennos jostakin kuvasta, ja tällöin on eduksi ettei kuvaustilanteessa ole kovasti rajoittanut tiedoston kokoa.
Ehkä otin,ehkä en.
ossipena

Viesti Kirjoittaja ossipena »

Juhom kirjoitti:
cabmo kirjoitti:

Niin se ja toimiva oikosulku suojaus.
plus varauksen ala- ja ylärajan suojaus.
AriTS

Videoiden nykimisestä ja 500D:stä yleensä

Viesti Kirjoittaja AriTS »

AriTS kirjoitti:
kohan kirjoitti:Avaa task manager ja katso Performance taululla paljonko muistia on vapaana.
Minulla on Vista 64:ssa 2.5G käytössä kun FireFox on auki. No, 9.5 gigaa on vielä vapaana...
Bingo! Enpä huomannut tsekata tuota aiemmin; kyllä 32 bittiä lisää tekee ison eron - mun 2 gigasta oli vapaana 40 megaa (kun webbiselainkin oli auki), mutta menee heti nollille kun kokeilee pyörittää videota VLC:llä...
...
Hankkisin uuden läppärin, mutta oon odottanut että Vistasta aika jättää ja alle saisi 64-bittisen Win7:n...
Palaanpa tähän muutaman kuukauden takaiseen aiheeseen tilannepäivityksen muodossa: hankin viime viikolla uuden koneen 64-bittisellä prosarilla (4 megaa RAMmia ja Win7!) ja avot - johan alkoi videot näkyä hienosti ja pätkimättä, myös 1080p!

500D:stä vielä, että se on nyt ollut käytössä puolisen vuotta ja kokemukset on olleet lähes pelkästään positiivisia. Ruutuja tosin vasta n. 2500kpl, eli 'tosiharrastajan' viikon tai ehkä kuukauden kuva-annos (oletettavasti), mutta kun kuvaukseen ei ehdi paneutua tällä hetkellä muuten kuin tarpeen eli tilanteiden niin vaatiessa. No, sopivina hetkinä on tullut kyllä vietyä Canonia kävelylle ihan vaan harrastusmielessäkin, mutta usein taskussa kulkee Lumixin pokkari, ja 'hätätilanteessa' on tullut napattua kuvaa kännykkävideollakin. Pääasia on kuitenkin riittävien ja hyvälaatuisten muistijälkien saaminen - viimosen päälle suunnitelluilla, huippuluovilla, erikoisilla jne kuvilla nautiskelu on sitten sitäkin suurempaa herkkua, kun niitä ehtii ottaa ja niistä nautiskella kuin hyvästä viinistä :-)

Hyvää, terävää ja värikästä (tai vaihtoehtoisesti mustavalkoista) vuotta 2010 kaikille!

-AriTS

P.S. Tunnustan - kyllä sitä välillä tulee unelmoitua 5D:stä ja 7D:stäkin, mutta eiköhän vastaavanlaiseen runkoon ehdi panostaa tuonnempanakin; riittävän hyviä (yksittäis-)kuvia tuntuu saavan nykykalustollakin omaan käyttöön. Nälkä tosin tunnetusti kasvaa syödessä...
coronaxtra

Re: Videoiden nykimisestä ja 500D:stä yleensä

Viesti Kirjoittaja coronaxtra »

AriTS kirjoitti:Palaanpa tähän muutaman kuukauden takaiseen aiheeseen tilannepäivityksen muodossa: hankin viime viikolla uuden koneen 64-bittisellä prosarilla (4 megaa RAMmia ja Win7!) ja avot - johan alkoi videot näkyä hienosti ja pätkimättä, myös 1080p!

500D:stä vielä, että se on nyt ollut käytössä puolisen vuotta ja kokemukset on olleet lähes pelkästään positiivisia. Ruutuja tosin vasta n. 2500kpl, eli 'tosiharrastajan' viikon tai ehkä kuukauden kuva-annos (oletettavasti), mutta kun kuvaukseen ei ehdi paneutua tällä hetkellä muuten kuin tarpeen eli tilanteiden niin vaatiessa. No, sopivina hetkinä on tullut kyllä vietyä Canonia kävelylle ihan vaan harrastusmielessäkin, mutta usein taskussa kulkee Lumixin pokkari, ja 'hätätilanteessa' on tullut napattua kuvaa kännykkävideollakin. Pääasia on kuitenkin riittävien ja hyvälaatuisten muistijälkien saaminen - viimosen päälle suunnitelluilla, huippuluovilla, erikoisilla jne kuvilla nautiskelu on sitten sitäkin suurempaa herkkua, kun niitä ehtii ottaa ja niistä nautiskella kuin hyvästä viinistä :-)

Hyvää, terävää ja värikästä (tai vaihtoehtoisesti mustavalkoista) vuotta 2010 kaikille!

-AriTS

P.S. Tunnustan - kyllä sitä välillä tulee unelmoitua 5D:stä ja 7D:stäkin, mutta eiköhän vastaavanlaiseen runkoon ehdi panostaa tuonnempanakin; riittävän hyviä (yksittäis-)kuvia tuntuu saavan nykykalustollakin omaan käyttöön. Nälkä tosin tunnetusti kasvaa syödessä...
4 megalla rammia ei kauheasti juhlita, ellei ole kyseessä 70-luku tai kasarin alkumetrit :) Toivottavasti oli gigoja eikä megoja.

Itse en ole kyllä haikaillut 5/7D:n perään. Mä en oikeasti keksi niin hyviä syitä miksi ostaa täysikennoinen, sillä tuo 500D on varsin mainio kamera moneen tilanteeseen. Ja tottahan se että oikeasti hyvät kuvat ovat ottajasta, eivät laitteistosta kiinni.
~ kuva kertoo enemmän, kuin haluaisin kertoa ~
Airwalk

coronaxtra kirjoitti:.

Itse en ole kyllä haikaillut 5/7D:n perään. Mä en oikeasti keksi niin hyviä syitä miksi ostaa täysikennoinen, sillä tuo 500D on varsin mainio kamera moneen tilanteeseen.
Muistin virkistämiseksi 7D on sama 1.6 croppi kuin 500D, onhan 500D hyvä kamera mutta kun vertaat seiskan tarkennusta siihen niin ei tarvi enää keksiä mitään...
AriTS

Viesti Kirjoittaja AriTS »

coronaxtra kirjoitti:4 megalla rammia ei kauheasti juhlita, ellei ole kyseessä 70-luku tai kasarin alkumetrit :) Toivottavasti oli gigoja eikä megoja.
Heh, sorry maanantaiaamun lapsus - tietty 4 tuhatta megaa :]
coronaxtra kirjoitti:Itse en ole kyllä haikaillut 5/7D:n perään. Mä en oikeasti keksi niin hyviä syitä miksi ostaa täysikennoinen, sillä tuo 500D on varsin mainio kamera moneen tilanteeseen. Ja tottahan se että oikeasti hyvät kuvat ovat ottajasta, eivät laitteistosta kiinni.
Jep, kiitos henkisestä tuesta - tuo on totta, joten pitää varmaan tunnustaa että kyse on pääosin himosta päästä kokeilemaan uusia leluja; eipä sitä näin harrastajakäytössä käytännössä paljoa muuta tarvitse kuin mitä 500D tarjoaa! Pitäisköhän vähentää tiettyjen palstojen lukemista, ettei 'gadget fever' saa pysyvämpää otetta... :D Toisaalta, se mitä Airwalk mainitsi 7D:n tarkennuksesta olisi joskus mukava todentaa - 19 tarkennuspistettä kuulostaa houkuttelevalta! Jaa-a, nyt on paras lopettaa ennen kuin kuume nousee taas, ja valmistautua ottamaan kunnon lumikuvia viikonloppuna!

-AriTS
coronaxtra

Viesti Kirjoittaja coronaxtra »

Airwalk kirjoitti:Muistin virkistämiseksi 7D on sama 1.6 croppi kuin 500D, onhan 500D hyvä kamera mutta kun vertaat seiskan tarkennusta siihen niin ei tarvi enää keksiä mitään...
Ei mielestäni ole yksistään tuon euromäärän arvoista. Miun mielestä 7D:n 18mpix kenno tuotti enempi kohinaa mitä 500D:n, enkä myöskään diggaile niin kauheasti tuosta CF-tallennusmediasta vaikka se onkin Canonin täysikennoisten digijärkkärien perinne (lue: muinaisjäänne). Olisi ollut sekä CF että SDHC mahdollisuus. Miksikö? Siksi että kauhean moni esim. 1D:n tai 5D Mark II:n omistaja tuskin siirtyy 7D:n käyttäjäksi. Sen sijaan Ixus tai PowerShot-käyttäjälle tuo 7D on askel eteenpäin. Eihän tuo muisti kauheasti nykyään maksa, mutta kyllä mie veikkaan että moni diggailisi jos vanhojen kameroiden tallennusmediat kävisivät uudessa vekottimessa.

Muutenkin tuntuu suht kovalta hinnalta tuo reilun ~800 euron ero... jos tosiaan tarkennuspisteiden lukumäärä ja vesivaaka etsimessä ovat "ne parannukset" joista maksetaan. Jokainen toki omalla tavallaan.

Itselleni croppi on passeli valinta, ihan jo pelkästään Afrikan ja Itä/Kaakkois-Aasian reissuja ajatellen. Tuosta 1,6 kertoimesta on tuolla telepäässä pelkästään hyötyä. Täyskennoisen kanssa heiluminen savanneilla ja safareilla vaatisi turhan kallista ja raskasta kalustoa. Cropillekin siis paikkansa.
~ kuva kertoo enemmän, kuin haluaisin kertoa ~
Airwalk

coronaxtra kirjoitti: enkä myöskään diggaile niin kauheasti tuosta CF-tallennusmediasta vaikka se onkin Canonin täysikennoisten digijärkkärien perinne (lue: muinaisjäänne). Olisi ollut sekä CF että SDHC mahdollisuus. Miksikö? Siksi että kauhean moni esim. 1D:n tai 5D Mark II:n omistaja tuskin siirtyy 7D:n käyttäjäksi. Sen sijaan Ixus tai PowerShot-käyttäjälle tuo 7D on askel eteenpäin. Eihän tuo muisti kauheasti nykyään maksa, mutta kyllä mie veikkaan että moni diggailisi jos vanhojen kameroiden tallennusmediat kävisivät uudessa vekottimessa.
harvoin pokkariin kuitenkaan ostetaan semmoista korttia mikä toimisi hyvin kamerassa mikä nakuttaa 8k/s ja tekee huomattavasti isompaa tiedostoa kuin pokkarit... Itse ainakin toivon että CF tyyppi säilyy koska nytkin se kortin vaihto on hankalaa kun sormet ovat aivan jäässä, siihen kun miettii vielä puolet pienemmän kortin...
Vastaa Viestiin